Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2007, 18:04   #46
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Je kan zitten op een stoel met vier poten, met drie poten, met twee poten (kost veel inspanning), maar op een kruk met één poot niet erg lang. Vroeger of later val je om.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 18:22   #47
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
In dat geval zal je genoeg andere pijlers over gehad hebben om iets nieuws op te funderen.
Er is natuurlijk altijd wel iets, maar genoeg pijlers.... noem het basis, dan. En dat is gedeeltelijk je genenpakket.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 23:38   #48
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Baardaap,
Verder zou je de vraag kunnen stellen aan de Consumentenbond, als je daar lid van bent. Leg het hele verhaal uit en vraag of zij het willen uitzoeken namens ongeveer 5.000 haarwebleden (als dat mag van de webmaster). Met een aanhef ongeveer zoals "Woekerwinst op Propecia?" of "Betalen Propecia-klanten 4 x teveel?" zou je redacties van Vara-Kassa of Tros-Radar misschien ook kunnen alarmeren en vragen of zij het kunnen uitzoeken.
Kale journalisten (Frits Wester, Karel v/d Graaf)zou je eveneens kunnen benaderen; zij zullen begrip hebben en deze journalisten willen misschien wel goede tips geven om de waarheid boven water te krijgen.
Wie weet, geeft één van de velen het gewenste antwoord.
Laat ons weten hoe het verloopt; duizenden zullen in spanning afwachten.
Succes!

Laatst gewijzigd door Hanna; 20 januari 2007 om 12:46
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 13:39   #49
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Baardaap,
Verder zou je de vraag kunnen stellen aan de Consumentenbond, als je daar lid van bent. Leg het hele verhaal uit en vraag of zij het willen uitzoeken namens ongeveer 5.000 haarwebleden (als dat mag van de webmaster). Met een aanhef ongeveer zoals "Woekerwinst op Propecia?" of "Betalen Propecia-klanten 4 x teveel?" zou je redacties van Vara-Kassa of Tros-Radar misschien ook kunnen alarmeren en vragen of zij het kunnen uitzoeken.
Kale journalisten (Frits Wester, Karel v/d Graaf)zou je eveneens kunnen benaderen; zij zullen begrip hebben en deze journalisten willen misschien wel goede tips geven om de waarheid boven water te krijgen.
Wie weet, geeft één van de velen het gewenste antwoord.
Laat ons weten hoe het verloopt; duizenden zullen in spanning afwachten.
Succes!
Wat wil je hier precies mee bereiken?
Naar mijn weten is het de fabrikant zijn goed recht om het voor die prijs te verkopen, ik bedoel, FDA trials zijn niet gratis ofzo.. En als je het goed overlegd met de huisarts (als je al een propecia recept hebt gekregen en hij voor rede vatbaar is, lijkt me in de meeste gevallen geen probleem), dan kun je gewoon 1mg fina capsules van proscar tabletten laten maken bij de apotheker.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 16:59   #50
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Wat wil je hier precies mee bereiken?
Naar mijn weten is het de fabrikant zijn goed recht om het voor die prijs te verkopen, ik bedoel, FDA trials zijn niet gratis ofzo.. En als je het goed overlegd met de huisarts (als je al een propecia recept hebt gekregen en hij voor rede vatbaar is, lijkt me in de meeste gevallen geen probleem), dan kun je gewoon 1mg fina capsules van proscar tabletten laten maken bij de apotheker.
Ik denk dat je nog uit moet kijken ook. Straks heb je een probleem als de huisarts je Proscar voorschrijft voor prostaatklachten die je helemaal niet hebt en vervolgens blijkt dat je het tegen haaruitval slikt, dus voor 'cosmetische doeleinden'.
Een zorgverzekeraar kan dan wel eens vervelend worden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 18:28   #51
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik denk dat je nog uit moet kijken ook. Straks heb je een probleem als de huisarts je Proscar voorschrijft voor prostaatklachten die je helemaal niet hebt en vervolgens blijkt dat je het tegen haaruitval slikt, dus voor 'cosmetische doeleinden'.
Een zorgverzekeraar kan dan wel eens vervelend worden.
Ik moest er gewoon voor betalen hoor, dus het werd niet vergoed. Ik betaalde ook maar +/- 30€ voor 100 caps.

