Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 maart 2019, 13:41   #1
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Enorm verschil in prijzen!?

Beste lezers,

Al een tijd lees ik mee over een eventuele haartransplantatie en wat me opviel waren de prijzen van esteworld in vergelijking met de concurrenten.

Waar HWI voor 2500 grafts 5500 euro vraagt en een gemiddelde Nederlandse kliniek 6500, vraagt esteworld een bedrag van 2000 voor een maximaal hoeveelheid grafts.

Dit doet mij doen twijfelen. Het scheelt immers meer dan 300% om je bij esteworld te laten behandelen.

Aan de ene kant trekt dit me aan, aangezien ik ook positieve verhalen hoor over de esteworld. Aan de andere kant wordt ik er zenuwachtig van aangezien (ondanks de hoge koers van de euro) ik het een te groot verschil qua prijs vind.

Wat denken/vinden jullie hiervan? Wat zouden jullie overwegen?
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2019, 14:09   #2
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Ik zou gewoon gaan waar jij je het beste voelt en niet teveel op de prijs letten. Want in principe betaal je in Turkse lira hetzelfde bedrag en zelfs meer als in Nederland en België. De koers is op dit moment gewoon heel voordelig, op dit moment zelf x 6.2 zie ik net.
Dus stel Esteworld houdt 1250 euro over aan die 2000 euro is dat 7750 turkse lira. En ik heb mij laten vertellen dat de maandsalarissen in Turkije kwa bedragen ongeveer gelijk liggen met hier, dus is dat gewoon dik betaald daar.

Ook zijn er circa 350 HT aanbieders in Istanbul, dus concurreren ze elkaar ook helemaal gek, dit speelt ook mee.

Als ik het mocht zeggen, zou ik als geld echt geen rol speelde in Nederland blijven. Gewoon om niet die hele reis af te hoeven leggen. Je bent toch een ruim weekend onderweg.
Kijk je ook naar de prijs, zou ik zeker naar Turkije gaan, bij de meeste is de kwaliteit gewoon goed. En ook in Nederland worden er fouten gemaakt.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2019, 15:52   #3
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Ik zou gewoon gaan waar jij je het beste voelt en niet teveel op de prijs letten. Want in principe betaal je in Turkse lira hetzelfde bedrag en zelfs meer als in Nederland en België. De koers is op dit moment gewoon heel voordelig, op dit moment zelf x 6.2 zie ik net.
Dus stel Esteworld houdt 1250 euro over aan die 2000 euro is dat 7750 turkse lira. En ik heb mij laten vertellen dat de maandsalarissen in Turkije kwa bedragen ongeveer gelijk liggen met hier, dus is dat gewoon dik betaald daar.

Ook zijn er circa 350 HT aanbieders in Istanbul, dus concurreren ze elkaar ook helemaal gek, dit speelt ook mee.

Als ik het mocht zeggen, zou ik als geld echt geen rol speelde in Nederland blijven. Gewoon om niet die hele reis af te hoeven leggen. Je bent toch een ruim weekend onderweg.
Kijk je ook naar de prijs, zou ik zeker naar Turkije gaan, bij de meeste is de kwaliteit gewoon goed. En ook in Nederland worden er fouten gemaakt.
Dank Michael! Mijn ratio beaamt jouw mening. Ik ga het lekker hier doen, lijkt me een stuk persoonlijker en het reizen alleen al staat me niet aan.
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2019, 16:53   #4
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
eens, doen waar je je goed bij voelt. Als reizen niks voor je in, lekker in nl blijven.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2019, 16:32   #5
Krisdue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 82
Geslacht:
Als je met je uiterlijk wil 'gokken' is een goedkope haartransplantatie een optie.


Maar persoonlijk geef ik liever meer uit aan kwaliteit voor een kliniek met een vaste reputatie.


Ik lees helaas hier op dit forum dat meer en meer goedkoop duurkoop is en dat vooral in Turkije.
Krisdue is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2019, 20:28   #6
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krisdue Bekijk bericht
Als je met je uiterlijk wil 'gokken' is een goedkope haartransplantatie een optie.


