Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2021, 23:26   #1
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Question Twijfels, vragen en wel/geen HT?

Hoi ik ben nieuw hier en overweeg een HT. Vergeleken met 8 jaar geleden zijn er beste inhammen ontstaan, m'n kruin wordt ook steeds groter en zit er stiekem steeds meer mee. Ben laatst op consult geweest bij Nielsen Haarkliniek met FUE Saffier-methode, maar weet 't nog niet zo goed. Er zouden 4000 grafts nodig zijn was de schatting, maar 't kon wel op 1 dag. Ik heb wel heel dik haar in donorgebied, niet superdik maar wel genoeg dacht de arts. 't Viel me tegen dat je geen inspraak hebt hoe de haarlijn wordt getekend en dat de haarlijn vrij hoog komt. Voor m'n gevoel veel hoger dan de spier die ze zeggen te volgen. Ik zit nog met een paar vragen:

- Ik ben 34 jaar en moet na een HT nu misschien in de toekomst nog eens terug. Gebruik sinds kort wel tabletten van Neofallics en heb het idee dat er minder haar uitvalt met douchen. Kan ik de HT dan niet beter uitstellen tot over 5 jaar? Of gewoon na de HT doorgaan met die tabletten?

- Ze zeiden dat de kans op slagen op transplantatie in de kruin maar zo'n 65% was. Is het dan niet beter de kruin te laten zitten en alleen de inhammen aan te pakken?

- Beetje stom, maar ik dacht dat een graft maar deels weggehaald zou worden en de oorspronkelijke haar in het achtergebleven stukje graft in het donorgebied weer terug groeit. Maar bij FUE vindt er dus geen haarvermeerdering plaats. Is het op mijn leeftijd niet beter o te kiezen voor een zgn haarstamceltransplantatie bij bijv. Hair Science Clinic?

- Hoewel ik geen plannen had om naar 't buitenland te gaan, zie ik dat Rehair Istanbul alleen maar positieve reviews heeft op Trustpilot. En dat je inspraak hebt over het tekenen van de haarlijn...

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer op weg helpen bij mijn twijfels...

Laatst gewijzigd door Roob; 6 april 2021 om 23:38 Reden: woordje toegevoegd
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2021, 00:11   #2
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Haarstamceltransplantatie is een scam. Doe dit niet en ga niet in zee met praktijken die dit aanbieden. Neofollics bevat ingrediënten die wel wat kunnen doen maar is niet enorm sterk.

Acell is trouwens ook een verkooppraatje en PRP werkt lang niet bij iedereen. Ik waarschuw je alvast want mensen geloven helaas alles.

Een haartransplantatie kan prima, ook op de kruin al is dekking daar lastiger, maar het is wel handig om je haarverlies onder controle te hebben. Hiervoor zijn de volgende farmaca effectief:

Finasteride (70% vermindering van dht).
Dutasteride (90-99% vermindering van dht, raad ik je af).
RU58841 (topische AR antagonist, vaak zeer effectief maar beperkte klinische data).
CB-03-01 (minder effectieve maar wel binnenkort goedgekeurde topische AR antagonist).
Ketoconazole shampoo (het mildst en meestal niet genoeg, maar begin hiermee en kijk wat dit doet. Het vermindert DHT op de hoofdhuid).

Minoxidil kan de haargroei bevorderen maar doet NIETS tegen haarverlies zelf.

Succes!

Laatst gewijzigd door Ssg92; 7 april 2021 om 00:53
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2021, 11:19   #3
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Als je het minimaal wil houden (wat aan te raden is) kun je een ketoconazole shampoo (nizoral bijv) toevoegen aan je neofollics. Als dat genoeg is, is dat natuurlijk het fijnst. Als dat niet werkt heb je de opties om of toch op medicatie over te gaan of eventueel verder verlies te accepteren. Wat ook kan is bijvoorbeeld 0.5mg finasteride ipv 1mg. Dat kan soms al effectief zijn. Kijk wat het minste is waar je mee weg kan komen.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2021, 11:45   #4
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
- Hoewel ik geen plannen had om naar 't buitenland te gaan, zie ik dat Rehair Istanbul alleen maar positieve reviews heeft op Trustpilot. En dat je inspraak hebt over het tekenen van de haarlijn...

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer op weg helpen bij mijn twijfels...
Hier zou ik alleen maar meer van gaan twijfelen en zou zeker niet afgaan op hoogstwaarschijnlijk fake reviews.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2021, 12:15   #5
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KidMinchia Bekijk bericht
Hier zou ik alleen maar meer van gaan twijfelen en zou zeker niet afgaan op hoogstwaarschijnlijk fake reviews.
Eens. Beter afgaan op klinieken met goeie resultaten hier op het forum. Ik heb zelf m'n keuze gemaakt op basis van dit forum, de resultaten op hun website en ig.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2021, 16:12   #6
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Bedankt voor de reacties! Inmiddels inderdaad al honderden berichten gelezen op dit forum over verschillende klinieken, resultaten en verzorgingsmiddelen en verzamel de goede en minder goede ervaringen wat...

Ik geloof inderdaad ook niet zo in een significant merkbare werking van ACELL en PRP. Heb trouwens besloten om mij niet door Nielsen te laten behandelen en mijn zoektocht verder voort te zetten. Kan ik in de tussentijd mooi nog wat andere middelen uitproberen tegen de verdere haaruitval.
Roob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.