Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2004, 21:01   #16
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
Hoi hoi

Ik weet dat dit niet aansluit over wimpers en wenkbrauwen. Ik heb sinds ik mutsjes draag wel iets aparts gedaan met make-up. Ik doe bijvoorbeeld leuke kleurtjes oogschaduw op. Misschien een idee voor andere mensen hier
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2004, 19:02   #17
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Elena1,

Het is de bedoeling dat je eerst eyeliner aanbrengt, dan de lijm op je wimper, dan leg je hem effe weg om lijm op je oog te stippen. En dan zet je de wimper erop!

Overdreven weet ik niet, maar het is volgens mij geen aanrader om extra mascara op te brengen.

's Avonds trek je de wimper voorzichtig van je oog af en kun je de rest van de make-up verwijderen. Het is volgens mensen met veel nepwimperervaring geen aanrader om die dingen 's nachts te laten zitten..!

Die wenkbrauwpoeder van Sisheido vind ik erg fijn. Ondanks de hitte van de zomer bleef deze goed zitten. Het aanbrengen is ook heel gemakkelijk. Voordat ik AA kreeg was ik al helemaal geen make uppert, maar dit had ik binnen een paar dagen onder de knie en de wimpers opzetten vrijwel meteen. Gewoon pincetje bij gebruiken en rustig ervoor gaan zitten.

Ik heb een tijd geen wimpers gedragen, had dus geen wimpers en wenkbrauwen. Je kunt dan inderdaad wel wat kleurtjes opbrengen, maar het sprekende effect van je gezicht krijg je er helaas niet mee. Nu heb ik mijn wenkbrauwen redelijk terug en ook wel wat wimpers (niet dik bezaaid, maar toch!) Ik zet iedere dag een nette lijn eyeliner, want ik vind het zonde om mijn nieuwe wimpertjes eventueel te beschadigen en ja misschien is dit wel een excuus voor mijn luiheid...

suc6, als je nog vragen hebt,
hoor ik het wel!

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2004, 15:45   #18
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
Bedankt voor je snelle reactie Annelies.

Even nog een vraagje over die wenkbrauwen.... teken je die met een mal of zo uit je hand? Ik heb nu ook de poeder van Shisheido gekocht en ga het proberen.

Ik heb tevens wimpers in setjes gekocht zodat ik die tussen m'n eigen wimpers kan plakken. Ik heb namelijk zelf nog wimpers dus zo'n klein stukje kan ik als aanvulling gebruiken.
Hele wimpers heb ik nog niet gekocht.
Ik zag trouwens dat ze die wimpers nr 10 ook bij het kruidvat verkopen...

Groetjes,
Elena1
elena1 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 10:43   #19
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Elena,

Ik teken de wenkbrauwen uit de hand. Het is een schuin afgesneden kwastje, waarmee je mooi een bocht kunt maken. Tis ff oefenen, maar voor zo'n onhandig makuptiepje als ik, was ik dat heel snel te boven. Paar daagjes en het gaat geweeldig
Tis ook fijn dat die poeder twee kleuren heeft. Meestal doe ik een beetje uit het midden aanhalen en dan hup gewoon opbrengen.

Met stukjes wenkbrauwen heb ik geen ervaring, ik was ze toen al helemaal kwijt. Bij de Hema heb je ook wimpers voor 4,95 van echt haar zag ik. Heb ze in mijn hand gehad, ik dacht voor het uitgaan ofzo. Maar ik ga eigenlijk te weinig uit en ik wist het niet, maar ik heb ze nog in mijn achterhoofd

Eyelure verkopen ze ook bij het Kruidvat ja, dat klopt!

Hoe is het met de stukjes vergaan, ik ben eigenlijk wel benieuwd!
Ik heb nu redelijk wat wimpertjes, misschien wel iets voor mij (nu er van genieten nu ik ze nog heb

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2004, 13:21   #20
WendyZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 41
He hoi!

Ik heb ook m'n wimpers nog Annelies alleen zijn ze wel aan het uitvallen (langzaam). Ik ben nog steeds benieuwd naar die wimpers die je aan je eigen wimpers kunt vastmaken en dan 6 weken blijven zitten. Heb je misschien een adres of een telefoonnummer voor me?

Ik heb trouwens een week geleden m'n wenkbrauwen laten tatoueren!! En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat!
In het begin moest ik er erg aan wennen qua vorm en kleur (ze zijn de eerste paar dagen wat donkerder omdat je hoornlaag ook pigment opneemt. Dat slijt er na een paar dagen vanaf en dan zijn ze de juiste kleur). Maar nu ben ik er erg blij mee en is het heerlijk om 's avonds als ik ga slapen of als ik gedouchet heb om dan geen blote billen gezicht meer te hebben.

