Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 september 2004, 12:33   #16
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik las net dit:

Antiandrogens (AA) are systemically administered drugs which block the Androgenetic Hormones (AH) binding to Androgen Receptors (AR). Originally developed for the treatment of prostate cancer, these compounds, since they block AR systemically, have considerable side effects, including loss of libido and of male sexual functions. These drugs cannot be used in males for the AE or AGA treatment at all, not even topically, since they are well resorbed from the skin and are stable in vivo. Topical steroidal AA such as cyproterone acetate, chlormadinone acetate and spironolactone were not successful, supposedly because of poor absorption into the skin; some also have a skin irritation potential.
[bron]

Okee, het is een artikel voor de promotie van fluridil dus niet gek dat ze spiro de grond in boren, maar het is toch niet zo dat spiro niet goed werkt doordat het niet goed in de huid wordt opgenomen?

Ik ga volgende week een goede antiandrogeen toevoegen, dus wil ff uitzoeken welke de beste is. Wie gebruikt hier nu precies spiro (topisch) en wat zijn de ervaringen??
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 12:45   #17
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
hm ik lees toch veel goed wetenschappelijk onderbouwde tegenantwoorden dat spiro topisch wel degelijk effectief is:

"as far as the topical use is concerned, spironolactone seems to be highly effective with absence of systemic effects"[19].

Multiple studies in various medical centers document that spironolactone is effective when applied topically [22].

[bron]

Hoevaak moet spiro trouwens worden aangebracht? 1 of 2 x per dag?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 20:48   #18
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
1 of 2 keer per dag... 1 keer zou al effect geven, volgens dr Lee. Ik gebruik het zelf meestal 2x/dag. 's Morgens breng ik het enkel aan op de dunste plekjes, 's avonds op mijn gehele hoofd.
Ben er nu net 2 maanden mee bezig, wat mij betreft dus te vroeg om er al iets over te kunnen zeggen.

Mijn eerste flesje ging net 1,5 maand mee.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2004, 22:45   #19
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik ga volgende week een goede antiandrogeen toevoegen, dus wil ff uitzoeken welke de beste is. Wie gebruikt hier nu precies spiro (topisch) en wat zijn de ervaringen??
Zeer interessant dat je je hierop gaat richten. Ben hier zelf ook mee bezig, maar daarover later meer. Ik ben benieuwd wat je bevindingen tot nu toe zijn.
Wat Spiro betreft... (Ik gebruik het sinds een week of drie weer) in theorie is het een prima middel maar het is bijna niet aan te brengen. De 5%-versie is jammergenoeg net iets dunner dan Nivea-handcreme en daarmee vrijwel alleen te gebruiken voor de haarlijn. Misschien weet iemand hier of de 2%-versie handiger is...
Cloud, kun jij hier iets over zeggen?

(Eh..., en ja, ik moet m'n regime onderaan de pagina aanpassen )
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 01:56   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
De 5%-versie is jammergenoeg net iets dunner dan Nivea-handcreme en daarmee vrijwel alleen te gebruiken voor de haarlijn. Misschien weet iemand hier of de 2%-versie handiger is...
Cloud, kun jij hier iets over zeggen?
volgens mij is t zo dat de 2% meer waterig is en zo makkelijk in het haar aan te brengen, en dat de 5% meer zalvig is, waardoor het meer geschikt is voor alleen de kale huid.
Toch Cloud?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 13:56   #21
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Dat klopt als een bus, Laurensj!

De 2% is inderaad waterig. Vind hem heel gebruiksvriendelijk, je brengt hem aan met een "dopper"..
De 5% lijkt me niet zo handig als je diffuus haarverlies hebt.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 17:20   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Dat klopt als een bus, Laurensj!

De 2% is inderaad waterig. Vind hem heel gebruiksvriendelijk, je brengt hem aan met een "dopper"..
De 5% lijkt me niet zo handig als je diffuus haarverlies hebt.

Cloud
wordt die dopper erbij geleverd Cloud?

En wat kunnen jullie mij adviseren jongens en meiden? Ik heb geen diffuus haarverlies maar op dit moment alleen nog maar inhammen. Moet ik alleen de inhammen behandelen met Spiro (hiervoor kan de 5% gebruikt worden) of moet ik de hele hoofdhuid behandelen met de 2%? Ik wil namelijk niet dat de kaalheid zich achter mij inhammen voortzet, en dat ik na jaren spiro op de inhammen een keurig dichtegroeide voorkant heb maar dat ik dan met een kale kruin zit
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 18:24   #23
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
De dopper is op het flesje zelf. Dopje van de dopper doen, en ... dapper doppen maar!

