Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 mei 2004, 12:51   #16
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Mariska,

Fijn om te horen dat het goed met je gaat.
Het is echt geen schande om een paar gesprekjes te doen bij een psycholoog/psychiater, is tegenwoordig zelfs een trend om om de zoveel tijd een paar gesprekjes te doen, omdat men weer een 'dipje' heeft. Al is het maar dat je in 5 gesprekken bevestiging krijgt hoe je je rug het beste recht kunt houden, en hoe je kunt inzien hoe anderen nu met jou omgaan en hoe jij er het beste mee kan omgaan.
Als je wacht tot je echt in een dip zit ben je eigenlijk al te laat, dan duurt het ook weer veel langer dat je weer er helemaal bovenop bent. Als je bijvoorbeeld op korte termijn je 'bevestiging' en tips krijgt kun je juist je dip voorkomen! De psychologische effecten van AA worden echt heel erg onderschat. Maar dat is mijn mening, hoe ik er tegen aan kijk. Ik wil je niet pushen!

Lotgenotencontact vind ik ontzettend waardevol, soms hebben mensen iets aan mij, maar vaak leer ik weer van anderen en haarwerktips zijn zo waardevol!!
Wij zijn i.d.d. ongeveer even oud! Toevallig ook studente?

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2004, 12:46   #17
Mariska22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Locatie: kampen, overijssel
Berichten: 27
Arrow

Ik heb toch de stap gezet, heb vanochtend mijn huisarts gebeld, en moet volgende week eerst met hem praten voor doorverwijzing voor psycholoog.
Ik denk dat het toch beter is voor mezelf en mijn relatie, die staat op het moment behoorlijk onder druk door alles, hoe is dat bij anderen?

Groetjes Mariska
Mariska22 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2004, 13:09   #18
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Thumbs up

Goed van je Mariska, Eigenlijk durf je nu hardop te zeggen 'ik heb het moeilijk'en dat is heel moeilijk! Ik hoop dat het klikt en dat je er echt wat aan hebt.
En wat je partner betreft, bedenk dat als jij het moeilijk hebt het voor hem ook lastig is. Ook hij moet tijd krijgen om aan alles te wennen en met jouw verdriet om te leren gaan. Blijf vertellen wat je voelt, anders is het voor hem niet te begrijpen. Maar zorg er ook voor dat je samen weer eens iets leuks doet, iets wat niet met dat koppie te maken heeft.
Zet 'm op
gr. Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2004, 09:00   #19
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Mariska,

Hartstikke goed van je. Ik hoop dat het klikt en dat je er echt wat aan hebt.
Toen ik AA kreeg kwam mijn relatie ook heel erg onder druk te staan. Het is heel belangrijk om open en eerlijk tegen over elkaar te zijn, en af en toe samen eens iets leuks doen dat niet met AA heeft te maken.
(mijn vriend kon niet begrijpen wat de ziekte met mij deed, dat was ontzettend moeilijk). Ik weet nu dat het heel belangrijk is open en eerlijk tegen over elkaar te zijn, hoe moeilijk het soms ook is. (En alleen AA verwerken dat zou voor geen mens zo moeten zijn, de psychische gevolgen van AA worden echt onderschat).
Zet hem op meid!

groetjes Annelies

Laatst gewijzigd door Annelies; 10 juni 2004 om 09:04
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2004, 10:17   #20
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Goed plan Mariska: bekennen dat je het er moeilijk mee hebt..AA is het niet waard om er je relatie door laten te verpesten! Hopelijk heb je er wat aan.

De relatie met mijn vriend heeft nooit onder druk gestaan vanwege AA omdat ik al AA had toen ik hem leerde kennen. Hij was er ook bij toen ik mn eerste pruik uitkoos. We zijn er een beetje samen in gegroeid.
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 20:08   #21
Mariska22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Locatie: kampen, overijssel
Berichten: 27
Unhappy

Vrijdag is het dan zover, ik moet dan met een riagg consulent praten en die gaat kijken wat het beste is voor me, ik vind het best wel eng. Maar ik zal zien hoe dat is.

Groetjes Mariska
Mariska22 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 20:29   #22
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180

succes Mariska,
je zal zien, het valt echt wel mee...
en weet je.......ze hebben nog nooit iemand opgegeten
nee, serieus..ik hoop dat het je zal helpen.
groetjes Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2004, 20:32   #23
Mariska22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Locatie: kampen, overijssel
Berichten: 27
dank je
Mariska22 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2004, 19:19   #24
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Opgegeten?? ;)

En, meid hoe is het gegaan?? Klikte het een beetje?

Laatst gewijzigd door Annelies; 3 juli 2004 om 19:28
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2004, 21:13   #25
Mariska22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Locatie: kampen, overijssel
Berichten: 27
Fijn dat je belangstelling toont, dank je.
Zaols ik al schreef, moest ik met een riaggconsulent praten die ging kijken welke hulp het best voor me is. Ik vond het bets raar om zo me verhaal te doen. Hij gaf ook aan dat mijn grootst probleem is angst, want ik bven behoorlijk huiverig geworden voor veel dingen.
HIj gaf aan dat een psycholoog mij het beste kon helpen ipv het riagg (wist al wel, maar dit was dus zijn advies), dus ik denk dat ik maandag maar even ga rondbellen of er ergens een korte wachtlijst is en hoe het zit met vergoedt worden enzo, dus als je nog een goede psycholoog weet in de buurt van kampen ik hoor het graag.
De stappen zijn in ieder geval gezet.

