Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 maart 2020, 23:46   #121
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Minoxidile max biedt tegenwoordig ook Maxogen-X, dit hoef je maar 1 keer in de avond toe te passen omdat er Tretinoin toegevoegd is. Wat vinden jullie hiervan?

2. What does each of main ingredients do?

A: Minoxidil: FDA approved hair growth stimulator. Finasteride: FDA approved DHT blocker. Retinoic acid (aka, tretinoin): minoxidil enhancer. Minoxidil with Tretinoin, used once daily, is shown to have same results as that of using minoxidil twice daily. Azelaic Acid: a natural DHT blocker. ABN ComplexTM: our proprietary complex for non-genetic hair loss. Caffeine: hair growth stimulator. Fluocinolone: help reduce the scalp irritation and itchiness.


Daarnaast zeggen ze dat Dualgen-15 Plus het meest effectieve is van de aangeboden producten. Hier zit immers 15% minoxidile in en 1 mg fina inclusief een aantal voor mij minder bekende stofjes.

Ik gebruik nu essengen 6 maar dat moet je twee keer per dag gebruiken hetgeen best vervelend kan zijn. Zijn deze twee andere opties een goed alternatief denken jullie?
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2020, 13:13   #122
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Naar mijn verbazing is het pakketje toch erg snel binnengekomen

I.p.v. 6-8 weken, 10 dagen precies.

Dat is echt snel.
Laat ons weten hoe het gaat met de Essengen
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 21:59   #123
themend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 april 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Ik heb 3 maanden finasteride 1MG gebruikt in combinatie met procapil (haironplus) soort nieuw spul, ging bijna 8 jaar terug de tijd in. Men kon niet eens zien dat ik haarverlies had, mensen dachten serieus dat ik een haartransplantatie had gedaan. BUT finasteride gaf me teveel bijwerkingen en die gestopt, na de finasteride twee maanden later merkte ik weer achteruitgang. Dus nu besloten om alleen verder te gaan met de lotion.

Ik heb nog 4 en half pakken Finasteride 1MG over, die komen direct van de dokter. Dus beste die er zijn UK made. Mocht iemand ze willen overkopen, pm maar.
themend is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 22:00   #124
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themend Bekijk bericht
Ik heb 3 maanden finasteride 1MG gebruikt in combinatie met procapil (haironplus) soort nieuw spul, ging bijna 8 jaar terug de tijd in. Men kon niet eens zien dat ik haarverlies had, mensen dachten serieus dat ik een haartransplantatie had gedaan. BUT finasteride gaf me teveel bijwerkingen en die gestopt, na de finasteride twee maanden later merkte ik weer achteruitgang. Dus nu besloten om alleen verder te gaan met de lotion.

Ik heb nog 4 en half pakken Finasteride 1MG over, die komen direct van de dokter. Dus beste die er zijn UK made. Mocht iemand ze willen overkopen, pm maar.
Hoezo heb je een nieuw account aangemaakt?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 22:01   #125
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Ik heb besloten om het toch niet meer door te zetten omdat ik het mijzelf gewoon niet zie inpassen in mijn leven. Ik ga denk toch dat ik liever kaal ga dan dat ik dit iedere avond op me kop moet smeren

Misschien iets te vroeg besteld... als iemand het wilt overnemen mag dat voor 80% incl. verzondkosten
Ieder zijn eigen keuze uiteraard. Zelf zou ik het er wel voor over hebben.. kaal is echt geen optie voor mij.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2020, 11:12   #126
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kermak Bekijk bericht
Minoxidile max biedt tegenwoordig ook Maxogen-X, dit hoef je maar 1 keer in de avond toe te passen omdat er Tretinoin toegevoegd is. Wat vinden jullie hiervan?

2. What does each of main ingredients do?

A: Minoxidil: FDA approved hair growth stimulator. Finasteride: FDA approved DHT blocker. Retinoic acid (aka, tretinoin): minoxidil enhancer. Minoxidil with Tretinoin, used once daily, is shown to have same results as that of using minoxidil twice daily. Azelaic Acid: a natural DHT blocker. ABN ComplexTM: our proprietary complex for non-genetic hair loss. Caffeine: hair growth stimulator. Fluocinolone: help reduce the scalp irritation and itchiness.


