Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juli 2019, 14:16   #1
Cadillac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Haartransplantatie Zantman Rotterdam doen of niet?

Beste lezer,

Ik wil graag een haartransplantatie doen (eventueel bij Zantman kliniek) door Olga van Putten. Ik ben 22 jaar.

Mijn vragen: Hebben mensen ervaringen met deze arts/kliniek? Zijn maximaal 2500 grafts voldoende om het met name aan de voorzijde 'mooi' dik te maken/goed op te vullen? Ik wil nog graag dutasteride erbij beginnen te slikken. Turkse klinieken komen uit op zo'n 3000 a 3500 grafts, waarom is er zo'n groot verschil?
En wat is een normale prijs voor 2500 grafts bij een Nederlandse kliniek? En wat hebben andere bij Zantman betaald?
Is deze kliniek een aanrader?

Alvast bedankt en zie foto's!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 1.jpg‎ (127,1 KB, 133x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 2.jpg‎ (142,9 KB, 118x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 3.jpg‎ (150,5 KB, 115x gelezen)
Cadillac is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2019, 11:24   #2
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cadillac Bekijk bericht
Beste lezer,

Ik wil graag een haartransplantatie doen (eventueel bij Zantman kliniek) door Olga van Putten. Ik ben 22 jaar.

Mijn vragen: Hebben mensen ervaringen met deze arts/kliniek? Zijn maximaal 2500 grafts voldoende om het met name aan de voorzijde 'mooi' dik te maken/goed op te vullen? Ik wil nog graag dutasteride erbij beginnen te slikken. Turkse klinieken komen uit op zo'n 3000 a 3500 grafts, waarom is er zo'n groot verschil?
En wat is een normale prijs voor 2500 grafts bij een Nederlandse kliniek? En wat hebben andere bij Zantman betaald?
Is deze kliniek een aanrader?

Alvast bedankt en zie foto's!
Die kliniek ken ik niet, maar over je andere vragen kan ik wel wat zeggen.

1. Jij bent nog piepjong, en dus jammer genoeg een van de ongelukkigen met heel slechte genen - wat je haren betreft dan. Het valt te verwachten dat je de komende jaren nog meer haar gaat verliezen, dus ik zou nu zeker niet teveel grafts in 1 keer wegnemen. Je loopt dan het risico over een paar jaar een kuif op je voorhoofd te hebben, en verder alles kaal.Als je nu zuinig oogst, heb je later nog reserve voor een eventuele follow-up.

2. De 2500 grafts zullen je zeker niet meer zo mooi maken als 'vroegâh', maar het zal al wel een reuze verbetering zijn. Met een beetje camouflage erbij wordt het misschien nog beter, als je daar voor in bent.

3. Aan de positieve kant, je donorgebied ziet er wat mij betreft goed uit. Een goede kliniek zou dat moeten bevestigen natuurlijk. Wel zie ik op de foto dat de bovenzijde van je haarkrans ook flink aan het uitdunnen is, daaronder echter niet. Met een beetje goede wil blijft dat onderste deel dus behouden. Dat zou mooi zijn!

4. Het lijkt in jouw geval raadzaam ook met medicatie aan de gang te gaan om verder haarverlies te stabiliseren. Ikzelf heb daar geen ervaring mee, maar vele anderen op dit forum wel.

Ikzelf heb net een FUE gedaan in Veldhoven, waarover niets dan lof tot nu toe. Hopelijk zie ik dat over een jaar nog steeds zo maar dat zal ik zeker laten weten hier. Reken daar op gemiddeld zo'n 2 Euro per graft (dat is dus gemiddeld een Euro per haar).

Succes man!

Laatst gewijzigd door KaleKiet; 5 juli 2019 om 13:20
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2019, 12:24   #3
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cadillac Bekijk bericht
Beste lezer,

Ik wil graag een haartransplantatie doen (eventueel bij Zantman kliniek) door Olga van Putten. Ik ben 22 jaar.

Mijn vragen: Hebben mensen ervaringen met deze arts/kliniek? Zijn maximaal 2500 grafts voldoende om het met name aan de voorzijde 'mooi' dik te maken/goed op te vullen? Ik wil nog graag dutasteride erbij beginnen te slikken. Turkse klinieken komen uit op zo'n 3000 a 3500 grafts, waarom is er zo'n groot verschil?
En wat is een normale prijs voor 2500 grafts bij een Nederlandse kliniek? En wat hebben andere bij Zantman betaald?
Is deze kliniek een aanrader?

Alvast bedankt en zie foto's!
Je kan ook eerst een jaartje aan de minoxidil en/of finasteride. Wie weet wat dat jou oplevert. Ik doe sinds 2 weken ook aan micro-needling een keer per week met een dermapen. Er staat veel filmpjes over dit op youtube. Misschien is dit voor jou ook wat.
De dermapen heb ik gekocht via Aliexpress. Geloof met extra cartridges iets van 38 euro.

Baat het niet, schaadt het niet zeg ik meestal
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2019, 18:03   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
om heel eerlijk te zijn lijkt 2500 grafts me in jouw situatie heel erg weinig. op wat voor resultaat hoop je? is er gesproken over vervolgbehandelingen?

als je sowieso duta erbij gaat slikken, sluit ik me aan bij de vorige poster. het is dan misschien slim eerst een jaar duta te nemen voor je een HT doet, en niet met allebei tegelijkertijd te beginnen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2019, 19:03   #5
Cadillac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb de knoop doorgehakt en ga voor Zantman. Zij zijn erg genuanceerd en kundig (willen graag het donorgebied behouden voor een eventuele tweede transplantatie in de toekomst, maar ook nu alvast een mooi resultaat neerzetten). Dit wordt met name aan de voorkant getransplanteerd. Ik heb vele klinieken bezocht met bijhorende consulten, maar ik heb hier toch het beste gevoel bij.

Minoxidil heb ik een tijd geprobeerd, maar werkte voor mij niet geweldig. Elke dag twee keer aanbrengen vind ik een vervelende taak. Voor mij wogen de resultaten niet op tegen de nadelen.
Bij Beauclinic kreeg ik de tip (van de arts) om om de dag 1x 05. mg Dutasteride te slikken, omdat het risico er natuurlijk is om nog kaler te worden.

Verder wil ik mijn haar laten groeien (heb het nu ontzettend kort gemaakt) en ik denk met wat toppik later dat het er best mooi uit kan zien. We gaan het zien...
Cadillac is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2019, 00:12   #6
Maris26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Transplantatie bij Zantman

Ik heb een maand geleden een transplantatie laten doen bij Zantman. Het eindresultaat laat natuurlijk nog op zich wachten, maar ik kan het echt aanraden. Een heel professionele kliniek en Olga en haar team zijn zeer ervaren.
Maris26 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2019, 00:49   #7
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Proficiat! Veel succes! Wanneer ga je?
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2019, 11:17   #8
M1ke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Mij is ook 2500 grafts aangeraden door een turkse kliniek. Prijs was 2100 euro.
M1ke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2019, 22:47   #9
kerel010
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2010
Berichten: 27
Ik hoop voor jou dat die duta goed aanslaat bij je en dat je er tegen kan.
kerel010 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.