Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 februari 2010, 21:10   #1
Smirnoffice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 17
Exclamation Preventie AGA

Beste forumlezers,

Sinds ik per abuis in contact ben gekomen met dit forum ben ik redelijk intensief bezig met mijn haren. Ik heb al eens een vorig topic geopend met een paar vragen en een situatieschets. Sindsdien is mijn haarsituatie niet zichbaar achteruit gegaan. Wel kijk ik vaak elke keer na het douchen (dagelijks dus) of mijn inhammen niet groter aan het worden zijn. Vervelende hiervan is dat je je zo blind staart op elke milimeter dat je de ene dag weer een terugtrekking ziet terwijl het de andere dag wel lijkt alsof dat weer is teruggegroeid.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat er zo vanaf de buitenkant nog geen spoortje te bekennen is van AGA. Maar ik zeg dat absoluut niet om op te scheppen want ik heb er wel kopzorgen van. Vooral als je even alleen bent ga je toch weer even kijken. Ik merk dat dit onderwerp wel bij veel mensen speelt wanneer je hier en daar eens voorzichtig het onderwerp aansnijdt, dus ik zal vast niet de enige zijn met dezelfde zorgen.

Waar het aan de ene kant dus vrij vervelend is raak ik aan de andere kant ook wel weer geinteresseerd. Ik volg zelf een medische studie dus ik interesseer mij wel in het onderwerp. Ik zou het natuurlijk wel gewoon tof vinden als mijn situatie niet ongelofelijk achteruit gaat of zelfs zo blijft.

Ik heb inmiddels al het nodige leeswerk verricht en weet dat de twee best werkende (wetenschappelijk gezien) middelen, Finisteride en Minoxidil zijn. Dit is ook allemaal te lezen in sites als uptodate en clinical evidence. Ook ben ik wel benieuwd naar middelen die AGA mogelijk voorkomen. Groene thee, Saw palmetto, visolie, vingernagels wrijven, shampoo en nog vele andere middelen worden overal en nergens zowel preventief als curatief genoemd.

Een paar van deze middelen zijn wel erg makkelijk te gebruiken. Groene thee bijvoorbeeld is een van de gezondste dranken die je maar kunt drinken en schijnt ook nog eens goed voor je haren te zijn. Ik drink nu dus dagelijks 3 koppen groene thee (grove, biologische) en het is nog lekker ook. Dit is dus zonder extra moeite in je dagelijks ritme in te voegen.

Ook had ik gehoord van een schampoo (Rooscure?) wat niet al teveel geld kost en je prima naast je gewone conditioner of shampoo kunt gebruiken. Wel weet ik hier niet zoveel vanaf qua bijwerkingen als bijvoorbeeld groene thee (geen).

Naast dus mogelijk de shampoo en groene thee denk ik ook aan Minoxidil. Dit gaat eigenlijk al weer iets verder, omdat Minoxidil toch wel écht doelgericht in je lichaam werkt, met logischerwijs ook de mogelijke bijwerkingen. Hierover twijfel ik dus nog. Finasteride wil ik op dit moment zeker niet gebruiken. Simpelweg om dat dit een oraal medicijn is en hier nog maar weinig bekend is over de bijwerkingen op lange termijn.

Het is inmiddels al weer een heel verhaal geworden dus ik zal het even concreet samenvatten. Het lijkt me zowel leuk als interessant om een 'regime' toe passen wat zowel positief is om kostengebied als toepasbaarheid (makkelijk gebruik).
Dus mijn vraag is welke middelen raden jullie mij aan/af? En waarom?

Uiteraard zal ik, mits positief ontvagen, mijn bevindingen hier posten.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Smirnoffice; 14 februari 2010 om 21:15
Smirnoffice is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2010, 21:30   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smirnoffice Bekijk bericht
Ook had ik gehoord van een schampoo (Rooscure?) wat niet al teveel geld kost en je prima naast je gewone conditioner of shampoo kunt gebruiken. Wel weet ik hier niet zoveel vanaf qua bijwerkingen als bijvoorbeeld groene thee (geen).
Van Rooscure kun je erg droog haar krijgen.

Enne, je laatste woord is niet correct. Ook groene thee heeft bijwerkingen, slapeloosheid is er een van. En er zit quercetine in, een stof die er van wordt verdacht kankerverwekkend te zijn. Het is een natuurproduct he, dus zitten er waarschijnlijk nog wel 100 stofjes in waarvan niet precies bekend is wat ze doen en die dus slecht kunnen zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2010, 17:59   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Naar mijn eigen mening zijn voeding en evenwicht erg belangrijk. Ook een zgn. 'ontstekingsremmend dieet' vind ik een goede zet (en niet alleen voor AGA). Google er eens op.
Daarnaast vind ik zelf een lichamelijke en psychische balans belangrijk. Dus bewust, goed bewegen en ontspannen.

Ik heb bijvoorbeeld zelf psoriaris. Dat is een erfelijke aandoening, net als AGA, en ook een auto-immuunziekte. Toch heb ik het maar in heel lichte mate, terwijl anderen het erg heftig over het gehele lichaam kunnen krijgen.
Ik denk dus dat niet alleen aanleg, maar ook andere factoren een rol spelen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Operatie tegen kaalheid: galeatomie en onderbinding Dennie23 Overige behandelingen 245 5 april 2022 20:13
finasteride en propecia, werkt het nu daadwerkelijk? marcel222 Medicijnen/haargroeimiddelen 97 6 juni 2009 19:45
Elvive Shampoo Men Haaruitval Preventie Pieter19 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 28 december 2004 10:58
rooscure in combinatie met elseve haaruitval preventie jenssen Medicijnen/haargroeimiddelen 7 13 mei 2004 17:34
Elvive haaruitval preventie Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 11 15 april 2004 11:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.