Daarnaast zeggen ze dat Dualgen-15 Plus het meest effectieve is van de aangeboden producten. Hier zit immers 15% minoxidile in en 1 mg fina inclusief een aantal voor mij minder bekende stofjes.

Ik gebruik nu essengen 6 maar dat moet je twee keer per dag gebruiken hetgeen best vervelend kan zijn. Zijn deze twee andere opties een goed alternatief denken jullie?
Ik heb ook voor het eerst bij minoxidil max besteld en na 1,5 week heb ik mijn spulletjes binnen. Ik heb nu 3x essengen 6 plus en een gratis sample van maxogen X besteld. Ik zie zelf de dualgen 15 niet zitten ivm de hoge minoxidil gehalte. Ik heb ook weleens uit onderzoek gelezen dat resultaat van hogere minox gehalte nagenoeg miniem is tov de 5% en dat bijwerkingen wel toenemen. Anyway ik kan de maxogen X gebruiken ook al vraag ik me af wat ik ervaar met 1 potje. Dacht ik probeer het gewoon
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2020, 20:26   #127
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Heeft iemand de producten van minoxidil Max wel eens getest of laten testen?
Vind het echt alleen maar naar alcohol ruiken terwijl ik bij andere topicals wel een medicatie geur herkende.
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2020, 10:32   #128
Laurens88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Hey allen,

Na alle reacties te hebben gelezen valt het mij op dat in eerste instantie goed wordt ingegaan op de inhoud van het topic. Er zijn gemixte reviews/onderzoeken over topische finasteride, maar duidelijk wordt dat t in ieder geval geen kwaad kan en er ook positieve resultaten worden gemeld in onderzoeken. Dus de keuze, geen (topische) finasteride gebruiken tov wel topische gebruiken, zou het toch een meerwaarde hebben om t te proberen. Beter iets dan niets, naast de minox en supplementen.

Daarnaast zie ik dat al meerderen van jullie inmiddels dus ook de keuze hebben gemaakt om het te gaan proberen. Sommige van jullie hebben jullie dit al een jaar geleden gepost. Ik zou het daarom dan ook tof vinden als jullie wat ervaringen zouden willen delen over de ervaring van topische finasteride. Alleen door ervaringsverhalen komen we er op dit moment achter of het echt werkt, gezien de onderzoeken nog niet 100% overtuigend zijn.

Ook valt mij op dat er alleen nog maar de aanbieder Minoxidilmax is, naast dat ProHairclinic een flesje meegeeft aan patiënten? In principe niet gek, omdat het dus nog niet goed gekeurd is als officieel middel tegen AGA.
Maar als conclusie kom ik dan toch weer op de vraag: hoe zijn de ervaringen, en dus dan vooral de finas middelen van minoxidilmax?

Ik ga waarschijnlijk ook een flesje kopen van Minoxidilmax, maar had het wel tof gevonden om wat ervaringen te horen van ervarengebruikers van topische finasteride. Ik ga het in ieder geval met jullie delen over 3, 6 maanden. We zullen nooit weten of minoxdilmax echt goede middelen heeft, tot wij onze ervaringen delen.

Groetjes Laurens
Laurens88 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2020, 21:32   #129
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Iemand die inderdaad resultaten kan delen?

Ook ik ben erg benieuwd, sta op het punt om finasteride pil vorm te gaan nemen over over +-1 maand. Maar wil graag weten wat de resultaten zijn en verschil in kosten.
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2020, 17:04   #130
Kiwi88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens88 Bekijk bericht
Hey allen,

Na alle reacties te hebben gelezen valt het mij op dat in eerste instantie goed wordt ingegaan op de inhoud van het topic. Er zijn gemixte reviews/onderzoeken over topische finasteride, maar duidelijk wordt dat t in ieder geval geen kwaad kan en er ook positieve resultaten worden gemeld in onderzoeken. Dus de keuze, geen (topische) finasteride gebruiken tov wel topische gebruiken, zou het toch een meerwaarde hebben om t te proberen. Beter iets dan niets, naast de minox en supplementen.

Daarnaast zie ik dat al meerderen van jullie inmiddels dus ook de keuze hebben gemaakt om het te gaan proberen. Sommige van jullie hebben jullie dit al een jaar geleden gepost. Ik zou het daarom dan ook tof vinden als jullie wat ervaringen zouden willen delen over de ervaring van topische finasteride. Alleen door ervaringsverhalen komen we er op dit moment achter of het echt werkt, gezien de onderzoeken nog niet 100% overtuigend zijn.

