Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 september 2007, 03:25   #1
zodiac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 3
advies gevraagd aan de kenners hier :)

hello mensen
voor ik m'n vraag stel zou ik me even willen voorstellen
ik ben nu 22 en heb al sinds m'n 13de problemen met m'n haar. Toen ik 13 was begon m'n haar uit te vallen en werd het steeds dunner. Het viel nog mee maar vanaf m'n 15 jaar kon ik geen zwembad in of gel in m'n haar steken zonder je erdoor kon zien. Ik moest altijd mijn haar naar voor kammen omdat je makkelijk mijn kruin kon zien. Vanaf m'n 16de zijn we dan bij verschillende dermatologen gaan aankloppen. Alle drie hadden ze een verklaring. Mijn moeder heeft ook al van haar tienerjaren dun haar gehad en op haar 20ste smeerde middeltjes op haar hoofdhuid zodat je er niet door kon kijken (schoensmeer bv). Nu is ze bijna 50 en haar haren zijn nog altijd dun ma tis al 20 jaar stabiel. Enfin de ene dermatoloog zei dat het aan m'n moeders kant lag dat ik dun haar heb (zwart haar btw) aangezien mijn vader en broer (beide donkerblondhaar) een grote bos haar hebben. Die dermatoloog zei dat ik mynoxidil zou moeten gebruiken. Een andere dermatoloog zei dat ik een hormonale verzakking had. Ik had namelijk veel haren in m'n nek en op m'n rug. (maar mijn broer en vader hadden dat ook)
hij zei dat ik vrouwelijke hormonen moest pakken maar indien ik dat deed zou ik geen erectie meer kunnen krijgen en een hoog stemmetje...
de laatste zei dattet door stress kwam...
enfin ik heb een jaar mynoxidil elke dag gebruikt, resultaat: schilfers, irritatie van de hoofdhuid en geen haartjes bij
toen ik 18 werd had ik besloten een haarstukje te dragen. Na 1.5 jaar was ik zo paranoia geworden en door het haarstukje had ik 3 grote kale plekken (door die klepjes e)
ik heb me dan volledig kaalgeschoren en altijd een pet of een mutsje gedragen.
Door het haarstukje had ik al een stuk zelfvertrouwen meer en had ik mijn eerste relatie. Door het afscheren werd ik niet meer paranoia en kreeg ik een beter lief haha
anyway zij vond dat ik m'n haar weer moest laten groeien.... een jaar later had ik weer haar maar het is enorm dun en ik draag nog altijd een pet. Toen kwam ik op dit forum terecht en zag ik dat velen een transplantatie overwegen. En als ik fotos zie moet ik zeggen dat het er fantastisch uitziet.
Ik zou graag een FUE behandeling ondergaan maar als student is het bijna onmogelijk zo'n som bij mekaar te krijgen. Een FUT behandelijk is dan wel goedkoper maar ik heb schrik van dat litteken als ik die verhalen van sporadische pijn hoor...
en dan nu de vraag:
zou ik een lening aangaan voor zo'n FUE en miss jaren moeten betalen of een FUT met beperkt geld.. of iemand een wondermiddel gevonden voor mijn probleem? :p
mijn moeder zei dat ik best finasteride uitprobeer en wie weet ....
zodiac is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 04:49   #2
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Als ik je goed begrijp, dan heb je geen last van AGA, maar van heel erg dun haar. Een HT ondergaan terwijl je heel erg dun haar van jezelf hebt is denk ik niet verstandig. Je krijgt na een HT namelijk nooit je puberbos van weleer terug, en al helemaal niet als je erg dun haar van jezelf hebt. Probeer anders eerst eens haarverdikkers zoals Toppik of Volluma uit. Mocht dat niet baten, dan kun je altijd nog ergens op consult gaan.

Mocht het toch AGA zijn, dan zou ik zeker Finasteride uitproberen. Een lening voor een HT behandeling afsluiten raad ik je af. Meestal zijn dat wurgcontracten waar je voor een lange tijd aan vast zit. Mocht je echt een HT willen ondergaan, dan kun je hem beter in een keer betalen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 16 september 2007 om 04:55
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 08:12   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Ja. Fina moet wel kunnen op jouw leeftijd. En idd geen lening afsluiten. Wat ik me afvraag: als je zo'n dun haar hebt, dan wordt dus ook dun haar getransplanteerd. Win je dan iets met een FUE of een FUT??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 09:43   #4
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Je kunt beter een ht laten doen als je geen aga hebt, dan als je wel aga hebt. Dus in jouw situatie zou het volgens mij wel kunnen.

Maar als je dat zeker wil weten dan zul je toch eerst ff op consult moeten.

Wel altijd voor Fue gaan.

In dit geval gewoon bijlenen voor een Fue, en niet uit geldnood voor de Fut gaan.

Mocht je namelijk ooit wel aga krijgen dan zul je het waarschijnlijk toch af moeten scheren.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 22:13   #5
zodiac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 3
maar mijn haren zijn wel enorm dik van achter, ze groeien zelfs door tot in de nek
aan de zijkant (bv de oren bv) is het dunner maar vanachter nog altijd even dik en das nooit veranderd
ik heb wel nog mijn haarlijn van toen ik jong was, het is gewoon heel dun
ergens had ik altijd hoop dat het maar iets tijdelijk was tijdens de puberteit maja het mocht niet baten
mijn vader is nu 50 en hij krijgt nu pas een kaal plekje op de achterkruin lol
zodiac is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 09:02   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Getransplanteerde haren nemen blijkbaar de eigenschappen over van de plaats waarnaar ze getransplanteerd worden. Dus alle kans dat die dikke haren weer dun worden.

