Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2005, 14:27   #1
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Question Alternatieve geneeswijzen

Uit de vele berichten op dit forum en onderzoek op internet heb ik afgeleid dat ik niet al te veel hoef te verwachten van de reguliere geneeskunde. Huidartsen kunnen niet veel voor je doen en de medicijnen die er zijn, zijn zwaar en helpen veelal maar tijdelijk.

Nu ben ik zelf wel geïnteresseerd in alternatieve geneeswijzen, maar ik vraag me af wat ik daar dan van kan verwachten. Ik ben zelf al bij een acupuncturist geweest, maar behalve dat ik veel minder last heb van mijn eczeem (ook mooi! ) heeft dat niet geholpen tegen mijn AA.
Hij raadde me ook nog aan om de kale plekken met verse gember in te smeren, één maal per dag, maar ook dat hielp helemaal niets.

Mijn vraag aan jullie is dus eigenlijk wat jullie al hebben geprobeerd op dit gebied, wat wel en wat niet hielp, en of jullie me iets of iemand kunnen aanraden (of wellicht ook juist afraden).

Bedankt vast.

Karen

Laatst gewijzigd door kattemie; 11 april 2005 om 14:30
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 15:07   #2
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
Gember en haaruitval? dat heb ik nog nooit gehoord! Maar ik ben zeer geintereseerd in een dieet of levensstyle (eten, drinken, sport) en natuurlijke ingridienten. Dus als iemand iets weet ben ik ook benieuwd!
__________________
Intern:
lekker gezond en gevarieerd eten (vegetarisch)
water drinken (1,5 liter per dag)
Lijnzaadolie toegevoegd aan mijn dieet (1 eetl/dag) (aug 06)

Extern:
Rozemarijn shampoo (maart 06) gestopt
Rooscure (april 05) overgestapt op:
2% ketconazol hoofdgel (sep 06)
30 minuten sporten per dag.

Situatie:
Op dit moment tevreden!
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2005, 20:52   #3
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Op het gebeid van AA heb ik niks geprobeerd... geen zin in gedoe en ik stoor me er niet zo aan

Ik heb wel voor m'n eczeem een homeopatisch arts gezien en die heeft wonderen verricht voor mij... dus als ik al iets zou proberen zou het dat zijn voor m'n AA.
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2005, 19:39   #4
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Dag Kattemie,

De huidarts zei ook tegen mij : er is niets tegen te doen!
Ik heb /had vrij veel kale plekken en als er haar terug kwam was het spierwit, en ik had hier en daar een klein plekje met donker haar,
Toen las ik eens wat over Reiki op het internet, en heb ik een behandelaar in de buurt gezocht. Heb gelijk reiki 1 gedaan, want dan kun je jezelf behandelen.Dit heb ik regelmatig gedaan, en gelijk vanaf dit moment is mijn haar weer veel donkerder geworden, nog niet alles maar wel veel meer. Helaas valt het nog wel "gewoon" weer uit hier en daar.
Vorige week zag ik op tv een uitzending over Ayurveda. Heb op het inter net allerlei dingen over opgezocht, en las over de 3 dosha's. Ook kun je dan op allerlei pagina's testen doen . Kwam ik uit op een tehoog Pitta, en een van de klachten die daar bij hoorde was kaalheid, heel frappant.
Ben nu begonnen met Yoga, de houdingen ook van het internet gehaald.Ook de voeding wat aanpassen, echter alles laten staan, ga ik niet doen.
Ook zit ik aan Reiki 2 te denken, alleen wil ik niet teveel dingen tegelijk veranderen, anders weet ik niet waardoor eventuele veranderiingen komen.
Groetjes Duckie
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 20:10   #5
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Bedankt voor jullie reacties.

Ik krijg morgen van een collega het adres van een homeopaat waar hij hele goede ervaringen mee heeft en daar ga ik dan maar eens mee praten. Baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet. Bij de huidarts kan ik pas op 23 juni terecht, dus dan kan ik er in de tussentijd tenminste zelf ook wat aan doen.

Als iemand nog verdere tips heeft, hou ik me aanbevolen.
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2005, 22:00   #6
AE3
Het Slaat Nergens Op
 
AE3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 70
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kattemie
Bedankt voor jullie reacties.

Ik krijg morgen van een collega het adres van een homeopaat waar hij hele goede ervaringen mee heeft en daar ga ik dan maar eens mee praten. Baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet. Bij de huidarts kan ik pas op 23 juni terecht, dus dan kan ik er in de tussentijd tenminste zelf ook wat aan doen.

