Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 7 juli 2004, 21:24   #1
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen

Ik wil mij even voorstellen. Ik ben Desiree uit Veghel. Mijn leeftijd is 32 jaar. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (11 maanden en 4 jaar). Vanaf mijn 8 jaar trek ik al wimpers uit en een aantal jaren later zijn daar de wenkbrauwen bijgekomen. Hoe ik mij jaren heb gevoelt, is precies in het boek van Daniëla beschreven. Dit boek heb ik in 2 avonden uitgelezen met veel huilbuien. Zo herkenbaar! Rond mijn 15e jaar heb ik mij bloot gegeven aan omstanders en verweert met: Ik doe dit en iemand anders bijt nagels en weer iemand anders rookt. Ik heb toen ook iemand gezien, die hetzelfde deed als ik en haar er mee geconfronteerd, echter zij ontkende. Toen wist ik, ik ben niet alleen. Rond mijn 20e kwam mijn man in mijn leven, die ik wel meteen op de hoogte heb gebracht. Hij en zijn familie hebben mij enorm gesteund en veel moeten verduren van mij, want hoewel ik in het openbaar trede, bleef ik trekken en werd ik aggressief/opstandig. Nu jaren later trek ik nog steeds, maar ik kom steeds dichter bij de waarheid. Door het praten met mijn vrienden en familie is het mij duidelijk, dat ik inderdaad met iedereen meevoel en nooit voor mijzelf kies en dat ik 2x zoveel tijd nodig heb om dingen te doen. Het trekken omschrijft mijn man als een gewoonte, maar ik vind dit niet meer zo erg als vroeger. Het groeit toch niet meer volledig aan en ik teken het keurig iedere morgen bij. Ik wil alleen leren voor mijzelf te kiezen en meer zelfvertrouwen te krijgen. Of het trekken ooit ophoud, vind ik op dit moment niet zo belangrijk. Wat mij nog wel bezig houdt is hoe mijn kinderen zich gaan ontwikkelen hierin, want soms zie ik mijn zoon van 4 het ook doen en dan ben ik zeer verdrietig. Snik snik. Mijn man denkt dat dit wel overgaat. Heeft hier iemand ervaring mee? Zelf ben ik nog nooit in therapie geweest. Tot mijn 20e wilde ik alleen niet meer leven. En toen leerde ik mijn man kennen die, zoals eerder vermeld, mij enorm heeft gesteund en nog doet. Een jaar geleden zat ik met mijn man bij de kapper en toen stond er in een vrouwenblad een vraag van iemand die dit ook doet. Toen kwam ik er achter, dat dit TTM heet en dat je op internet kon kijken. Dit heb ik nu een jaar geprobeerd, maar steeds kreeg ik de melding, dat hij binnenkort actief wordt. Daarna heb ik van familie gehoord, dat er een stukje over TTM op de TV was geweest. Nu een jaar later heb ik het helemaal gehad met mezelf en wil ik eindelijk eens gaan genieten van mijn gezin en rust krijgen. Toen wees een vriendin mij op het proberen van een alternatieve geneeswijze, omdat ik praten niet zie zitten. Ik vind dat ik met mijn familie al een heel eind gekomen ben. Zo ben ik bij de bieb gekomen voor informatie over die alternatieve geneeswijze en zag ik het boek Met de handen in het haar. Complimenten over het in het openbaar brengen! Nu wil ik de Bach-bloesem therapie gaan proberen. Heeft iemand dit ook geprobeerd? En zo ben ik hier op deze site gekomen. Graag kom ik in contact met lotgenoten. En als laatste, want ik heb een beetje veel geschreven, wil ik zeggen, dat ik een vereniging oprichten een goed plan vind.

Ik hoop op een reactie.

Liefs Desiree
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
reactie op bolleke...mij voorstellen , pff Gerd TTM - Algemeen 5 19 november 2003 15:44
hallo ik ben nieuw hier carin39 TTM - Algemeen 5 18 september 2002 00:03
ook nieuw! Sylvana TTM - Algemeen 1 29 augustus 2002 22:28
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 17 augustus 2002 00:45
ook even voorstellen: leanore TTM - Algemeen 7 3 mei 2002 10:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.