Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,75 gemiddeld. Weergave
Oud 8 oktober 2004, 12:43   #211
Newt0n
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 15
Fitness product
Dat is ook nodig...

Ik zal de dosering wel halveren en om de 2 dagen maar das nog steeds veel...
Ook P5P innemen zal dus wel een goed idee zijn, niet?

Kan ik niet gaan lopen zodat het niet naar mn haar gaat of wat dan ook?

Laatst gewijzigd door Newt0n; 8 oktober 2004 om 12:46
Newt0n is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2004, 12:48   #212
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newt0n
Fitness product
Dat is ook nodig...

Ik zal de dosering wel halveren en om de 2 dagen maar das nog steeds veel...

Kan ik niet gaan lopen zodat het niet naar mn haar gaat of wat dan ook?
pyroxidine = meer 5ar-1 volgens sam.

ik zou me er niet zo druk om maken als het maar voor twee maanden is.
de rol van 5ar-1 is bij AGA namelijk vrij gering. Bovendien is het ook de vraag of méér 5ar wel leidt tot méér DHT. dat lijkt een logische gevolgtrekking maar in het menselijk lichaam is niets zeker heb ik wel geleerd.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2004, 12:49   #213
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newt0n
Fitness product
Dat is ook nodig...

Ik zal de dosering wel halveren en om de 2 dagen maar das nog steeds veel...
Ook P5P innemen zal dus wel een goed idee zijn, niet?

Kan ik niet gaan lopen zodat het niet naar mn haar gaat of wat dan ook?
Je kan ook spieren kweken zonder supplementen... dit is echt ultra-slecht voor je haar, ook al neem je het 1x per week
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2004, 13:01   #214
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Welk supplement is het?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2004, 13:03   #215
Newt0n
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 15
http://www.perfectbody.nl/product_te...tm?product=293

Laatst gewijzigd door Newt0n; 8 oktober 2004 om 13:32
Newt0n is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2004, 13:15   #216
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
1000% Zink is ook niet bepaald gezond voor je haar, krijg je ook uitval van.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2004, 13:30   #217
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ohh animal pak, zonde van je geld. Ik heb gehoord dat het niet veel doet.
Je kan veel beter een pot Whey, creatine, en een goed voedingschema in elkaar zetten i.p.v. al die misleidende producten kopen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2004, 13:30   #218
Newt0n
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 15
Plz Check pm Sam

Tnx jaapie, ik kijk dan eens voor die whey en creatine en bestel geen AP

Laatst gewijzigd door Newt0n; 8 oktober 2004 om 13:48
Newt0n is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2004, 11:09   #219
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb contact gehad met vitamineproducent Solgar. Zij verkopen net als Now pillen met 50mg P5P.

Volgens hen is het totaal onschadelijk om 50mg per dag hiervan in te nemen. Zij baseren zich op een onderzoek van de NPN, Natuur- en gezondheidsproducten Nederland. In dit bestand is te lezen dat zelfs 200mg een aangetoond veilig niveau is bij dagelijkse inname.

50mg P5P per dag is dus no problemo. Ik zou het alleen uit financiële overwegingen nooit doen, omdat vitaminepillen vrij prijzig kunnen zijn. Ik zou een pillensnijdertje kopen en de pillen in 2-en of 4-ren snijden, en dan dagelijks een halve of kwart pil. Scheelt weer $€$€, en dan zit je nog steeds dik boven de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (2mg).

Overigens zou ik bij eventueel staken van P5P de boel wel rustig afbouwen, niet in 1x stoppen. Dit vanwege risico op beschadiging zenuwstelsel.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 21 oktober 2004 om 16:09
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2004, 19:07   #220
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
hoe lang duurt het voordat 1650% p5p je lichaam uit is? ik neem nu elke 3de dag 1 pil kan dat ook of kan ik beter doen wat jij doet Tiuri die pil in 2 of 4 stukken hakken.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag

Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 21:09
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 11:47   #221
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Beste resultaat = pyridoxal + zinksulfaat (of zinkgluconaat of zink-orotaat) + Saw Palmetto -> reductie DHT met minimaal 90%
Zowel op dit forum als op allerlei buitenlandse forums wordt vaak een van deze beweringen gedaan:

- Vitamine B6 (P5P) + zink + saw palmetto = 90% minder DHT of 5AR
- Vitamine B6 (P5P) + zink + azelaic acid = 90% minder DHT of 5AR

Ik zou zo graag eens wetenschappelijke onderzoekjes willen zien die dit bewijzen... heeft iemand die? zijn die te vinden in pubmed?

[edit]
Hm, ik heb dit erover gevonden:

Inhibition of 5 alpha-reductase activity in human skin by zinc and azelaic acid.

Stamatiadis D, Bulteau-Portois MC, Mowszowicz I.

Laboratoire de Biochimie B, Hopital Necker-Enfants-Malades, Paris, France.

