Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2011, 18:22   #1
zen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 30
AGA of?..

hoi beste haarweb people,

Mijn probleem is dus dat ik niet zeker weet of ik kaal word ja of nee.
Ik ben nu pas 20 jaar jong en het zou best wel rampzalig zijn als ik straks al een kale kruin heb.

Vorig jaar rond december kmapte ik met haaruitval, het viel me op doordat er haren in mijn bed lagen en als ik me haar in de gel zette kwamen er makkelijk 20 tot 30 haren mee..
Ik was toen naar de huisarts geweest en die gaf mij denorex shampo, paar weken gebruikt en het ging over. Verder rest van het jaar zorgeloos geleeft.

Echter nu kamp ik sinds 2 maanden weer met haaruitval:S
Ik merk dat het dunner is geworden, vooral na het douchen ik heb namelijk middellang haar en zat als ene plakkaat over me voorhoofd, en nu zitten er spleten tussen en zie ik me voorhoofd zegmaar

De eerste x dat ik er last van had was het uit met mij vriendin, zat ik zwaar mee, en 4 maanden laten begon mijn haaruitval, dus dacht ik aan emotionele stress + 4 maanden later dat dan haaruitval zou kunnen voorkomen.

Nu ging het ongeveer hetzelfde alleen blijft de haaruitval nu aanzienlijk langer aanhouden en de shampoo denorex lijkt niet meer te helpen! Dokter had wel soborisch eczeem geconstateerd maaaar ik denk maar heel weinig want heb geen jeuk.

hier een foto van mijn kruin na me haar in gel te hebben gezet.

http://img15.imageshack.us/img15/234/imag0243h.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/4111/imag0234s.jpg


Wat is jullie mening?

greetz
zen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2011, 18:57   #2
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Niks van kaalheid te zien.

Maar een gezonde bos met haar.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 02:03   #3
Jorginho
HaarWeb lid
 
Jorginho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 91
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zen90 Bekijk bericht
hoi beste haarweb people,

Mijn probleem is dus dat ik niet zeker weet of ik kaal word ja of nee.
Ik ben nu pas 20 jaar jong en het zou best wel rampzalig zijn als ik straks al een kale kruin heb.

Vorig jaar rond december kmapte ik met haaruitval, het viel me op doordat er haren in mijn bed lagen en als ik me haar in de gel zette kwamen er makkelijk 20 tot 30 haren mee..
Ik was toen naar de huisarts geweest en die gaf mij denorex shampo, paar weken gebruikt en het ging over. Verder rest van het jaar zorgeloos geleeft.

Echter nu kamp ik sinds 2 maanden weer met haaruitval:S
Ik merk dat het dunner is geworden, vooral na het douchen ik heb namelijk middellang haar en zat als ene plakkaat over me voorhoofd, en nu zitten er spleten tussen en zie ik me voorhoofd zegmaar

De eerste x dat ik er last van had was het uit met mij vriendin, zat ik zwaar mee, en 4 maanden laten begon mijn haaruitval, dus dacht ik aan emotionele stress + 4 maanden later dat dan haaruitval zou kunnen voorkomen.

Nu ging het ongeveer hetzelfde alleen blijft de haaruitval nu aanzienlijk langer aanhouden en de shampoo denorex lijkt niet meer te helpen! Dokter had wel soborisch eczeem geconstateerd maaaar ik denk maar heel weinig want heb geen jeuk.

hier een foto van mijn kruin na me haar in gel te hebben gezet.

http://img15.imageshack.us/img15/234/imag0243h.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/4111/imag0234s.jpg


Wat is jullie mening?

greetz
Er zijn twee zaken:

1) je verhaal
2) je foto's.

2) Ik zie een kruin. Heb ik ook. Al heel mijn leven heb ik een kruintje. Ik ben nooit kaal geweest of kaal geworden of iets. Ik zal wel NW 0 zijn of zo...Mijn haar wordt nu ietjes dunner en ik heb 1 cm bij mijn slaap verloren. Als dat het al is. Dus dit is niks om je zorgen te maken.
Ik had wel roos op mijn 17e . Sindssdien altijd Head & Shoulders antiroos gebruikt. Prima. Geen jeuk, geen roos.

1) Je verhaal erbij. Alleen jijzelf kunt zien of het dunt. Hoe zit het met de voorkant? Wijken je inhammen etc? Vaak zien mensen het zelf het beste. Maar ook door een vergrootglas...Dus erger dan het is. Maar nu zien we niks, behalve nog heel veel gezond haar.

Mijn advies: bezoek een huisarts en eis desnoods dat er naar gekeken wordt. Jij betaalt hem. Punt uit. Dan weet je het zeker en kun je verder kijken.

Daarna: als het AGA is kun je hier met vragen terecht als een huisarts of dermatoloog niet voldoet. Echt: opties te over en je bent ruim op tijd lijkt me.
Als niks mocht helpen: nog niks aan de hand. Je voelt je niet ziek, vrouwen vinden je niet minder aantrekkelijk (dan je al was ;-) en je leven wordt er niet anders van. Dus dat valt ook weer mee. Kijk om je heen: het barst van de kale of kalende mannen.

Als het AGA is zie ik het nog steeds rooskleurig in voor je en er zullen betere methoden en middelen komen, als de huidge al niet mogen volstaan!
Jorginho is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 03:43   #4
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 125
met lang haar is het vaak moeilijker te zien in het beginstadium omdat de haardos natuurlijk dekkend is dus ja..

duidelijkere foto's zijn wel van belang als je acurate antwoorden wilt via dit forum.

foto's van de haarlijn/inhammen en dergelijke.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 14:52   #5
zen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 30
tot nu toe bedankt voor jullie reacties.

