Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2010, 23:08   #61
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
hoihoi, je hebt zo wat dezelfde kaling als ik, ook zelfde graad ongeveer. Mijn tips: haar redelijk kort houden, gels mijden en haar van links naar rechts over je kruin kammen. Ik gebruik wel minoxidil 5%, 2 maal daags (kost me 7 euro per maand) en iets minder dan een gram finasteride om 2 dagen (kost echt niets). Kzou het ook niet kunnen behandelen, maar ik ben redelijk ijdel en nogmaar 21. Moest ik 26 zijn en meer mensen rondom me kalen zou ik er anders tegen aankijken denk ik. Nouja, de behandeling kost me weinig, en de dagelijkse routine vind ik nog prettig, zo minox aanbrengen na het tandenpoetsen. Fina neem ik maar in kleine concentraties omdat ik nogal bang ben van de bijwerkingen en dat ik met stabilisatie al meer dan gelukkig zou zijn. Net als waarschijnlijk bij jou is de enige die het opmerkt ikzelf, dus ik zou gewoon voor jezelf afwegen of dit het voor jou allemaal waard is. Ik gebruik ook nizoralshampoo, maar weet niet echt ofdit daadwerkelijk iets doet. Ik vind er maar weinig onderbouwde publicaties over.

gz, Fred
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 21:12   #62
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Het is nu al meer dan 2 jaar geleden dat ik deze foto's hier heb geplaatst. Situatie is nagenoeg hetzelfde of wellicht slechter.

Ik ben nog steeds niet aan Fina of Minoxidil begonnen. Maar zal ik dit uberhaupt wel doen?? Mn haaruitval is normaal sinds ik Revita gebruik of iets met keto (rooscure en ketoxin heb ik ook gebruikt). Ik heb ook nooit meer last gehad van roos.

Enige waar ik van baal is mijn haarlijn....deze lijkt zwak. Een maat van me gebruikt nu 8 maanden minoxidil met zeer geringe resultaat....maar hij heeft hierdoor wel een zeer sterke haarlijn gekregen (dikke haren).

Als ik geen gel gebruik en ik heb het over kaal worden....dan gelooft niemand me, op het werk niet en mn vrienden niet. Hoewel als ik gel gebruik dan vallen mn inhammen op en die vind ik behoorlijk diep in vergelijking met mn haarlijn op mn 23/24ste (ben nu 28). Toen had ik dus totaal geen inhammen.

Nu twijfel ik dus...of mijn haaruitval gaat echt super langzaam of dit is gewoon het proces van kaal worden (deze snelheid) en ga ik spijt krijgen over een paar jaar dat ik niet eerder aan minoxidil of fina ben begonnen? Wat een dillema zeg....

Ik heb wat foto's toegevoegd, sorry voor de vage fotos maar heb op moment geen betere camera.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Bij voorbaat dank.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 06062011051klein.jpg‎ (75,5 KB, 246x gelezen)
Bestandstype: jpg 06062011053.jpg‎ (48,6 KB, 221x gelezen)
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 21:48   #63
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
heh, je haarlijn bevindt zich op je voorhoofd/aan je slapen...wat je niet kan zien op deze foto's getrokken uit bovenaanzicht..

wel lijkt die kruin wat dun
__________________
Stand tall or don't stand at all.
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 22:03   #64
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
ja stom van me...bij deze.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 06062011056.jpg‎ (10,7 KB, 268x gelezen)
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 22:39   #65
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Lijkt nog aardig stabiel, je kruin lijkt me een typische kruin voor minoxidil. Lijkt me dat je daar aardig mee kan scoren. Je haar lijkt ook best dik.

Fina zou kunnen, maar ik raad het niet aan. Je temple point lijken op de foto wel weg en dat is niet echt een super teken.

Ik zou starten met minox en bij verder trekken inhammen de keuze FUE HT of fina of wellicht beiden.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 22:50   #66
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Sinds ik klein ben hoor ik van verschillende kappers dat ik super dik haar heb....

Maar goed, ik zat zelf te denken aan kirkland in de ochtend en spectral dnc in de avonden.

Als ik dit gewoon kan behouden ben ik al zeer blij

Overigens, ik durf eerlijk gezegd nog niet te beginnen aan Fina. Als er maar iets niet naar behoren werkt, dan zal ik waarschijnlijk helemaal door flippen...en volgens mij is het tegenwoordig moeilijk te verkrijgen toch
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 11:50   #67
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Mijn bestelling:
REVITA HIGH PERFORMANCE HAIR GROWTH STIMULATING SHAMPOO
REVITA.COR HIGH PERFORMANCE HAIR GROWTH STIMULATING
FOLIGAIN™ for Hair Loss 120 Caplets
MINOXIDIL 5% SPECTRAL.MX5 (Low Alcohol Formula)


Kan niet wachten tot ik ermee kan beginnen met name de laatste drie dan.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2011, 20:06   #68
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Wel interessant topic voor mij omdat ik vrijwel dezelfde NW heb. Ook ik krijg sinds jongs af aan te horen hoeveel haar ik wel niet heb, en ook al heb ik geen last van de kruin trekt het vooraan op dezelfde manier terug. Ik gebruik minox al een flinke tijd maar vergeet het zo nu en dan, en misschien mede daardoor ben ik niet bijster impressed met het resultaat.