Ik heb nog 2 behandelingen in het verschiet (met tussenpose van 4 weken): de volgende keer gaat ze er een kleur bij doen om je wenkbrauwen wat 'levendiger' te maken en bij de laatste behandeling worden de puntjes op de i gezet zeg maar en kijken of er nog bijgekleurd moet worden oid.
Ik kan het jullie echt aanraden en ook de therapeute vond ik een leuk mens en erg professioneel. Ze neemt echt de tijd voor je.
Omdat ik de hairstrokes techniek heb genomen lijken m'n wenkbrauwen net echt. Ze zien er wat gestyleerd uit maar dat vind ik wel mooi.
Haar websiteadressen zijn: www.101vragenoverpermanentemake-up.nl en www.irmawiechmann.nl

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag!

Doeg!

Wendy
WendyZ is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2004, 14:43   #21
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Heej Wendy,

Sorry maar had ik dat nog niet verteld, goh wat stom van me. Nou die wimpers die dat meiske kan aanbrengen blijven wel 6 weken zitten, alleen je moet dus gewoon volle normale wimpers hebben anders werkt het niet.
En als het verloop zo grillig is en ik had er op dat moment helemaal geen, houdt dat dus voor ons op..! Helaas.

Maar... met hele nepwimpers, vallen ook zeer mooie resultaten te behalen. Ik zag er heel erg tegenop dat gefriemel aan mijn ogen en die lijm enzo, maar het valt alles mee. Met een pincet en een spiegel en jezelf een beetje rustig houden, gaat het perfect.
Mijn ouders en vrienden vonden het veel mooier met dan zonder, omdat ik zonder wimpers een veel fletser/ bleker gezicht had. En je kunt niet zien dat het nepwimpers zijn. Ook wel handig.
Ik nam altijd de lijm overal mee heen, maar heb het nooit nodig gehad.

Dat je dat hebt gedurfd, lijkt me bestewel pijnlijk..! Dat adres is dat via de AAPV toevallig??
Bij mij in de buurt zit ook een zaak die ik toen had gebeld, en die kan het vergoeden via het ziekenfonds. Ja dan is het tenminste nog leuk. Maar schijnt dat je met de verzekeringen goed moet oppassen hoe je het omschrijft anders krijg je geen vergoeding.

Ik ben nu erg blij met mijn 1,5 wenkbrauw, maar ik weet wel: voor mij ook nooit geen blotenbillengezicht meer. Dat vond ik echt verschrikkelijk als ik daaraan terugdenk.
Dus of ik ook tatoe-en of flink make-uppen maar niet flets!

Hoe is het momenteel met jouw haar, heb je AA Universalis, of heb je nog wel wat plekken met haar op je hoofd/ lijf??
Bij mij is het redelijk aan het terugkomen op het moment.

grtz Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2004, 21:37   #22
Wiske
HaarWeb lid
 
Wiske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4
He Annelies,

Eindelijk dan eens een berichtje van mij. Mijn wimpers vallen nu ook steeds meer uit. Het is echt veel erger dan ooit tevoren denk ik nu. Sinds ik de eye-liner met jou bij de Hema heb gekocht, heb ik het bijna elke dag op. Het is wel een hoop geklooi hoor, het lijntje loopt nog steeds niet helemaal recht, maar ik heb veel aan jouw tips gehad en blijf oefenen. En om nog even op jouw verhaal over de permanente make-up terug te komen. Het aanbrengen doet echt ontzettend veel pijn, maar het resultaat is echt prachtig. In mei ga ik weer (terug) naar Irma Wiechmann in Almere. Ik raad iedereen echt aan om dat ook te doen. De haartjes techniek die ze gebruikt met pigmenteren is echt prachtig. Ik wens jullie allemaal veel succes ermee.

Groetjes,
Wiske

Laatst gewijzigd door Wiske; 21 maart 2004 om 21:39
Wiske is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2004, 16:56   #23
ninja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2004
Locatie: limburg
Berichten: 22
Wink

Hallo ik ben ninja en nieuw hier op deze site, maar ik heb dus ook geen wimpers en geen wenkbrauwen, en heb dus wenkbrauwen en elinerstreepje boven en onder permanente make-up laten aanbrengen.Niks s,morgens opmaken ofzo ik heb altijd een opgemaakt gezicht.En het valt ook niemand op dat ik geen wimpers heb.Ik beveel het iedereen aan.Het kost wel wat en het is ook best gevoelig,maar je krijgt er een hoop voor terug. gr Ninja
ninja is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2004, 16:54   #24
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
Wimperstukjes

Hallo Annelies,

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik wilde je toch even laten weten dat het redelijk makkelijk is om wimperstukjes aan te brengen. Het zijn er omgeveer 5 en ze lopen in een puntje uit. Dat puntje plak je tussen je eigen wimpers. In een doosje zitten drie maten, van kort tot lang. De kortste zijn al vrij lang maar die heb ik geprobeerd en ze zijn de hele dag blijven zitten zonder dat het iemand opviel.

Succes.

Elena1
elena1 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 22:21   #25
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
wimperstukjes

Hoi Elena1,

Ik bedoelde van die hele kleine wimperstukjes. Ik had bijna geen wimpers meer en die stukjes bestonden uit 3 haartjes ofzo en die kon je volgens die vrouw in de winkel eigenlijk het gemakkelijkst opbrengen als die dingetjes nog houvast zouden hebben aan eigen wimpers.
Zij adviseerde mij lange wimpers (aan 1 stuk).
Maar jij brengt wel die kleine stukjes aan, heb je zelf nog veel wimpers over waar je ze tussen kunt plakken?? Ik ben al mijn wimperhaartjes kwijt geweest en heb toen die hele wimpers geplakt.

