Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 augustus 2004, 12:13   #1
JaRule17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2001
Berichten: 54
Wie loopt gewoon KAAL?????

Kunnen de mensen die dit durven,vertellen over hun ervaringen van begin van de ziekte tot de "acceptatie" ervan.

Vriendelijke Groet
JaRule17 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 13:05   #2
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik loop meestal gewoon zonder pruik of hoofdddoekje. In de winter wel mar dat ik omdat ik zo'n kouwkleum ben.
De eerste keer dat ik zonder pruik/hoofddoekje liep was op vakantie. Ik was in die periode helemaal kaal en samen met mn vriend ging ik met onze caravan op vakantie langs de belgische kust. Het was daar erg warm en ik had alsmaar veel jeuk en kriebels door mn pruik. Ik was dat op den duur zo beu dat ik "zonder" wou en dus ben ik toen die dga voor het eerst zonder hoofddoekje naar het strand geweest en aansluitend gingen we uit eten. Ik was toen nog wel erg zenuwachtig hoe andere mensen zouden kijken maar het idee dat mn vriend bij me was en het eventueel ook voor me kon opnemen als ik het niet meer wist stelde me gerust. Mensen keken wel even maar algauw viel me dat niet meer op en ik heb toen ook gene 1 vervelende reactie gekregen. Sinds die tijd ben ik steeds zelfverzekerder geworden en schaaam me er nu ook niet meer voor...ik kan er tenslotte niks aan doen.

Het accepteren komt heel langzaam denk ik en helemala als je nog erg jong bent zul je eerst moeten beseffen dat je uiterlijk niet ALLEs is, van ene mooi bord kun je niet eten tenslotte. Ikzelf vind me nu niet bijzonder knap maar ik ahd het ook slechter kunnen hebben en ik probeer als ik me een dag minder voel te bedenken waar ik wel blij mee ben in mn uitelrijk. Meestal helpt dat we.
Ik denk dat je na een tijd er steeds makkelijker mee kan omgaan en dat helemaal als je steun hebt van je familie en vrienden er goed mee te leven is.

Succes!
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 13:29   #3
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Red face

Hoii,,

Ik Heb Nog Niet Zow Lang AA, ongeveer 7 maand ofsow en in het begin[toen de kale plekken tog al duidelijk zichtbaar waren], durfde ik nog wel zonder doekje te lopen...nu durf ik dat niet echt meer...Soms doe ik het wel[vooral als ik met mijn vriendinnen even naar het centrum ga] en dan voelt dat echt als een hele overwinning...En dan ben ik oowk egt trots op mezelf ensow.. By familie en vriendinnen en by hun ouders ensow loop ik wel gewoon halfkaal rond, hun kennen mij en houden toch wel van mij.., hihi..!
Toch heb ik wel het gevoel dat hun mij willen beschermen tegen de "buitenwereld" en dan vooral mijn moeder. Als ik dan zonder iets op mijn hoofd de deur uit wil gaan, zegt ze meestal altijd:"zou je geen doekje opdoen?" grrrr...Wordt ik zow kwaad van..en dan slaat de twijfel toch weer toe en vertrek ik uiteindelijk met doekje..., Eigenluk verschrikkelijk belachelijk, want zoals Saar al zei:"ik kan er tenslotte niks aan doen"

Ik weet niet of je dit acceptatie kunt noemen, maar ik ga me nu oowk weer richten op de andere delen van mijn lichaam, dingen die ik oowk mooi vind. Vroeger was het nl altijd standaard als iemand vroeg wat vind je het mooist by je zelf: mijn haar. Nu Ik byna geen haar meer heb, kan ik dat nog moeilijk zeggen.., maar toch zoals ik al zei: ik ben weer wat meer tevreden met mijzelf... Zo vind ik mijn mond heel mooi, hihi..duss..dat komt wel goed met mij!!

Veel Liefs,,,
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 14:51   #4
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Misschien moet je je ouders toch eens duidelijk amken dat door opm. als zou je niet toch een hoofddoekje dragen daar alleen maar onzekerder van word. Ik denk dat het juist belangrijk is dat ze je steunen en volgens mij ben jij best sterk en wil je ook wel zonder hoofddoekje (of pruik) maar heb je afentoe even dat steuntje in je rug nodig om het ook echt te durven...

