Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 6 april 2021, 11:23   #1
Lila83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Positief traject

Ik heb me speciaal aangemeld na heel lang lezen. Ik ben 38 en sinds een jaar of 4 zag ik mijn lange dikke bos haar opeens uitdunnen. Ok, ik kan wat missen, dus geen probleem. Van een elastiekje maar 2x om een staart kunnen doen naar 3/4x is geen probleem. Tot je mijn hoofdhuid echt bijna zag zitten, ik vooral op mijn voorhoofd erg dun haar kreeg. Toen ben ik naar de dermatoloog gestapt. Onderzoek, biopt: , conclusie: Erfelijke kaalheid, succes ermee. Recept voor minoxidil en shampoo met ketoconazol en leer er maar mee leven. En: wat weg is komt niet meer terug volgens de dokter, hoogstens is het af te remmen, maar beter wordt het nooit meer.


Afschuwelijk. Ik durfde niet meer naar de sauna, zwemmen, ik maakte me druk als mijn haar vast moest ivm werk of sporten want veel zichtbaarder. Om me heen zagen mensen het nog niet zo, ja het was wat dunner, maar ik voelde zelf enorm verschil met douchen, kammen en was steeds maar bezig om alles zo te draperen dat de inmiddels vrijwel kale plekken niet opvielen. Wat een ellende.En in dit tempo zou ik in 2 jaar echt grotendeels kaal zijn.

Ik heb zoÂ’n beetje alles gelezen wat er bestaat over haaruitval en vrouwen, in een doorverwijzing naar een andere dermatoloog zag ik niet zoveel en de minoxidil heb ik nooit gebruikt. Dan zou ik alleen maar 2x per dag bezig zijn met mijn haar met onwaarschijnlijk en tijdelijk resultaat. Daar wilde ik nog niet aan.
Dat kwam wel als ik er aan toe was.


Ondertussen had ik wel zelf een aantal dingen aangepast, supplementen, flink afgevallen, meer sporten, minder stress, geen of minder suiker en alcohol. Andere baan gezocht want een burn out gehad (daarvoor viel mijn haar al uit) En alle shampoos en dergelijke geprobeerd die er zijn.
Blijven hangen bij de neofolics want die rook lekker, mijn haar deed het er goed op en steeds een flesje van de apotheek halen met de ketoconazol shampoo wilde ik ook niet en hier zat dat ook in. En ik wilde geen chemische brandende middelen meer op mijn hoofd dus enkel dit of babyshampoo zonder heftige toevoegingen.

Naar een orthomoleculair therapeut gegaan. Ik had allerlei klachten die volgens mij met elkaar samenhingen: overgewicht, hoge bloeddruk, haaruitval, stress, droge huid, enz. Vermoedelijk voor een groot deel hormonaal.
Voeding aangepast, geen suiker, geen bewerkt voedsel, meer naar buiten, supplementen daarnaast maar niks geks. Zoals gezegd: fors afgevallen, minder stress en meer bewogen. En los van dat ik me veel beter voel, ik mijn haaruitval veel beter kon loslaten (het is maar haar, het is kut maar ik ben meer dan mijn kapsel en als ik echt last krijg koop ik wel een pruik) is sinds een paar maanden mijn haar aan het teruggroeien. Ik voel het met wassen, als ik mijn hand erdoor haal, het is minder kaal op mijn voorhoofd, er groeit nieuw haar.

En dat kon volgens de dokter niet. En volgens veel artikelen op internet ook niet. En misschien valt het weer uit, dat zien we wel weer, maar voor nu heeft een jaar volhouden resultaat gehad. En ik wilde dat delen omdat ik zelf zo op zoek was naar positieve verhalen toen ik er helemaal doorheen zat. Mijn haar gaat ooit meer worden zoals het was en het pluist door alle nieuwe haren nu, maar ik maak me zoveel minder druk om regen, lampen, kapsel en douchen....

Ik ben er echt van overtuigd dat voeding en stress enorm veel invloed hebben inmiddels. En nu groeit mijn haar maar ook zonder dat voelde ik me echt veel beter hierdoor. Dus heb ik me toch aangemeld om dit te delen, zonder reclame te willen maken want ik denk dat elke shampoo die niet al te chemisch is werkt. Of niet werkt want ik weet natuurlijk niet of die shampoo iets gedaan heeft of dat het de rest was

Dus kijk vooral naar je hormonen. Informatie genoeg daarover op internet.
Lila83 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.