Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2013, 21:38   #1
charlow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 12
Uitgebreide review FUT 2700 Grafts Feriduni

Beste mensen,

Ik heb een haartransplantatie (FUT) ondergaan bij dr. Feriduni in Hasselt. Ik ben inmiddels al 7 maanden verder en erg tevreden met het resultaat. Hierom wil ik ook een review schrijven over mijn ervaringen zodat het jullie helpt om een goede dokter uit te kiezen.

Waarom ik een haartransplantatie wilde
Om te begonnen heet ik Charlotte en ik ben 19 jaar. In 2010 was ik geinteresseerd in een haartransplantatie omdat ik erg onzeker was over mijn uiterlijk, mijn haarlijn was erg teruggetrokken. Ik wilde heel graag een haartransplantatie en begon op internet informatie te zoeken. Uiteindelijk kwam ik haarweb tegen en heb ik een blog opgesteld om informatie te krijgen over een haartransplantie en de mogelijkheden. Hier is een link naar de blog die ik toen opgesteld had, waar je ook verder kunt lezen waarom ik de keuze heb gemaakt om een haartransplantatie te ondergaan: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=25929


Keuze dokter
Op haarweb heb ik veel research gedaan over verschillende dokters. Ik kwam uiteindelijk Feriduni tegen, die mij ook ge-adviseerd werd door verschillende mensen in reactie op mijn blog van 2010. Hij was wel een van de dure dokters, maar ik las zoveel positieve reviews over hem en zag zoveel goede resultaten dat ik alleen hem wilde voor mijn operatie.

In augustus 2011 ging ik op consult en was ik vastberaden dat ik bij hem een haartransplantatie wilde laten doen. Dr. Feriduni is een erg vriendelijke man en ik voelde me erg op mijn gemak om hem te vertellen over mijn probleem. Hij begreep mij en liet een paar foto’s zien van vrouwen (met kroeshaar) die ook een haartransplantatie ondergaan hebben. Hij stelde mij erg gerust. Iedereen om mij heen (vrienden en familie) probeerde mij te sussen dat mijn haarlijn niet zo erg teruggetrokken was en dat ik mij niet moest schamen. Dr. Feriduni begreep wat ik bedoelde en waarom ik een haartransplantatie wilde. En hij is inmiddels de expert! Het stond nu vast, ik zou bij hem de haartransplantatie laten doen. Hij adviseerde mijn een FUT te laten doen, omdat bij een FUE je je hele hoofd moet kaalscheren. Ik besloot om de haartransplantatie in de zomer van 2012 te laten doen, omdat ik dan vakantie had en genoeg tijd om uit te rusten.

De details van mijn behandeling
De prijs was 7350,- EURO voor een FUT 2700 behandeling.
Hier volgt de graft breakdown van de geplaatste FU’s.
Single units : 785
double units: |
]] > 1956 - mix
triple units: |
Totaal = 2741 FU

Voorbereiding
2 Weken voor de dag van de ingreep, begon ik met huidmassages. Dit hoor je standaard bij een FUT te doen, zodat de huid flexibel word en voor de dokter makkelijker is om een stuk weg te halen, en de rest aan elkaar te hechten.

Dag van de ingreep
Aangekomen in de kliniek, kreeg ik een ontbijt aangeboden. Daarna werd ik door dr. Feriduni in zijn kamertje geroepen. Hij tekende de lijn op mijn hoofd van hoe ik mijn haarlijn zou willen en we waren het eens geworden. Kort daarna ging ik naar de operatiekamer. Een paar vriendelijke verplegers hielpen mij en kort daarna kwam de dokter er ook bij. Ik kreeg een infuus en twee prikjes bij mijn voorhoofd, wat volgens mij verdoving was. Daarna moest ik wachten tot de verdoving in werkte.

Ik moest op mijn buik gaan liggen, zodat ze het gedeelte op mijn achterhoofd (waar ze de haren vandaan halen) konden scheren ter voorbereiding. Dr. Feriduni begon met reepje huid weg te halen en wanneer hij klaar was, hechtte hij alles weer dicht. Ik voelde hier echt niks van. Eerst moesten de assistent-dokters de transplantaten verzamelen uit het reepje huid wat ze van mij hadden weggehaald. Intussen maakten de dokter openingen voor de haartjes te maken in het gebied waar de transplantaten moesten geplaatst worden. Het plaatsen van de transplantaten zelf werd trouwens niet gedaan door Dr. Feriduni maar door zijn assistent-dokters. Hij kwam wel vaak kijken hoe het verliep.

Voor ik het wist waren ze al klaar. Ik mocht naar huis. Ik kreeg allemaal dingen mee: een kussentje voor achter mijn hoofd, ibuprofen, een lijst van wat ik wel en niet mocht doen, een compres voor de zwelling, Argan oil en een spuitbusje met water. Nog een paar spulletjes kreeg ik mee, die ik nu even niet meer herinner.

