Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2009, 15:42   #31
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ja, het zou kunnen dat wij de pijn gelijk omzetten in een prettig gevoel. Dat de pijn zo snel een goed gevoel geeft dat we de pijn niet voelen, maar alleen het prettige gevoel wat daar heel snel op volgt. Bedoel je dat?

Misschien kan punky het goed uitleggen, want zij kent de twee soorten gevoel en kan ze dus mooi vergelijken.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 19:53   #32
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Ik bedoel: de pijn = het pretttige gevoel. (althans voor mij)
Mijn trekken gaat ook niet van pakken en tjakka eruit...nee, ik doe eerst voorzichtige rukjes aan de haar (want het gaat één voor één...) om te voelen of het een goede/geschikte haar is. Zo ja, dan uittrekken! Zo nee, op zoek naar een goede haar....
Ik heb ook een speciale/specifieke manier van trekken (weet niet of anderen het ook zo doen???): ik selecteer de haar met duim en wijsvinger, vervolgens draai ik de haar een een halve slag om mijn middelvinger, kan voorzichtig de rukjes doen en voelen...en besluit wat te doen: trekken/niet trekken. Het lijkt zo een heel verhaal, maar zoals je vast ook weet gaat het razendsnel, in enkele seconden....
Ben natuurlijk altijd nieuwsgierig hoe anderen het doen....

groeten,
Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2009, 12:11   #33
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel... Bekijk bericht
Ze waren een beetje geschokt, en natuurlijk was ik dat ook, omdat na al dat plukken iemand er iets van zei! Dat had ik ergens toch wel zien aankomen, maar toch overviel het me een beetje, kun je daar in komen?

Groetjes, Michel

P.S. wat ik doe om er van af te komen?

Tegenwoordig ben ik weer een beetje aan mijn haren aan het pulken.. maar ik ben er eigenlijk toch wel een redelijk lang tijdje mee gestopt. Ik heb mezelf gewoon verboden om nog één keer aan mijn haren ( wenkbrauwen etc inbegrepen ) te komen. Elke keer als ik een 'tick' kreeg dan dacht ik NEE dat mag ik niet doen ik wil mijn haren terug..
Heeft voor mij toch wel een beetje geholpen.
Het was mij ook een paar keer gelukt om niet te plukken als ik NEE tegen mezelf zij en er van bewust was dat ik mezelf weer kaal zou plukken ik was van augustus tot half november trekvrij en had weer wenkbrauwen. Mijn wimpers kan ik niet laten groeien op een of andere manier. Ze zitten ok erg los ik hoef er maar aan te zitten en k pluk er een uit. Nu ben ik helemaal kaal op wat enkele haartjes na. Ik ga weer beginnen met therapie en mezelf weer 100% inzetten op de controle terug te krijgen. Huilen en depressief worden ben ik nu zat. Ik wil me weer goed en gezond voelen, en dat wens ik natuurlijk voor alle TTM'ers.

Succes!

Liefs, Rainbow!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 10:40   #34
N@tje
HaarWeb lid
 
N@tje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 8
ik heb het enkel bovenaan mijn hoofd en achter mijn rechter oor , dat valt nog wel de camoufleren dus .... maar je zit er toch maar steevast aan te denken en ik heb het enkel ....bij het ontspannen ... bij tv kijken .. op de computer zitten en als passagier meerijden in onze auto .. zeker niet door stress want dan doe ik dat nooit
N@tje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 14:51   #35
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Misschien ervaart jouw lichaam wel "stress" als jij zit te "niksen"...( Krijg jij wel toelating van jezelf om te niksen? Hoe ben je opgevoed... "Zit daar niet op je luie kont, doè iets!"? )
Stress heeft vele gezichten hoor! En als je druk bezig bent, of als er voldoende spanning is, of als je iets doet waarbij je passie, creatitiveit of afleiding ervaart, is ttm idd meestal op de achtergrond. Al eens aan gedacht om je passieve momenten creatief in te vullen?
Het lijkt er wel op alsof ons zenuwsysteem constant in een staat van evenwicht moet gebracht worden door de ttm; passieve momenten worden actief gemaakt, voor anderen worden stressmomenten tot rust gebracht...
Evenwicht vinden in je doen en laten kan helpen...
Succes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2009, 18:10   #36
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke, je hebt het alweer perfect onder woorden gebracht, niets doen is nefaster dan bezig zijn, opgekropte stress komt tijdens het "niets doen" via ons denkpatroon naar boven en we hebben op dat moment de tijd en de mogelijkheid om te plukken, dus.. ttm is op dan nog moeilijk tegen te houden. Het beste middel is inderdaad creatief bezig te zijn, je krijgt tijd om na te denken maar de handen zijn bezig.
Breien we met zijn allen een nieuwe trui tegen volgende winter?

