Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 augustus 2017, 22:45   #1
RRus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2016
Berichten: 26
Geslacht:
Haartransplantatie Kliniek Veldhoven 01 (& 02) augustus 2017

Beste forumleden,

Sinds een aantal jaar kamp ik met een wegtrekkende haarlijn en uitdunnende zones 1 en 2. Ondanks dat ik wist jong kaal te worden, heb ik dit geen plek kunnen geven, hoezeer ik dit ook geprobeerd heb. Om die reden heb ik een jaar geleden besloten een haartransplantatie te ondergaan.

Ruim een jaar geleden ben ik begonnen met het innemen van 1 mg. Finasteride per dag. Het is dan ook om die reden geweest dat ik pas een jaar na dato daadwerkelijk een behandeling wilde ondergaan; wilde eerst weten of finasteride iets voor mij zou zijn en of het zou aanslaan. Daarnaast maak ik sinds zes maanden gebruik van Nanoxidil, tweemaal daags en ben ik sinds kort begonnen met Revita shampoo en conditioner. Gezien mijn leeftijd, 26 jaar, wilde ik verschillende middelen gebruiken voordat ik de behandeling zou ondergaan.

Vooraf aan de behandeling
In het afgelopen jaar heb ik geïnformeerd bij verschillende klinieken in Nederland. Bij enkelen ben ik op consult geweest. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op Kliniek Veldhoven. Dit door verschillende factoren: het heldere en volledige consult, de uitgebreide informatievoorziening buiten het consult om en de locatie.
Tijdens het consult werd mij gevraagd welke wensen ik had en welke dichtheid ik in gedachten had. Uiteindelijk is er besloten 2550+ grafts te verplaatsen, verspreid over twee dagen. Een behandeling van twee dagen is een bewuste keuze geweest. Ik onderga deze behandeling eenmalig (voor nu, over de toekomst kan ik niks zeggen) en wil niet over veertien maanden nogmaals heen moeten om toch een en ander verder te verbeteren.
Dit graftaantal zou als volgt geplaatst worden: per inham ca. 10 cm2 met 45 grafts per cm2, de ‘toef’ van 30 mc2 wordt opgevuld met ca. 30 grafts per cm2 en in zone twee wordt een strook van 20 cm2 opgevuld met ca. 30 grafts per cm2 (dit is het uitwaaiergebied). In totaal gaat het bij deze berekening om 2400 grafts. De overige ca. 150 worden geplaatst waar mogelijk.

De behandeling
Ontzettend goede dag gehad op 1 augustus. Met positieve spanning richting de kliniek, waar ik ontzettend goed ontvangen en begeleid werd. Er werd al snel duidelijk dat mijn haren en huid goed werkbaar waren, waardoor verwacht werd dat het gehele graftaantal in één dag geoogst en geplaatst kon worden in plaats van twee dagen. Uiteindelijk zijn er in de ochtend maar liefst 2809 grafts geoogst, met de volgende verdeling:

Enkele haren – 991
Dubbele haren – 1163
Drie of meer haren – 655

De uiteindelijke dichtheid valt dus hoger uit dan in het eerste plan gedacht – geweldig!

Foto's konden niet in dit bericht bijgevoegd worden, maar zijn wel in een fotoalbum op mijn profiel geplaatst.

In de komende tijd zal ik foto's plaatsen van de vooruitgang.
RRus is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 00:30   #2
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Heel veel succes gewenst! Ik denk dat je een mooi resultaat gaat krijgen gekeken naar het haar wat je nog hebt en het aantal grafts wat ze geplaatst hebben.

Wat me wel verbaast is dat ze de grafts zo hoog uit het donor gebied gehaald hebben. Hoe weet een kliniek nou zeker dat dit DHT ongevoelige haren zijn? Wellicht dat de echte kenners dit toe kunnen lichten?
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 00:45   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Fantastisch kerel.

