Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2007, 12:37   #1
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
bezoek aan europese ht chirurgen

Op Hairtransplantnetwork zit iemand die geregeld ht-chirurgen bezoekt.
Hij is onlangs ook in Europa geweest. Ook bij Prohair en Feriduni.

Voor de geinteresseerden misschien wel leuk om te lezen.


http://hair-restoration-info.com/eve...1/m/7751037323
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 12:58   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Op Hairtransplantnetwork zit iemand die geregeld ht-chirurgen bezoekt.
Hij is onlangs ook in Europa geweest. Ook bij Prohair en Feriduni.

Voor de geinteresseerden misschien wel leuk om te lezen.


http://hair-restoration-info.com/eve...1/m/7751037323
Dank je; interessant!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 15:36   #3
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
ik heb zowel bij Prohair als bij AC in hasselt een FUE behandeling laten doen.

begin vorig jaar bij prohair in mechelen.En dit jaar begin mei in hasselt.
Ik kan beiden dus beetje vergelijken.

het begint uiteraard eerst met de consult. Bij AC gebeurt die door ferudini( zeer vriendelijke man) en bij prohair door de arts maar ook door de manager( Bart Verbeeck). Ook vriendelijk. Wel een verschil is dat bij AC de arts het aantal grafts bepaald terwijl het bij prohair de manager is die het laatste woord heeft. Of dat relevant is weet ik niet.beiden spraken van goed donorgebied. bij prohair maakte me geen bezwaar van mijn leefttijd( toen 24). ferudini zei dat hij in mijn situatie niets zou laten doen. Maar omdat er toch al aan begonnen was hij zei dat ik het zelf moest weten. Maar het was bij hem echt vrijblijvend en mocht ikd e ingraap bij prohair niet gedaan hebben dan zou hij het zeker afgeraden hebben.Hij gaf me ook zonder enige toezegging dercp mee voor het behandelen van die schilfers en korstjes.

in mechelen heb ik 700 grafts gekregen in inhammen en in hasselt 800 grafts in de haarlijn.

Dan de procedure zelf. ik moet wel zeggen dat sinds ik aga heb( ik ben nu 25) ik last heb van schifertjes en korsten( nu niet meer gebruik nizoral ). bij prohair raadde me mij head en schoulders aan. Maar mijns inziens is dat niet afdoende.

Men heeft dan na medische wasbeurt en scheerbeurt en de prikjes..; ( achteraan geen pijn , vooraan voel je het iets meer) de behandeling uitgevoerd. Bij Prohair duurde die van s"morgen 8 uur tot na 8 uur s'avonds. Zeer lang en het exctracteren ging zeer moeizaam... men moets geregeld van "tool" verandere" en je voelde echt dat men opnieuw moets proberen en proberen bij dezelfde graft. Echt een goed gevoel heb je daar dan niet bij. het duurde ook ontzettend lang. De staf(implanters enzo) ) waren wel zeer vriendelijk.

Het donorgebied zag er bij beiden zeer goed uit na de behandeling( inherent aan FUE) maar qua ontvangstgebeid vond ik achteraf bekeken het bij prohair veel meer gestold bloed en korsten te zien. bij AC zag het ontvangstgebeid er Veeel zuiverder en cleaner uit.Dat viel mijn omgeving ook meteen op. Misschien had dit dus te maken met het implantgebied dat niet geheel zuiver was.

Achteraf zijn de genezingskorsten mijns inziens ook te lang aanwezig gebleven... en men zei wel dat je eens kon binnen springen. maar als je meteen je zefstandige job hervat denk je daar niet zoveel aan.

Dan bij AC. het verschil! de totale behandeling voor meer grafts( ik kreeg er volgens AC +900 terwijl ik er 800 betaalde) duur de slechts max een 5 1/2 uur want door file waren zowel ik als ferudini slechts om 10 uur klaar om aan de behandeling te beginnen. En rond 14 uur 30 waren we al bijna klaar.( kan iets later geweest zijn ) maar meer dan 6 uur 30 totale behandeltijd zal het zeker niet geweest zijn.

De extractie( die wel niet door de arts =bij prohair de reys , maar door verpleegsters gebeurde) ging voortreffelijk en zeer vlot. pik,pik..; en zo ging dat maar door. Als ik er had voor betaald hadden we makkelijk 2000 kunnen doen op één dag zeker weten.
Wat dus wel verschil was. De arts deed de extractie niet. Eigenlijk deed ferudini vooral supervisie en het maken van de gaatjes voor het implanten. het artistieke deel zeg maar.

nog een verschil is dat mijn hoofdhuid helemaal gepeeld werd om perfect zuiver te maken. Dit is mijns inziens vrij belangrijk achteraf gezien. Ook een klein verschil bij AC staat de dokter erop dat je een infuus hebt. wel handig om pijnstiller toe te dienen.

bij prohair kon je wel naar films kijken bij het implanten bij AC niet. maar door de veel kortere behandeltijd was dat niet zo lastig.

bij AC was er ook een andere operatie aan de gang( ik denk strip).
Maar er loopt zoveel personeel rond dat er zeker geen handen te kort waren.