Over wat betreft het dunner worden van mijn haar, ik heb zelf het idee dat het zowel bovenop als aan de zijkanten dunner word. Ik zo nel mogelijk een foto nemen van mijn haarlijn zodat jullie daar over kunnen oordelen.

Weten jullie verder ivm mijn verhaal erbij of dat er iets mee zou kunnen te maken hebben ? (seizoensuitval, cyclische haaruitval, door stress of emoties ,aandne terug?..) of als het wat is is het dan echt AGA?

groetjes
zen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 15:33   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zen90 Bekijk bericht
Dokter had wel soborisch eczeem geconstateerd maaaar ik denk maar heel weinig want heb geen jeuk.
Bij seborroïsch eczeem hoef je niet per sé jeuk te hebben en het is een hardnekkige aandoening. Het beste is om terug te gaan naar de dokter zodat hij je hoofdhuid kan inspecteren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2011, 23:47   #7
zen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 30
Dit had de dokter dus al geconstateerd en gaf mij daar ook de denorex shampoo voor, maar denk dus niet dat dat de oorzaak ervan is aangezien seborisch eczeem een aandoening is die blijft en de haaruitval was gedurende een jaar niet ten sprake..
zen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2011, 12:14   #8
zen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 30
Hier de beloofde foto's van mijn haarlijn voorkant.
Verder valt me op dat er heel veel kleine haartjes uitvallen (1 tot 1,5 cm), als ik bijvoorbeeld mijn haar afdroog na het douchen.

http://img3.imageshack.us/img3/6342/imag0262d.jpg

http://img42.imageshack.us/img42/5479/imag0263k.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/6339/imag0265u.jpg

mvg
zen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2011, 15:36   #9
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
lastig, bij foto 1 zeg ik kinderhaarlijn, bij 3 ook,bij de 2e is het wat vaag, misschien wel NW2.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 19 januari 2011 om 15:39
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2011, 17:11   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik vind het bij zulke detailfoto's erg lastig om een zinnige uitspraak te doen. Ik zou toch graag de hele zijkant, hele bovenkant of hele voorkant van het hoofd willen zien. Nu lijkt mij zo op het eerste gezicht weinig aan de hand.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 02:21   #11
Roster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 1
Question mijn verhaal

Hoi,

ik ben een vrouw en ben nog maar 18 jaar en heb al last van deze symptomen,
ik kreeg eerst een kaal plekje onder aan mn hoofd en daarna werd het een beetje door mn haarlijn verdeelt. Gelukkig groeit dit allemaal terug, want ik hoor ook wel verhalen dat het waarschijnlijk ook niet kan terug groeien.
Nu vind de kaalheid plaats aan de voorkant van mijn hoofd en langs de haar grens. dit zijn kleine plekken terwijl achter wel wat groter was.

Ik ben hier voor naar de huisarts geweest en er werd direct geconstateerd dat het Alopecia areata is. ook ben ik naar de dermatoloog geweest en die zei het zelfde. maar wat me nu op valt is dat mn hoofdhuid droog is maar niet extreem schilfert. maar de plekken waar het een beetje korrelig en jeukt krijg ik al wel snel kale plekken maar ze groeien ook weer snel terug.....

hier voor heb ik een forum gelezen over mensen die een extreem droge hoofdhuid hadden en daar speciale shampoos voor gebruiken. daarbij hoort ook het extreem haarverlies en het dunner worden van het haar.

Nu word ik er wel een beetje in de war van....

ik zat er ook al vanaf het begin aan te denken dat het misschien een allergische reactie was. en dat ik misschien dan toch maar een kalmerende shampoo moet gebruiken zoals dermolin en nog andere die er werden genoemd. want ik denk sowieso dat mijn huid erg gestressed is.

ik dacht leg het hier eerst even voor omdat het toch niet altijd hoeft te zijn wat de artsen zeggen dat het is.

alvast bedankt!!!
gr!
Roster is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2011, 23:43   #12
zen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 30
het is al enige tijd geleden dat ik voor het laatst gepost heb, in navolging van mijn eerdere berichten hierboven.

Het komt er op neer dat mijn haaruitval nog steeds niet over is. zit nu aan mijn 2 fles denorex rx shampoo en het lijkt niet te helpen. het is begonnen in november en duurt nu nog steeds voort! :S dat is dus al bijna 4 maanden....

Ik weet nu 100% zeker dat mijn haar een stuk dunner is geworden, niet alleen bovenop en de kruin maar ook de achterkant en zijkanten.. (telogeen effluvium?)
Verder heb ik al maanden geel last an stress meer of andere emotionele dingen.
Word ik nu dan wel echt kaal???
zen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 03:39   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ga dan terug naar de huisarts. Misschien moet jouw bloed eens onderzocht worden op eventuele tekorten aan vitaminen of mineralen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2011, 15:56   #14
zen90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 30
Hanna, ik heb toen vorig jaar (de eerste x dat ik er last van had) me bloed al laten prikken en nu ook en alles is gewoon perfect..
Huisarts ben ik nogmaals geweest en die vertelde mij dat het 100% zeker eigenlijk wel AGA is. ook al valt de zijkant ook uit (want dat valt ook altijd wel wat uit maar relatief veel minder dan bovenop)

Ik voel me nu zwaar klote aangezien ik 20 ben, vollop uitga, leuke vriendinnen heb altijd... en kaal staat mij echt heel lelijk.

nu ben ik doorverwezen op eigen verzoek naar http://www.intermedica.nl/

iemand enige ervaring mee?
zen90 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2011, 16:55   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, er is genoeg te vinden over die dure privékliniek, waar in 99% van de gevallen AGA wordt vastgesteld en hun eigen te dure finasteride wordt voorgeschreven. Het onderzoek kost €150 of meer.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.