Dat klinkt positief. Ik ga het binnen nu en drie jaar ook doen. Heb nog redelijk wat haar en als ik zie welke resultaten er soms behaald worden bij flink kalende heren (veel kalender dan mij) dan MOET ik wel een goed resultaat kunnen behalen.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Altijd respect voor mensen die een dergelijke ingreep ondergaan. Kost toch best wat centjes etc.

Nu heb ik eigenlijk toch wel een vraag. Je leest vaak dat men prijzen heeft voor het aantal grafts. Nu hebben ze met jou afgesproken 2550? Nu oogsten ze er aardig wat meer. Betaal je die ook of spreken ze een prijs voor 2550 g af en alles wat extra is, is mooi meegenomen? En waarom besluiten ze dan bij 2809 te stoppen?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 09:27   #4
RRus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2016
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Wat me wel verbaast is dat ze de grafts zo hoog uit het donor gebied gehaald hebben. Hoe weet een kliniek nou zeker dat dit DHT ongevoelige haren zijn? Wellicht dat de echte kenners dit toe kunnen lichten?
Net voor de start van de behandeling is dit overlegd tussen arts en verpleegkundigen: allen achtten de haren hoger in het gebied bruikbaar. Ik ga ervan uit dat deze haren dan DHT-bestand zijn.

Laatst gewijzigd door RRus; 3 augustus 2017 om 09:33
RRus is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 09:33   #5
RRus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2016
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Nu heb ik eigenlijk toch wel een vraag. Je leest vaak dat men prijzen heeft voor het aantal grafts. Nu hebben ze met jou afgesproken 2550? Nu oogsten ze er aardig wat meer. Betaal je die ook of spreken ze een prijs voor 2550 g af en alles wat extra is, is mooi meegenomen? En waarom besluiten ze dan bij 2809 te stoppen?
Er is een prijs afgesproken voor 2550+ grafts. De + houdt in dat als het goed gaat er meer grafts geoogst en geplaatst kunnen worden. In mijn geval zijn het in totaal 259 grafts meer, waarvoor ik niet extra betaal.

Ik gok dat ze op een gegeven moment moeten stoppen, aangezien de grafts ook geplaatst moeten worden. In mijn geval, en dat lees ik meer op dit forum, is de ochtend om de grafts te oogsten en de middag om ze te plaatsen.
Daarnaast lijkt het me ook dat het donorgebied een keer verzadigd is. Je kunt niet maar blijven uitnemen, de huid moet het ook aankunnen.
RRus is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 11:25   #6
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
2809 grafts in 1 dag waarvan 10% gratis....dat is zeer netjes.


Zo op de foto's te zien heb je en mooie dekking....Ik ga dit topic zeker volgen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 13:46   #7
Serge1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2015
Berichten: 73
Geslacht:
Ik ben geen expert, maar volgens mij werd er ook veel te hoog gewerkt.

Dit is echt wel in de kruin.
Dus duidelijk buiten het veilige gebied.

In een andere post werd er recentelijk ook een opmerking over gemaakt (Beauclinic).

Lijkt me dat de Nederlandse klinieken niet veel belang hechten aan de lange termijn planning.
Serge1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 13:50   #8
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Je kunt toch zien hoe een haarkrans zicht aftekent ?!?!

Als je alleen uit de ultra-zuinige zone oogst, haal je geen hoge aantallen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 14:21   #9
RRus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2016
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serge1974 Bekijk bericht
Ik ben geen expert, maar volgens mij werd er ook veel te hoog gewerkt.

Dit is echt wel in de kruin.
Dus duidelijk buiten het veilige gebied.

In een andere post werd er recentelijk ook een opmerking over gemaakt (Beauclinic).

Lijkt me dat de Nederlandse klinieken niet veel belang hechten aan de lange termijn planning.
Dit lijkt me een wat ongefundeerde conclusie.
Links van de kruin bevindt zich nog een uitwaaiergebied ervan. Hier zijn geen grafts uit geoogst. Onder het uitwaaiergebied is begonnen met het oogsten van de grafts. Misschien is het in mijn geval relatief hoog, maar haarkransen verschillen toch ook zeker van elkaar in grootte en hoogte?
RRus is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 14:39   #10
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach Bekijk bericht
Je kunt toch zien hoe een haarkrans zicht aftekent ?!?!

