Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juni 2012, 16:35   #1
Es19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2012
Berichten: 2
Haar overal

Hallo Allemaal,

Nadat ik een tijdje stilletjes heb meegelezen op het forum, besloot ik mijn probleem ook maar hier te plaatsen omdat ik het aan niemand anders kwijt kan.

Ik ben een meisje van 19 jaar. En ik heb haar overal, maar dan ook echt overal. Ik heb een lichte huid en donkere haartjes, waardoor je het heel erg duidelijk ziet. En ik weet niet wat ik ermee moet. Ik schaam me er erg veel voor. Zelfs mijn vader heeft geen haar op zijn rug en borst, terwijl ik dat wel heb.

Ik heb al jaren niet gezwommen door mijn probleempje. Ik durf niet eens bij een vriendin te logeren, bang dat ze dan per ongeluk wat haartjes gaan zien. Elke jongen, die mij aanspreekt kap ik af, omdat ik bang ben om iemand leuk te vinden.

Ik weet dat je in dit geval als eerste naar de huisarts moet, maar ik durf het niet.

Ik wil heel graag mijn hele lichaam laseren, maar ik studeer en ik heb dat geld (nog) niet. Maar zelfs dan durf ik het niet eigenlijk. Is het eigenlijk wel mogelijk om elke millimeter van je lichaam te laten laseren?

Ik begin nu wel steeds meer te denken om naar de huisarts te gaan, omdat het een serieus probleem is.

Ik weet niet wat ik moet doen.
Weet iemand wat ik kan verwachten bij de huisarts als ik met dit probleem kom?

Groetjes,

Es
Es19 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2012, 22:00   #2
Lh92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2012
Berichten: 1
ik heb precies hetzelfde probleem
zit er nu al jaren mee en het begint steeds een groter probleem te worden!
ik heb echt het geld niet om te lazeren, en ik durf het ook niet op tafel te gooien. ik woon samen en ben zoveel tijd kwijt om alles te verwijderen, zelfs mij vriend weet er niks vanaf, behalve dan in mijn gezicht, hij zij vandaag jij hebt eigenlijk ook veel haar in je gezicht voor een meisje..
Lh92 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2012, 23:03   #3
barba_mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 7
Hoi Es,
Ik wil toch even reageren om je een hart onder de riem te steken. Ik herken het zo erg. Ik heb JAREN lang alleen maar lange broeken gedragen, bang dat iemand de stoppels zag. Zie je het voor je, in 35 graden onder de Turkse zon in je jeans? Ik durfde wel te zwemmen, maar alleen in het buitenland met een tankini aan. Dat bedekt het meeste...
Op mijn zestiende durfde ik naar de dokter toe, en m'n huisarts (een lieverd) zei dat ze me meteen naar de gynaecoloog stuurde zodat ik niet twee keer me uit hoefde te kleden. Ik dus naar het ziekenhuis, en stond ik daar in mn ondergoed. Die man vond het allemaal wel meevallen, omdat het niet op mijn gezicht had. Ik huilend naar buiten natuurlijk.
De jaren erna werd het alleen erger. Het haar op mijn buk werd dikker, en de haren rond mijn tepels werden er steeds meer. Ik schaamde me kapot en kon alleen aan laseren denken.
Totdat ik een lief vriendje kreeg, en die vroeg waarom ik wondjes op mijn buik had. Ik dus heel sip verteld dat ik het scheerde. Die jongen zei toen "je kan beter iets te veel dan te weinig hebben, je bent hardstikke sexy!". Nou... bleek dus dat leuke jongens het niks kan schelen :p En als ze het wel wat kan schelen moeten ze maar lekker een ander zoeken.
Sindsdien ben ik aan de diana pil begonnen, en het helpt wel. Het is geen wondermiddel, maar na het harsen komt mijn haar minder snel en dunner terug. En het accepteren van mijn lichaam heeft ook een enorm verschil uitgemaakt.
Het grootste advies is dus om jezelf door andere ogen te leren zien. Ik ben zo blij dat ik mezelf nu meer accepteer. Ik draag zelfs kleine bikinitjes Hoewel ik nog steeds aan laseren denk, schaam ik me niet meer voor m'n lichaam. Ik verziek mijn vakanties niet meer met elke dag een uur lang mijn benen en buik inspecteren op zoek naar haartjes die lang genoeg zijn om eruit te trekken. Wat een opluchting!
Ik hoop dat je je hier op het forum begrepen zal voelen, en je lekkerder in je vel gaat voelen... en ik zeg altijd maar, door mijn hormoon probleempjes heb ik ook wat voordelen. (Hoger libido en makkelijk spier aanmaak, en vetverbranding )
barba_mama is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2012, 17:46   #4
Es19
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2012
Berichten: 2
barba_mama dankjewel voor je berichtje. Ik waardeer het heel erg en voel me ook beter hierdoor. En ik voel me zeker begrepen hier op het forum. Door de verhaaltjes hier heb ik eindelijk de lef gehad om de huisarts te gaan bellen.

En vandaag ben ik dan eindelijk naar de huisarts gegaan. Toen ik het vertelde begon ik te huilen, maar zij heeft me rustig gekregen. De huisarts was heel lief en vertelde, dat veel meer meiden met dit probleem bij haar komen. Ze heeft even naar mijn buik en rug gekeken maar ze deed niet zo raar. Ik had echt verwacht dat ze zou schrikken als ze al dat haar zou zien. Ze heeft me doorverwezen naar de dermatoloog om uit te zoeken wat de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden. Ik ga morgen het ziekenhuis bellen voor een afspraak.

Ik moet zeggen, dat het echt heeft opgelucht en ik ben nu helemaal niet meer bang om naar de dermatoloog te gaan. Ik vind het alleen zonde dat ik niet eerder naar de arts ben gegaan. Er was echt niks om voor te schamen.
Es19 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2012, 16:02   #5
123s
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 15
Hi Es,

goed gedaan meid. Gefeliciteerd echt. Heel knap van je dat je naar de huisarts ben gegaan. Hoe iemand eruit ziet is inderdaad niet een reden om te schamen. Wat mensen soms doen of zeggen … dat wel moeten ze van schamen. Ik hoop dat je een goeie en gezonde oplossing vindt.

Lazeren kan een optie zijn voor later. Je kan altijd naar een kliniek gaan gewoon voor een advies en dit moet altijd gratis zijn.

Groetjes
123s is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.