Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2007, 19:11   #31
1baardaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 20
Citaat:
Aangezien er op dit forum geen arts, apotheker of scheikundige schijnt te zijn, waarom stel je de vraag niet op sites als apotheker.nl, regenboogapotheek.nl, kwaliteitsapotheek.nl enz. ??


JA, goed idee. Ben er pas nieuw in(het gezoek) dus hier heb ik wat aan. De vraag is dus of hier een financieel onafhankelijk antwoord gevonden kan worden maar het proberen waard.

Citaat:
Dingen die bij een man normaal zijn, zijn dat bij een vrouw vaak niet.
Mensen met uiterlijke problemen willen vaak niet eens echt 'mooier' zijn, ze willen 'gewoon' zijn. Niet meer opvallen.
Durf zelfs te stellen dat haarverlies voor jongere mannen even shokerend is als voor vrouwen. Op jongere dan "normale" leeftijd kaalworden is even abnormaal voor mannen als voor vrouwen. Ik wordt er persoonlijk vaak mee geraakt. Mannen hebben eerder de neiging om kwetsbaarheid te verbergen en te zeggen dat ze geen problemen hebben dan vrouwen. Dat hoort (helaas) blijkbaar zo. De echte gevoelsbevindingen blijven zo vaak verborgen.
1baardaap is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 19:16   #32
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Dat is ook wat ik bedoeld met levenskunst: die richt zich op innerlijke factoren, niet van uiterlijk.
Wat een kletskoekerij, zeg . Het uiterlijke probleem (kaalheid) is een innerlijk probleem voor kalenden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 19:29   #33
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1baardaap
Op jongere dan "normale" leeftijd kaalworden is even abnormaal voor mannen als voor vrouwen..
Kijk, jij hebt er moeite mee. Lang niet alle jongere mannen. Of ze het léuk vinden is wat anders. Er overkomen je helaas dingen in het leven die niet leuk zijn. Ik ken diverse kale, leuke, sexy, aantrekkelijke, jonge mannen. Met relatie, zonder relatie. Voor hen is het geen probleem. Waarom is het voor jou zo moeilijk? En dit bedoel ik als serieuze vraag.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 19:55   #34
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Kijk, jij hebt er moeite mee. Lang niet alle jongere mannen. Of ze het léuk vinden is wat anders. Er overkomen je helaas dingen in het leven die niet leuk zijn. Ik ken diverse kale, leuke, sexy, aantrekkelijke, jonge mannen. Met relatie, zonder relatie. Voor hen is het geen probleem. Waarom is het voor jou zo moeilijk? En dit bedoel ik als serieuze vraag.
Wat een onzin zeg . Je spreekt er net over of het niks is en jongere mannen zich niet moeten aanstellen. Als jij op je 14-16 al kaal aan het worden bent zonder hoop op stabilisatie dan piep je wel anders . En vooral tegenwoordig waar alleen meer druk wordt gelegd op jongeren om er goed uit te zien. Doe is normaal.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 20:07   #35
1baardaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Kijk, jij hebt er moeite mee. Lang niet alle jongere mannen. Of ze het léuk vinden is wat anders. Er overkomen je helaas dingen in het leven die niet leuk zijn. Ik ken diverse kale, leuke, sexy, aantrekkelijke, jonge mannen. Met relatie, zonder relatie. Voor hen is het geen probleem. Waarom is het voor jou zo moeilijk? En dit bedoel ik als serieuze vraag.
Met alle respect, ik heb het over de grootste groep, niet over iemand die iemand kent waarvan hij/zij denkt dat die zo of zo voelt. "...Lang niet alle jongere mannen. Of ze het léuk vinden is wat anders." Is dit niet behoorlijk tegenstrijdig? Het is blijkbaar moeilijk om zich als vrouw in te leven in het gedrag en gevoel van een man. Dat is op meer vlakken wel zo. Zoals ik al zij, no offense maar dit forum is voor mij geen sociale aangelegenheid maar meer praktisch/ technisch. Ik wil en kan aan dit aspect en discussie weinig tijd meer besteden. We verschillen van mening.

