Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2009, 14:37   #31
leonie 76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 7
Hallo Hanna,

Een haarwerk met klemmentjes is bij mij helaas geen optie dus als ik haar op mijn hoofd wil ben ik echt aangewezen op een pruik. Een haarwerk kan wel maar dat plakken ze vast op je hoofd en aangezien ik nog steeds de hoop heb dat het ooit nog goed komt wil ik dat niet.
Een pruik valt echt niet zo maar van je hoofd. Het binnenwerk is elastisch en zorgt dat het goed blijft zitten. Als ik wil kan ik op mijn handen gaan staan zonder dat de pruik af valt. Als je wil kan je de pruik ook nog vast plakken met dubbelzijdige tape.

Hallo Tinus,

Ik herken je reactie heel goed. De onzekerheid de angst.
Ik hoop echt voor jou dat het snel weer goed komt.

Het vervelende is dat er niet zo veel aan te doen is.
Heel veel sterkte in ieder geval en geef niet op!!

Leonie
leonie 76 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 15:22   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonie 76 Bekijk bericht
Een pruik valt echt niet zo maar van je hoofd. Het binnenwerk is elastisch en zorgt dat het goed blijft zitten. Als ik wil kan ik op mijn handen gaan staan zonder dat de pruik af valt. Als je wil kan je de pruik ook nog vast plakken met dubbelzijdige tape.
Dat weet ik, want ik heb zelf 4 volledige pruiken, maar het is o.a. afhankelijk van de vorm van je hoofd of het wel goed blijft zitten. Bijvoorbeeld bij degenen die een plat achterhoofd hebben, kruipt het ding van achteren toch omhoog.
Daarom vroeg ik mij af of jij misschien een pruik hebt met een stroeve siliconenrand of iets dergelijks.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 17:35   #33
leonie 76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 7
Hallo,

De pruik heeft wel een mono top (zodat het lijkt of je de hoofdhuid er door ziet) die is wel stroef waardoor de pruik niet snel verschuifd.

Ik heb in het verleden wel een pruik gehad met silicone randen maar ik vind dat dat erg snel kapot gaat.
De pruiken die ik nu draag gaan een maand of 9 mee en dan is het binnerwerk uitgerekt en moet er een nieuwe komen. Als ik er dan mee door loop zit het niet lekker meer. Te los.

Mijn achterhoofd is inderdaad niet plat wat misschien wel een rede is waardoor het beter blijft zitten. Maar het verschilt ook per pruik. Met passen zijn er wel is pruiken afgevallen puur alleen omdat ze niet lekker zaten of niet goed bleven zitten.

Leonie

Leonie
leonie 76 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 18:19   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Leonie,
Bedankt voor je antwoord. Het binnenwerk van mijn pruiken is nog steeds niet uitgerekt na meer dan een jaar dragen (per stuk), omdat ik de pruiken altijd was met lauwwarm water, zodat het elastiek zijn rekbaarheid niet verliest, en omdat ik de natte pruiken nooit laat opdrogen in uitgerekte toestand.
Als het pruikenhaar nog mooi is, maar de kap is gaan lebberen, kun je trouwens ook meestal gewoon het elastiek inkorten of vervangen.
Een siliconenrand kun je -denk ik- ook wel repareren met siliconenkit.
Ja, ik ben een knutselmiep.

Mijn pruiken hebben ook allemaal een monotop; ik heb pruiken met geïnjecteerde tops, maar ook lekker luchtige handgeknoopte; toch zijn die monotops zeker niet voldoende om de pruiken op hun plaats te handhaven, het geeft althans geen prettig idee bij windkracht 7 of als een klein kind aan je haren trekt of als iemand je enthousiast omhelst.
Daarom zet ik de pruiken vast met een kammetje in het nekgedeelte, een mini-klemmetje bij ieder oor en stukjes tape op iedere inham.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 20:56   #35
leonie 76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 7
Thumbs up


Hallo Hanna,

Ik bahandel de pruiken ook zoals jij het omschrijft maar ze rekken helaas toch uit. Eigenlijk is het meer dat de rek er uit gaat en het elastiek gaat lubberen.
Wat ik al een paar keer heb gedaan is elastiek garen door het uitgerekte elastiek rijgen en dan gaat de pruik meestal nog wel een paar maanden mee want met de haren is niets aan de hand.

Vast zetten kan ik helaas alleen met tape want er is verder niks om de het aan vast te maken, maar ik dat niet echt prettig. Het is inderdaat wel lastig en vaak goed opletten maar ik vind het nog altijd een betere optie dan kaal.
leonie 76 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 14:48   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb een rol blauwe tape en snij daar steeds stukjes af; dat is veel goedkoper dan die V-vormige dingen. Ook kun je die blauwe tape losweken met een wattenstaafje gedoopt in doodgewone wasbenzine(werkt beter dan alcohol): het laat dan los van de huid, maar blijft nog zitten aan de pruik, waardoor je het de volgende dag weer kunt gebruiken (maar niet langer dan 3 dagen, want dan gaat de tape versmelten) Van de pruik kun je de tape dan met je nagels makkelijk verwijderen. Als de pruik geen geschikte plekken heeft om tape op te plakken, moet je eerst geschikte plekken maken, b.v. door eerst een stukje Tesa-tape te plakken (dat is knettersterke tape waar textiel in zit)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 15:58   #37
Cella
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2009
Berichten: 7
Hey Tinus,