groetjes mariska
Mariska22 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 12:36   #26
monique34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 13
Hoi Mariska,

Ik ben twee maanden geleden met mijn dochter naar een psycholoog geweest.
Op het moment is ze bijna kaal en omdat ze het naar mijn mening wel goed doet,maar ik bang was dat dit alleen de buitenkant was, ben ik met haar naar de psycholoog geweest.
Het kwam er op neer ( ze is nu 10) dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ze schuilt zich niet op in haar kamer, heeft vriendinnen en gaat redelijk op school. Nu heb ik het persoonlijk niet zo op de psychologie, ik zit zelf in de zorg en kan het soms niet vatten. Ik dacht nu word ze wel helemaal uitgeplozen, maar na een half uur met haar gesproken te hebben kunnen ze bovenstaande achterhalen????
Het is toch ook maar net wat zo'n kind zegt, heeft nog helemaal geen vertrouwensband.....dus mijn ervaring hierin is niet zo positief....
Je moet het toch ook helemaal doen...tenminste zo voelt het...maar dat gaat ook wel lukken hoor....








Ik ben vanaochtend weer naar de dermatoloog geweest, en die gaf als optie een psycholoog te bezoeken. Omdat AA eigenlijk behoorlijk wat is, het is bij mij al geen areata meer , maar universalis, wat je moet zien te verwerken omdat het je werled behoorlijk op de kop zet, een psycholoog kan je er wat meer mee helpen.
Daarom is mijn vraag aan jullie of een van jullie ook een psycholoog heeft bezocht, en hoe die ervaringen zijn.

Alvast bedankt!

Groetjes Mariska[/QUOTE]
monique34 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 23:41   #27
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Mariska,

Ja tuurlijk, we zijn tenslotte lotgenoten! Ben blij als ik in zoverre 'wat voor je kan doen'. Wat Monique34 zegt heb je in jouw geval weinig aan. Het gaat om jou en wat jij voelt. Ze heeft misschien wel gelijk dat een kind niet meteen een vertrouwensband heeft met zo'n persoon, en dat het maar net is wat het kind zegt, maar als het nou gewoon ook echt goed gaat met het kind?? Ik doel daar mee op dat iedereen op zijn eigen manier met AA en andere haarziekten omgaat. Kijk dat de een daarbij een klein steuntje nodig heeft van een psycholoog (en dat zijn er veel) is absoluut geen schande, en het is nog een jong kind, het kan goed zijn dat ze er op latere leeftijd wel behoefte aan krijgt.
Waarom zit je in de zorg? Je wilt toch andere mensen helpen?? waarom dan achterdocht naar de psychologie??

En inderdaad uiteindelijk moet je het ook allemaal zelf doen, maar eens een keer een 'steuntje of schouderklopje van een ander' (omdat je misschien geen vrienden en of familie hebt die weten hoe ze hier met jou over moeten praten en het dus ook niet doen of er zelfs mee omgaan alsof het een taboe is) is geen schande.

Ik hoop Mariska dat je er veel aan hebt, kan goed zijn dat je na heel weinig gesprekken al zo'n oppepper hebt gehad en dat het allemaal wat gemakkelijker wordt.

Veel suc6,
grtz Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 09:15   #28
Marloes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2002
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 77
hoi Mariska

IK ben ook bij een pscholoog geweest alleen op het moment dat ik het het hardst nodig had kon ik er niet terecht en toen ik er eindelijk doorheen was om een afspraak te maken, had ik het voor mezelf alweer opgelost. Dus voor mij heeft het niet gewerkt, ik vond het ook geen fijne vrouw en wilde dus ook geen vertrouwensband met haar opbouwen.

Maar het blijft zo, hoe meer je er over praat (met wie ook maar naar jou wilt luisteren) hoe beter voor jou en hoe makkelijker het in de loop van de tijd zal worden.

Je moet leren om het naast je neer te leggen en het los te zien van wie je werkelijk bent. Want jij bent nog steeds dezelfde met haar of kaal dat maakt niet uit. Van binnen ben je wie je bent en daar verandert niets aan.

Sterkte
En je niet schamen omdat je met iemand er over wilt praten, ook al is het die persoon zijn beroep om naar jou te luisteren.

Marloes
Marloes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 22:57   #29
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Hoi Mariska,

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat.
groetjes Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2004, 20:34   #30
Mariska22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Locatie: kampen, overijssel
Berichten: 27
Hoi Assie

hoe is ie?
Ik ben net terug van een weekje vakantie ( was overigens even heerlijk ff helmaal weg van alles).
Ben inmiddels nog steeds niet bij een psycholoog geweest, je wilt niet weten hoe waardeloos dat is om te regelen, ik heb me wat rond gebeld en diegene die door het ziekenfonds vergoed worden zaten met vakntie dus moet ik wachten tot begin september.

Op het moment moet ik zeggen dat het allemaal wel lekker gaat, ik begin zelfs op heel veel plekken al weer haar te krijgen, nog niet veel maar wel wat. Alleen kan ik hier nog geen hoop uit halen, want ik heb het al weleens eerder beetje gehad en toen viel het weer uit. maar nu is het wel meer dan toen, wat op mijn hoofd, wenkbrauwen benen en armen. Nou ja ik zal zien.
ook hoe dat met zo'n psycholoog afloopt (als het nog wat wordt).

groetjes mariska
Mariska22 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.