Maarre.. je kunt er dus iets tegen doen als je wilt. Punt is dat mensen die producten willen aanschaffen gewoon veeeeel te veel moeten betalen. Een eigen bijdrage is best oke. Dat heeft allemaal met dosering te maken. laserbehandeling is i.d.d. buitensporig, net als borstvergroting of botox. (Vraag me nu af of geslachtsveranderingen op psychische grond vergoed wordt ).

Ben misschien te links, maar 700 euro p/jaar om iets te proberen dat eigenlijk maar een schijntje zou hoeven kosten is volgens mij schofterig. Ik ga nauwelijks naar de huisarts of ziekenhuis (gelukkig) en wil helemaal geen medicatie gebruiken als het niet nodig is. Het is mijn eigen overweging om het in dit geval uit te proberen, en als ik er geen effect of teveel bijwerking van zal hebben zal ik ook zeker stoppen en mijn lot accepteren.

Marijnissen bijvoorbeeld heeft ogenschinlijk geen last maar hij komt ook uit een generatie waar nog geen werkende medicatie tegen haaruitval was.

Geluk of geen geluk. Dat wordt nooit door één factor bepaald. Stap voor stap onzaligmakende factoren uitroeien hoort mijns inziens tot de plicht van de mens die naar geluk streeft. Je hoofd buigen voor "vijanden' niet.
1baardaap is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 22:05   #36
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Wat een onzin zeg . Je spreekt er net over of het niks is en jongere mannen zich niet moeten aanstellen. Als jij op je 14-16 al kaal aan het worden bent zonder hoop op stabilisatie dan piep je wel anders . En vooral tegenwoordig waar alleen meer druk wordt gelegd op jongeren om er goed uit te zien. Doe is normaal.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik vraag me serieus af, waarom de ene jonge man er veel moeite mee heeft, en de andere totaal niet.
Er wordt hier zoveel geredeneerd vanuit het standpunt dat het bezit van hoofdhaar zaligmakend is, dat voor de meeste mannen op dit forum het naar mijn idee niet eens meer mogelijk is om iets vanuit een ander standpunt te bezien.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 22:11   #37
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1baardaap
Met alle respect, ik heb het over de grootste groep, niet over iemand die iemand kent waarvan hij/zij denkt dat die zo of zo voelt. "...Lang niet alle jongere mannen. Of ze het léuk vinden is wat anders." Is dit niet behoorlijk tegenstrijdig? Het is blijkbaar moeilijk om zich als vrouw in te leven in het gedrag en gevoel van een man. Dat is op meer vlakken wel zo. Zoals ik al zij, no offense maar dit forum is voor mij geen sociale aangelegenheid maar meer praktisch/ technisch. Ik wil en kan aan dit aspect en discussie weinig tijd meer besteden. We verschillen van mening.

Als een van de weinige vrouwelike leden van een 'mannensportvereniging' ken ik best veel mannen, kalend of niet.
Ik kan me heel goed inleven in het gevoel van mannen, ben in die zin vaak een vraagbaak op velerlei gebieden. Als ik hier soms het beeld van sommige heren, niet specifiek van jou dus, over 'de vrouw' zie, dan rijzen mij werkelijk de haren te berge.

En hoewel het forum voor jou wellicht alleen een praktisch/technisch iets kan zijn, denk ik dat het 'haarprobleem' vooral sociaal is.

Maarre.. je kunt er dus iets tegen doen als je wilt. Punt is dat mensen die producten willen aanschaffen gewoon veeeeel te veel moeten betalen. Een eigen bijdrage is best oke. Dat heeft allemaal met dosering te maken. laserbehandeling is i.d.d. buitensporig, net als borstvergroting of botox. (Vraag me nu af of geslachtsveranderingen op psychische grond vergoed wordt ).

