Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 januari 2005, 20:54   #31
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
jemig....is er een heus visolieplein?
maar ik laat het wel even weten hoor als ook ik minder trekdrang krijg.

xxx
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 22:01   #32
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
morEPA

hallo allemaal

ik heb op aanraden van een man die heel veel met alternatieve geneeskunde bezig is ook morepa aangeraden gekregen, hij zei dat dit het product was met de beste verhoudingen omdat er bij veel andere producten te weinig mega 3 EHA en teveel omega 3 DHa zit, ik kan fout zitten met de namen want het is al een tijdje geleden maar ergens is hier een thread op het forum die ook over visolie gaat en daar heb ik zeker het juiste op gezet.
ik koop ze aan 26euro on equiform, voor 60 capsules en daar moet je er idd maar 1 per dag van nemen, je hebt ze ook voor kids en die zijn iets goedkoper. ik ben er wel een tijdje mee gestopt, ik ben echt slecht in het volhouden van pillentoestanden... maar nu ben ik sinds zon weer begonnen.

groetjes
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 23:18   #33
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hoi Tinneke,

Ten eerste hoop i kdat alles goed gaat met je?
Ik heb ook verscheidende keren gelezen dat inderdaad Moreepa en ook die van EyeQ erg goed schijnen te zijn, maar ik dacht ik heb hier baat bij dus waarom over stappen op iets anders. het was toendertijd ook alleen maar een experiment:kijken of het helpt en of i ker geconcentreerder van zal worden. helaas dat geloof ik dus niet. wel rustiger. dat wel.
Maar i kheb begrepen nu ik gegoogld had dat het voornamelijk goed is omdat ze veel schoner zijn. blijkbaar kunnen de goedkopere varianten minder zuiver zijn, maar daar ga ik van de week maar eens wat meer over lezen hoe dat zit.

Liefs LIes
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 10:08   #34
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
aanvulling visolie

Lieve allemaal,

Ga het gewoon proberen, het beste lijken mij die van morEPA maar als je die te duur vind haal dan die van de Trekpleister ook al zit daar wat minder in.Bij morEPA kun je er een boek bijkrijgen van Jo Wyckmans dat heet Gezond vanbinnen, vanbuiten Mooi. Deze man schrijft veel en goed over gezonde voeding, en ook een heel stuk over visolie capsules. Het komt er in het kort op neer dat wij met ons hedendaags voedingspatroon veel te weinig van bepaalde stoffen binnen krijgen die wij wel nodig zijn (vooral ook onze hersenen), waardoor er bepaalde klachten kunnen ontstaan. e.e.a schijnt wetenschappelijk te zijn onderzocht. Nogmaals, ik ben blij dat ik dit nu weet en deze capsules ter aanvulling gebruik. Mijn dochter lijkt er ook erg goed op te reageren. Deze capsules en een goede begeleiding voor en met je probleem zijn zeker het proberen waard. Heel veel sukses en sterkte allemaal, en wat fijn dat deze site er is waardoor je veel van elkaar kunt horen/lezen. Sta je er niet zo alleen voor.
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 14:44   #35
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik heb ook nog wat opgezocht over de Omega 3-vetzuren, ook bekend als Visolie, en het leek me nuttig om dat toch even toe te lichten. Het Omega 3 - voedingssupplement is verkrijgbaar in capsules of als olie (goed nieuws voor diegenen zoals ik die geen capsules kunnen doorslikken).
Visolie komt, zoals de naam het zegt, ook voor in vette vis: kabeljauw, tonijn, zalm, heilbot, makreel, haai. Het is beter om meer vette vis te eten dan om Omega-3-supplementen te gebruiken, volgens dat boek!!!
Je kunt het supplement beter niet innemen als je zwanger bent of het wilt worden. Je moet de dokter raadplegen als je het gebruikt in combinatie met medicijnen.
Omega 3 zou aangeprezen zijn als middel tegen ziektes van het hart en de bloedvaten.
Over dingen die ons aanbelangen stond er niets bij.
Ik twijfel zelf nog of ik het zou nemen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 22:03   #36
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
Als je voldoende EPPA en DHA uit vette vis zou moeten halen zou je erg grote hoeveelheden moeten eten (volgens mijn boek), maar dan zou je ook te veel niet zulke gezonde dingen binnen krijgen aangezien de zee momenteel erg vervuild is in tegenstelling tot vroeger, en bv ook kwik e.d Verder wordt morEPA juist geadviseerd wanneer je zwanger bent en ook bij kinderen. Dus dit is nogal tegenstrijdig met wat ik heb gelezen. Blijft dus een zaak om goede informatie te verzamelen en dan te gaan besluiten of je er voor voelt. Visolie is idd goed voor hart en bloedvaten maar nog voor tal van andere dingen ook. Ik wil morEpa niet promoten ofzo hoor, ik lijk wel een verkoper van dit product, maar ik heb er zelf gewoon een heel goed gevoel over en hoop dat jullie er baat bij kunnen hebben.