Als je alleen uit de ultra-zuinige zone oogst, haal je geen hoge aantallen.
Neen? Kijk is naar Prohairclinic, zij doen het wel hoor.
Trouwens, nogmaals en per uitzondering : fantastisch resultaat dat je heb verkregen bij Prohair!
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 14:41   #11
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RRus Bekijk bericht
Dit lijkt me een wat ongefundeerde conclusie.
Links van de kruin bevindt zich nog een uitwaaiergebied ervan. Hier zijn geen grafts uit geoogst. Onder het uitwaaiergebied is begonnen met het oogsten van de grafts. Misschien is het in mijn geval relatief hoog, maar haarkransen verschillen toch ook zeker van elkaar in grootte en hoogte?
Uw haarkrans nu en binnen 10 of 20 jaar. Hetzelfde? Neen, wellicht niet en dat is ook normaal.

Maar goed, je hebt wat gratis grafts gekregen en dus als je er wat kwijtspeelt door buiten de veilige zone te gaan is dat nog te verdragen niet????
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 21:16   #12
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RRus Bekijk bericht
Dit lijkt me een wat ongefundeerde conclusie.
Links van de kruin bevindt zich nog een uitwaaiergebied ervan. Hier zijn geen grafts uit geoogst. Onder het uitwaaiergebied is begonnen met het oogsten van de grafts. Misschien is het in mijn geval relatief hoog, maar haarkransen verschillen toch ook zeker van elkaar in grootte en hoogte?
Elke haarkrans is identiek en niemand kan in de toekomst kijken.

Als je uiteindelijk een NW7 overhoudt, is dat pech en zullen er zeker grafts tussen zitten die uit de gevarenzone komen.
Maar een NW7 tekent zich vaak al op vroege leeftijd af.

Gezien de kennis en ervaring daar, weten ze echt wel wat ze daar doen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 22:43   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik wil zeggen.

Een haarkrans kan wellicht identiek zijn. Wat niet identiek is is dat de gevoeligheid voor DHT van haren per persoon verschil. In dit geval zijn de haren in zijn hogere gedeelte misschien wel van hele goede kwaliteit omdat hij daar haren heeft die genetisch niet gevoelig zijn terwijl die bij een ander wel gevoelig zijn en niet geoogst kunnen worden.

En elke haar krans t zelfde? Neen. De vorm zo ongeveer wel maar zet duizend kale op een rij elk hoofd, vorm, haar is anders
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 23:32   #14
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik wil zeggen.

Een haarkrans kan wellicht identiek zijn. Wat niet identiek is is dat de gevoeligheid voor DHT van haren per persoon verschil. In dit geval zijn de haren in zijn hogere gedeelte misschien wel van hele goede kwaliteit omdat hij daar haren heeft die genetisch niet gevoelig zijn terwijl die bij een ander wel gevoelig zijn en niet geoogst kunnen worden.

En elke haar krans t zelfde? Neen. De vorm zo ongeveer wel maar zet duizend kale op een rij elk hoofd, vorm, haar is anders
We bedoelen hetzelfde
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2017, 00:23   #15
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik wil zeggen.

Een haarkrans kan wellicht identiek zijn. Wat niet identiek is is dat de gevoeligheid voor DHT van haren per persoon verschil. In dit geval zijn de haren in zijn hogere gedeelte misschien wel van hele goede kwaliteit omdat hij daar haren heeft die genetisch niet gevoelig zijn terwijl die bij een ander wel gevoelig zijn en niet geoogst kunnen worden.

En elke haar krans t zelfde? Neen. De vorm zo ongeveer wel maar zet duizend kale op een rij elk hoofd, vorm, haar is anders
Dan vraag ik me nog af hoe een kliniek dit weet als ze de grafts er hoog uithalen. Dit kan een inschatting zijn maar zeker weten doen ze het niet.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie, veldhoven

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.