Je hebt zelf veel invloed op het prijspeil. Als ik de officiële 5% minox van de apotheek koop, ben ik 3,5 x zoveel kwijt als via internet. Nu kost mijn haarprobleem mij ongeveer 25 euro per maand.


Ben misschien te links, maar 700 euro p/jaar om iets te proberen dat eigenlijk maar een schijntje zou hoeven kosten is volgens mij schofterig. Ik ga nauwelijks naar de huisarts of ziekenhuis (gelukkig) en wil helemaal geen medicatie gebruiken als het niet nodig is. Het is mijn eigen overweging om het in dit geval uit te proberen, en als ik er geen effect of teveel bijwerking van zal hebben zal ik ook zeker stoppen en mijn lot accepteren.

Marijnissen bijvoorbeeld heeft ogenschinlijk geen last maar hij komt ook uit een generatie waar nog geen werkende medicatie tegen haaruitval was.

Joh, ik denk nou echt dat je de zaken verkeerd ziet. Ik ken mannen van die leeftijd, die het werkelijk geen moer interesseert of ze kaal zijn of niet, en niet eens bereid zouden zijn medicijnen te gaan slikken, zelfs al zouden ze gegarandeerd helpen. Je redeneert hier alleen maar vanuit je eigen gedachten: je kúnt niet eens geloven dat iemand er geen last van heeft.


Geluk of geen geluk. Dat wordt nooit door één factor bepaald. Stap voor stap onzaligmakende factoren uitroeien hoort mijns inziens tot de plicht van de mens die naar geluk streeft. Je hoofd buigen voor "vijanden' niet.
Dat is niet de plicht. Dan zie je de werkelijke betekenis van het woord geluk totaal niet in. Geluk is namelijk ook grotendeels afhankelijk van het vermogen dingen te accepteren.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 04:16   #38
1baardaap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Dat is niet de plicht. Dan zie je de werkelijke betekenis van het woord geluk totaal niet in. Geluk is namelijk ook grotendeels afhankelijk van het vermogen dingen te accepteren.
amen
1baardaap is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 10:49   #39
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Dat zeg ik helemaal niet. Ik vraag me serieus af, waarom de ene jonge man er veel moeite mee heeft, en de andere totaal niet.
Geloof mij, het valt nu nog helemaal niet op bij mij, maar als het wel op gaat vallen dat ik kalend ben en mensen stellen er vragen over, dan zou ik ook heel nonchalant reageren; "och ja, hoort er ook allemaal bij he", maar daarom kan ik het nog wel erg vinden!

Niet iedereen laat het altijd zien als hij ergens mee zit hoor!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 11:59   #40
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou
Geloof mij, het valt nu nog helemaal niet op bij mij, maar als het wel op gaat vallen dat ik kalend ben en mensen stellen er vragen over, dan zou ik ook heel nonchalant reageren; "och ja, hoort er ook allemaal bij he", maar daarom kan ik het nog wel erg vinden!

Niet iedereen laat het altijd zien als hij ergens mee zit hoor!
Er wordt hier almaar uitgegaan van een paar veronderstellingen:
een volle haardos betekent geluk, en ik weet ongetwijfeld niet wat mannen denken. Nou wil ik niet beweren dat ik helderziend ben, maar ik heb vaak genoeg serieuze gesprekken gehad met kalende heren om te weten wat er speelt. Mijn eigen vent is daarbij altijd een soort 'trigger': hij is een prachtige man, met kaal hoofd. Veel mensen viel dat, zeker een aantal jaren geleden toen niemand zich schoor, nogal op (hij scheert zich al dertig jaar kaal, was heel vroeg kalend). Er ontstonden dan ook al snel gesprekken over.