Zoals gezegd achteraf was het ontvangstgebied superclean.
Donorgebeid net als bij prohair ook mooi.

Zowel dr F als de dermatoloog waren niet echt enthousiast over het resultaat van prohair en ikzelf ook niet echt. er groeit wel een deel. Maar het ù lijkt me vrij laag. kwestie van ervaring lijkt me dat ook.

bij AC moet ik dus nog afwachten maar heb er goed oog in. om volgende redenen. Excratctie ging vlotter( minder transectie?) en ontvangstbeid was veel cleander. Na 10 dagen moet je sowieso opnieuw langskomen bij AC(afspraak wordt meteen vastgelegd wat ik als zelfstandige goed vind) en dan werden de overblijvende korsten verwijderd en opnieuw gepeeld.

Qua kosten heb ik zeeer mooie prijs gekregen bij ferudini. Echt een aanrader. Ik heb dan voor meer grafts een stuk minder betaald en mijns inziens met meer expertise. beiden zijn propere en degelijke klinieken en men moet uiteraard zelf uitmaken waar men zich het best bij voelt. Het personeel is bij beiden top. Al is er ook hier mijns inziens nog een verschil in ervaring. Wat logisch is.

De grote evrdienste van prohair is dat ze FUE op de markt gebracht hebben hier en anderen gedwongen hebben om daar aandacht voor te hebben.

ik stond totaal afkering tegenover strip. Maar het kan mijns inziens wel zo zijn dat je met strip consistentere resultaten haalt dan bij FUE.

De laatste tijd volg ik het wel wat op de fora. En ik neem zelf finasteride wat mijns inziens een must is als je er wat wil aan doen. Al heb ik helemaal geen verlies in libido.En sinds ik het neem geen haren meer in douche of kussen.Wel niet echt vooruitgang. had ik het maar 2 jaar eerder genomen. Die dermatologen ook ... ze zeggen er vaagweg iets over maar je moet maar accepteren. ik vind fina zowat het geneesmiddel waar ik het minste van voel ...misschien tikkeltje minder energie.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 22:17   #4
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Een zeer interessante bijdrage. Binnenkort ga ik op consult bij beide FUE klinieken. Eén van deze twee afspraken is al gepland... :-) Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 09:11   #5
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Op Hairtransplantnetwork zit iemand die geregeld ht-chirurgen bezoekt.
Hij is onlangs ook in Europa geweest. Ook bij Prohair en Feriduni.

Voor de geinteresseerden misschien wel leuk om te lezen.


http://hair-restoration-info.com/eve...1/m/7751037323
Dit is ook voor ons leuk om te lezen hoe dat die Amerikanen over onze Europese haarkunsten denken! Deze reporter heeft wel een wereld baan. Hij bezoekt al 10 jaar haarklinieken om verslag uit te brengen wat er overal in de “keuken” van de haarklinieken gebeurt.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 09:14   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Ja idd; mooie job!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 09:15   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Dit is ook voor ons leuk om te lezen hoe dat die Amerikanen over onze Europese haarkunsten denken! Deze reporter heeft wel een wereld baan. Hij bezoekt al 10 jaar haarklinieken om verslag uit te brengen wat er overal in de “keuken” van de haarklinieken gebeurt.
Ja idd; mooie job.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 11:43   #8
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Dit is ook voor ons leuk om te lezen hoe dat die Amerikanen over onze Europese haarkunsten denken! Deze reporter heeft wel een wereld baan. Hij bezoekt al 10 jaar haarklinieken om verslag uit te brengen wat er overal in de “keuken” van de haarklinieken gebeurt.

Doet hij dan hetzelfde als Andreas Kramer? Voor een smak geld mensen doorverwijzen naar HT klinieken?

Ik heb iemand eens een percentage horen noemen wat die Kramer krijgt, nou dan begrijp je waarom sommigen zo duur zijn......
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 14:23   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Ik laat me fluks omscholen!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 15:38   #10
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Doet hij dan hetzelfde als Andreas Kramer? Voor een smak geld mensen doorverwijzen naar HT klinieken?

Ik heb iemand eens een percentage horen noemen wat die Kramer krijgt, nou dan begrijp je waarom sommigen zo duur zijn......

Maak je geen zorgen. Zover wij weten werkt hij volledig onafhankelijk en zonder belang! Hij is zeer kritische en beschikt over zeer veel kennis.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 15:57   #11
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dat kan wel zijn, maar om "coalition member" te worden moet je toch
wel betalen volgens mij.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verslag bezoek aan Intermedica Georgie Haarproblemen bij vrouwen 19 5 februari 2007 13:33
Kiwis's en regelmatig sauna bezoek pleetje Overige behandelingen 11 27 september 2006 22:45
bezoek kinderarts eagle TTM bij kinderen 2 4 september 2006 12:26
1e bezoek dermatoloog! TIPS lianne c AA - Algemeen 7 28 augustus 2005 00:30
Kale plek na bezoek kapper? Ojeeoink AGA - Algemeen 5 22 februari 2005 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.