Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 september 2021, 16:29   #1
ABN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Haartransplantatie en psoriasis

Goedemiddag allemaal,

Net zoals velen van jullie lees ik mij ook al jaren in op het gebied van een HT. Ik verdiepte mij eerst in de Nederlandse klinieken en later in de Turkse. Mijn eerste gevoel ging uit naar de Nederlandse, omdat dit op de een of andere manier vertrouwder voelde (NL sprekend, dichtbij huis ook i.v.m. de nazorg/vragen/problemen). Later ging mijn voorkeur toch uit naar de Turkse klinieken, gezien de positieve resultaten die ik lees op dit forum, social media en dat het erop lijkt dat ze voorloper zijn op het gebied van HT. Mijn voorkeur gaat nu uit naar ESTE of HWI. Ik ken ook iemand die bij ESTE is geweest en hij is heel positief.

Nu heb ik echter een probleem: ik heb last van psoriasis. De plekken zitten voornamelijk op mijn armen en benen, maar ook op mijn achterhoofd (door mijn haar valt het niet op). Boven op mijn hoofd heb ik hier gelukkig geen last van. Ik gebruik hiervoor zalfjes en heb een uva lamp tot mijn beschikking. De klachten gaan met zijn ups-and-downs, het zal echter nooit helemaal weg gaan.

Nu vraag ik mij af: kan je een haartransplantatie doen als je psoriasis hebt? En zoja, is het dan verstandig? Gezien er eventueel nieuwe psoriasis plekken kunnen ontstaan op het behandelde gebied.

Ik heb geïnformeerd bij ESTE. Zij gaven netjes aan dat het niet mogelijk was, omdat het resultaat minder kan zijn en er nieuwe psoriasis plekken kunnen ontstaan. Ik vond hun mailtje netjes en het voelde persoonlijk (geen mails met verdere reclame, mooi praterij etc). Ook heb ik HWI een mail gestuurd. Zij stuurde mij echter gelijk een tijdelijke offerte, gingen niet echt in op mijn persoonlijke situatie/vraag en ik kreeg gelijk allerlei informatie opgestuurd met daarbij woorden als fenomenale resultaten, BNN-ers die erbij gehaald worden, hun geweldige en unieke FUE CT techniek. Kortom, voelde voor mij minder prettig.

Zijn er mensen die ook psoriasis hebben en ervaring hebben m.b.t. een haartransplantatie?
Ik hoor het graag.
ABN is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2021, 16:53   #2
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Een vriend van mij heeft dat ook gehad. Hij wilde een HT maar dat werd nergens gedaan dankzij de psoriasis. Hij kreeg inderdaad ook te horen dat het risico bestaat dat de psoriasis naar nieuwe gebieden wordt getransplanteerd en dat er een grotere kans bestaat dat het resultaat tegen valt.

Dankzij die risico’s deed eigenlijk geen clinici het. Dat was twee jaar geleden.

Hij heeft toen vanalles van John McDougall gedaan om van de psoriasis af te komen en na een jaar was het bij hem volledig verdwenen.

Misschien is dat ook een oplossing voor jou? Op YouTube heeft hij enorm veel video’s en in zijn boek staat zo’n beetje alles wat je moet weten: The Starch Solution.
https://www.drmcdougall.com/articles...ac304119800981

Hij is een medical doctor btw. Ik zou zeggen probeer het ook eens. Heb het bij m’n vriend gezien en hij is er helemaal vanaf, 5 maanden geleden heeft hij z’n HT kunnen doen.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.