Geniet van het zonnige weekend,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2009, 13:51   #37
Suze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _rainbow_ Bekijk bericht
Het was mij ook een paar keer gelukt om niet te plukken als ik NEE tegen mezelf zij en er van bewust was dat ik mezelf weer kaal zou plukken ik was van augustus tot half november trekvrij en had weer wenkbrauwen. Mijn wimpers kan ik niet laten groeien op een of andere manier. Ze zitten ok erg los ik hoef er maar aan te zitten en k pluk er een uit. Nu ben ik helemaal kaal op wat enkele haartjes na. Ik ga weer beginnen met therapie en mezelf weer 100% inzetten op de controle terug te krijgen. Huilen en depressief worden ben ik nu zat. Ik wil me weer goed en gezond voelen, en dat wens ik natuurlijk voor alle TTM'ers.

Succes!

Liefs, Rainbow!
Hallo Rainbow!

Ik zag je berichtje staan, en zag dat dit berichtje nog niet zo lang geleden erop gezet is.
Ik ben hier net nieuw, want ik wil graag van mijn probleem af. Ik trek nu ongeveer 3 jaar lang al mijn wimpers eruit, het wordt steeds erger en erger. Ik wil er graag vanaf! Ik las dat jij al een tijdje bent gestopt. Heb jij misschien tips voor mij?

Grtz Suze
Suze is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2009, 16:21   #38
botje
TTM
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: delft
Berichten: 5
Lightbulb

ik ben 16 en trek al 12 jaar.
ik heb niet vaak kalen plekken maar dat is denk ik puur geluk.
een kruin heb ik op dit moment niet.
daar is mijn haar (haar...) te dun en te kort voor.
mensen denken dat ik heel dun haar heb
maar iik wil er graag mee stoppen.
het lukt niet het is zo'n dwang
botje
botje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2009, 16:26   #39
botje
TTM
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: delft
Berichten: 5
ik heb ook het juiste haar nodig.
soms eerst draaien.
ik trek 12 jaar en ben pas 16
het enige normale dikte haar trek ik.
soms heb ik buien dat ik trek zonder te voelen wat.
puur om te ontspannen
botje
botje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 09:02   #40
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suze Bekijk bericht
Hallo Rainbow!

Ik zag je berichtje staan, en zag dat dit berichtje nog niet zo lang geleden erop gezet is.
Ik ben hier net nieuw, want ik wil graag van mijn probleem af. Ik trek nu ongeveer 3 jaar lang al mijn wimpers eruit, het wordt steeds erger en erger. Ik wil er graag vanaf! Ik las dat jij al een tijdje bent gestopt. Heb jij misschien tips voor mij?

Grtz Suze
Ik weet niet hoe ik dat heb gedaan? Ik weet alleen dat mij wilskracht zo hoog was in die periode. Ik voelde me ontspannen en ging er echt voor ik was gewoon erg sterk. En als ik me haren ging voelen dan zei ik NEE af en toe zelfs hardop! Ik wilde het gewoon niet en ik wist als ik een haar eruit trek dan volgen er zeker veel meer. Dat was een mooie periode ik had wenkbrauwen...en nu ben ik weer kaal, ik heb geen wimpers en geen wenkbrauwen maar ik geef niet op ik ga weer aan de slag en weer sterk worden...Veel succes!!!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2009, 14:40   #41
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Hoe erg is het bij mij?