Ik vroeg me zelf af of Nizoral shampoo iets kan betekenen om wat meer in mijn regime te zetten? Verder ga ik in de toekomst, bij NW3/4 gewoon voor een HT lijkt me. Finasteride ben ik redelijk fel tegen, liefdesleven ging vrijwel dood en nu ben ik weer een springend konijn. Dat moet je niet willen met een knappe, lieve meid aan je zijde
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2011, 22:11   #69
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 116
Wat ik klote vind is dat als ik me haar nat maak en er met een kam doorheen ga er direct allemaal haren aan zitten...dan ga ik liever niet doorheen want dan blijven ze zitten.


Als ik me haar doe ligt er ook genoeg in de wasbak, is hier iets aan te doen?
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2011, 00:07   #70
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Haar in een kam of onder de douche zegt helemaal niks. Je verliest 100 haren per dag. Als je gel gebruikt, je haar dik is, etcetera, blijven die haren aan elkaar plakken en komen pas los als je flink kamt of douched. Daar kan je niks aan doen. De theorie is simpel en logisch; Je wisselt altijd haren. Een haar gaat 2 tot 6 jaar mee. Als je 110000 haren op je hoofd hebt en je haar valt elke 3 jaar uit dan verlies je ten gevolge daarvan (110000:3): 365= 100 haren per dag.

Mensen met dun haar, kort haar, of haar zonder gel zullen de meeste haren gedurende de dag verliezen en die gaan dan mee met de wind, vallen op het werk, of waar dan ook. Heb je echter langer haar dan blijft haar vaak zitten doordat het klem zit tussen andere haren en komt het er pas uit door te kammen en te douchen.

Feit is dus dat je gewoon elke dag tussen de 50 en 150 haren verliest, zonder dat je kaal wordt. Als iemand kalend is verliest diegene minder GEZONDE haren op een dag, omdat diegene minder haar heeft.

http://www.youtube.com/user/dermTVdo.../4/YihXMKs0uME

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 juni 2011 om 01:05
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2011, 17:31   #71
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Helemaal eens met Kniekous

Maar ik moet zeggen, mn haaruitval was eerst ook duidelijk zichtbaar...maar sinds ik Revita gebruik valt het eigenlijk wel mee. In de afgelopen twee jaar is mn status niet duidelijk achteruit gegaan maar eerder wat langzamer.

Vandaag begin ik met mn vernieuwde regime
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2011, 17:54   #72
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.320
Geslacht:
Er zijn normaliter periodes dat je meer haaruitval hebt dan anders. Zie ook ander topic. Dat van die 150 haren per dag snap ik, maar dat is toch niet meetbaar? Je hebt een paar meetpunten: de haren op je kussen 's morgensvroeg en de haren in het bad/douche...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 13:45   #73
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Hallo, gezien ik een tijdje bezig ben met mn regime leek het me handig om alsnog een update te plaatsen voor degene die het interessant vinden.

Ik ben in het midden van dit jaar (juni/juli 2011) begonnen met de volgende regime:
REVITA HIGH PERFORMANCE HAIR GROWTH STIMULATING SHAMPOO
REVITA.COR HIGH PERFORMANCE HAIR GROWTH STIMULATING
FOLIGAIN™ for Hair Loss 120 Caplets
MINOXIDIL 5% SPECTRAL.MX5 (Low Alcohol Formula)

Ik gebruik dit nog steeds en ook consequent.

Het ziet er allemaal goed uit, hierbij wat foto's....sorry dat het niet professioneel is maar ik denk wel dat ik het verschil wel zie:




Ik heb in ieder geval geen last meer van "bad hair days" :-) Ik ben er wel van overtuigd dat het goed werkt en denk dat dat wel belangrijk is :-)

Ik weet niet of dit nu resultaat is...maar 1 ding is zeker, dat het niet achteruit gaat

ps. mn haren op 07.03 zijn langer dan op 16.12

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 16 december 2011 om 13:51
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 13:50   #74
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
waar ik wel last heb de laatste maand is erg veel jeuk op mn hoofd....weet niet wat dit te betekenen heeft....en dan met name op mn kruin en mn inhammen.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2011, 21:25   #75
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
waar ik wel last heb de laatste maand is erg veel jeuk op mn hoofd....weet niet wat dit te betekenen heeft....en dan met name op mn kruin en mn inhammen.
Zou wel eens van de Minoxidil kunnen komen, de stof PPG (dat is de stof die zorg dat de Minox beter in de hoofdhuid wordt opgenomen) veroorzaakt bij Minox de meeste jeuk. Er zijn merken Minox waar die stof PPG minder tot zelfs helemaal niet aanwezig is, welke merken dat zijn weet ik niet precies. mischien dat iemand dat hier weet, daar ik daar zelf ook wel geinteresseerd in ben in PPG loze Minox.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 18:25
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 20:58
Haarwerken FAQ - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 3 24 april 2009 14:44
plotseling dunner haar mottel Haarproblemen bij vrouwen 3 30 juli 2007 10:56
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.