Ook valt mij op dat er alleen nog maar de aanbieder Minoxidilmax is, naast dat ProHairclinic een flesje meegeeft aan patiënten? In principe niet gek, omdat het dus nog niet goed gekeurd is als officieel middel tegen AGA.
Maar als conclusie kom ik dan toch weer op de vraag: hoe zijn de ervaringen, en dus dan vooral de finas middelen van minoxidilmax?

Ik ga waarschijnlijk ook een flesje kopen van Minoxidilmax, maar had het wel tof gevonden om wat ervaringen te horen van ervarengebruikers van topische finasteride. Ik ga het in ieder geval met jullie delen over 3, 6 maanden. We zullen nooit weten of minoxdilmax echt goede middelen heeft, tot wij onze ervaringen delen.

Groetjes Laurens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Iemand die inderdaad resultaten kan delen?

Ook ik ben erg benieuwd, sta op het punt om finasteride pil vorm te gaan nemen over over +-1 maand. Maar wil graag weten wat de resultaten zijn en verschil in kosten.

Hi Laurens88 & Haartjes2020,

Net als jullie ben ik nieuwsgierig over topische finasteride en ook in combinatie met minoxidil. Het is zo'n 4 jaar geleden dat ik besloot om wat te gaan doen tegen mijn haaruitval. Deze kan ik omschrijven als een 'NW3 vertex'. Ik begon mij in te lezen op internet en vond Nanoxidil 5% - Spectral DNC-N. Omdat minox niet in NL verkrijgbaar was gaf ik het maar een kans. Na ruim een jaar twijfelde ik sterk aan de werking hiervan. Mijn haaruitval bleef onveranderd. Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan voor finasteride. Na een maand of 3 zag ik toch echt wel dat er wat gebeurde!

Of het deels psychisch was door alle verhalen weet ik nog steeds niet, maar ik kreeg last. Mijn libido verdween en ik kreeg last van bijwerkingen. Uiteraard heel vervelend als je net een vriendin hebt. Na een maand gestopt te zijn kwam mijn libido en gevoel weer langzaam terug tot aan normaal niveau. Een grote opluchting voor ons beide Geen finasteride meer voor mij dacht ik. Hoe dan verder? Gelukkig ontdekte ik Haarweb eind 2018 en begon ik steeds meer te lezen over de middeltjes. Minoxidil 5% van Kirkland was de volgende stap waar ik via de bekende wegen aan wist te komen. In januari 2019 startte ik hiermee en braaf 2x per dag. Ik combineerde dit met zaagpalmblad, biotine en een dermaroller 0.5 mm. De roller gebruikte ik zo'n 3 keer per week.

Na 3 maanden merkte ik dat mijn regime begon te werken. Mijn haar werd iets dikker en de kale plekken op mijn inhammen en kruin iets minder groot. Helaas stabiliseerde dat al vrij snel met slechts minimaal resultaat. Voor mijn gevoel wel redelijk gestabiliseerd. Ik besloot daarom om in november 2019 over te stappen op Essengen 6+. Na me goed te hebben ingelezen, besloot ik om de topische finasteride i.c.m. minoxidil een kans te geven. De voornaamste reden was het lage percentage finasteride. Na 3 maanden gebruik heb ik nog geen enkele bijwerking gehad. Ook merkte ik langzaam dat mijn haar sterker en wat voller begon te worden.

Begin maart 2020 ben ik overgestapt naar DualGen-15 PG plus; de sterkste variant. Omdat ik 3 maanden lang geen bijwerking voelde durfde ik dit aan. Inmiddels gebruik ik dus ruim 3 maanden DualGen-15 PG plus en ik ervaar nog steeds geen bijwerkingen. Mijn libido is zelfs zeer goed te noemen. Ook begin ik nu echt wel een verandering te zien in mijn haar. Er verschijnen donshaartjes bij mijn inhammen en de kruin begint meer en meer bedekt te raken. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de komende maanden.

Huidig regime
1 x per dag 1.0 ml DualGen-15 PG plus (een uurtje voor het slapen gaan)
3 x per week dermaroller 0.5 mm (5 minuten per keer)

Daarnaast denk ik er over na om weer biotine in mijn regime op te nemen.