Zet 'm op he!
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 18:27   #5
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Hey,

Ik ben dus helemaal kaal en draag een pruik, ik zie mezelf nog niet echt zonder pruik op straat rondlopen, zelfs als ik bij een vriendin ga slapen, ben ik elke keer nog heel zenuwachtig hoe ze gaan reageren als ik m'n pruik afzet...
Ik heb wel een heel erg grote bewondering voor meiden die zonder pruik of hoofddoek gewoon op straat rondlopen (voor jongens is dat makkelijker, die scheren alles gewoon kaal en dan zien ze er niks van want...er zijn gewoon mannen die hjun haar afscheren om gewoon kaal rond, te lopen)

Ik heb deze "ziekte" altijd geaccepteerd, maar ik heb het wel gekregen toen ik nog maar 8 jaar oud was, dus ik denk dat ik het zo goed accepteer omdat ik het toen denk ook nog niet echt besefte dat ik (ooit) helemaal kaal zou worden.
Als ik een mindere dag heb, denk ik altijd aan dingen die erger zijn, voorbeeld dat er ook nog mensen zijn met kanker of aids of...

Nu heb ik ook weeral zenuwtjes voor het nieuwe schooljaar, ik zou het weer graag aan m'n klas vertellen, maar ik weet niet hoe, ik ben denk van plan om een van de eerste dagen naar m'n (nieuwe) klastitularis te stappen en het haar/hem vertellen, en dan zal ik (misschien) ook vragen of ze/hij het tegen de klas wil vertellen.

Iedereen nog veel sterkte!!

Tinneke XxxxxX
montecchi89@hotmail.com
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 11:00   #6
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saar
Misschien moet je je ouders toch eens duidelijk amken dat door opm. als zou je niet toch een hoofddoekje dragen daar alleen maar onzekerder van word. Ik denk dat het juist belangrijk is dat ze je steunen en volgens mij ben jij best sterk en wil je ook wel zonder hoofddoekje (of pruik) maar heb je afentoe even dat steuntje in je rug nodig om het ook echt te durven...

Zet 'm op he!
Hoi, Dank Je Wel Saar..!!! Het grootste probleem is eigenluk mijn moeder, ik denk dat ze me gewoon wil beschermen, maar ik...van mij hoeft dat niet zo. Meestal maken mensen er geen lullige opmerkingen over, (k heb dat nog nooit gehad, nl) zeker als ze weten wat er aan de hand is..Ik denk wel dat je gelijk hebt over dat steuntje in de rug, ik heb het echt nodig dat er mensen zijn die dan laten merken dat ze het goed van mij vinden ensow...en dan heb ik er absoluut geen moeite mee..Hihi..

Maar Bedankt..dit is al un steuntje in de rug..

Liefs,,
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 11:05   #7
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Red face

[QUOTE=tinny]

Nu heb ik ook weeral zenuwtjes voor het nieuwe schooljaar, ik zou het weer graag aan m'n klas vertellen, maar ik weet niet hoe, ik ben denk van plan om een van de eerste dagen naar m'n (nieuwe) klastitularis te stappen en het haar/hem vertellen, en dan zal ik (misschien) ook vragen of ze/hij het tegen de klas wil vertellen.
[QUOTE]


Hoi Tinne,

Ik ben oowk wel un btje zenuw8ig voor mijn nieuwe SCHOOL..hehe, ik ga naar 4 HAvo, maar omdat ik eerst op un klein dorpsschooltje zat(en daar kun je de Havo niet afmaken) moet ik nu naar grote stad Zwolle. Ik heb er al eens gekeken en ik wil nu niet naar doen over jongeren uit de stad..hihi, maar ze zijn zow anders...Veel...uhm..k weet niet hoe ik het moet zeggen, maar het is gewoon heel anders, ze doen heel anders ensow...ook grotere mond ensow..haha..[ik = heilig boontje] nee, maar het is gewoon enger en erg spannend...

Dusss..k begrijp wat je bedoelt..!
Veel sterkte nieuwe schooljaar~!!!!!

Liefs,,
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 11:25   #8
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Red face

Hoi Tinne en Alle Anderen,,

Ik had eigenluk nog un vraagje..Hihi...:$, want kijk als je straks gym hebt, he..en dan moet je oowk wel eens op de kop hangen of handstand doen ofsow...en hoe zit het dan met het haarwerk..dat kan dan toch niet, want dan valt dat "ding"[haarwerk dus] er toch vanaf??

Oei...begin un btje nog meer zenuwachtig te worden voor het nieuwe schooljr..Zucht...

Liefs,,
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 12:52   #9
schorpioentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 6
Hoi Tinny,


Je hoeft echt niet bang te zijn dat je haarstuk van je hoofd af valt.
Ik draag dan ook een haarstuk en dat zit vast met plakkers op me hoofd.
En die plakkers zitten zo goed vast dat je er zelfs je haar stevig door kan
kammen en dat het dan nog steeds goed vast zit. Mag misschien vragen heb
je al een haarstuk of heb je m net?
Ik hoor t nog wel.