Niet iedereen zal even makkelijk over gevoelens spreken, maar ik denk dat de uitspraken hier dat elke kalende man in feite een 'treurende man' is die het allemaal niet wil laten merken, niet helemaal kloppen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 12:40   #41
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Niet iedereen zal even makkelijk over gevoelens spreken, maar ik denk dat de uitspraken hier dat elke kalende man in feite een 'treurende man' is die het allemaal niet wil laten merken, niet helemaal kloppen.
Hier geef ik je ook wel gelijk in! Moet zeggen dat ik dagelijks misschien 2 minuutjes ermee bezig ben als ik mn fina inneem en soms type ik hier wat...

Maar verder maakt het me ook niet zoveel uit, voorlopig is het ook nog niet zichtbaar, en heb mn hoofd sowieso al regelmatig helemaal kaal geschoren. Dat staat me ook best leuk volgens mij ! Heb misschien wel net als jouw man het geluk dat ik door de vorm van mijn hoofd ook zonder haar nog best te pruimen ben. Dat stelt me ook enigzins gerust. Maar ik kan genoeg mensen bedenken die er niet echt een hoofd voor hebben en dan kan ik best begrijpen dat je veel gefrustreerder bent dan ik ben!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 15:34   #42
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Niet iedereen zal even makkelijk over gevoelens spreken, maar ik denk dat de uitspraken hier dat elke kalende man in feite een 'treurende man' is die het allemaal niet wil laten merken, niet helemaal kloppen.
Ben ik helemaal met je eens! Tuurlijk is er wel een "treurende fase" geweest, maar het is allemaal een kwestie van acceptatie. Zodra je het kaal worden geaccepteerd hebt, is de treurende fase voorbij. Wat overigens niet wil zeggen dat je geen volle haardos meer wilt hebben, maar dat terzijde...
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 17:15   #43
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Persoonlijk denk ik toch dat je incasseringsvermogen afhankelijk is van de pijlers waarop je leven staat. Als je rijk bent, je hebt je leven lang veel liefde ontvangen en je bent gezegend met een goede gezondheid en intelligentie dan zal je relatief minder problemen hebben met haarverlies. Je omgeving houdt toch wel van je, je kan alle medicijnen kopen die je wilt en als ster-tennisspeler of topmanager verwerf je toch wel respect.
Dat kan heel andere koek zijn naarmate je minder van al deze fantastische zaken of eigenschappen bezit. Je hebt dat veel minder vermogen om je leven goed te funderen en zal sneller onzeker zijn. Wat als je helemaal geen vrienden hebt, altijd ziek bent, niet veel kan en tot overmaat van ramp ook nog arm bent?
Dit is wat gechargeerd, meestal heb je één van deze pijlers wel, anders had je waarschijnlijk de leeftijd niet eens bereikt die je nu hebt..
Maar het is mijn overtuiging dat je incasseringsvermogen geheel afhankelijk is (al besef je het niet) van je genenpakket, de rijkdom en de liefde die je in je vroege jeugdjaren gekregen hebt.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 17:31   #44
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Maar het is mijn overtuiging dat je incasseringsvermogen geheel afhankelijk is (al besef je het niet) van je genenpakket, de rijkdom en de liefde die je in je vroege jeugdjaren gekregen hebt.
Niet helemaal mee eens. Ik heb een zeer verdrietige jeugd gehad, ben mishandeld e.d. Toch kun je na die jeugd wel degelijk voor jezelf die pijlers opbouwen. Het kost tijd, het kost moeite en veel tranen, maar dan heb je ook wat, zal ik maar zeggen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 17:55   #45
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Niet helemaal mee eens. Ik heb een zeer verdrietige jeugd gehad, ben mishandeld e.d. Toch kun je na die jeugd wel degelijk voor jezelf die pijlers opbouwen. Het kost tijd, het kost moeite en veel tranen, maar dan heb je ook wat, zal ik maar zeggen.
In dat geval zal je genoeg andere pijlers over gehad hebben om iets nieuws op te funderen.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 02:41
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 19:11
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 20:51
Nihafor Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 47 22 juli 2005 21:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.