Graag deel ik deze twee foto's met jullie, helaas is de 'begin' foto wat wazig. Deze is van januari 2019. De laatste is nog geen maandje geleden genomen. Ik heb me bewust gefocust op de kruin, zoals gezegd zijn mijn inhammen nog onveranderd (op wat donshaar na).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Januari 2019.jpg‎ (138,7 KB, 262x gelezen)
Bestandstype: jpg Juni 2020.jpg‎ (145,6 KB, 272x gelezen)
Kiwi88 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2020, 23:44   #131
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Mooi om te lezen! Hoop dat je updates blijft geven aangezien ik zelf de EssenGen heb (nog niet gebruikt) en in de toekomst misschien naar de Dualgen wil switchen.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2020, 07:06   #132
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi88 Bekijk bericht
Hi Laurens88 & Haartjes2020,

Net als jullie ben ik nieuwsgierig over topische finasteride en ook in combinatie met minoxidil. Het is zo'n 4 jaar geleden dat ik besloot om wat te gaan doen tegen mijn haaruitval. Deze kan ik omschrijven als een 'NW3 vertex'. Ik begon mij in te lezen op internet en vond Nanoxidil 5% - Spectral DNC-N. Omdat minox niet in NL verkrijgbaar was gaf ik het maar een kans. Na ruim een jaar twijfelde ik sterk aan de werking hiervan. Mijn haaruitval bleef onveranderd. Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan voor finasteride. Na een maand of 3 zag ik toch echt wel dat er wat gebeurde!

Of het deels psychisch was door alle verhalen weet ik nog steeds niet, maar ik kreeg last. Mijn libido verdween en ik kreeg last van bijwerkingen. Uiteraard heel vervelend als je net een vriendin hebt. Na een maand gestopt te zijn kwam mijn libido en gevoel weer langzaam terug tot aan normaal niveau. Een grote opluchting voor ons beide Geen finasteride meer voor mij dacht ik. Hoe dan verder? Gelukkig ontdekte ik Haarweb eind 2018 en begon ik steeds meer te lezen over de middeltjes. Minoxidil 5% van Kirkland was de volgende stap waar ik via de bekende wegen aan wist te komen. In januari 2019 startte ik hiermee en braaf 2x per dag. Ik combineerde dit met zaagpalmblad, biotine en een dermaroller 0.5 mm. De roller gebruikte ik zo'n 3 keer per week.

Na 3 maanden merkte ik dat mijn regime begon te werken. Mijn haar werd iets dikker en de kale plekken op mijn inhammen en kruin iets minder groot. Helaas stabiliseerde dat al vrij snel met slechts minimaal resultaat. Voor mijn gevoel wel redelijk gestabiliseerd. Ik besloot daarom om in november 2019 over te stappen op Essengen 6+. Na me goed te hebben ingelezen, besloot ik om de topische finasteride i.c.m. minoxidil een kans te geven. De voornaamste reden was het lage percentage finasteride. Na 3 maanden gebruik heb ik nog geen enkele bijwerking gehad. Ook merkte ik langzaam dat mijn haar sterker en wat voller begon te worden.

Begin maart 2020 ben ik overgestapt naar DualGen-15 PG plus; de sterkste variant. Omdat ik 3 maanden lang geen bijwerking voelde durfde ik dit aan. Inmiddels gebruik ik dus ruim 3 maanden DualGen-15 PG plus en ik ervaar nog steeds geen bijwerkingen. Mijn libido is zelfs zeer goed te noemen. Ook begin ik nu echt wel een verandering te zien in mijn haar. Er verschijnen donshaartjes bij mijn inhammen en de kruin begint meer en meer bedekt te raken. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de komende maanden.

Huidig regime
1 x per dag 1.0 ml DualGen-15 PG plus (een uurtje voor het slapen gaan)
3 x per week dermaroller 0.5 mm (5 minuten per keer)

Daarnaast denk ik er over na om weer biotine in mijn regime op te nemen.

Graag deel ik deze twee foto's met jullie, helaas is de 'begin' foto wat wazig. Deze is van januari 2019. De laatste is nog geen maandje geleden genomen. Ik heb me bewust gefocust op de kruin, zoals gezegd zijn mijn inhammen nog onveranderd (op wat donshaar na).
Bedankt voor je enorm duidelijke uitleg en resultaat! Ziet er vrij goed uit, kruin vrijwel “hersteld” lijkt het op de foto’s iig.