Je hebt al veel reacties gehad zie ik! Bij mij begon het ook met een klein plekje, om met jouw woorden te spreken, een 2 euro munt, maar inmiddels wel 6,5 briefje van 5 euro(vanaf november 2008)
Ik ben positief gebleven, heb me wel laten informeren bij verschillende pruikmakers. Zo krijg je een beeld wat de mogelijkheden zijn, de kosten en (heel belangrijk) de levertijd. Binnenkort heb ik een afspraak bij een pruikenmaker, dan zoek ik een model uit wat ik ongeveer wil. Zij bestellen dan 10-12 pruiken in die richting. Kan ik allemaal passen en de beste neem ik. Zit er niks bij, dan sturen ze het kostenloos terug. Kijk bij jou in de buurt ook eens wat de opties zijn. Voor mij was het best geruststellend om in ieder geval de info al op een rijtje te hebben. Wanneer het dan onhoudbaar is, kan je gericht actie ondernemen.

Ik herken je verhaal helemaal met de pet, ik heb een muts op, maar die kan je daarna ook niet meer afzetten! Tegenwoordig loop ik iedere dag met een haarband in en gebruik ingewikkelde haarschuifmethodes om het te camoufleren

Verder loop ik bij een dermatoloog, maar je schiet er niet heel veel mee op omdat er niet echt iets mee te doen is dan afwachten. Van mijn medicijnen werd ik misselijk dus daar ben ik meegestopt. Ze gaan nu Chinese geneeswijzen op me toepassen. Volgens mij moet je er wel in geloven wil het werken, maar ik doe mijn best! Haha, mocht het iets zijn dan laat ik het je wel weten.

Voor nu succes en vooral positief blijven denken (hier en daar een dipdag is natuurlijk toegestaan)

Groetjes!
Cella is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2009, 18:57   #38
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cella Bekijk bericht
...heb me wel laten informeren bij verschillende pruikmakers. Zo krijg je een beeld wat de mogelijkheden zijn, de kosten en (heel belangrijk) de levertijd. Binnenkort heb ik een afspraak bij een pruikenmaker, dan zoek ik een model uit wat ik ongeveer wil. Zij bestellen dan 10-12 pruiken in die richting.
Lieverd, dat zijn dus helemaal geen pruikenmakers!
Ze handelen gewoon in standaard confectiepruiken!

Een echte pruikenmaker neemt jouw maten op, bespreekt met jou welk basismateriaal en de gewenste haarsoort, densiteit, etc. en gaat dan persoonlijk voor jou een maatwerk maken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2009, 00:14   #39
Cella
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2009
Berichten: 7
ja ok, verkeerde woordkeuze, maar ik ben wel bij iemand geweest die ze ook zelf met de hand maakt. Als beginneling schaar ik die allemaal onder één term..sorry. Het gaat uiteindelijk om het vooraf laten informeren over de mogelijkheden
Cella is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2009, 02:50   #40
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Cella,

Op het forum van blackhairmedia.com bestellen ze bijna allemaal rechtstreeks een full lace maatwerk of stock lace wig bij een Chinese leverancier, van handgeknoopt remy Indiaas mensenhaar voor minder dan $200-300, zoals b.v. bij deze: http://www.qdhairbeauty.com/stock%20wigs%20picture.htm

Heb je de vele demonstratiefilmpjes van lace wigs al bekeken op YouTube?
Die van Miss Lola zijn erg duidelijk, hier is een link:

http://www.youtube.com/watch?v=L1gp_0NNC7s
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 10:20   #41
leonie 76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik heb een rol blauwe tape en snij daar steeds stukjes af; dat is veel goedkoper dan die V-vormige dingen. Ook kun je die blauwe tape losweken met een wattenstaafje gedoopt in doodgewone wasbenzine(werkt beter dan alcohol): het laat dan los van de huid, maar blijft nog zitten aan de pruik, waardoor je het de volgende dag weer kunt gebruiken (maar niet langer dan 3 dagen, want dan gaat de tape versmelten) Van de pruik kun je de tape dan met je nagels makkelijk verwijderen. Als de pruik geen geschikte plekken heeft om tape op te plakken, moet je eerst geschikte plekken maken, b.v. door eerst een stukje Tesa-tape te plakken (dat is knettersterke tape waar textiel in zit)

Hallo Hanna,

Badankt voor de tips. Ik ga zekker proberen.

Groeten,

Leonie
leonie 76 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alopecia: Nagels aangetast, wat kan ik verwachten? Maus74 AA - Algemeen 4 17 september 2008 14:08
Wat kan ik bij een dermatoloog verwachten? petertjuhh AGA - Algemeen 1 7 september 2008 12:41
Wat kan ik gaan verwachten (finasteride)? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 2 17 augustus 2003 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.