Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 oktober 2003, 12:10   #1
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
minoxidil cheap regaine

Sinds twee weken ben ik overgestapt van de combinatie finasteride (Pro Hair van Haarkabinet) en aminexil (de verguisde kuren van haaruitval.net) naar de combinatie van de Pro Hair met minoxidil. Dit overigens tegen het advies van het Haarkabinet in, maar aminexil doet echt niet veel en over minox hoor ik goede verhalen.

Ik heb het idee dat de haaruitval weer licht is toegenomen hetgeen door velen wordt verklaard door een shedding na twee weken. Ik wil graag weten of andere mensen ook altijd die shedding hebben gehad met minox en hoe lang dit zou aanhouden.

Moet overigens nu wel al zeggen dat in het gebruik minox niet echt relaxed is. Twee maal dags dat spul op doen dat moeilijk verdeelbaar is en het opbrengen is nogal veeleisend (niet na haar wassen, wel 2-4 uur voor slapen gaan, niet voor sporten, regen of felle zon). Wat dat betreft niet al te gebruiksvriendelijk...
Pieter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 13:02   #2
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Niet voor haar wassen bedoel je. Ja, dat is nu net het probleem. Na 2 of 3 jaar heb ik het helemaal gehad met dat spul. Erg gebruiksonvriendelijk. De laatste 2 weken ben ik vrijwel gestopt, maar ik ga toch een stuk achteruit, dus ik ga toch maar weer verder. Ik had trouwens geloof ik niet echt last van een shedding, maar echte winst volgens mij ook niet echt. (Al zei Plinck na het haarwortel onderzoek wel dat het beter was)
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 14:45   #3
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
Begrijp ik dan goed dat Plinck hiermee wilde zeggen dat voor jou minoxidil idd een positief effect had. Dat is al meer dan bij het Haarkabinet waar ze me dus eerder aminexil aanbevolen ipv minoxidil icm de finasteride. Dat leek mij te duiden op commerciele belangen, maar dat is natuurlijk zeer moeilijk hard te maken.
Pieter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 14:59   #4
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Originally posted by Pieter
Begrijp ik dan goed dat Plinck hiermee wilde zeggen dat voor jou minoxidil idd een positief effect had. Dat is al meer dan bij het Haarkabinet waar ze me dus eerder aminexil aanbevolen ipv minoxidil icm de finasteride. Dat leek mij te duiden op commerciele belangen, maar dat is natuurlijk zeer moeilijk hard te maken.
Pieter, je zegt het zelf al COMMERCIËLE BELANGEN Nu maar hopen dat ze over een tijdje niets meer aan hun "middeltjes" hebben. Want HET middel zal zeker niet meer lang op zich laten wachten.....
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 15:24   #5
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
Als over de komst van de messias hoor ik hier op het forum mensen praten over de komst van die nieuwe middeltjes. Maar welke zijn dat dan en waarom denken jullie dat er binnekort "HET" middel tussen zit?
Pieter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 16:59   #6
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Ben ook 2 weken geleden begonnen met minox 5% naast duta, en dit is de eerste keer dat ik bij mijn inhammen wat hergroei zie. Het is wel snel na 2 weken maar ik weet zeker dat het door de minix komt, omdat ik iedere dag in de spiegel kijk. Ik heb ook een aantal jaren aminexil gebruikt. Daar ging je haar alleen beter van zitten. Dus ik heb goede hoop!

groeten Pupuh
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 19:54   #7
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Originally posted by Pieter
Als over de komst van de messias hoor ik hier op het forum mensen praten over de komst van die nieuwe middeltjes. Maar welke zijn dat dan en waarom denken jullie dat er binnekort "HET" middel tussen zit?
Misschien is de wens wel de vader van de gedachte. Maar er zijn de laatste tijd zoveel nieuwe onderzoeken gepubliceerd, en medelingen gedaan door doktoren en instituten dat het lijkt alsof "HET" middel inderdaad niet meer ver weg kan zijn. Maar aan de andere kant, een echt haargroeimiddel is er tot nu toe nog niet ontwikkeld. Finasteride en minoxidil zijn twee geneesmiddelen waarvan men bij toeval ontdekte dat ze als bijwerking hadden dat het een gunstige werking op de haargroei had. En daarbij komt dat tussen het op de markt brengen van minoxidil en finasteride een hele tijd zit. M.a.w. in die tussentijd is er niks goed op de markt gekomen. Misschien is het dus wel een beetje "wishful thinking" wat we doen, de tijd zal het zeggen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 22:42   #8
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
re