En by the way, ik ze me op jouw leeftijd niet al in de schulden werken, kan later altijd nog!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 09:27   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Getransplanteerde haren nemen blijkbaar de eigenschappen over van de plaats waarnaar ze getransplanteerd worden. Dus alle kans dat die dikke haren weer dun worden.
Misschien hangt dat van het mechanisme erachter af. Getransplanteerde haren nemen in ieder geval 1 belangrijke eigenschap van het achterhoofd mee ... hun ongevoeligheid voor DHT. En dus blijven ze dik.

@ Zodiac, ik zou me in het geval niet in eerste instantie al richten op een transplantatie, maar kijken naar middelen om de dikte van het haar te verbeteren, finasteride bijvoorbeeld of ketoconazol. En daarbij misschien een verdikkende shampoo voor een cosmetisch effect.

Overigens, de irritatie door minoxidil die je beschrijft komt vaker voor. In de regel komt het door gevoeligheid voor de propyleen glycol in het mengsel. Vraag om een variant zonder deze stof.

Als je voor transplantatie gaat, doe dan als Morehair zegt, ga in jouw situatie voor een FUE. Open een aparte (haar)spaarrekening en stort iedere week 10 euro op die rekening, dan heb je met een jaar of 5 genoeg geld apart voor een kleine verdichtende behandeling vooraan, waar het voor het aanzicht de meeste zoden aan de dijk zet.

Ik zou me er niet voor in de schulden steken, tenzij je echt heel sterk verwacht (bijna zeker weet) dat het je werkelijk gelukkiger zal maken. Als het resultaat namelijk toch niet helemaal is wat je hoopte, dan zit je nog jarenlang aan schulden vast die je er maandelijks bij je rekeningoverzicht aan zullen herinneren ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 17:46   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
@zodiac post eens een foto van je haarstatus.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 23:11   #9
neike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2004
Berichten: 10
misschien eens langs de psycholoog?
neike is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2007, 23:45   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neike Bekijk bericht
misschien eens langs de psycholoog?
Waarom?? 22 jaar is inderdaad wel jong maar het is toch wel een leeftijd waarop haaruitval zich kan manifesteren!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2007, 12:08   #11
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Beste Zodiac,

Je haren laten verdichten kan niet altijd. Er zijn wel voorwaardes aan verbonden. Je haren moeten wel dun genoeg zijn om een behandeling uit te kunnen voeren. Wij hanteren hier een 70% dun regel voor. Dit houdt in dat je haren bovenop je hoofd ongeveer 70% dun moeten zijn als je dit vergelijkt met een normale situatie. Wij begrijpen dat dit vaak moeilijk in te schatten is voor jezelf. Indien er nog teveel haar staat bestaat er een risico dat de bestaande haren beschadigd kunnen worden. Wat ook meespeelt, is dat er bij een vollere haardichtheid dan 70% geen of te weinig resultaat te zien zal zijn. Wij zullen dan ook geen behandeling uitvoeren. Indien iemand nog maar een haardichtheid heeft van ongeveer 50% van de normale situatie, heeft het wel zin om de behandeling uit te voeren. Na deze behandeling zal er ook echt een goed zichtbaar resultaat aanwezig zijn. Wij krijgen vaak vrouwen op consult die vinden dat ze te dun haar hebben. Dit klopt ook dat het er dunner uitziet. Dit wil dan nog niet zeggen dat deze persoon in aanmerking komt voor een haartransplantatie. Om hierover duidelijkheid te krijgen kun je het beste een haarkliniek bezoeken wat voor jou de mogelijkheden zijn. 22 jaar is wel erg jong maar als je volledig op de hoogte bent van de mogelijkheden en de verwachtingen van de behandeling duidelijk zijn uitgelegd kan het een overweging waard zijn om in de toekomst voor een verdichting te kiezen. Tot die tijd zijn er natuurlijk verschillende mogelijkheden met verdichting sprays of topik producten die je kunt gebruiken.

Laatst gewijzigd door transplantaatje; 18 september 2007 om 17:59
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2007, 23:17   #12
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Als je een diffuus haaruitvalpatroon hebt, om zo'n jonge leeftijd. Dan zou ik zeker me nog een keer bedenken om een haartransplantatie te doen.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 07:16   #13
zodiac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 3
merci voor de vele reacties
ik ga die "toppik" eens proberen, miss helpt dat wel een beetje en een finasteride kuur zie ik ook al zitten
kzal later ook eens wat foto's posten
qua geld, ik heb deze maand 3000 euro verdiend met nachtwerk (vakantiejob)
en in totaal heb ik iets van een 4000 op m'n rekening
ik kan natuurlijk ook nog tijdens het jaar werken zonder belastingen te betalen
zodiac is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2007, 13:28   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zodiac Bekijk bericht
merci voor de vele reacties
ik ga die "toppik" eens proberen, miss helpt dat wel een beetje en een finasteride kuur zie ik ook al zitten
kzal later ook eens wat foto's posten
qua geld, ik heb deze maand 3000 euro verdiend met nachtwerk (vakantiejob)
en in totaal heb ik iets van een 4000 op m'n rekening
ik kan natuurlijk ook nog tijdens het jaar werken zonder belastingen te betalen
Je kunt een euro maar 1 keer uitgeven!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw hier.. Marco18 AGA - Algemeen 13 24 augustus 2007 18:50
Advies gevraagd droog haar en roos Jager21 Overige (haar)discussies - Algemeen 3 25 juni 2007 19:24
Nieuw hier, graag advies DHT?NEE! AGA - Algemeen 2 8 juni 2007 07:53
zijn er mensen die advies bij hun huisarts hebben gevraagd..???? bald in 5 years AGA - Algemeen 1 22 augustus 2002 20:19
Advies gevraagd! Ricardo AGA - Algemeen 2 24 juli 2002 03:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.