Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 december 2012, 13:44   #1
Flowerss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 4
Haarprobleem! Tot einde raad...

Dag allemaal,

Ik heb een haar probleem. Ik ben een vrouw van 23 jaar en ik had toen ik nog jonger was best mooi haar, maar ik ben heel erg vroeg begonnen met permanent in mijn haar. Ik heb daarnaast ook nog extensions, vlechten, weave gehad.

Ik dacht helemaal niet erbij na toen ik al deze ingrepen deed dat mijn haar er inderdaad slechter van zou kunnen worden.

Nu is het slecht, kort en dun, ik kan er niets mee.. Ik heb nu dus maar extensions erin laten zetten zodat ik toch nog blij ben als ik in de spiegel kijk. Het probleem is wel dat ik mijn eigenste haar met klipjes over de extensions moet bevestigen anders kun je ze heel duidelijk zien.

Maar dit is zo'n grote obsessie voor mij geworden. Als ik andere mensen zie met heel veel mooi haar dan blijf ik daar de hele tijd naar kijken (wat ik wel mooi vind om te zien hoor ) maar, wat heel slecht voor mij zelfbeeld is. Ik word er zo ongelukkig van.

Wat kan ik doen om deze obsessie stop te laten zetten?
Flowerss is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2012, 16:45   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Heel lastig, Flowerss. Ik ga er voorzichtig van uit dat je haar vooral dun is door beschadiging op beschadiging op beschadiging. Het krijgt nooit de kans om te herstellen.

Als je stopt met al die zaken, dan begint je haar in een tempo van 1 tot 1,5 cm per maand (heel langzaam dus) vanaf de wortel te herstellen. Na 6 maanden heb je dan een gezonde basis van een centimeter of 10.

Om te herstellen moet je je haar dus wel heel lang met rust laten.

En heel eerlijk, daarna krijg je misschien het mooie haar van vroeger terug, maar in je hoofd heb je misschien nog beelden van veel weelderiger haardossen dan dat en dan zul je nooit meer tevreden kunnen zijn met alleen je eigen haar.

Je onderkent zelf een obsessie, wat heel sterk van je is! Misschien moet je proberen om dan ook zo sterk zijn om hulp te durven vragen. In je omgeving, een vriend, vriendin, moeder die je deelgenoot kunt maken of een professional. En bij die laatste heb je dan de keus tussen een professional op haargebied die je kan helpen afbouwen en/of een iemand met verstand van het aanpakken van obsessies.

En natuurlijk is er hier ook het lotgenotencontact op Haarweb dat je misschien wat steun kan bieden. Je bent vast de enige niet die hiermee kampt of gekampt heeft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2012, 20:54   #3
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Thumbs up Crybaby

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flowerss Bekijk bericht
Dag allemaal,

Ik heb een haar probleem. Ik ben een vrouw van 23 jaar en ik had toen ik nog jonger was best mooi haar, maar ik ben heel erg vroeg begonnen met permanent in mijn haar. Ik heb daarnaast ook nog extensions, vlechten, weave gehad. Wat kan ik doen om deze obsessie stop te laten zetten?
Gezien alles wat je met jouw haar doet moet je niet gek staan te kijken dat het haar op een gegeven moment zegt: "Ik wordt hier zo moe van. Doe het vanaf nu zelf maar".

Mijn advies: Stop met al die extensions en zo. Je kan er Tractie Alopecia van krijgen. Stop ook met al die chemische producten. Knip je haar zo kort mogelijk en geef het de kans om weer aan te groeien zonder al die toevoegingen. Als je nog niet te laat bent heb je kans dat je dan weer hetzelfde mooie haar terug krijgt als vroeger.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 14:04   #4
Flowerss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2012
Berichten: 4
Bedankt Anthonie, je reactie heeft me gebaat.

@ Diksy

Inderdaad, ik wil ze er ook weer uit gaan halen. Ik vind het zelf ook niet een fijn gevoel om extensions in te hebben. Heb liever me eigenste haar. Ook al is het dan maar kort.

Ik ga ze volgende maand eruit halen want ze zitten er pas sinds eergisteren in, dus een beetje zonde van al het geld.... amai

Ik moet maar zo denken ; het zit maar allemaal tussen je oren. Wat je denkt is wat je bent. Ik weet dat allemaal, maar soms is het moeilijk om het toe te passen..
Flowerss is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.