Als iemand nog verdere tips heeft, hou ik me aanbevolen.

Hoi,

Ik houd me aanbevolen voor je ervaringen bij de homeopaat!!

groetjes Annemarie
AE3 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2005, 00:36   #7
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Ik heb de homeophaat ook al gehad en werkte bij mij niet.
Ik ben nu in een praktijk voor biofisische geneeskunde geweest.
Daar hebben ze bloedgeprikt en daar is uit gekomen dat
mijn stofwisseling niet goed werkt.

Ik heb nu een soort dieet gekregen.
Maar ik ben zowiezo niet in orde allang niet.
En dit zou allemaal komen door de stofwisseling.
Ook heb ik pillen gekregen.Het moet nu over een tijd toch wel beter met me gaan en ook met mijn haren maar dit kan wel nog effe duren.
Als ik zo eens op internet rondkijk en zoek op verzuring van het lichaam dan kom ik tog wel vaak tegen dat je daar haaruitval van kan krijgen.

Dus ik geloof wel in mijn ondernemen nu.
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2005, 00:52   #8
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue-D
Gember en haaruitval? dat heb ik nog nooit gehoord! Maar ik ben zeer geintereseerd in een dieet of levensstyle (eten, drinken, sport) en natuurlijke ingridienten. Dus als iemand iets weet ben ik ook benieuwd!
Kijk eens even op mijn site,dan moet je onder catogorien kijken,onder het kopje dit wil ons baasje vertellen.
Daar staat mijn dieet.En de natuurlijke poeders en pillen die ik moet gaan nemen.

Ik moet vandaag mijn pillen op gaan halen en dan neem ik meteen een uitgeprint blaadje mee van internet waar de samenstelling van priorin op staat.
Waar ik onder behandeling ben die heeft namelijk verteld dat zij alles heeft uit getest wat zij aan iemand voor schrijft op de werkzaamheid.Ze zegt dat er veel te koop is maar weinig werkt.
Het ligt denk ik ook aan de samenstellig van iets en de zuiverheid.
Dus vanavond weet ik meer hierover te vertellen.

groetjes Ryjan
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2005, 17:56   #9
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Wink

Ik wil heel graag weten hoe dat gaat met die homeopaten..,
als t werkt, dan ga ik de stap ook wagen, want zo'n dieet is heus wel zwaar, denk ik


liefs!
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2005, 18:21   #10
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Mijn dieet is niet zo heel zwaar.Ik moet eigenlijk gewoon normaal gaan eten(ik at veel varkensvlees,dat is heel slecht in verband met verzuring,ik snoepte heel veel,en mag nu geen suiker meer hebben.Caffeine mag niet meer,maar dat gebruikte ik niet.
Maar ze hebben in mijn bloed gekeken wat ik miste ,dus is voor iedereen een ander verhaal.Ik heb ook rozemarijn olie gekregen om te relaxen en in de shampoo te doen.Omdat ik weleens stress maak waar er geen nodig is en rozemarijn helpt op dit soort momenten.

Ik heb gevraagd wat ze vond van priori,n en omdat ze een natuurgenezer is,zei ze alleen dat het een syntetisch middel is,ben er dus niet op door gegaan.
Verder wil ik even zeggen dat een homeophaat iets heel anders is dan waar ik naar toe ga,biofisische geneeskunde!

groetjes Ryjan
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 15:14   #11
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Nou, ik ben woensdag dus bij de homeopaat geweest. Hele aardige, rustige man. We hebben gepraat over wie ik ben en wat mijn klachten zijn. Hij vertelde me dat hij veel patiënten heeft met auto-immuunziekten (zoals AA maar ook bijvoorbeeld eczeem) die een bepaalde karaktertrek gemeen hebben. Het zijn namelijk opvallend vaak mensen met een wat recalcitrante, eigengereide en onafhankelijke natuur (herkennen jullie dat bij jezelf? ). Dat type mensen is vaak gevoelig voor bepaalde metaalverbindingen...
Ik weet het, het klinkt vaag. Hij heeft toen een meting gedaan bij mij met één of ander vreemd apparaat en daar bleek uit dat ik gevoelig ben voor europium...
Ik heb dus nu een recept meegekregen voor korrels europiumoxide en die moet ik vier weken slikken. Daarna moest ik terugbellen.

