Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2005, 19:31   #31
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey kim!

tja, je moet iets proberen hé! het lijkt veel maar toch zit ik nog veel te veel aan mijn haar! het is allemaal goed voor even en dan helpt het niet meer. maar elke haar die je op zo'n moment niet aanraakt is er één, denk ik maar. elke minuut dat je niet trekt is er één hé.

tai chi en sauna enzo helpen goed voor mijn innerlijk wat in evenwicht te krijgen, dan voel ik me niet zo slecht en doelloos.

nu heb ik geen nootjes meer maar zit ik met een hele bak 'honey pops' van kellogs naast me!

ik probeer mijn best te doen om mijn hulpmiddeltjes hier op het forum te zetten in de hoop dat anderen er ook iets aan hebben, misschien kan ik een schelpjeshandel opstarten, ik heb nog een zak vol!
of kunnen we allemaal samen een juwelenzaakje opstarten, haha!

hopelijk zie ik je op de bijeenkomst... als die doorgaat
veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2005, 19:42   #32
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi tinneke

Ik ben even een paar dagen niet op het web geweest,was te veel met mezelf bezig : me weer rot voelen,me weer oppeppen..... Sinds ik mijn haar weer probeer te laten groeien heb ik echt last van de ttm. Vandaag heb ik het weer eens zwart geverfd, maar op deze zondag bleef ik in pyama en helaas heeft dat weer als resultaat gehad dat ik heel veel heb gepikt
Ik ben nu eigenlijk toch weer van plan het volgend weekend af te scheren,omdat ik weer "vrij"wil zijn van de dwang te trekken. Een leuk hanekammetje in een leuke kleur en ik zal me weer onbezorgd voelen

Ik vind het teleurstellend dat het me niet lukt, ook tov de mensen die weten dat ik bezig ben mijn haar te laten groeien en die het "knap"van mij vinden. Het voelt toch als een mislukking. Mijn man vond echter van niet : in de afgelopen periode is er veel haar bijgegroeid,waardoor ik een voller kammetje kan laten staan.Mijn kammetje staat aan de achterkant,want bovenop groeit het immers heel slecht terug, en aan de voorkant maak ik een kuifje.................

Ik verheug me er al op het af te scheren, want ik verlang weer naar het blije gevoel niet meer te willen trekken, al moet ik daar nu wel weer van af kicken na een aantal weken zoveel haar gehad te hebben....

Ik vind jou een leuk mens als ik je mailtjes lees,tinneke. Ik hoop danook dat je baat hebt bij jouw eigen afleidingsmanoeuvres !!

het bestelde boek van daniela heb ik nog niet binnen,maar dat dacht ik al.Nog even geduld hebben dus !
het ga je goed deze komende week en tot mails !

groetjes en liefs,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2005, 09:59   #33
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Dromen zijn geen bedrog...............

Afgelopen nacht heb ik gedroomd dat ik buiten was,zonder hoofddoek om en met het haar dat ik nu werkelijk heb : zover ben ik de laatste vijf jaar nooit meer gekomen. Gisteren besloot ik mijn haar komend weekend weer af te scheren, en heb me flink laten gaan,wat helaas resulteerde in twee hele grote kale plakken links en rechts van mijn hoofd.............waarom doe ik dat als ik al zo ver ben gekomen ??
Eerlijk gezegd duurt het me gewoon te lang voordat ik zonder hoofddoek,met een "normale"kop haar naar buiten kan,denk ik.
Maar vannacht huilde ik in mijn droom om het feit dat ik het nu alweer had opgegeven,terwijl ik eigenlijk al zo ver ben !!
Vanmorgen was ik danook weer vastbesloten : ik ga tyoch weer doorzetten en scheer het voorlopig nog niet af. Het is nu toch veel te koud buiten,dus ook met een kaalgeschoren hoofd moet ik nog een hoofddoek om, dus kan ik net zo goed doorzetten.........

Eigenlijk heel cru dat ik altijd in de winter mijn haar probeer te laten groeien,omdat dit juist de periode is dat ik niet lekker in mijn vel zit, maar dat komt dus doordat ik dan vanwege de kou een hoofddoek draag en niemand dus ziet dat ik daaronder geen toonbaar hoofd heb !