Citaat:
Originally posted by Pieter
Als over de komst van de messias hoor ik hier op het forum mensen praten over de komst van die nieuwe middeltjes. Maar welke zijn dat dan en waarom denken jullie dat er binnekort "HET" middel tussen zit?
Er zijn op het gebied van scalp-studies, veel ontdekkingen gedaan omtrent haar (dus ook wenkbrauwen, wimpers, neusharen etc) Vroeger werden onderzoeken naar haaruitval vele malen minder gedaan. Dit vanwege het feit dat het geen ziekte/kwaal was. En omdat onderzoekers (van grote laboratoria) over de hele wereld, meestal financiëel gesteund werden, door de overheid van hun of meerdere land/en. Deze bepalen dus ook in de meeste gevallen waar er onderzoek naar gedaan moest worden. Tegenwoordig zie je steeds meer kleine pharmaseutische bedrijven opkomen, die zich gaan richten op het "kaalheids-probleem" Vooral voor deze bedrijven is het noodzakelijk om HET middel te ontdekken, omdat deze dan in één keer gelijk binnen zijn.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2003, 11:57   #9
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Bij mijn laatste haarwortelonderzoek een jaar geleden (dus na ik geloof iets van 1,5 jaar fina en 2,5 jaar minoxidil) was de score beter als het onderzoek een jaar daarvoor. Vandaar dat Plinck concludeerde dat het effect had, al vond ik het in de spiegel niet echt duidelijk. Ik moet wel zeggen dat ik toen niet echt achteruit ging en nu ik ong 2 weken vrijwel gestopt was leek dat wel.
Binnenkort nog maar een nieuw haarwortelonderzoek doen. Maar je mag een paar dagen je haren niet wassen en dat is erg lastig .
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2003, 13:34   #10
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Originally posted by Alessandro
Maar je mag een paar dagen je haren niet wassen en dat is erg lastig .
Alessandro, why is that?
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 13:29   #11
haarwortel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 8
Alessandro,

Sorry dat ik me ermee bemoei maar ben zelf ongeveer 2,5 jaar 'onder behandeling' geweest bij Plinck. Dat het een beetje arro mannetje is okay, daar kan ik goed mee leven. Maar in eerste instantie schreef hij me na een haarwortel onderzoek minox voor (5%), met de mededeling van "jij wordt niet meer kaal"... En bij elk nieuw consult gaf hij mij weer moed door te melden dat er veel 'nieuwe haartjes' groeiden..en ging ik weer naar huis met een voorraadje minox..en een hoop centjes armer.. nou kon ik zelf echt wel in de spiegel kijken en heeft hij mijn verwachtingen veel te hoog gespannen er groeide wel iets maar uiteindelijk werd ik kaler en kaler..en die nieuwe haartjes waren gewoon aan het afsterven.... Vervolgens kwam ie met fina op de proppen (toen nog voor +/- fl 100,- per maand). Nou toen had ik echt zoiets van ... lekker kom je nu mee. Ondertussen had ik al veel op dit forum en Internet gekeken en kom tot de conclusie dat dezelfde produkten veel goedkoper te halen zijn. Bij dat haarwortel onderzoek stel ik ook grote vraagtekens ... heb snel even kunnen kijken op een "uitslag" daar stond dus niet veel en zeker geen medische termen alleen iets in de trend van wat ik zou moeten gaan gebruiken... en het kost alleen maar geld.. zo ook die consulten. Ik heb een keer opgebeld want had gelezen dat je 1 keer een herhalingrecept telefonisch kon bestellen. Nou nee dus...moest langskomen voor een consult en haarwortel onderzoek anders kreeg ik geen nieuwe voorraad minox....nou zat ik echt niet te wachten op weer een retrourtje rotterdam...ik heb echt het gevoel dat ik daar behoorlijk aan het lijntje werd gehouden en hij zat maar aan te dringen op fina...terwijl ik dat toen gewoon nog niet wilde... Op mijn vraag of er geen alternatieven waren was ie gewoon niet eerlijk...die zijn er. (SawP, hoewel nog niet echt bewezen en bijv. proscar door 4-en delen) al met al krijg ik niet echt de indruk dat deze lui ons echt willen helpen, maar eerder hun zakken willen vullen. Ik ga er dus echt niet meer naar toe. En haal mijn middeltjes via Internet. Minox werkt dat is overduidelijk. Alleen moet je het echt combineren met een DHT blokker. Anders wordt je toch echt langzaam kaler en kaler. Eerste heb ik SP geprobeert. Of dit echt werkte weet ik niet. Het werd er in ieder geval niet slechter op. Een gegeven ogenblik had ik zoiets van de tering met al die shit...ik gebruik gewoon niets meer....nou dat heb ik geweten. Binnen een maand was ik geljk een stuk kaler. Alles viel uit. Dat was wel erg schrikken en nu gebruik ik ongeveer een maandje duta...in combi met Minox en het lijkt erop dat dit wel werkt. Hoewel ik ben nog niet helemaal overtuigd daarvoor gebruik ik het te kort. Verwacht geen giga aangroei maar het stabiliseert zeker.
__________________
Dutasteride 0,5 mg 2 dagen wel 1 dag niet (www.qhi.co.uk/)
Minoxidil 5% 2 x 1 ml dagelijks (www.cheapregaine.nl)
Saw Palmetto (160 mg, 2 x dag) om de twee dagen (www.cheapregaine.nl)
Groene thee
Rooscure
haarwortel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 14:16   #12
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
@Pieter, welk merk Minoxidil heb je? Is het een dikke gel? De mijne (Member's Mark) is vloeibaar, en mbv een dropper gemakkelijk snel aan te brengen.

