Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2017, 21:39   #1
PostNL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Thumbs down Ik begin kaal te worden.

En ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ik zal mijn verhaal even uitleggen meteen:

Momenteel ben ik bijna 21 jaar oud, geniet van 't leven, heb een leuke vriendin en zat best lekker in mijn vel. Totdat ik er ongeveer een jaar geleden achterkwam dat mijn haarlijn terugtrok, en de haren bij mijn inhammen langzaam steeds dunner en fragieler werden. Vanaf dat moment ben ik erg onzeker geweest. Ik heb het internet afgezocht naar oplossingen maar uiteindelijk heb ik mij erbij proberen neer te leggen, zo erg was het toch nog niet?

Ook mijn vriendin zei tegen mij dat ik me te druk maakte en dat ze het zelf helemaal niet erg vond dat ik haar verloor.

De realiteit is dat als ik niks doe, ik volledig kaal zal worden. Dit is te zien aan mijn opa, vader, broer en al mijn neven. Ook aan de kant van mijn moeder. Ik had altijd gedacht dat ik een uitzondering was omdat ik nog tot mijn 20e een volle bos met dik haar had, helaas bleek dit niet zo te zijn Gelukkig ben ik wel gegund met goede kwaliteit baardgroei maar toch, liever heb ik nog haar tot een jaar of 30.

Nu twijfel ik enorm of ik moet beginnen met Finasteride. Het lijkt een prima oplossing alleen de horrorverhalen die overal te vinden zijn spreken mij niet echt aan. Het is toch een flink hormoon dat je onderdrukt met alle gevolgen van dien die mogelijk kunnen voorkomen.. Elke dag een pilletje slikken voor een paar jaar maakt me niet zoveel uit, als dat alles was..

Dan heb je natuurlijk nog de haartransplantatie Ook zo'n quasi oplossing dat ik dacht van, ja, dat ga ik doen! Maar nee, aangezien ik waarschijnlijk volledig kaal wordt zal ik nooit meer een dichte dekking hebben vanwege te weinig haar in 't donorgebied. Tevens zou ik moeten wachten tot ik 30 ben o.i.d zodat de rest van het haar er al af is.

Een kaal hoofd staat mij niet. Vroeger gaf ik geen fuck om m'n haar gezien ik altijd militair wilde worden en haar dus alleen maar overbodig was. Toen kwam ik er op mijn 16e dus ook achter dat het mij niet goed stond, al had ik toen nog geen significante baardgroei. Tegenwoordig doet mijn haar mij beter voelen, ik voelde mij zelfverzekerder en aantrekkelijk. Nu ben ik vooral onzeker door wat de toekomst mij zal gaan bieden.

Wat raden jullie aan? Toch maar aan de fina en wellicht m'n hele potentie verpesten? 't is lastig..

Tevens nog foto's van de huidige situatie:



PostNL is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2017, 00:35   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je verpest je potentie niet met finasteride. Er staat wel geschreven dat er een lichte kans is, maar persoonlijk zou ik daar niet bang voor zijn.

Ikzelf gebruikte het ook, positief resultaat, toen overgestapt op dutasteride omdat ik simpelweg meer wilde, maar zoveel meer leverde het niet op. Hoe dan ook, ik heb mijn haardos nog en ben in tussentijd nog lang niet kaal.

Er zijn enkele horrorverhalen, maar persoonlijk voelde ik mij er niet voor om daarover druk om te maken. Ik vind die horrorverhalen zeer overdreven en ik denk vele op het forum wel meer. Enkelen dan weer niet.

Je kunt finasteride via de huisarts krijgen, vraag dan wel de goedkope versie, meestal de generieke versie van 5 mg die je door 4 stuks moet breken. Want die wordt ook vergoed, evenzo moet je wel je eigen risico betalen.

Finasteride is de beste optie om mee te beginnen. Dit kun je, als je wilt, combineren met het gebruik van minoxidil. Maar minoxidil zonder gebruik van finasteride is als dweilen met de kraan open.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2017, 01:10   #3
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Zo te zien ben je goed ingelezen en weet je wat je kan verwachten van de behandelingen.

Ik zou persoonlijk ook aanraden om te starten met finasteride, minoxidil en een ketaconazol shampoo. Bijwerkingen van finasteride zijn zeldzaam en mocht je ze ondervinden, dan stop je gewoon. Het verpesten van potentie is idd niet correct, mocht je je hier toch druk om maken dan zou je dit jaarlijks kunnen laten testen.

Succes!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2018, 23:32   #4
DarkoMarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2017
Berichten: 17
Geslacht:
Ik geef je mijn advies: probeer finasteride zelf! Ik heb het niet langer dan 4 maanden kunnen volhouden tot dat ik mijn laatste beetje libidio kwijt was.
Dus ook geen erecties, waarbij ik ook nog emotioneel oppervlakkig werd.
De eerste twee weken ga je heerlijk, libido stijgt de pan uit! Maar daarna... enige vorm van interesse in vrouwen blijf je behouden, alleen weet je niet wat je er mee moet doen. Je kan er ook niks mee. Tuurlijk zijn er mensen (enkele procenten) die geen last hebben van een verlaagd libido, maar grotendeels van die mensen hebben in de eerste plaatst al een laag libido.
Je fucked met een seks hormoon, wat verwacht je.

Ik zal het proberen, maar je gaat geen leuke tijd tegemoet. Daarnaast heb je nog altijd minoxidil (waar ik geen bijwerkingen van kreeg) en kan je wat je zelf ook zegt een haartransplantatie nemen .
DarkoMarco is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2018, 10:40   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkoMarco Bekijk bericht
Ik geef je mijn advies: probeer finasteride zelf! Ik heb het niet langer dan 4 maanden kunnen volhouden tot dat ik mijn laatste beetje libidio kwijt was.
Dus ook geen erecties, waarbij ik ook nog emotioneel oppervlakkig werd.
De eerste twee weken ga je heerlijk, libido stijgt de pan uit! Maar daarna... enige vorm van interesse in vrouwen blijf je behouden, alleen weet je niet wat je er mee moet doen. Je kan er ook niks mee. Tuurlijk zijn er mensen (enkele procenten) die geen last hebben van een verlaagd libido, maar grotendeels van die mensen hebben in de eerste plaatst al een laag libido.
Je fucked met een seks hormoon, wat verwacht je.

Ik zal het proberen, maar je gaat geen leuke tijd tegemoet. Daarnaast heb je nog altijd minoxidil (waar ik geen bijwerkingen van kreeg) en kan je wat je zelf ook zegt een haartransplantatie nemen .
Waar haal jij dit soort cijfers vandaan? Bij dit soort uitspraken altijd even je bron vermelden. Dit is nogal extreem.

Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2018, 16:10   #6
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Waar haal jij dit soort cijfers vandaan? Bij dit soort uitspraken altijd even je bron vermelden. Dit is nogal extreem.

Nicolaas
Misschien heeft DarkoMarco sowieso niet zoveel interesse in vrouwen

Complete onzin natuurlijk. TS, kijk naar de onderzoeksresultaten niet naar een enkele post van een forumlid.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2018, 12:15   #7
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Je kan fina een tijdje proberen en zien wat er gebeurt. Ik ben er na een paar weken mee gestopt vanwege de gebruikelijke reden.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.