Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juni 2020, 13:42   #1
TobiasT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Haaruitval jonge leeftijd

Goedendag,


Mijn naam is Tobias 19 jaar jong en op deze jonge leeftijd ervaar ik helaas al haaruitval wat lijkt op kaalheid. Dat ik hier mee bezig ben verschild wel per dag. Maar toch houdt het mij wel degelijk bezig, vooral als ik uit de douche kom en vele haren in mijn handen heb. Dit baart mij zorgen, het beknelt je in het dagelijks leven. Mijn vader is redelijk kaal, mijn broer die 4 jaar ouder is heeft ook al redelijke inhammen. Daarom had ik zelf ook al verwacht dat het bij ook wel een keer zou komen, en die tijd is helaas gekomen. Nu zie je vaak middelen tegen haaruitval op internet staan, denk aan; minoxidil, finasteride etc. Toen ik de bijwerkingen las leek het mij toch geen goed idee om het te gaan gebruiken. Je gaat veder zoeken en je komt uiteindelijk neer op een haartransplantatie. Is het gek als je al op je 19e gaat nadenken over een haartransplantatie die je wilt ondergaan als je een jaar of 22/23 bent?!

Nogmaals het baart mij zorgen en ben benieuwd of er meerdere mannen zijn rond mijn leeftijd die hetzelfde probleem hebben.

Alvast bedankt voor je aandacht!
TobiasT is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2020, 16:43   #2
Dexter2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 55
Geslacht:
Hoi Tobias,

Mijn advies zou zijn om af te wachten met HT tot dat je haaruitval is gestopt en/of is afgenomen. Ik vind het ook zonde als je geld gaat uitgeven aan vitaminen en medicijen. Als het erfelijk is hou je het toch niet tegen. Als het zover is en je hebt je afwegingen gemaakt dan zou je eventueel kunnen overwegen om HT te ondergaan.
Dexter2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2020, 17:14   #3
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter2020 Bekijk bericht
Hoi Tobias,

Mijn advies zou zijn om af te wachten met HT tot dat je haaruitval is gestopt en/of is afgenomen. Ik vind het ook zonde als je geld gaat uitgeven aan vitaminen en medicijen. Als het erfelijk is hou je het toch niet tegen. Als het zover is en je hebt je afwegingen gemaakt dan zou je eventueel kunnen overwegen om HT te ondergaan.
Sorry maar je kan beter niks zeggen in plaats van deze onzin.

Tobias, ik adviseer je een afspraak te maken met je huisarts en indien nodig daarna met de dermatoloog. Zij kunnen je adviseren w.b.t. je haarsituatie. Zo nodig kan er met wederzijdse instemming eventuele medicatie worden besproken.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)

Laatst gewijzigd door Henk; 29 juni 2020 om 00:39
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2020, 17:16   #4
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Ik begon ook al op relatief jonge leeftijd mijn haren te verliezen (rond 20) en dacht ook vroeg aan een haartransplantatie. Mijn advies is dat je echt terughoudend moet zijn met het plannen van een haartransplantatie op jonge leeftijd. Je kaalproces moet echt stabiel zijn voordat je aan een haartransplantatie begint. Wellicht als referentiepunt, ik was 20 en heb mijn eerste HT uit laten voeren toen ik bijna 25 was. Mijn kaalproces was al jaren stabiel.

Ik zou er alles aan doen om het kaalproces te vertragen. Ik zou je finasteride adviseren, maar zoals je weet zitten daar eventueel bijwerkingen aan. Ik zit ook aan de fina, en heb nergens last van gehad. Je bent nog wel jong, dus je moet er echt goed overnadenken. Minoxidil kan ook, alleen met nog een relatief volle bos haar is dat niet alleen irritant maar vereist dat ook veel commitment.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.