Natuurlijk kreeg ik ook van deze arts geen enkele diagnose en ook geen wonderpil. Want helaas, die bestaat nog steeds niet.

Ik zal jullie laten weten hoe ik reageer op die europiumoxide-korrels.

Karen
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 17:53   #12
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kattemie
Nou, ik ben woensdag dus bij de homeopaat geweest. Hele aardige, rustige man. We hebben gepraat over wie ik ben en wat mijn klachten zijn. Hij vertelde me dat hij veel patiënten heeft met auto-immuunziekten (zoals AA maar ook bijvoorbeeld eczeem) die een bepaalde karaktertrek gemeen hebben. Het zijn namelijk opvallend vaak mensen met een wat recalcitrante, eigengereide en onafhankelijke natuur (herkennen jullie dat bij jezelf? ). Dat type mensen is vaak gevoelig voor bepaalde metaalverbindingen...
Ik weet het, het klinkt vaag. Hij heeft toen een meting gedaan bij mij met één of ander vreemd apparaat en daar bleek uit dat ik gevoelig ben voor europium...
Ik heb dus nu een recept meegekregen voor korrels europiumoxide en die moet ik vier weken slikken. Daarna moest ik terugbellen.

Natuurlijk kreeg ik ook van deze arts geen enkele diagnose en ook geen wonderpil. Want helaas, die bestaat nog steeds niet.

Ik zal jullie laten weten hoe ik reageer op die europiumoxide-korrels.

Karen
wow, heel apart.., ik weet neit van mezelf of ik wel recalicitrant(wat is dat eigenlijk?) eigengereid en onafhankelijk ben en gevoelig voor metaalverbinding? wat bedoelt hij daar precies mee?
Ik ben heus heel nieuwsgierig allemaal!!
Wel grappig toch?
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 19:06   #13
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Die korrels komen me bekend voor... ik heb destijds voor m'n exzeem ook korrels gekregen maar dan met grafiet erin Ik moest die slikken en dan een maand of 2 geen caffeine en geloof het of niet sindsdien is m'n exzeem voor 98% weg... en dat al 4 jaar terwijl het daarvoor echt heel erg was 16 jaar lang. Ik hoop voor je dat het werkt... wie weet dat ik dan als ik weer eens kaal ben ook nog eens langs een homeopatisch arts ga

Dat gedoe van onafhankelijk enzo wordt me al wat te zweverig.. ik weet ook niet hoe ze erbij komen dat ze weten wat voor korrels (ook zoiets vaags) moeten geven aan een patient en dat maakt me ook niet zoveel uit als het maar werkt. Ik ben wel onafhankelijk maar dat lijkt me te maken hebben met karakater en niet met zoiets als een auto-imuunziekte

Laatst gewijzigd door Saar; 29 april 2005 om 19:09
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2005, 19:41   #14
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rie
Ik ben nu in een praktijk voor biofisische geneeskunde geweest.
Daar hebben ze bloedgeprikt en daar is uit gekomen dat
mijn stofwisseling niet goed werkt.
Ik vind dit erg interessant Rie..hoe kan ik zo'n kliniek vinden? Ik ben een beetje op Internet gaan zoeken maar ik werd niet echt wijzer van. Zou je me wat aanwijzingen kunnen geven hoe ik aan adressen van deze klinieken kan komen? of ben je daar in het buitenland geweest?
__________________
Intern:
lekker gezond en gevarieerd eten (vegetarisch)
water drinken (1,5 liter per dag)
Lijnzaadolie toegevoegd aan mijn dieet (1 eetl/dag) (aug 06)

Extern:
Rozemarijn shampoo (maart 06) gestopt
Rooscure (april 05) overgestapt op:
2% ketconazol hoofdgel (sep 06)
30 minuten sporten per dag.

Situatie:
Op dit moment tevreden!
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2005, 10:19   #15
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Ik kan je alleen mijn adres geven.Waar het derder nog is in het land weet ik niet.

Kijk maar eens op http://www.biomedico.nl .
Dat zijn de gegevens van waar ik naar toe ga.
Binnenkort heeft ze ook een hele website.Maar die is
in de maak.

Groetjes Ryjan
rie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Lijst van alternatieve middelen jennifer Suggesties en feedback 8 18 mei 2005 12:04
alternatieve geneesmiddelen michael Medicijnen/haargroeimiddelen 2 16 mei 2005 21:57
alternatieve alopesan ? peter10 Medicijnen/haargroeimiddelen 0 3 november 2004 00:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.