Ik begin nu toch sterk te twijfelen.

Qua prijs scheelt het nagenoeg niks versus minoxidil + pil vorm fina.


PS. Mooi shirt op foto 2.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020

Laatst gewijzigd door Haartjes2020; 4 juni 2020 om 07:12
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2020, 09:40   #133
Laurens88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2020
Berichten: 10
Geslacht:
Hoi Kiwi,

Top man je reactie, fijn om te lezen hoe het proces is gegaan. Hoe je het beschrijft klinkt het in ieder geval dat de topische finasteride invloed heeft, zonder bijwerkingen, beide belangrijke elementen!
Uiteraard is het altijd lastig om te weten wat nu het werkzame element is, zeker als je een groot regime hebt van allerlei middelen, maar goed het gaat om het resultaat. En hoe je het beschrijft, lijkt het alsof de topische finasteride zorgt voor een extra effect.
Mede door je post ga ik het toevoegen aan mijn regime. Ik ga denk ik wel voor de pure variant, Essengen-F. Vanwege meerdere redenen, heb o.a. nog een grote voorraad minoxidil.
Ik ben heel benieuwd wat het effect gaat zijn, keep you posted!

Groetjes laurens
Laurens88 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2020, 13:51   #134
algomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2020
Berichten: 36
Geslacht:
DualGen-15 PG plus Klinkt nog het meest veelbelovende als ik zo een beetje de discussie hier goed volg

Zou iemand wat meer details willen melden over zijn ervaringen? Liefst met foto’s natuurlijk..

Zelf gebruik ik sinds een paar maanden neofolics tabletten en sinds kort de lotion voor mijn (vrij kleine) inhammen. Nog geen enkel resultaat geboekt..nog steed veel verlies helaas:-(. Maar goed, het is nog te vroeg voor conclusies
algomas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2020, 14:50   #135
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Heeft iemand ervaring met microdosing van topische finasteride?

Zo ja, hoe veel en hoe lang werd er dan gebruikt en leidde dit tot resultaten?

Ik ben aan het twijfelen om Essengen-F van MinoxidilMax (https://www.minoxidilmax.com/topical...dil-essengen-f) aan m'n regime van 5% minoxidil en dermarollen toe te voegen. Ik heb nog nooit finasteride gebruikt.

Volgens MinoxidilMax zou je 1x 0.5ml per dag moeten aanbrengen, wat gelijk staat aan 1mg finasteride. Naar ik begrijp, is de werking van finasteride vanaf 0.25mg nauwelijks slechter dan bijv. 1 mg of meer (https://www.hairlosstalk.com/interac...art-jpg.15285/), maar de kans op bijwerkingen lijkt mij wel kleiner?

Als je 0.5ml per dag gebruikt, zou je 4 maanden moeten kunnen doen met 1 fles Essengen-F (60ml). Het spul is echter vrij prijzig ($116 + $15 verzendkosten). Je kunt dan wel (de eerste keer) een gratis sample krijgen van 30ml, waardoor je 2 maanden langer voorzien bent.

Ik zit te overwegen om Essengen-F te gaan microdosen, door bijv. 0.1-0.25ml per dag of om de dag te gebruiken, in plaats van 0.5ml. Daarmee zou ik ergens tussen de 0.2 en 0.5mg finasteride per dag/om de dag aanbrengen.

Buiten het feit dat je dan veel minder finasteride aanbrengt en de kans verkleint dat er finasteride systemisch wordt opgenomen, verleng je ook de periode hoe lang je met een fles doet aanzienlijk en wordt het dus verhoudingsgewijs een stuk goedkoper. Bij 0.1ml dagelijks, zou je met 90ml Essengen-F (fles + sample) zo'n 30 maanden kunnen doen, bij 0.25ml kun je er een jaar mee doen.

Heeft iemand ervaringen met bovenstaande (of soortgelijk) of een mening erover? Zou 0.1-0.25ml per dag/om de dag kunnen werken, of zou je echt de de 0.5ml (1mg finasteride) moeten opsmeren om resultaten te kunnen boeken?
aloy94 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, topische finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.