Jammer vanwege die twee grote plekken, dat duurt minstens weer twee maanden voordat de schade wat minder is................liefs,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2005, 13:51   #34
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey zonnestraal

ik zit volop in de examens dus heb ook niet zoveel tijd gehad. ik heb een beetje hetzelfde probleem, in de lente en de zomer laat ik mijn haar goed groeien en trek ik bijna niet en in de winter verpest ik het weer helemaal! stom stom stom, en zo is het elk jaar, alhoewel mijn haar nu op zijn best is.
maar volgende maandag is mijn laatste examen en daarna is mijn vriendje ook een weekje verlost van school en dan hoop ik een positieve stimulans te vinden om er weer tegenaan te gaan.

heel veel moed en tot snel
veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 15:08   #35
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi tinneke !

Fijn voor je dat je tentamens er nu bijna op zitten( nou ja, nog even doorzetten he !) Heerlijk dat er een ontspannen week achteraan komt, dat geeft je er weer zin in,inderdaad!!

Fijn dat je steeds even reageert,dat vind ik heel prettig !!

Succes nog en tot mails !!

ik voel me na afgelopen zondag trouwens weer heel gemotiveerd en ben er lekker aan ! fijn hè ! liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 18:39   #36
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey zonnestraal!

super zeg, dat je terug volle moed bent! dat is fijn om te horen!
ik ga morgen voor mijn vriendje te helpen een jasje en een tasje maken, hij moet iets maken ivm een verhaal over een meisje dat een tocht moet ondernemen. en om hem te helpen maak ik een jasje (zodat ze het warm heeft ) en een tasje met allemaal potjes in en in die potjes zitten bv. gedroogde pepertjes voor als ze het koud heeft en lavendel voor als ze de lente mist, een kaarsje voor licht...... ik vond dat wel een leuk idee! en zo kan ik mij weer de hele dag met mijn handjes bezig houden!

hou je goed meid en heel veel liefs
10

ik heb vandaag bijna niet getrokken, maar 4 haren!
morgen ga ik voor nog minder!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 22:43   #37
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Zonnestraal

Af en toe probeer ik nog wat bij te lezen hier. Zo ben ik bij jou ook even door gaan lezen. Ik herken ook veel in je. Nee moeten zeggen is moeilijk. Ik doe hetzelfde werk als jou, werk als beg. op een dagcentrum voor verst. geh. Het werk met de clienten vind ik nog steeds erg leuk, maar wat er soms van je als begeleiding gevraagd wordt vind ik veel. TTM maakt je toch onzeker, als je de moed hebt om te winnen van de ttm zul je merken dat je sterker wordt. Alleen je moet geduld hebben, VEEL geduld.
Enne laat je door je collega's niet gek maken, maar ik herken het hoor. Het iedereen naar de zin willen doen. Mijn nieuwe instelling is dat ik nu ook gewoon zeg op mijn werk: als ik thuis goed functioneer, kan ik dat ook op mijn werk. Als de zaakjes thuis niet goed lopen, kan ik op mijn werk niet functioneren. Kortom: Thuis, je gezin heeft de prioriteit.
He zonnestraal, ga d'r voor: Succes!
Groeten van Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 14:39   #38
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi tinneke !

Fijn dat je je vriend op een creatieve manier kunt helpen; zo is het ook nog heel goed voor jezelf!Klinkt heel positief,wat je maakt !!
Goed dat je maar 4 haartjes hebt getrokken................ik vind dat eigenlijk tellen als nul! Je zou jezelf toe moeten staan als noodgeval tien haartjes te mogen trekken op dagen dat het echt niet gaat......blijf je binnen die tien,dan telt dat als "volgehoudenën hoef je niet het gevoel te hebben dat "het toch weer niet is gelukt"!! Vaak zit de valkuil immers in het feit dat je denkt dat het weer niet is gelukt,en je dus maar helemaal laat gaan. ( bij mij tenminste) Net zoals met lijnen.....................

