Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juni 2009, 18:58   #1
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Question Roken na HT

Ik zelf ben nu 3 weken gestop voor mijn HT
Maar heb het er erg moeilijk mee, zeker nu ik net 2 dagen thuis zit
na de HT. Wat zijn de gevolgen van roken na de HT?
Ik weet dat het niet goed is voor de doorbloeding maar kan 1
of 2 op een dag een probleem worden? Zijn hier misschien meer mensen die door hebben gerookt na hun HT? Dan hoor ik het graag alvast bedankt!!

Gr Wolly
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 19:30   #2
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2009
Berichten: 113
Ik zou het niet doen. Mocht de HT niet precies uitpakken zoals je zou willen, dan blijf je altijd denken "wat nou als ik niet....".

Dat natuurlijk nog afgezien van het feit dat het kanker in een stokje is Maar dat zal je ondertussen wel geaccepteerd hebben, dus blijf bij het eerste argument.
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 22:06   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
1 of 2 op een dag deed ik ook na mijn ht. En ik leef nog steeds!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 23:23   #4
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Als u rookt, heeft u er alle belang bij om daarmee te stoppen! Roken wordt ten stelligste afgeraden vanaf twee weken vóór tot twee weken na de ingreep, vanwege de bewezen nadelige invloed die roken heeft op de wondgenezing. Roken brengt immers een vernauwing van de bloedvaten teweeg, waardoor de bloedvoorziening van de huid vermindert en wonden trager genezen. In sommige gevallen kan roken zelfs het opengaan van wonden veroorzaken.
Uit ervaring is gebleken dat het aantal haren dat zal aanslaan na een transplantatie bij rokers minder is dan bij niet-rokers.
http://www.haarcentrum.nl/Haartransplantatie.htm

Dit heeft Feriduni mijn ook gezegt ,hij rade me aan om 2 weken niet te roken voor en na de ingreep ,omdat de bloedvaten naar de haarwortels (filterdun) zijn ,en de kans heel groot is dat een een bepaalt aantal grafts niet gaan aanslaan.Als ik dat niet kon ,mocht ik (max) 5 sigaretten per dag roken....maar ik ben helaas gewoon blijven door roken. Ik merkte toch ook ,dat mijn linker inham waar ik een litteken heb van vroeger ,er een stuk minder grafts zijn aangeslagen..
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 12 juni 2009 om 23:25
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 23:54   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Is dat beetje roken over die korte tijd nou werkelijk zo slecht?

Ik dacht dat het vernauwen van die adertjes toch eerder een kwestie van jaren was en dat het echt niet door twee weken voor de ingreep te stoppen minder wordt en dat het dus ook niet zoveel erger wordt als je na de ingreep weer stug door rookt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 00:09   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink ik heb ook deze waarschuwen gekregen

de arts had mij er ook op gewezen als ik rookte dat ze niet konden garanderen dat alle grafts gaan aanslaan... roken zou nadelig zijn en raden ze ook ten sterkste af... nuja ik rookte al lang niet meer hoor, ik ben voor men ht al een jaar gestopt toen ik leesde dat het haaruitval (kon) veroorzaken of versterken...

ook in men papieren dat ik moest tekenen stond in vermeld dat ze niet verantwoordelijk zijn voor groei-garantie van de grafts als ik na de operatie zat te roken....

dus er moet toch wel degelijk zaken van waar zijn hoor... ik zou niet roken na de operatie als ik jouw was... spijtig geld als er een deel grafts niet aanslaan
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 00:23   #7
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Is dat beetje roken over die korte tijd nou werkelijk zo slecht?

Ik dacht dat het vernauwen van die adertjes toch eerder een kwestie van jaren was en dat het echt niet door twee weken voor de ingreep te stoppen minder wordt en dat het dus ook niet zoveel erger wordt als je na de ingreep weer stug door rookt.
Het zou veel te maken hebben met de wondgenezing .Het is bekend dat bij iemand die rookt bv na de ingreep de wondgenezing trager verloopt dan bij een niet roker ,en ik denk dat dat ook van veel belang is bij een HT bv ,waar een (miniem stukje huid) met haarwortel word ingeplant ...en waar zich dan ook 'nieuwe bloedvaten' moeten vormen.
Toen ik geopereerd werd aan mijn oor, werd mij ook verboden door de Professor ,de eerste week na de ingreep te roken ,dit in verband met de genezing.

Directe gevolgen van roken

De directe gevolgen worden veroorzaakt door de aanwezige nicotine en teerproducten. Nicotine wordt niet alleen door de longen opgenomen, maar ook door de slijmvliezen van de mond en komt zo terecht in het bloed. Nicotine bevat een kleine hoeveelheid zogenoemde catecholaminen, die de overdracht van zenuwprikkels enigszins afremmen en daardoor vermoeidheidsgevoelens onderdrukken.

Kleine hoeveelheden nicotine werken in het algemeen stimulerend en grote hoeveelheden remmend. De nicotine uit één sigaar is, wanneer ze in een ader wordt ingespoten, voldoende om een mens te doden.
Nicotine heeft ook invloed op de stemming en alertheid van de roker. Het schijnt dat de roker onbewust de neiging heeft zijn eigen hoeveelheid nicotine te reguleren door de wijze van inhaleren en dat hij leert hoe hij het roken kan gebruiken als middel tot optimale aanpassing aan zijn omgeving.