The effects of zinc sulphate and azelaic acid on 5 alpha-reductase activity in human skin were studied using an in vitro assay with 1,2[3H]-testosterone as substrate. When added at concentrations of 3 or 9 mmol/l, zinc was a potent inhibitor of 5 alpha-reductase activity. At high concentrations, zinc could completely inhibit the enzyme activity. Azelaic acid was also a potent inhibitor of 5 alpha-reductase; inhibition was detectable at concentrations as low as 0.2 mmol/l and was complete at 3 mmol/l. An additive effect of the two inhibitors was observed. Vitamin B6 potentiated the inhibitory effect of zinc, but not of azelaic acid, suggesting that two different mechanisms are involved. When the three substances were added together at very low concentrations which had been shown to be ineffective alone, 90% inhibition of 5 alpha-reductase activity was obtained. If this inhibition is confirmed in vivo, zinc sulphate combined with azelaic acid could be an effective agent in the treatment of androgen related pathology of human skin.

PMID: 3207614 [PubMed - indexed for MEDLINE]

[BRON]

Er staat niks over saw palmetto, misschien kun jij nog eens zoeken naar dat onderzoekje sonofsam? Overigens is een 90% afname van 5AR zeker nog geen 90% afname van DHT!

Ik weet wel dat het grote kritiekpunt altijd is op azelaic acid (nonaandizuur) dat het niet duidelijk is of het nou type 1, type 2 of allebei de types van 5AR aanpakt. Is wel relevant bij AGA.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 oktober 2004 om 11:54
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2004, 23:45   #222
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik heb contact gehad met vitamineproducent Solgar. Zij verkopen net als Now pillen met 50mg P5P.

Volgens hen is het totaal onschadelijk om 50mg per dag hiervan in te nemen. 50mg P5P per dag is dus no problemo.

Overigens zou ik bij eventueel staken van P5P de boel wel rustig afbouwen, niet in 1x stoppen. Dit vanwege risico op beschadiging zenuwstelsel.
is dit risico er ook als je 2 x per week 50 mg neemt of kan je dan wel zonder problemen stoppen ? en even als samenvatting, is het nu het beste om 2 x per week p5p te nemen, is dat een werkzame dosering ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 12:25   #223
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Is het wel verstandig om "Multi A-Z Compleet" van het Kruidvat te slikken want hier zit de verkeerde vit B6 in nl. pyridoxine in plaats van pyridoxal.

Ik denk dat je beter p5p slikt aangevuld met een tabletje waar geen vitamine
B6 in voorkomt.

--sorry verkeerde thread--
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek

Laatst gewijzigd door mjoy; 3 november 2004 om 14:27
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 14:51   #224
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation P5P onzin????????????

Zo ik heb eindelijk het wetenschappelijk onderzoekje naar P5P en pyridoxal weten op te duiken:

Androgen hydroxysteroid dehydrogenases under the influence of pyridoxine derivatives.

Kniewald Z, Zechner V, Kniewald J.
Faculty of Food Technology and Biotechnology, University of Zagreb, Croatia.


The metabolism of testosterone in the rat ventral prostate, anterior pituitary, basal hypothalamus and amygdala was studied in vitro under the influence of vitamin B6 compounds. The influence of these compounds on the activity of 5 alpha-reductase (5 alpha-R), 3 alpha- and 17 beta-hydroxysteroid dehydrogenase (3 alpha-HSD, 17 beta-HSD) was determined for all the examined tissues. Pyridoxine hydrochloride significantly increased the activity of 5 alpha-R, 3 alpha- and 17 beta-HSD, but pyridoxal hydrochloride had an inhibitory influence on 5 alpha-R and showed no effect on 3 alpha-HSD activity at the prostate level. Male rat anterior pituitary, basal hypothalamus or amygdala incubated with pyridoxal phosphate and pyridoxal hydrochloride showed modified enzymatic activities. Pyridoxal hydrochloride showed an inhibitory effect on 5 alpha-R in the rat pituitary and basal hypothalamus as well as in the rat prostate.

[bron]

Ik moet zeggen dat ik door dit onderzoekje ernstige vraagtekens heb gekregen bij deze hele vitaminehype.

Er staat namelijk dat pyridoxine hydrochloride inderdaad de activiteit van 5AR bevordert, maar dat het tegelijkertijd ook de activiteit van 3a-HSD bevordert! 3a-HSD is volgens sonofsam verantwoordelijk voor de afbraak van DHT en daar is zijn hele SOS-pil op gebaseerd. Als pyridoxine dus inderdaad zorgt voor meer 5AR en dus voor meer DHT, maar tegelijkertijd zorgt voor meer afbraak van DHT door het enzym 3a-HSD te bevorderen, is het dan nog wel zo schadelijk??? Ik denk het niet.

