Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2019, 22:38   #1
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Kan ik me kaalscheren na een haartransplantatie i.v.m. littekens?

Beste lotgenoten,

Bij een haartransplantatie wordt je donorgebied aardig aangepakt. Na verloop van tijd genezen de wonden en krijgt men hopelijk weer een bedekte donorgebied.

Echter, vroeg ik me af of er sprake kan zijn (of zal zijn) van littekenvorming in het donorgebied. Want, stel je voor dat je over een jaar of vijf denkt: "fuck het ik ga lekker kaal kaal (denk aan scheermes kaal), dien je dan rekening te houden met een aangetaste achterhoofd?

Nu lijkt het met dat dit ook afhangt van hoeveel grafts er geoogst zijn, wat voor techniek men toegepast heeft, hoe dik het gebruikte boortje was, hoe je zelf je doorgebied behandeld hebt etc. Veel variabelen die invloed hebben op hetgeen ik hier vraag, ik weet het.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening en ervaringen aangezien ik zelf een broekie ben.
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2019, 23:31   #2
mohawk
HaarWeb lid
 
mohawk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2019
Locatie: Ver, ver, heel ver weg..
Berichten: 94
Geslacht:
In zekere zin heb ik dezelfde vraag.
Dus ik reageer en vink hieronder aan dat ik me abonneer op dit topic. Omdat ik inderdaad ook erg benieuwd ben naar reacties hierop.

Ik vraag me ook af hoe dat er dan uit zou kunnen zien. Het liefst zou ik zelfs foto's zien van mensen die tevreden zijn, waarvan hun donorgebied volop gebruikt is, of zelfs lichtelijk geplunderd is. Hoe ziet dat er kaal, of gemillimeterd dan uit? Horror verhalen daargelaten dus.
mohawk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2019, 09:39   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Je zal hele kleine witte puntjes zien in je donor. Als je je ooit geheel kaal zal scheren dan zou je die kunnen zien.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2019, 10:39   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Als je scheermeskaal gaat zie je nog altijd een zwarte gloed van de stoppels. Als je dan een wat grotere HT hebt ondergaan en de grafts zijn bijv. in een groot rechthoek uitgenomen uit het donorgebied, dan zal die zwarte gloed van de stoppels minder zijn als in de omgeving deze rechthoek. Je hoofdhuid is ook wat lichter als je normale huid die wel je hele leven zonlicht heeft gezien. Dat gaat dan wel opvallen denk ik. Je ziet dit nu ook vaker als foto's van het donorgebied hier worden gepost. Okay, dan zijn de stoppels weer enkele dagen gegroeid en het kleurverschil is dan ook groot maar denk dat je het toch gaat blijven zien bij scheermeskaal. De grafts moeten daarom onregelmatig uitgeboord worden uit het donorgebied en een beetje uitvloeiien richting de oren. Of wachten met scheermeskaal gaan totdat je helemaal grijs bent geworden, maar dan ben je denk ik 50 jaar verder
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2019, 19:59   #5
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Lijkt me dat je een haartransplantatie wil om je haar te behouden dan wel terug te krijgen. Dan snap ik dat je het misschien erg kort zou willen laten knippen met de tondeuse als je er zin in hebt maar waarom je dan helemaal kaal zou willen gaan snap ik niet echt? Maar je gaat het altijd zien, natuurlijk afhankelijk van hoeveel er weg wordt gehaald en hoe gespreid dat gebeurt. Bedenk echter wel dat het in een gelimiteerd gebied gebeurt dus dat de spreiding ook gelimiteerd is.....Linksom of rechtsom, of je nu FUE of FUT doet, je houd er altijd littekens aan over, dan wel als stipjes dan wel als een streep.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2019, 10:19   #6
Joopie1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2019
Berichten: 22
Geslacht:
Ik heb in oktober 2018 een ht gehad en scheer mijn haren elke dag millimeter. De littekens in het donorgebied zijn dan niet zichtbaar. Heb me ook al enkele malen glad geschoren met gillette, dan zijn de littekens ook praktisch niet zichtbaar, ze zijn zichtbaar omdat je zelf weet waar je op moet letten. De huid van mijn ontvangstgebied is idd wat bruiner dan de rest, doch ik hoop dat dit verschil met de tijd gaat verdwijnen.
Joopie1 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2019, 17:54   #7
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joopie1 Bekijk bericht
Ik heb in oktober 2018 een ht gehad en scheer mijn haren elke dag millimeter. De littekens in het donorgebied zijn dan niet zichtbaar. Heb me ook al enkele malen glad geschoren met gillette, dan zijn de littekens ook praktisch niet zichtbaar, ze zijn zichtbaar omdat je zelf weet waar je op moet letten. De huid van mijn ontvangstgebied is idd wat bruiner dan de rest, doch ik hoop dat dit verschil met de tijd gaat verdwijnen.
Is jou HT echt zo erg mislukt dat jij je hoofd helemaal kaal scheert nu?
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2019, 19:40   #8
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Is jou HT echt zo erg mislukt dat jij je hoofd helemaal kaal scheert nu?
Ik denk dat je 1 ding vergeet:
Als je ook kaal op de kruin wordt, dan is t heel mooi dat je een bosje haar aan de voorkant hebt om je gezicht af te kaderen. Maar ik zou me dan persoonlijk nog steeds storen aan de kale kruin.

Een ht geeft dan niet het gewenste resultaat om je haar lang te laten groeien. Maar kan wel een alternatief zijn om toch verbeterig te krijgen.

Andere mensen kiezen voor mhp om hun gezicht af te kunnen tekenen..maar persoonlijk vind ik dat ook weer nep (en niet zichtbaar bij volop zon)

Dus ik snap wel dat mensen hun haar kort of gemillimeterd willen na een ht.
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2019, 19:54   #9
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TruusKomNahuus Bekijk bericht
Ik denk dat je 1 ding vergeet:
Als je ook kaal op de kruin wordt, dan is t heel mooi dat je een bosje haar aan de voorkant hebt om je gezicht af te kaderen. Maar ik zou me dan persoonlijk nog steeds storen aan de kale kruin.

Een ht geeft dan niet het gewenste resultaat om je haar lang te laten groeien. Maar kan wel een alternatief zijn om toch verbeterig te krijgen.

Andere mensen kiezen voor mhp om hun gezicht af te kunnen tekenen..maar persoonlijk vind ik dat ook weer nep (en niet zichtbaar bij volop zon)

Dus ik snap wel dat mensen hun haar kort of gemillimeterd willen na een ht.
Snap jou antwoordt niet helemaal en volgens mij lees jij zijn reactie ook niet helemaal. Joopie zegt dat hij zijn hoofd al meerdere keren helemaal glad heeft geschoren. Dat doe je niet als alleen je kruin een beetje kaal is. En aan de kruin kan Joopie ook nog wat laten doen, al wil hij dit waarschijnlijk niet meer. Daarom mijn vraag aan hem.
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2019, 01:26   #10
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Joopie1 heeft als ik me niet vergis multigrafts in de haarlijn waar hij niet blij mee is. Waarschijnlijk dat dit ermee te maken heeft?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2019, 03:20   #11
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Na hoeveel weken kan men zich standje nul trimmen na een HT zonder risico te lopen op beschadigingen van je ontvangstgebied denken jullie?
kermak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.