Ik ben benieuwd!!
groetjes Annelies

p.s. Wiske: tof dat je der ook bent, suc6 met tekenen, oefening baart kunst, op een gegeven moment heb je een superstrak mooi lijntje binnen no time!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2004, 12:09   #26
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
permanente eyeliner

hoi,

Ik heb net als Ninja een permanente eyeliner laten aanbrengen. Niemand ziet nu dat ik geen wimpers heb. Mijn wenkbrauwen durf ik niet dus die breng ik met poeder en een mal aan. Die eyeliner is ideaal, als ik nu door mijn ogen wrijf omdat er zo'n pijnlijke pruikhaar inzit, blijft alles zitten.
gr. Assie
Assie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2004, 13:31   #27
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Assie,

Wat fijn dat je zo tevreden bent over de permanente eyeliner. Ik heb daar trouwens ook vaak last van dat er zo'n haar in mijn ogen zit, ideaal dat je nu lekker kunt gaan wrijven zonder erop te hoeven letten of het allemaal nog wel zit!
Over je wenkbrauwen, mag ik vragen van welk merk dat is? Is het waterproof? Ik heb wel eens meer gehoord van dat spul dat je met een malletje opbrengt. Met het spul dat ik gebruik kun je met het kwastje uit de hand ook hele mooie wenkbrauwen krijgen, zo dik of dun als je zelf wilt. Ik vind dat erg fijn spul!

Heb je ooit met nepwimpers geexperimenteerd??

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2004, 12:20   #28
elena1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 53
Nepwimper stukjes

Hallo Annelies,

Ik heb zelf nog wel wimpers maar dat wordt steeds minder. De stukje plak ik nu alleen maar aan de buitenkant en met mascara verweef ik dat een beetje in m'n eigen wimpers. Straks ga ik denk ik ook met complete wimpersets werken.

Groetjes, Elena
elena1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2004, 13:29   #29
WendyZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 41
Hoi allemaal! :cool:

Ik heb een vraagje: wat is het merk van de wimperstukjes en de hele wimpers? Mijn wimpers vallen heel langzaam uit maar ik ben nu onderhand toch wel aan wimperstukjes toe omdat er nu echt gaten vallen. En is het alleen voor boven of ook voor onder?

Ik heb AA universalis Annelies, en jij? Ik heb nog wel haar op m'n armen en een heeel klein beetje schaamhaar (waar ik erg blij mee ben want een kale muts vind ik niks) en dan nog een beetje wimpers.

Ik heb nog een vraagje over m'n kale hoofd: in het begin was ie zo glad als een biljartbal en glom ie onwijs maar sinds een paar weken voelt ie nu anders aan... eh moeilijk om uit te leggen maar zachter zeg maar; hij glimt ook niet meer. Nu dacht ik eerst dat misschien m'n haar weer ging groeien maar helaas is er geen stekeltje te bekennen en nu ben ik best wel bang met wat het dan eventueel zou kunnen zijn.
Hoe voelt/ziet jullie hoofdhuid eruit? Komt dit bekend voor bij iemand van jullie? M'n hoofdhuid jeukt ook wat meer de laatste tijd maar dat kan ook toeval zijn.
Ik ben pas gestopt (2 weken geleden) met dat agressieve spul om m'n hoofd smeren (die prikkeltherapie) nadat ik het ongeveer 2 maanden op een plekje op m'n hoofd heb gesmeerd (dus niet op m'n hele hoofd gedaan), zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Ik heb er trouwens best spijt van hoor dat ik dat spul geprobeerd heb want ik zit nu nog onder de rode plekken en pukkeltjes van dat rotspul en het heeft niks geholpen!

Nou, ik spreek jullie gauw weer!
Doeg!

Wendy
WendyZ is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2004, 23:28   #30
Assie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 180
Hoi Annelies,

Ik heb nog nooit nepwimpers geprobeerd, Terwijl ik al 10 jaar geen wimpers meer heb. De wenkbrauwen maak ik met een mal en poeder van het merk christian. Ik betaalde er 30 Euro voor. Het is niet waterproof.
De permanente eyeliner heb ik een jaar geleden laten zetten en ik moet ze binnenkort weer laten bijwerken omdat ze vager worden.
Verder ben ik nu sinds 3 maanden helemaal kaal. Zelf de huisarts kon het niet geloven. Ik vraag me nog steeds af wat we mankeren. Wie weet of hier nog aktief onderzoek naar gedaan wordt. Ik vind het echt niet normaal dat je dus zomaar kaal kan worden. Mijn nagels doen trouwens ook raar. Ze brokkelen af en doen dan zeer. Wie heeft hier tips voor? Op mijn teennagels zitten ook hele rare rode stukken. Wordt dit de volgende aftakeling????
Assie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.