(Mn duta wordt nu trouwens wel vergoed, maar daar had ik niet om gevraagd . Ik was ook nogal verbaasd toen ik bij de apotheek niet hoefde te betalen.)
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 19:42   #52
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
En als je het goed overlegd met de huisarts (als je al een propecia recept hebt gekregen en hij voor rede vatbaar is, lijkt me in de meeste gevallen geen probleem), dan kun je gewoon 1mg fina capsules van proscar tabletten laten maken bij de apotheker.
Flappie, er zijn duizenden lotgenoten ter wereld die Proscar-tabletten zelf thuis in vieren splitsen, omdat ze die veel te dure Propecia voorgeschreven hebben gekregen en omdat ze niet weten dat je er 1 mg capsules van kunt laten maken door de apotheker.

Dus, velen zullen blij zijn dit te horen.

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 januari 2007 om 14:09
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 14:12   #53
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
100 Lege capsules voor 7,50 euro te bestellen bij:

http://www.azarius.nl/index_207_5394.html

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 januari 2007 om 18:45
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 18:21   #54
1baardaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 20
dit en dat

Samenvattend....
Kwa kale kop kan ik zeggen dat je geen probleem hoeft te hebben als vorm van het hoofd het toestaat. Als je bleek bent (van nature) veel littekens hebt of er gewoon niet het hoofd voor hebt zal het toch al snel van tekenende invloed zijn. Het kan je al gauw ziek of in ieder geval heel wat jaren ouder uit laten zien. Dat wil niemand en ondermijnd in ieder geval een van de peilers van geluk.

kwa proscar splitsen is het i.d.d. een probleem dat je t.o.v. de verzekeraar fraudeerd. (Lees je verzekeringsvoorwaarden). Die mensen zijn niet achterlijk, Helaas. Kan weleens duur worden als ze versteld gaan staan van de hoeveelheid jongeren met "prostaatklachten" tegenwoordig. Benevens alle andere afvragingen over de gelijke werking van proscar en propecia.

Citaat:
Baardaap,
Verder zou je de vraag kunnen stellen aan de Consumentenbond, als je daar lid van bent. Leg het hele verhaal uit en vraag of zij het willen uitzoeken namens ongeveer 5.000 haarwebleden (als dat mag van de webmaster). Met een aanhef ongeveer zoals "Woekerwinst op Propecia?" of "Betalen Propecia-klanten 4 x teveel?" zou je redacties van Vara-Kassa of Tros-Radar misschien ook kunnen alarmeren en vragen of zij het kunnen uitzoeken.
Kale journalisten (Frits Wester, Karel v/d Graaf)zou je eveneens kunnen benaderen; zij zullen begrip hebben en deze journalisten willen misschien wel goede tips geven om de waarheid boven water te krijgen.
Wie weet, geeft één van de velen het gewenste antwoord.
Laat ons weten hoe het verloopt; duizenden zullen in spanning afwachten.
Succes!
Is wellicht een goed idee. Alleen ben ik huiverig voor en eigenlijk niet geinteresseerd in de rol van "spokesperson". Het is laf, maar ach de schaamte rond dit onderwerp is nu net een van de issues. Anderzijds, misschien onderneem ik wel eens een van die acties als mijn hoofd erna staat.

Ik heb besloten eerst netjes minoxidil en wat propeciatabletten te kopen, en kijken of ik ze verdraag en hoe het effect is. Daarna zal ik proberen proscar te krijgen.
1baardaap is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 18:23   #55
1baardaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Flappie, er zijn duizenden lotgenoten ter wereld die Proscar-tabletten zelf thuis in vieren splitsen, omdat ze die veel te dure Propecia voorgeschreven hebben gekregen en omdat ze niet weten dat je er 1 mg capsules van kunt laten maken door de apotheker.

Dus, velen zullen blij zijn dit te horen.
Apotheken 'mogen' dit niet meer. Alleen een oplossingen voor de happy few met een fatsoenlijke apotheek in de buurt.
1baardaap is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 02:57   #56
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien komen er inderdaad steeds meer jongeren met prostaatklachten. Ik vind b.v. René Froger ook veel te jong voor zoiets, maar dat zal toch echt niet gelogen zijn.

Een arts mag jou toch finasteride 1mg capsules voorschrijven voor haarproblemen? De apotheker kan dat dan maken en hoeft geen dure Propecia te verkopen, lijkt mij. Dan wordt er helemaal geen fraude gepleegd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 02:41
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 19:11
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 20:51
Nihafor Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 47 22 juli 2005 21:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.