Na afgelopen zondag heb ik niet meer getrokken .Vandaag was een "gevaarlijke"dag omdat mijn zoontje en ik beiden uit konden slapen en het gevaar voor mij groot was daarna te gaan "pikken".Toch heb ik mij meteen aangekleed,zoals voor mij het beste is, en een hoofddoek omgedaan..........

Succes komende maandag met je laatste tentamen en een hele fijne week daarna gewenst!!!!!! liefs, Zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2005, 14:48   #39
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi madelief !

Ik lees dat we hetzelfde werk doen...........leuk! Ik zit nu al sinds 1992 in dit werk.soms zou ik ook wel eens iets heel anders,creatiefs willen gaan doen,zoals een boek schrijven !!! Of columniste worden..........maar voordat je er genoeg mee verdient om er je levensonderhoud mee te kunnen voldoen...........?

Ik zeg ook altijd op het werk dat ik het beste functioneer wanneer werk en privè in balans zijn. Maar sinds de economie hier niet zo denderende vooruitzichten op de arbeidsmarkt levert,hameren ze steeds vaker en indringender op "jij moet veel flexibeler worden, je kunt nog van geluk spreken dat dit hier nog zo soepel is"etc, bla bla bla !! Soms denk ik wel eens : iemand die autistisch is,krijgt binnen ons werkgebied alle begrip en acceptatie, ik vraag me soms af of ik zelf ook niet haast aan mijn plafond zit van meegaandheid........................Maar begeleiding hoort immers professioneel te zijn, en toegeven aan je eigen zwakte betekent vrees ik, het einde van mijn werkcarriëre.....dus worstel ik maar weer verder!!

We houden de moed erin,jij ook hoop ik!! liefs,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 21:42   #40
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey lieve zonnestraal!

joepie, examens gedaan en heb ineens mijn resultaten: alles tussen 14 en 18 op 20! super hé! zo is al het harde werk en de afzondering niet voor niets geweest! heb heel het weekend bijna niet getrokken maar vandaag was weer even wat minder, maar ja, morgen beginnen twee weekjes vakantie en heb al vanalles wat ik wil doen.

super dat het goed met je gaat, je hebt gelijk, bijna niet trekken mag je zeker niet afstraffen, maar het is toch nog geen nul hé.
het is fijn dat je elke keer een reactie geeft, ik kijk altijd als eerste naar deze thread om te kijken hoe het met je is. wie weet kunnen we ooit elkaar is ontmoeten op één of andere bijeenkomst!

heel veel liefs
dikke zoenen
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 19:41   #41
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Tja zonnestraal...

Ik werk sinds '91 op dezelfde werkplek, moet zeggen dat ik dat jarenlang met plezier gedaan heb. Helaas door alle veranderingen en bezuinigingen in de zorg is het er niet leuker op geworden, minder leuk zelfs. Overweeg ook wel om ergens anders te solliciteren, maar kijk daar erg tegenop. Onzeker trekje dat velen onder ons zullen herkennen denk ik? Ik ben een teamwerker en tegenwoordig zijn bij ons kleinschalige projecten in, waar je dan ook alleen als begeleider verantwoordelijk bent over een groepje clienten. Niet erg, maar ik heb mijn collega's zo nodig. Af en toe even een "normaal"gesprek of al is het alleen maar even een blik naar of van een collega. Maar goed, ik probeer het beste ervan te maken en kijk toch om me heen of er misschien wat dichter in de buurt iets te vinden is. Valt niet mee in deze tijd, dus kijk wel uit om het zo op te geven. Daarvoor vind ik mijn werk ook veel te belangrijk, ben geen type om altijd thuis te zitten.
En inderdaad de balans werk en thuis moet zeker in evenwicht zijn, maar duidelijk daarin is wel dat thuis de prioriteit heeft.
groetjes weer en succes! Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 21:28   #42
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoipipeloi tinneke !!

Wat super, zo'n goede resultaten als beloning voor je inzet !! Maakt alles weer goed, hè !! Ik ben helemaal blij van je positieve reaktie !!Ik kijk ook steeds snel hoe het met je gaat !! klinkt misschien klef als ik het opschrijf, maar het voelt toch een beetje als een soort van vriendschap, er zijn voor elkaar !!