Groetjes, Angela
schorpioentje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 12:56   #10
schorpioentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 6
Ik heb net een berichtje geschreven voor Tinny, maar ik bedoelde Liejvurd.
Sorry ik had beter moeten lezen!!
Groetjes, Angela
schorpioentje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 12:58   #11
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angela post
Ik heb net een berichtje geschreven voor Tinny, maar ik bedoelde Liejvurd.
Sorry ik had beter moeten lezen!!
Groetjes, Angela
Hoi, Geeft Niet Hoor,

k heb nog geen haarwerk, maar ben ermee bezig; uitzoeken ensow...maar owkeej, heel hard kammen kan dan wel, maar [haha] als je op de kop staat, dan zie je tog al die randen ofnii...??

Bedankt voor het Antwoord..,,

Liefs,,
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 13:38   #12
schorpioentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 6
Hoi Liejvurd,

Toen ik net voor het eerst een pruik ging dragen, was ik er ook heel bang voor dat mensen het gingen zien. Maar ik kan je echt vertellen, dat dat over gaat.
Je hoofd wordt helemaal opgemeten, dus je pruik sluit daarna zowieso al helemaal aan op je hoofd. De randjes die je eventueel kan gaan zien, worden ontichelijk goed weggewerkt d.m.v. bijvoorbeeld een pony. Maar de randjes zijn zo flinterdun dat mensen het eigenlijk niet eens zien. Jij weet dat je eventueel een pruik draag, dus je zal t zelf wel dan kunnen zien. Maar voor de buitenwereld valt het echt niet op. Je kan de binnenkant van de pruik zien als een tweede huid. En als je bijvoorbeeld met gym op je handen moet gaan staan, ik noem maar wat, en al je haar gaat naar voren, dan zien de mensen het nog niet. Want ik neem aan voordat je klasgenoten het eventueel kunnnen gaan zien (wat waarschijnlijk echt niet gebeurd ) sta jij alweer rechtop.

Groetjes, Angela
schorpioentje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 17:27   #13
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Liejvurd*
Hoi Tinne en Alle Anderen,,

Ik had eigenluk nog un vraagje..Hihi...:$, want kijk als je straks gym hebt, he..en dan moet je oowk wel eens op de kop hangen of handstand doen ofsow...en hoe zit het dan met het haarwerk..dat kan dan toch niet, want dan valt dat "ding"[haarwerk dus] er toch vanaf??

Oei...begin un btje nog meer zenuwachtig te worden voor het nieuwe schooljr..Zucht...

Liefs,,
Hoi Lytsa,

Ik heb er m'n gymleraar van op de hoogte gebracht dat ik een pruik draag, en van hem moest ik dus niet koprol en handstand en salto enzo doen, maar dan kreeg ik gwn punten op andere dingen, best wel raar hoor... Maar noraal gezien kan dat haarwerk niet zomaar afvalen, maar ik speel toch maar zeker, ik ga het dit jaar ook weer aan m'n gymleraar vertellen, hopelijk neemt hij het evengoed op als m'n vorige gymleraar...

groetekes en sterkte

Tinneke
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 17:30   #14
tinny
HaarWeb lid
 
tinny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 131
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angela post
Je hoofd wordt helemaal opgemeten, dus je pruik sluit daarna zowieso al helemaal aan op je hoofd.
Groetjes, Angela
hey Angela, toen ik m'n haarwerk ging kopen, mat die "kapper" m'n hoofd wel, maar vrijwel alle pruikjes die hij binnenhad paste, dus ik denk niet echt dat dat met "maten" is zoals smaal large en medium enzo bij kleren bijv.

groetjes Tinne
tinny is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2004, 13:39   #15
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Hoi Angela En Tinne,,

hardstikke bedankt voor jullie reactie...nu kan ik wat zekerder naar school en de gymles gaan..!!
Misschien vertel ik het oowk wel aan mijn gymleraar, maar probeer ik toch zow goed mogelijk mee te doen.., hehe..

ThnQs..!!

Liefs,,

Ps; Angela hoe lang heb je al un pruik?? Mocht je MSN hebben, dan moet je mij maar aanmelden; lytsapost@hotmail.com
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt bmazen100 AGA - Algemeen 9 2 augustus 2006 12:30
Grijs of kaal of beiden ? zucht AGA - Algemeen 5 3 juli 2004 16:21
nagels Janne AA - Algemeen 22 20 maart 2004 17:48
Men's Health editie "Nooit meer kaal" Raymond79 Medicijnen/haargroeimiddelen 22 29 december 2003 22:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.