Als je enkel maar inhammen hebt, en je op de rest van je hoofd nog helemaal geen tekenen van dunner wordend haar hebt, zou ik het vooral op de inhammen aanbrengen, en ook op het aangrenzende gebied. Denk niet dat het zin heeft om preventief je hele hoofd te behandelen. En zeker niet de gebieden die bij mannen niet zo gevoelig zijn voor AGA.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2004, 15:17   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
DHTkiller, jij gebruikt nu toch al n tijdje spiro op de inhammen? wat zijn je ervaringen? al resultaat?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2004, 17:31   #25
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
DHTkiller, jij gebruikt nu toch al n tijdje spiro op de inhammen? wat zijn je ervaringen? al resultaat?
Ik gebruik 't nu zo'n drie á vier maanden (één keer per dag, soms sla ik het ook een dagje over), tot nu toe is m'n haarconditie erg goed, dit komt voor het grootste gedeelte door duta. Keto gebruik ik nu om de dag, vind 't een bijzonder goede shampoo. Inhammen groeien nog niet dicht met spiro (verwacht ik ook helemaal niet, dit is iets wat vrijwel bijna onmogelijk is met de huidige middelen), wel geloof ik dat een eventuele verdere terugtrekking van de haarlijn nog sterker verhinderd zal worden met een combinatie van oraal duta en topical spiro, zeker als ketoshampoo nog eraan toegevoegd wordt.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 14:40   #26
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Waar kan je spironolactone bestellen voor oraal gebruik? Ik ben namelijk niet zo aan die dingen die je op je hoofd moet smeren ,'k vind minox al genoeg...
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 15:06   #27
BobvK
Registered User
 
Geregistreerd: 28 september 2002
Berichten: 34
Hoe zit 't eigenlijk met mogelijke bijwerkingen van dit product? Ook al is het een niet-oraal middel, anti-androgene middelen kunnen volgens mij best bijwerkingen geven wanneer ze via de huid in het bloed komen, vergelijk het met testosteron-gels of patches.
BobvK is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 16:01   #28
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobvK
Hoe zit 't eigenlijk met mogelijke bijwerkingen van dit product? Ook al is het een niet-oraal middel, anti-androgene middelen kunnen volgens mij best bijwerkingen geven wanneer ze via de huid in het bloed komen, vergelijk het met testosteron-gels of patches.
in alle onderzoeken die ik heb gelezen naar topische spiro worden geen bijwerkingen gemeld.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 21:52   #29
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobvK
Hoe zit 't eigenlijk met mogelijke bijwerkingen van dit product? Ook al is het een niet-oraal middel, anti-androgene middelen kunnen volgens mij best bijwerkingen geven wanneer ze via de huid in het bloed komen, vergelijk het met testosteron-gels of patches.
ja ik vraag het mij eigenlijk ook wel af want zou er dan een verschil zijn tussen spiro en fluridil?..en zou ik er ook bijwerkingen van krijgen zoals ik had met de fina en of minox?
ik las net dat cloud vertelde dat spiro ook een bloeddrukverlagend middel is..nu kan ik erecht niet maar aan uit.
sorry hoor
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 11:16   #30
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Wat interessant is aan spironolacton is dat het twee metabolieten heeft die het tot een zeer actief middel maken.

Spironolacton zelf heeft een halfwaardetijd van 2,6 uur.

Spiro wordt echter omgezet in de metabolieten 7-alpha-(thiomethyl) spironolactone en canrenone (canrenoic acid).

* 7-alpha-(thiomethyl) spironolactone heeft een halfleven van 13,8 uur.
* Canrenone (Nederlands: canrenon) heeft een halfleven van 16,5 uur.
[bron]

Het wordt gedacht dat deze twee metabolieten voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor de werking van spiro. [bron]

Met andere woorden: de metabolieten van spiro hebben een twee tot drie keer langere halfwaardetijd dan bijvoorbeeld finasteride! In mijn ogen kan spiro een goede aanvulling zijn aan je regimen.

We moeten wel rekening houden met het feit dat er wat van de werking verloren zal gaan als je het op je hoofd smeert in plaats van inslikt. Maar orale inname is in mijn ogen te gevaarlijk, vanwege meldingen dat het kanker kan veroorzaken. Daarbij is het voor mannen niet geschikt om oraal in te nemen vanwege de te grote anti-androgene werking. Bij topisch gebruik is er voor zover mij bekend geen risico op bijwerkingen.

Maar zelfs bij topisch aanbrengen zal 1x per dag aanbrengen denk ik al resultaat hebben (zeker als je de 5%-oplossing gebruikt).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 maart 2005 om 12:53
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
[fluridil] Algemeen ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 732 18 december 2013 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.