Ik moet even kwijt dat ik me net wel geschrokken ben, omdat ik in een persoonlijke mail te horen kreeg dat ik ben herkend door iemand die vroeger bij mij op de middelbare school heeft gezeten..................die middelbareschool-tijd was de vervelendste uit mijn leven,met de meeste spanningen en veel onzekerheid....................... Ik heb het overigens niet ontkend dat ik inderdaad zonnestraal ben, maar ben eerlijk gezegd wel geschrokken en hoop dat er discreet omgegaan wordt met mijn persoonlijke belevingen Nou ja, we wachten maar weer af......................

ik wens je een hele fijne vakantie toe!! Geniet er maar van, heb je dik en dubbel verdiend !! En inderdaad...wie weet komen we elkaar ooit eens tegen !! liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 21:39   #43
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi madelief !!

Jij doet dit werk al sinds 1991...........ook al lang !! Voor mij is dit mijn 4e werkplek binnen dezelfde stichting. Om de zoveel jaar verlang ik toch weer naar wat afwisseling : een nieuw team,nieuwe cliënten................... Het nadeel is dan wel dat ik na een tijdje helemaal mezelf ben op het werk, en dat nieuwe collega's aanvankelijk weer een ander beeld van me hebben dan ik werkelijk ben. daar gaat tijd en energie in zitten, ja, om steeds te wisselen........
Maar ik leer er wel steeds door bij !!

Vandaag heb ik - zonder morren of innerlijk verzet- ingevallen voor een zieke collega. Ik voelde me blij dat ik dit op kon brengen,zonder echt weerstand bij mezelf te voelen. Ik had nml voor as vrijdag vrijgevraagd ivm carnaval op school bij mijn zoontje ( die ik dan tussen de middag moet verkleden en aan moet moedigen in de optocht), dus nu kost me die vrijdag vrij maar 1 snipperuur........

Ik vind het echt fijn dat je reageert op mijn uitlatingen en hoop een gezellig contact op te bouwen !! Het ga je goed en tot mails !!
liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 12:43   #44
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey zonnestraal

heb je hier iemand die je kent van vroeger? wow, raar hé! ik denk niet dat je je zorgen moet maken want als ze op deze site zit, heeft ze ook problemen met haar hé. zo zie je maar, hoeveel mensen er eigenlijk mee zitten.

fijn hé, dat we altijd een beetje naar elkaar toe trekken. het is idd een beetje zoals vriendschap. ben blij dat het goed met je gaat en als je eens in de put zit en het hier liever niet op wil zetten mag je mij altijd een persoonllijke mail sturen hoor!

dikke dikke zoenen
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 14:15   #45
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi lieve tien!

dankjewel voor het aanbod van die mail naar je pm-box!! Dit aanbod geldt natuurlijk ook voor jou,hè!!!

diegene die mij had herkend wist zelfs mijn echte naam nog!! na de eerste schrik heb ik toch maar positief teruggemaild.Net wat jij zegt; zij zit immers in hetzelfde schuitje als wij allemaal dus ik hoop er nu een heel positief contact aan over te houden!! Het is immers zo fijn om met elkaar hierover te praten.

Ik heb op het werk tegen mijn vrouwelijke collega blijkbaar ook erg enthousiast over deze site en z'n bezoekers gepraat,want zij mailde mij gisteravond met de vraag of ze de naam van de site van mij mocht,kon ze er ook eens op gaan lezen....................Ik heb het niet gedaan, en ook uitgelegd dat ik het onze werkrelatie niet ten goede vind komen als zij hier elke dag kan lezen hoe rot ik mij vaak voel.Ik spui ook immers vaak over mijn werk,dus ik vind dit te prive tav mensen die geen ttm hebben.Ik wil niet dat sensatiezoekers zich hier registreren en een s lekker gaan lachen of een populair gespreksonderwerp voor op feestjes willen opdoen via onze levensverhalen............................... Moeilijk vind ik dit.
Zij zal ooit toch wel de site op eigen houtje gaan bezoeken,vrees ik.
Wat denken jullie hiervan ?? Ik heb nog een leuke tip voor je in mijn volgend stukje ( dit is vol)
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.