Maar persoonlijk geef ik liever meer uit aan kwaliteit voor een kliniek met een vaste reputatie.


Ik lees helaas hier op dit forum dat meer en meer goedkoop duurkoop is en dat vooral in Turkije.
Ja na hetgeen hier gelezen te heb kreeg ik in eerste instantie een naar gevoel aangezien het verschil qua prijs 4500 euro is (2500 graft bij Esteworld). Echter, als ik lees hoe bijvoorbeeld Esteworld zaken doet en de (verwarrende) informatie die ik van HWI kreeg, ben ik blij met mijn keuze voor een Nederlandse kliniek.
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2019, 15:27   #7
ramonls
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Kan je wat meer uitleggen over op welke manier esteworld zaken doet? Ik ben 2 x door hun behandeld, en niet helemaal tevreden en wil voor mijn 3e (en laatste x) gaan. Twijfel zelfs na 2 x door hun behandeld te zijn of ik wel weer voor hun moet gaan, dus een toelichting van jou zou mij kunnen helpen?
ramonls is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2019, 01:57   #8
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramonls Bekijk bericht
Kan je wat meer uitleggen over op welke manier esteworld zaken doet? Ik ben 2 x door hun behandeld, en niet helemaal tevreden en wil voor mijn 3e (en laatste x) gaan. Twijfel zelfs na 2 x door hun behandeld te zijn of ik wel weer voor hun moet gaan, dus een toelichting van jou zou mij kunnen helpen?
Allereerst denk ik dat jij het beste weet hoe zij zaken doen aangezien je er al twee keer behandeld bent en niet tevreden bent? Daarnaast vind ik het vreemd dat je twijfelt om weer te gaan terwijl je na twee behandelingen nog steeds niet tevreden bent?

Er zijn een aantal dingen die mij persoonlijk niet aanstaan bij Esteworld. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik wel een aantal positieve resultaten ben tegengekomen dus het kan wel goed gaan:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37589

maar tevens ben ik gewoon slechte resultaten tegen gekomen die mij doen bevestigen dat ik nooit en nimmer voor Esteworld zou kiezen. Kijk bijvoorbeeld naar:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=37922&page=2

1) ik vind het merkwaardig dat men een vast bedrag vergt voor maximaal haalbare grafts. Dus of je er nou 2000 of 4000 nodig hebt, het bedrag veranderd niet. Dit kan heel fijn klinken als je weinig te besteden hebt maar het doet mij denken aan een all-you-can-eat.

Als rechtenstudent heb ik geleerd dat redelijkheid met zich meebrengt dat men bepaalde eigenschappen en kwaliteit mag verwachten van een product/behandeling afhankelijk van (onderanderen) hetgeen men betaald heeft. Als men 7000 voor een behandeling betaald mag en dient men simpelweg meer te verwachten dan indien men daar 2000 euro voor betaald.

2) Extra geld vragen voor een A-cell behandeling. Ik vind het vreemd dat dit een vrijblijvende optie is aangezien een kliniek het beste resultaat wil bereiken en zodoende lijkt het mij logischer als dit standaard in je behandeling zit. Zelfs als de kosten van hoger kunnen uitvallen.

3) Het feit dat je behandeld kan worden door een arts die geen Engels of Nederlands spreekt lijkt mij absurd. Ik ben een mierenneuker en stel 300 vragen soms wel twee keer. Ik wil immers niet maanden wachten en dan voor verassingen komen te staan.

4) Ik lees dat klanten verschillende bedragen betalen voor vergelijkbare behandelingen, dit vind ik ook merkwaardig.

5) Indien er klachten zijn heb je geen poot om op te staan, er is geen sprake van een geschillencommissie waar je een klacht in kan indienen. Als men mij een herstelbehandeling zou aanbieden terwijl ik al teleurgesteld ben in een behandeling dan sta ik niet te springen om wederom behandeld te worden door dezelfde kliniek.

Laatst gewijzigd door kermak; 4 april 2019 om 02:12
kermak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.