Ik verbleef niet in een dichtbijzijnde hotel, maar bij mijn familie die best dichtbij woont (uurtje rijden). De terugweg was een erg lange reis voor mijn gevoel op dat moment. De verdoving werkte uit en ik begon hoofdpijn te krijgen. Vooral met de wegen en drempels etc. Ik adviseer jullie dus echt om bij een dichtbijzijnde hotel te verblijven de dag van de operatie, ik wou dat ik dat gedaan had.

Thuis had ik erg veel pijn, de verdoving werkte uit. Ik had ibuprofen meegekregen maar dat hielp op dat moment niet zoveel. Ik moest ook met een soort spuitbusje water sprayen op mijn hoofdhuid zodat er niet teveel korstjes zouden ontstaan. Nu was het probleem alleen nog, hoe kom ik van de pijn af? Ik wilde slapen maar het lukte niet, want je kan moeilijk op je achterhoofd liggen, en op je voorhoofd absoluut ook niet. Ik moest een houding zien te vinden waar de transplantaten niet beschadigd zouden worden en waar ik niet op mijn hechtingen zou gaan liggen. Nou bereid je maar voor, het was een hele klus tot ik zo’n houding kon vinden (ik gebruikte het meegegeven kussentje daarvoor trouwens). Na eindelijk in slaap gevallen te zijn, werd ik de volgende dag wakker, zonder pijn! Ik was erg opgelucht, het is een wonder wat een nachtje slaap met je kan doen. Mijn hoofd was wel erg opgezwollen, het zag er echt niet uit.

Ik moest me voorbereiden om weer naar Hasselt te gaan, op controle. Daar haalden ze de korstjes van mijn hoofdhuid weg en bekeek de dokter mijn hoofd. Alles zag er prima uit en ik mocht weer weggaan. Ik moest over 2 weken terugkomen zodat ze de hechtingen konden verwijderen.


Postoperatief
De volgende dagen had ik nauwelijks pijn. Mijn hoofd zwelde wel erg op, maar na een weekje was dit weer verdwenen. Mijn achterhoofd voelde wel heel strak en verdoofd aan, mij werd verteld dat het af zou nemen met een paar maanden en dat gebeurde. Nu was het wachten tot de haartjes zouden gaan groeien.

Ongeveer 2 weken na de behandeling zag ik dat er veel korstjes bij mijn hoofdhuid waren ontstaan. Ik maakte mij zorgen hierover en mailde gelijk foto’s naar de kliniek. Als antwoord kreeg ik:

‘U kunt best een hydraterende body lotion (bv: nivea) aanbrengen op het ontvangstgebied en deze dan gedurende 20 à 30 minuten laten intrekken en achteraf spoelen met koud water.

Dit zou helpen om van de schilfertjes af te geraken. U kunt dit best vandaag al doen want de schilfers zouden de transplantaten kunnen verstikken.

U hoeft ook geen schrik te hebben als de getransplanteerde haartjes mee uitvallen omdat de wortel ervan zich al na 5 dagen heeft vastgehecht dus deze gaan dan na 3 à 4 maanden teruggroeien.’


Dit deed ik dus en mijn probleem was zowat verholpen. Trouwens, schrik niet van de shock-loss die kan optreden!!! Ik schrok wel want ik was bijna weer kaal, maar zoals jullie zien zijn al die haartjes weer teruggegroeid . En niet alle haartjes gingen weg bij de Shock Loss, ongeveer zo’n 80%. Aan de zijkant bleven veel haartjes overeind staan, waardoor het daar nu ook voller is dan in het midden.

LINK NAAR DE FOTO'S : http://www.haarweb.nl/forum/album.php?albumid=230 (Let op er zijn meerdere pagina's)

Zoals jullie zien is het na 7 maanden erg gegroeid, ik loop al zonder hoofddeksel buiten maar ik gebruik wel gel voor de haartjes vooraan, want anders komen ze recht overeind te staan. Met een borstel kam ik het strak en door de gel blijft het staan (tip!). Ik zal jullie ook blijven updaten met foto’s.


Als jullie vragen hebben over mijn operatie, kunnen jullie die gerust stellen. Ik hoop dat ik jullie met deze review heb geholpen.

Groetjes Charlotte.

Laatst gewijzigd door charlow; 8 maart 2013 om 18:11
charlow is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2013, 10:56   #2
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Wat een geweldig resultaat !!!!

Ze zullen jouw foto's wel willen gebruiken als voorbeeld.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2013, 22:10   #3
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Inderdaad een mooi resultaat en leuk dat je je verslag hier hebt neergezet.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2013, 11:55   #4
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Top werk van Top mensen !
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
feriduni, fut, grafts, haartransplantatie, vrouw

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.