Dus laat je gewoon goed informeren,

doeiii!!!!
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 12:53   #37
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hello

de ouders van mijn vriend hebben samen met jo wijckmans een eigen kledingmerk en heb even in de boekenkast gekeken en het boek ligt hier ook. er staat in dat je ongeveer zeven gram epa plus dha per week moet binnenkrijgen wat overeenkomt met twee heel grote porties zalm of tonijn per week. (of andere vette vis). hier zijn de waarden voor enkele vissen per 100gr: zalm: 1,4gr of 1,2 afhankelijk vd soort tonijn:1,3gr haring 1,7gr
forel 1,6gr makreel 2,5gr!! ansjovis 1,4gr

groetjes
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 21:39   #38
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
ik zou nog even vertellen hoe de capsules mij bevallen....

ik slik ze nu ruim 2 weken en ik heb geen ttm, wel dermatillomanie en ik merk dus echt helemaal niets op dat gebied. sterker nog, het lijkt wel of ik erger ga trekken....
wel merk ik iets anders en ik weet niet zeker of het door de capsules komt maar voor mij is dit misschien nog wel belangrijker dan het onder controle krijgen van mijn dwangneurose...
ik ben hooggevoelig en heb zeer veel last van het verschijnsel dat ik kleine dingen die gebeuren enorm opblaas en er wereldproblemen van maak!
sinds ik die omega3 capsules slik lijk ik hier veel minder last van te hebben.
nou las ik hier en daar dat de capsules ook een lichte aanvulling op je serotininegehalte/aanmaak zijn.....misschien dat dit hiermee te maken heeft.
ik ga door met de capsules maar ik geloof niet dat ik er qua dtm baat bij heb.

xxx
karin
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 09:05   #39
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Kada

Jouw tekst had ik zo kunnen schrijven, op enkele details na. Ook ik merk niks van die omega 3-pillen. De ttm werd idd erger precies en ook ik maak van kleine dingen enorme problemen. Alsof ik mijn dag niet kan beginnen met een hoofd vol problemen of zoiets. Ik heb dan sinds kort een vriend (2,5 maand) en zie die alleen ik het weekend omdat zijn werk dat anders niet toelaat. Als ik die in de week 3 dagen of meer niet hoor, denk ik met volle overtuiging dat hij me niet meer ziet zitten. Ik maak er mijn vrienden gek mee, echt... Ik word zelf ambetant van mijn negatieve gedachtenstroom. En dan wordt het weekend of ik bel en blijkt er natuurlijk niets aan de hand.

Ik denk gewoon dat het voor iedereen tijd wordt dat het weer betert en de zon opnieuw schijnt. Echt, hé... er zijn momenten dat ik ttm veel makkelijker kan weerstaan maar ook momenten dat ik alle moeite van de wereld mag doen maar de ttm altijd wint.... En NU mag er voor mij beste een beter moment komen want ik word gek van mijn handen soms...

Groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 14:33   #40
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Pff, het gaat niet over Omegatoestanden, maar ik weet wat je bedoelt, Oilily. Het ging vorige week beter en ik heb dat voorzichtig verkondigd aan een paar mensen. Fout natuurlijk, want meteen daarna ging het minder goed, en vannacht had ik weer een trance, waar ik vanmorgen nog last van had. Het was absurd; ik heb vannacht tussen half 1 en half 2 in de badkamer staan plukken terwijl ik zowat door mijn benen zakte van vermoeidheid, maar ik MOEST plukken. Deze ochtend was ik ook weer een humeurig hoopje, en inderdaad, op zulke momenten zie je alleen maar problemen. Die zon waar jij het over hebt moet inderdaad gauw weer komen, want dat licht geeft toch net dat beetje extra energie.
Jammer dat je je zo'n zorgen maakt over de gevoelens van je vriend. Ik wou dat ik je een tip kon geven, maar ik weet niets. Anderen vertrouwen begint waarschijnlijk bij zelfvertrouwen...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 16:35   #41
kada
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: monster
Berichten: 60
idd ERG herkenbaar oilily!!! mijn relatie duurt inmiddels wat langer waardoor ik me daar niet zo druk om maak, maar als ik idd iets van iemand verwacht en het gebeurt vervolgens niet ga ik me gelijk zorgen maken. in mijn hoofd is er of iets erg gebeurt, of ik ben niet meer interessant genoeg voor diegene....

ik kan mezelf er helemaal gek mee maken!! maar het lijkt door die capsules dus ineens zoveel minder! ik voel me gewoon veeel en veel rustiger in mijn hoofd en oke, ik voel meer dwang en drang in mijn handen maar het feit dat ik dit ervoor terugkrijg op het moment vind ik super!

xxx
kada is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 21:09   #42
Lelijk Eendje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Aalter (België)
Berichten: 12
hallo iedereen,
de zon helpt duidelijk bij nog mensen en ik heb ook de ervaring dat als ik t zeg tegen iemand dat het beter is dat het juist weer slechter is. Je mag je er niet op fixeren anders kan je het vergeten. Als je zegt tegen jezelf "nu mag ik er niet meer aan denken" lukt t gewoon niet
ik weet nu echt niet of ik die capsules nu moet gaan kopen of niet... 't zou uit mijn eigen zak zijn (mijn moeder zou er toch alleen maar mee lachen "Waar heb je dat nu weeral gehoord??" :s) ik zal wel zien. Het gaat voor t moment eigenlijk al 3 maanden slecht bij mij. Vorige week (krokusvakantie) ging t weer wat beter maar in het weekend was t weer om zeep.
Och ja nog veel succes iedereen!!

xxx Sanne
Lelijk Eendje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2005, 09:49   #43
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Anderen vertrouwen begint bij zelfvertrouwen.... Mmm, dat is een mooie, vind ik en het klopt want je moet eerst zelf goed in je vel zitten vooraleer je je kan richten op iemand anders....

Okee, het is vrijdag, het wordt weekend. Ik doe een warme oproep om er een fijn, zorgeloos weekend van te maken! En geef maandag een bericht hoe het is geweest. Niet meer denken aan de trekperiodes van de week en even genieten...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2005, 09:57   #44
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
let's go...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2005, 11:38   #45
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies
...kan het misschien wel de moeite waard zijn om het aan te kaarten bij Nijmegen en dan is het wel weer handig dat je redelijk overzichtelijk de stand van zaken kan bekijken.

Groetjes Liesbeth
Hey Lies,

Ik heb het reeds aangekaart bij mijn Peut in Nijmegen en die zou het bespreken in het TTM team. Of dat inmiddels gedaan is weet ik (nog) niet, maar ik merkte na iets meer dan een week toch ook meer rust in m'n pootjes

Helaas dat het potje inmiddels op is, want ik heb het wel hard nodig (maar moet het nog ff kopen.

Beetje veel sh.t thuis: partner raakt baan kwijt in juni, en ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn baas mij wil laten ontslaan bij het kantongerecht...en dat terwijl ik nog 100% arbeidsongeschikt ben en aan het re-integreren ben. En dan staat ook nog m'n relatie met m'n partner ter discussie.
Ondanks dat is KUN wel tevreden over hoe ik me hou, maar toch merk ik dat ik meer trek

Laatst gewijzigd door Tai; 21 februari 2005 om 11:41
Tai is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar kan ik losse lege capsules kopen om zelf te vullen? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 december 2015 08:43
MSM capsules te koop kevin Koopjeshoek 8 25 november 2004 11:21
Hairevit (Kruidvat) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 6 juni 2004 13:05
Deze Week Korting Kruidvat Voedingssupplementen User-X Medicijnen/haargroeimiddelen 0 25 januari 2004 12:39
shawl cap Kruidvat Nellie TTM - Algemeen 2 16 mei 2003 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.