Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 april 2002, 18:58   #1
leanore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2002
Locatie: noord nederland
Berichten: 27
ook even voorstellen:

Hallo allemaal,

Ik wil mij ook even voorstellen. Ik had net al een heel verhaal gemaakt, maar dat is spoorloos verdwenen. Goed: ik ben leanore en ik ben studente in het noorden van nederland. ik ben 26 jaar. al minstens 20 jaar daarvan lijd ik aan ttm. Het is tot nu toe niet gelukt om blijvend te stoppen met haren uittrekken, ik bgin mij ernstig af te vragen of het mij ooit lukt er mee te stoppen. In ieder geval denk ik dat het wel nuttig zou zijn om hier hulp te zoeken. tot nu toe is het mij steeds gelukt het te verbergen voor anderen, maar misschien is dat ook maar ijdele hoop van mijn kant. Soms heb ik wel een trekvrije periode van een jaar. Mijn haar komt nog steeds terug. Als het eenmaal terug is dan is het ook best mooi: donker met slag erin. Maar meestal begint vlak daarna de ellende weer opnieuw. Mijn ouders hebben mij er altijd voor gestraft. Dat vind ik achteraf gemeen, het heeft in ieder geval niet geholpen. Misschien juist in tegendeel...
het lijkt mij leuk om mee te doen op het forum,

leanore
leanore is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 19:25   #2
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
hallo Leonora,

He, he nog iemand uit N Ned. Ik dacht al dat ik zo'n beetje de enige was boven de grote rivieren....(geintje). Welkom hier! Neem er de tijd voor om alles door te nemen. Hopelijk zul je wat aan de verhalen van ons hebben die er inmiddels al geschreven zijn. Heb jezelf een verhaal, schrijf het....heb je vragen, stel ze... Wat is trouwens N-Ned? Groningen/Friesland/Drenthe of N-Holland.......???
He groetjes van Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 20:57   #3
leanore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2002
Locatie: noord nederland
Berichten: 27
hallo madelief,

leuk een berichtje van je te ontvangen. om je vraag te beantwoorden: ik woon in groningen. elly die eerst ook wel vaak op de site schreef, maar waar het nu gelukkig goed mee gaat komt ook uit het noorden. ik ben bezig alle verhalen te lezen de inmiddels op het forum staan. aan de ene kant wel veel erkenning, maar aan de andere kant ook wel vervelend dat je nu niet meer net kunt doen alsof je de enige bent en dat het niets is

groeten leanore
leanore is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2002, 21:02   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
hoi Leanore,

Hoe gaat 't, kun je er een beetje mee omgaan....het idee dat er zoveel mede ttm-ers zijn? Was jij ook van plan om naar de ontmoeting op 26 mei te gaan?
groetjes Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2002, 15:25   #5
leanore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2002
Locatie: noord nederland
Berichten: 27
hallo madelief,

Bedankt voor je berichtje Het verbaast mij wel dat er zoveel ttmmers zijn. Ik zie ze namelijk (bijna) nooit op straat, waarschijnlijk is iedereen net zo goed in het verbergen ervan als ik zelf. Vroeger dacht ik altijd dat ik waarschijnlijk de enige was die zoiets geks deed. Ik denk dat het wel goed is dat er een site is waar we onze ervaringen uit kunnen wisselen. Iedereen weet hoe alleen & verdrietig je je kunt voelen met ttm. Ga jij wel naar de ontmoeting voor ttmmers? Ik ga niet, want dat durf ik niet....Ik vind de mensen die wel gaan erg dapper, maar ik kan het zelf niet opbrengen. Waar is de bijeenkomst eigenlijk? Groeten en tot schrijfs,

Leanore
leanore is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2002, 22:45   #6
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Leanore,

Ik ga wel, ben al een paar keer bij een ontmoeting geweest en dat doet me goed. Je moet niet bang zijn een ontmoeting aan te gaan, er zijn allemaal mensen die jou en je gedrag kennen en herkennen. De ontmoeting is in Den Bosch (klopt een heel eind weg), maar ik heb de reis er graag voor over. Mocht je je nog bedenken.....laat het dan e.v.t. weten en kunnen we afspreken??
Ik ga met de trein.
He, de groetjes van Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2002, 12:30   #7
leanore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2002
Locatie: noord nederland
Berichten: 27
Wink Hallo Madelief,

Bedankt voor je berichtje! Ik denk ook wel dat zo is dat het goed is om een ontmoeting met andere ttmmers te hebben, maar ik geloof niet dat ik daar aan toe ben. Ik zal het er nog met mijn vriend over hebben, misschien dat hij nog iets zegt waardoor ik wel het lef heb om te gaan.

Maar vooralsnog ga ik niet. Weten veel mensen dat je naar Den Bosch gaat? Kun jij er gemakkelijk over praten met anderen? Dat vroeg ik mij af. Misschien dat jij er wel goed met anderen over kunt praten en dat jij daardoor ook wel durft te gaan. Ik zelf heb er grote moeite mee het over ttm te hebben. Tot nu toe heb ik het alleen aan mijn vriend verteld in al die jaren....Zelfs nooit met mijn ouders over gehad, terwijl die het toch wel gemerkt hebben. Verder lijkt het ook niemand op te vallen of te interesseren. Ik vind het wel prettig dat er op het forum wel over geschreven/epraat wordt. Dat haalt wat van de "stiekemheid" van ttm weg. Dus nogmaals bedankt voor je berichtje! Goed, ik denk dus niet dat ik naar de bijeenkomst ga en ik vind het knap dat anderen er wel heen durven,

Groeten, Leanore :
leanore is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2002, 09:03   #8
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
bijeenkomst

Hallo Leanore en Madelief en anderen die komen op 26 mei of die wel willen maar niet durven!
Zelf heb ik er heel veel zin in om te gaan. Ik was zo gelukkig toen ik hier kwam en zag dat er een bijeenkomst zou komen. Eigenlijk zou ik op die dag mijn man en vader van Schiphol gaan halen, maar ik heb al mijn familie ingelicht dat zij dat van mij moeten overnemen omdat ik dus naar deze bijeenkomst ga.
Mijn familie is (beperkt) van mijn stoornis op de hoogte. Ik zeg beperkt omdat er niet heel veel over gesproken wordt. Niet omdat het een taboe is, maar omdat het niet tussen ons in staat.
In mijn geval zijn de plekken goed zichtbaar, dus ik kan het niet verbergen. Wil ik ook niet meer. Ik heb mijn pruik hier in de la liggen, want daar voelde ik mij helemaal niet lekker mee. Toen ik hem ging aanschaffen dacht ik dat ik mij daardoor zelfverzekerder zou voelen bij anderen. Maar bij mij heeft dat niet zo gewerkt. Ik was toen ineens bezig met de vraag of iedereen wel of niet zag dat ik een pruik droeg! En ik voelde me daardoor ontzettend onzeker.
Nu ben ik weer gewoon mezelf en dat bevalt me goed.

Ik hoop zoveel mogelijk van jullie te ontmoeten hoor, het lijkt me fantastisch om ervaringen uit te wisselen.
ernestina is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.