Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2006, 20:58   #16
sassie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2005
Berichten: 15
heey stressie,nee ik slik geen pillen erbij.Voordat ik naar het ziekenhuis ga moet ik een gel op me hoofd smeren(psoraleenwatergel)dat moet een half uur intrekken en dan zit ik onder een zonnebank met uva straling.je begint heel kort om verbranding te voorkomen en nu zit ik al op 20 minuten ongeveer.maar ja me haren beginnen te groeien op bepaalde plekken en mijn wimpers zijn uitgevallen en nu beginnen mijn wenkbrauwen ook.denk je je haar gehad te hebben begint dit ook en een rot ervaring gehad met pruiken ik wil er zo graag 1 maar ik weet niet meer hoe ik dat aanmoet pakken.ik word er een beetje gek van
sassie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2006, 22:36   #17
marije1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2005
Berichten: 14
Uvb en dermovate creme.

Hallo allemaal!

Ik heb ook lichttherapie. Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig, maar ik heb jammer genoeg nog geen enkel resultaat geboekt.. Mijn dermatoloog heeft mij voorgeschreven om dermovate creme te gebruiken. Dit moet ik dan 1x per dag op de kale plekken smeren en dat zou ontstekingen tegengaan in combinatie met de uvb stralen. Nou heb ik dat zalfje verre van regelmatig gebruikt, dus misschien is dat het probleem. Ik ga nu in iedergeval elke avond braaf smeren en hoop maar dat het gaat helpen! Ik heb nu wel op 1 plek heel lichte haargroei volgens mij, maar dat gebeurt wel vaker en dat is binnen een week weer weg... De plekken groeien ook steeds meer naar elkaar toe, dus tot nu toe heeft het bij mij nog niet echt effect gehad...

Groetjes Marije
marije1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 13:27   #18
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Ik ben na bijna een jaar gestopt met mijn lichttherapie.

Ik trok het echt niet meer 3 keer in de week anar het ziekenhuis te crossen.
Was al snel 1,5 uur per keer kwijt en dat naast mijn studie SPW4 en mijn 32 uurs baan werd me echt teveel.
Het enige wat ik eraan over gehouden heb is een flinke bruine kleur, hier en daar zelfs verbrand, 8 keer te vervellen in die periode en iets minder eczeem.
Maar haar???? Ho maar!

Voor mij dus geen lichttherapie meer!!!
Heeft het bij andere mensen wel geholpen?

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 16:12   #19
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Hi lies,

Ik ben al na 3 weken gestopt met de lichttherapie, kon het niet opbrengen. Ik doe niks meer en neem ook niks meer. de donshaartjes die sinds verleden zomer op mijn hoofd verschenen verkleuren tergend langzaam naar korte zwarte haartjes van een paar mm lang, is beter dan niks hé. Mijn wenkbrauwen zijn zo goed als volledig terug & mijn wimpers zijn nooit uitgevallen op een paar wimperhaartjes na, maar daar zie ik ook piepkleine haartjes verschijnen. Dus wie weet groeit het wel verder.

groetjes
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 21:33   #20
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belle
Hi lies,
Mijn wenkbrauwen zijn zo goed als volledig terug & mijn wimpers zijn nooit uitgevallen op een paar wimperhaartjes na, maar daar zie ik ook piepkleine haartjes verschijnen. Dus wie weet groeit het wel verder.

groetjes
Wat goed!!
Hopelijk zet het door!!!

Laat je het ons weten?

Groetjes
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 14:33   #21
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Hi, even een update: het gaat nog steeds de goede kant op, maar nogmaals: heel heel traag: haartjes worden dikker en sterker, blijven donkerder worden maar groeien zeer traag, echt maar millimetersgewijs. Niet in die mate dat ik onbedekt door het leven kan gaan (draag altijd haarwerkje) Intussen ben ik gekapt met alle supplementen /lichttherapie enz en neem niks meer, vind het best zo. Het enige wat ik op regelmatige basis neem is lijnzaadolie. Bij meer vooruitgang laat ik het hier even weten.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 19:29   #22
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Belle,

Wat fijn dat het de goede kant op gaat. Je schrijft dat je ook gestopt bent met lichttherapie. Mag ik vragen of je bent gestopt om dezelfde redenen als de rest?

Groetjes Annelies
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 21:31   #23
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Ben al na 2 weken gestopt met de lichttherapie omdat ik het beu was om 3xper week naar de dermatoloog te gaan, zonder zekerheid of het wel zou terug groeien. Geldt trouwens ook voor voedingssupplementen ed; je blijft maar naar de aptoheker gaan en op alles letten enzo, en daar heb ik geen zin in. Ik blijf gewoon gezond en gevarieerd eten.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2006, 19:50   #24
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Ik begrijp het helemaal. Kost ontzettend veel energie en de garantie is zo ontzettend laag...
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 20:41   #25
Vlokje
HaarWeb lid
 
Vlokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Berichten: 13
Zelf heb ik ooit 1x lichttherapie gehad, voor mij eigenlijk nooit weer, op een gegeven moment zijn ze me vergeten en resultaat was een enorm roodverbrand hoofd. Alle haren die er op dat moment waren zijn er toen mooi uitgevallen.
Dan maar liever zo. Niks geen behandeling enzowaar, nu gaat t allemaal enorm goed.
Vlokje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 21:13   #26
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlokje
Zelf heb ik ooit 1x lichttherapie gehad, voor mij eigenlijk nooit weer, op een gegeven moment zijn ze me vergeten en resultaat was een enorm roodverbrand hoofd. Alle haren die er op dat moment waren zijn er toen mooi uitgevallen.
Dan maar liever zo. Niks geen behandeling enzowaar, nu gaat t allemaal enorm goed.
Gelukkig maar dat het nu goed gaat. Gewoon puur natuur, en een beetje proberen gezond te leven meer kun je niet doen.
Ik heb me ook verdiept in de resultaten van deze therapie en heb jaren geleden al besloten niet te overwegen het ook maar enigzins te proberen.
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
moeder van 2 kinderen met aa sassie AA bij kinderen 17 24 maart 2006 18:06
lichttherapie Leen3 TTM - Algemeen 5 23 januari 2005 22:12
PUVA lichttherapie Lies86 AA - Behandelingen 5 4 januari 2005 20:33
PUVA lichttherapie Lies86 Overige behandelingen 0 3 januari 2005 22:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.