De vergiften koolmonoxide en cyanide die voorkomen in tabaksrook, kunnen hoofdpijn veroorzaken. De koolmonoxide wordt alleen door de longen opgenomen en de aanwezigheid van deze stof in het bloed wijst er dan ook op dat de roker de tabaksrook inhaleert.
Nicotine werkt in op de zenuwen en verlamt de cilia van de luchtwegen. Cilia zijn kleine trilhaartjes die het slijm verwijderen, waarin schadelijke stoffen worden opgevangen.

Wanneer deze trilhaartjes niet meer werken, blijft het slijm - en dus ook de schadelijke stoffen - in de luchtwegen.
Nicotine remt ook de werking van de fagocyten (ook wel eetcellen genoemd) af, die verantwoordelijk zijn voor de opname en de vernietiging van bacteriën en virussen die zich in de lucht bevinden; één sigaret stelt ze vijftien minuten buiten werking. De bloeddruk stijgt als gevolg van vernauwing van de bloedvaten, die wordt veroorzaakt door nicotine.

Ook de werking van het hart wordt door nicotine rechtstreeks beïnvloed. De hartslag wordt sneller, waardoor de energiereserve van het hart kleiner wordt. Hierdoor is men minder in staat tot het leveren van lichamelijke prestaties of inspanning.
De longen worden gevuld met een mengsel van lucht en tabaksrook, waaruit kleine hoeveelheden teer worden afgezet tegen de binnenkant van de longen, vooral tegen de kleine luchtpijpvertakkingen.

Het hongergevoel wordt afgeremd door de inwerking van nicotine op het autonoom zenuwstelsel, het gedeelte van het zenuwstelsel dat de werking van de onwillekeurige spieren regelt, inclusief de spiertjes van de spijsverteringsorganen. Wanneer de maag leeg is, kan men zich een beetje misselijk voelen, maar dit gaat snel weer voorbij.

De bloedvaten in handen en voeten vernauwen zich, wat de gehele bloedcirculatie nadelig beïnvloedt. Bepaalde chemische stoffen in tabaksrook, die men tot nu toe niet heeft kunnen identificeren, blijken bij te dragen aan een stijging van het cholesterolgehalte in het bloed.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 02:10   #8
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Jongens bedankt voor de info! Heb wel 1 sigaret op vandaag maar na deze verhalen moet ik maar gewoon stoppen! Het is gewoon moeilijk ben erg moe kan bijna niet slapen ben wel 10x wakker geworden laatste nacht, ik slaap normaal op mijn buik dus dit is echt een ramp! Heb ook een flink waterhoofd sinds vanochtend Ik hoop dat het morgen beter gaat.
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 13:15   #9
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2009
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
de arts had mij er ook op gewezen als ik rookte dat ze niet konden garanderen dat alle grafts gaan aanslaan... roken zou nadelig zijn en raden ze ook ten sterkste af... nuja ik rookte al lang niet meer hoor, ik ben voor men ht al een jaar gestopt toen ik leesde dat het haaruitval (kon) veroorzaken of versterken...

ook in men papieren dat ik moest tekenen stond in vermeld dat ze niet verantwoordelijk zijn voor groei-garantie van de grafts als ik na de operatie zat te roken....

dus er moet toch wel degelijk zaken van waar zijn hoor... ik zou niet roken na de operatie als ik jouw was... spijtig geld als er een deel grafts niet aanslaan
Amai.....
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 13:29   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John18 Bekijk bericht
Amai.....
John toch, sterke werkwoorden zjin uit de mode hoor! Je bent toch niet op jacht naar taalvauten? Want dan mistte je er nog 3 in dat stukje hoor

Dundee, bedankt voor dat stukje, ik stond helemaal niet stil bij de kortetermijn effecten, waar het bij roken eigenlijk juist om gaat (dat is ook onderdeel van het genot ).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 15:57   #11
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolly Bekijk bericht
Jongens bedankt voor de info! Heb wel 1 sigaret op vandaag maar na deze verhalen moet ik maar gewoon stoppen! Het is gewoon moeilijk ben erg moe kan bijna niet slapen ben wel 10x wakker geworden laatste nacht, ik slaap normaal op mijn buik dus dit is echt een ramp! Heb ook een flink waterhoofd sinds vanochtend Ik hoop dat het morgen beter gaat.
Sterkte Wolly!

Ff doorzetten, dan kan je trots op jezelf zijn
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 16:04   #12
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Zit ik in de HT stoel vroag ik mag ik hier http://www.youtube.com/watch?v=VEzFbgeWTEA
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2009, 16:19   #13
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Ambo bedankt! De zwellingen zijn ver weg en de korstjes beginnen uit te vallen dus het is al een flinke vooruitgang! Ik zal binnekort een verslag maken van mijn 1e 2 weken met wat foto's.
Wolly is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2009, 17:20   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolly Bekijk bericht
Ambo bedankt! De zwellingen zijn ver weg en de korstjes beginnen uit te vallen dus het is al een flinke vooruitgang! Ik zal binnekort een verslag maken van mijn 1e 2 weken met wat foto's.
Komt vast door het niet-roken
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 05:35   #15
Wolly
HaarWeb lid
 
Wolly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 127
Ik denk het mijn haar groeit iig als kool!
Jammer dat ik er niet zo lang van kan genieten
Wolly is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Electronisch roken Hanna Van alles en nog wat... 300 1 mei 2019 12:07
Word je kaal van roken? (Nee, maar het versnelt het proces wel als je gevoelig bent!) sigur AGA - Algemeen 499 4 oktober 2013 02:20
dik roken alcohol drugs lanny Van alles en nog wat... 25 25 juni 2007 00:02
Gestopt met roken en AA?? Patty's AA - Algemeen 6 27 juli 2006 13:17
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.