@Haarwortel, als je succes hebt gehad van Minoxidil en er vervolgens mee stopt, verlies je idd je succes.
http://www.geocities.com/bryan50001/quitting-minox.htm
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2003, 11:57   #13
Pinocan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Berichten: 158
Hoi mensen,

ik heb net ook Minoxidil(kirkland) binnen gekregen en was door de informatieboekje aan het bladeren. Hierin wordt aangegeven dat het het beste werkt op de Vertex (boven op je hoofd) en dus niet voor de kruin en inhammen.
Klopt dit??

En als ik minoxidil aanbreng, moet ik dit op de kalende plekken doen of over het hele hoofd verdelen?

mzzl
Pinocan is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2003, 13:36   #14
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Originally posted by Pinocan
Hoi mensen,

ik heb net ook Minoxidil(kirkland) binnen gekregen en was door de informatieboekje aan het bladeren. Hierin wordt aangegeven dat het het beste werkt op de Vertex (boven op je hoofd) en dus niet voor de kruin en inhammen.
Klopt dit??

En als ik minoxidil aanbreng, moet ik dit op de kalende plekken doen of over het hele hoofd verdelen?

mzzl
Alleen op de kallende plekken. En dat is bij mij ook de inhammen...

Wel jammer dat Minox ook bijwerkingen kan heben, zoals hier:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=27855
waar je niet echt vrolijk van wordt...

Er wordt gesproken over schade, lang nadat er gestopt is met minox.
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door ugh; 22 november 2003 om 13:38
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2003, 15:29   #15
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
Hoi Ugh,

Deze man met side effects in de vorm van hartkloppingen gebruikte dan ook 2 x 3 ml per dag i.p.v. de voorgeschreven 2 x 1 ml per dag! Ik gebruik het nu bijna twee maanden (Kirkland 5% via www.cheapregaine.nl) en heb van dit soort zaken nog helemaal geen last gehad. Ik maakte me de eerste drie/vier weken veel zorgen omdat de haaruitval erg was toegenomen. Nu lijkt het wel te helpen en is de haaruitval zeer sterk terug gelopen. Ik blijf het dus nog maar een tijdje proberen.

Wel vraag ik me nu af: moet je het nu juist op nat of droog haar toepassen? De bijsluiter spreekt voor droog haar, maar ik lees her en der een andere mening...
Pieter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.