Hoe erg is het bij mij? Nou behoorlijk erg. Ik ga vanavond sinds een paar weken mijn haar weer eens wassen. Ja. Sinds een paar weken. Als ik het was dan verf ik het ook meteen, anders durf ik het niet. Door het verven (donkerbruin) blijft er ook een laagje haarverf op mijn hoofdhuid achter waardoor het minder confronterend is die kale plekken. Verven moet ik toch want al mijn haar is bijna wit teruggekomen na 20 jaar plukken.
Verder smeer ik alle kale en dunne plekken vol met mascara, ik dacht daar idioot in te zijn, maar volgens het boek wat ik nu aan het lezen ben van Fred Penzel is dat voor ttm-ers een vrij veel voorkomende manier van camoufleren. Het is smerig, het geeft af, mijn kussenslopen zien er niet uit, maar goed. Ik doe het niet alleen voor mezelf maar wil ook niet dat mijn zoontje van 6 de kale en dunne plekken ziet, want het groeide net weer zo mooi aan allemaal. Hij zei me dat mijn haar 'echt vet cool' was en dat is zo fijn, en dan wil ik niet dat hij ziet dat het weer minder wordt. Hij weet niet dat ik pluk, alleen dat mama's haar niet goed groeit.

Maar goed, vanavond dus wassen, en dan een paar uur mijn haar laten 'luchten' zonder zooi erin en zorgvuldig alle spiegels en spiegelende oppervlakken ontwijken, ben nog niet klaar voor de emotionle schok van het aanzien van de alwéér nieuwe grote kale en dunne plekken helaas.
Daarna verf ik het en maak het af met de mascara.
Zie er nu alweer tegenop.
Misschien valt het mee als de witte uitgroei weer donker is, dan lijkt het alweer heel wat he...

Dus .... hoe erg het nu is....tja...ik vermoed behoorlijk....
maar ga mezelf niet pijnigen met de spiegel vanavond...

Liefs
Poema
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 20:54   #42
Jorinde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2009
Berichten: 17
Mijn wimpers laat ik vaak wel met rust, maar als er van mijn wenkbrouwen niets meer over is, en dan echt helemaal niets, zoals op dit moment, trek ik er wel een paar wimperhaartjes uit. De helft van mijn haar op mijn hoofd is kort, het groeit wel weer goed aan, gelukkig.
Jorinde is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 12:47   #43
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Het gekke van alles vind ik dat ik sinds dat ik weer een vaste relatie heb en we vaak samen zijn, ik veel minder pluk dan voorheen.

Ik plukte altijd als ik alleen was, uit schaamte voor mijn TTM deed ik het nooit in bijzijn van anderen. (ookal wisten ze wat ik had) Nu begint mijn kale plek langzaam aan weer aan te groeien en dat maakt me bijzonder blij.

Misschien maak ik volgende week wel weer een afspraak bij, die veel te dure, kapper
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2010, 16:55   #44
N@tje
HaarWeb lid
 
N@tje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 8
het ligt allemaal in perioden, aan wimpers trek ik niet, alleen de hoofdhuid ...bovenaan in de midden,vooraan en achter mijn rechter oor.

Om bovenaan alles wat te camoufleren heb ik een zijscheiding,ik ben nooit gerust ,altijd bang dat iemand dit zal zien

Heb ttm al sinds mijn 12de ben er nu bijna 29 ik hoopte dat het ooit over zou gaan ...maar t is er nog steeds
N@tje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2010, 14:36   #45
Jelana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Berichten: 1
Nieuw

Hallo iedereen,

Ik lijd al sinds mijn 12e aan TTM.. ben er nu 33.
Het begon met mn wimpers uit te trekken van bovenste wimperrand.
Eens ik daar geen wimpers meer had begon ik aan mn wenkbrouwen.
Verschrikkelijk gewoon ... Het zag er niet uit :-(
Heb dit jaren gecamoufleerd door eyeliner te gebruiken en mn wenkbrouwboog kleurde ik in en had genoodzaakt een froufrou.
Een jaar of 10 geleden ben ik gelukkig kunnen stoppen met mn wimpers uit te trekken,van de ene dag op de andere lukte het me daar af te blijven.
De wenkbrouwen lukt min of meer maar er is permanente schade aangericht waardoor ik ze dagelijks wel dien bij te kleuren.
Ik merkte dat ik vooral last had 's nachts en het dus min of meer in mijn onderbewustzijn deed ... oplossing daarvoor; katoenen handschoentjes aan doen als je gaat slapen! Werkt dus echt voor me.
Overweeg nu wel permanate make up voor mn wenkbrouwen.

Wens iedereen sterkte in zijn strijd met TTM,hoe unfair het ook is,het maakt ons wel tot wie we zijn....
Jelana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.