Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2015, 14:29   #1
annab.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Red face Haarpijn tot gevolg van alopecia areata?

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem en vroeg me af of er meerdere met hetzelfde probleem te maken hebben. Ik heb dus een behoorlijke last aan mijn hoofdhuid en vroeg me af wat de oorzaak hiervan is. Toen bedacht ik me dat ik een aantal jaren geleden alopecia areata had en dat dit misschien een gevolg daarvan is... Verder is het ook zo dat mijn haar op de plekken van de pijn sneller uit valt en er sneller uitkan dan op de rest van mijn hoofd....

Heeft iemand misschien hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing die de pijn kan verzachten?
annab. is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2015, 21:09   #2
Anne_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Hallo,

Ik heb ook alopesia areata. een jaar geleden is alles uitgevallen en t begon vrij snel weer te groeien ik had alweer en dikke bos haar met hier en daar klein kaal plekje. Helaas is t sinds een paar weken terug weer ontzettend aan t uitvallen en ben ik weer bijna kaal. Het probleem van de pijn herken ik. Ik noem het haarpijn. T doet zeer aan de wortels van mijn haar en elke kleine beweging doet zeer. Al heb ik vandaag de gehele dag pijn op een bepaalde plek. Alsof iemand er aan trekt. Echt rot gevoel en niks helpt.
iemand vertelde mij dat de haarzakjes verschrompelen en dat dat zo zeer doet en daar door ook het haar sneller uitvalt. Of dit zo is weet ik niet.

Veel sterkte
Anne_ is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2016, 22:31   #3
Kaat_je
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annab. Bekijk bericht
Heeft iemand misschien hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing die de pijn kan verzachten?
Ik heb sinds kort een kale plek op mijn hoofd. Volgens mijn huisarts is het Alopecia Areata. De kale plek schrijnt en is erg gevoelig bij aanraking. Op Internet vind ik alleen maar dat Alopecia Areata geen pijn of jeuk geeft. Ik ben dus ook wel benieuwd of meer mensen de pijn/gevoeligheid herkennen.
Kaat_je is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2016, 11:27   #4
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Nee, hier totaal niet herkenbaar, mijn kale plekken waren/zijn niet pijnlijk en de huid ziet er daar normaal uit (terwijl ik op andere plekken soms wel eczeem heb, maar op de kale hoofdhuid niet).
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2016, 18:40   #5
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne_ Bekijk bericht
iemand vertelde mij dat de haarzakjes verschrompelen en dat dat zo zeer doet en daar door ook het haar sneller uitvalt. Of dit zo is weet ik niet.

Volgens mijn dermatoloog hebben veel mensen met haaruitval last van haarpijn, ook mensen bijvoorbeeld die hun haar verliezen door chemo. Heeft volgens hem iets te maken met de spiertjes of iets dergelijks, en dus niets met het verschrompelen van de haarzakjes.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 11:23   #6
MaranTilstra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Ik heb ook soms last van plekken met minder haargroei op men hoofd.
Dit wordt meestal veroorzaakt door korstjes die op men schedel staan. Door het krabben komen ze vaak terug ook.
Denk dat ik hier best ook maar eens mee naar de dermatoloog ga.
__________________
http://kapsalonjasmijn.nl/
MaranTilstra is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2016, 10:31   #7
Kevin_Fox
HaarWeb lid
 
Kevin_Fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2016
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annab. Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem en vroeg me af of er meerdere met hetzelfde probleem te maken hebben. Ik heb dus een behoorlijke last aan mijn hoofdhuid en vroeg me af wat de oorzaak hiervan is. Toen bedacht ik me dat ik een aantal jaren geleden alopecia areata had en dat dit misschien een gevolg daarvan is... Verder is het ook zo dat mijn haar op de plekken van de pijn sneller uit valt en er sneller uitkan dan op de rest van mijn hoofd....

Heeft iemand misschien hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing die de pijn kan verzachten?

Best toch even een dermatoloog raadplegen...
Kevin_Fox is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
alopecia areata, haaruitval, oplossing?, pijn op hoofd

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.