Verder staat er dat pyridoxal de activiteit van 5AR vermindert. Dat is allemaal prachtig, maar zoals SOS al aangaf is dit vooral type 1 en die speelt een ondergeschikte rol bij AGA. Daarbij zorgt pyridoxal helaas niet voor een verhoging van 3a-HSD.

Ten slotte zegt dit onderzoek dat het pyridoxal hydrochloride (PHC) is dat zorgt voor 5AR-vermindering, en NIET pyridoxal-5-fosfaat (P5P)! En volgens mij zijn PHC en P5P volstrekt andere stoffen, dus het is zeer de vraag of P5P wel óók zorgt voor 5AR-vermindering!

Misschien zijn we allemaal wat te snel achter sonofsam aangerend zonder eerst even zelf te verifiëren wat er waar van is? Want zoals ik het nu kan beoordelen is het slikken van P5P zonde van je geld en het mijden van pyridoxine volstrekt overbodig.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 15:03   #225
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Zo ik heb eindelijk het wetenschappelijk onderzoekje naar P5P en pyridoxal weten op te duiken:

Androgen hydroxysteroid dehydrogenases under the influence of pyridoxine derivatives.

Kniewald Z, Zechner V, Kniewald J.
Faculty of Food Technology and Biotechnology, University of Zagreb, Croatia.

The metabolism of testosterone in the rat ventral prostate, anterior pituitary, basal hypothalamus and amygdala was studied in vitro under the influence of vitamin B6 compounds. The influence of these compounds on the activity of 5 alpha-reductase (5 alpha-R), 3 alpha- and 17 beta-hydroxysteroid dehydrogenase (3 alpha-HSD, 17 beta-HSD) was determined for all the examined tissues. Pyridoxine hydrochloride significantly increased the activity of 5 alpha-R, 3 alpha- and 17 beta-HSD, but pyridoxal hydrochloride had an inhibitory influence on 5 alpha-R and showed no effect on 3 alpha-HSD activity at the prostate level. Male rat anterior pituitary, basal hypothalamus or amygdala incubated with pyridoxal phosphate and pyridoxal hydrochloride showed modified enzymatic activities. Pyridoxal hydrochloride showed an inhibitory effect on 5 alpha-R in the rat pituitary and basal hypothalamus as well as in the rat prostate.

[bron]

Ik moet zeggen dat ik door dit onderzoekje ernstige vraagtekens heb gekregen bij deze hele vitaminehype.

Er staat namelijk dat pyridoxine hydrochloride inderdaad de activiteit van 5AR bevordert, maar dat het tegelijkertijd ook de activiteit van 3a-HSD bevordert! 3a-HSD is volgens sonofsam verantwoordelijk voor de afbraak van DHT en daar is zijn hele SOS-pil op gebaseerd. Als pyridoxine dus inderdaad zorgt voor meer 5AR en dus voor meer DHT, maar tegelijkertijd zorgt voor meer afbraak van DHT door het enzym 3a-HSD te bevorderen, is het dan nog wel zo schadelijk??? Ik denk het niet.

Verder staat er dat pyridoxal de activiteit van 5AR vermindert. Dat is allemaal prachtig, maar zoals SOS al aangaf is dit vooral type 1 en die speelt een ondergeschikte rol bij AGA. Daarbij zorgt pyridoxal helaas niet voor een verhoging van 3a-HSD.

Ten slotte zegt dit onderzoek dat het pyridoxal hydrochloride (PHC) is dat zorgt voor 5AR-vermindering, en NIET pyridoxal-5-fosfaat (P5P)! En volgens mij zijn PHC en P5P volstrekt andere stoffen, dus het is zeer de vraag of P5P wel óók zorgt voor 5AR-vermindering!

Misschien zijn we allemaal wat te snel achter sonofsam aangerend zonder eerst even zelf te verifiëren wat er waar van is? Want zoals ik het nu kan beoordelen is het slikken van P5P zonde van je geld en het mijden van pyridoxine volstrekt overbodig.
Ik heb zelf ook lang gezocht op internet over Vitamine B6 pyridoxine en pyridoxal , maar ik lees overal en echt overal dat pyridoxine helemaal niet slecht voor je is, behalve als niet genomen wordt icm met andere vitaminen. Ik lees alleen maar voordelen en een tekort aan vitamine b6 pyridoxine lijdt tot slapeloosheid, hoofpijn etc. Dus eigenlijk zie ik ook geen reden waarom ik het niet zo nemen en het onderzoek hierboven bevestigt dat weer eens.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 18:09
Vitamine E Succinate vermindert werking androgeenreceptor Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 19 28 april 2008 00:12
Vit. B6, ik weet het ook ff niet meer Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 23 november 2006 22:55
Vitamine B6 klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 3 23 maart 2004 21:26
Zinc gluconate en vitamine B6 (Pyridoxal 5' phosphate) Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 0 12 maart 2003 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.