Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 maart 2013, 08:16   #1
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
FUE bij Estet Istanbul Medical Group, maart 2013

Beste allemaal,

Dankjulliewel voor het delen van jullie verhalen. Dit heeft mij over de streep gehaald om een HT te laten doen in Istanbul. Hoewel ik sinds mijn 17e last heb van inhammen die stabiel zijn gebleven en ik mijn haar netjes kan doen zonder dat ze opvallen, heb ik besloten dat ik er toch graag wat aan laat doen. Jullie kennen allemaal de vervelende onzekerheid als het waait, je geen tijd hebt om voor de spiegel te staan, en in het zwembad. Hier wil ik liever nu, op mijn 28ste, vanaf dan tegen de tijd dat ik meer te besteden heb.

Na een consult in Nederland bleek dat ik 1200-1400 grafts nodig zal hebben. De prijs is echter ruim 5000 Euro. Daarom ben ik verder gaan zoeken, en kwam ik erachter dat reizen naar Turkije voor een behandeling erg gangbaar zijn geworden. Blijkbaar had ik de keuze in de afgelopen jaren al gemaakt, want ik was er snel over uit dat ik een HT wil. Of ik dit nu en in Turkije wilde laten doen was een iets moeilijker dilemma. De positieve verhalen die ik hier gelezen heb hebben me overgehaald, en ik wordt komende maandag in het grootste ziekenhuis van Istanbul behandeld.

Gr,
Hd2
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2013, 12:01   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryde2 Bekijk bericht
De positieve verhalen die ik hier gelezen heb hebben me overgehaald, en ik wordt komende maandag in het grootste ziekenhuis van Istanbul behandeld.
Is dat dan bij Esteworld? Zo nee, dan kopieer ik je bericht even naar een aparte discussie. Ik ben benieuwd naar je ervaringen en je resultaat!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2013, 21:46   #3
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
Nee, bij Esteistanbul. Ik had zo snel nog niet gezien hoe ik een nieuwe discussie start
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2013, 09:05   #4
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
Thanks AnthonieH! Ik zal komende week mijn ervaringen met jullie delen en wat foto's uploaden
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2013, 08:16   #5
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
1e dag na de behandeling

Inmiddels heb ik de behandeling achter de rug. De foto's die ik heb toegevoegd zijn van gisteren, net voor- en de avond na de behandeling.

Ik werd de dag voor de behandeling opgehaald door een aardige jongen van mijn leeftijd. Hij heeft me die middag en avond in zijn vrije tijd wat van Istanbul laten zien, wat erg gezellig was. De behandeling zelf verliep prettig. De verdovende injecties waren vervelend maar absoluut geen probleem. Door de verdoving via een infuus werd ik in een soort roes gebracht, waardoor ik in een halve slaap was tijdens de hele operatie. Aangezien het maar een relatief kleine ingreep was duurde het maar een uur of 3/4. Alles kon ook in 1x achter elkaar gebeuren. De rest van de dag voelde mijn hoofd aan als een zware helm. Pas 's avonds laat heb ik een paracetamol genomen. De wondjes van het behandelde deel waren dezelfde avond al dicht, dus ik ben benieuwd hoe het er zo meteen na de nazorg uitziet. Mijn achterhoofd heeft het helaas zwaarder; het bloedt niet meer, maar het is ook nog niet helemaal dicht. De nacht was dan ook geen pretje. Slapen kan ik alleen op mijn rug, en het is lastig om een houding te vinden waarbij ik het donorgebied kan ontzien.

Tot zover voor nu. Ik zal jullie op de hoogte houden zodat diegenen die net als ik tot voor kort twijfelden over een FUE behandeling een goed beeld kunnen krijgen van de ingreep.

Ps.
De naam van de kliniek is Estet Istanbul Medical Group, onderdeel van Acibadem. Typo van mijn kant
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2013, 11:28   #6
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
Dag 2

Na het wassen..
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 13:00   #7
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
Dag 4

Inmiddels ben ik weer thuis en lijkt het erop dat de genezing prima verloopt. Ik kijk terug op een goede trip, een prettige behandeling door deskundige en betrokken mensen, en een ontzettend leuke tijd in Istanbul. Wel zo netjes om te vermelden dat www.haartransplantatie-turkije.nl/ dit perfect voor me georganiseerd heeft.

De dokter heeft me geadviseerd om de eerste paar nachten uitsluitend op mijn rug te slapen. Dit is voor mij geen probleem met het nekkussen, hoewel mijn donorgebied nog erg gevoelig is en ik er wat pijn van in mijn rug krijg. Echter neem ik liever geen onnodig risico, en slaap ik voorlopig liever zo. Verder heb ik een lotion gekregen die ik 30 minuten voor het wassen op het ontvangstgebied moet smeren. Ik heb geëxperimenteerd met het wat langer laten intrekken van deze lotion, waardoor het lijkt of de huid rustiger wordt. Wel is het vervolgens moeilijker om het eruit te wassen. (dit doe ik dan ook wel extreem voorzichtig) Heeft iemand hier tips over? Voor het wassen gebruik ik de Anna Susanna shampoo die ik heb gekregen van de dokter.

Laatst gewijzigd door Harryde2; 16 maart 2013 om 11:00
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 13:18   #8
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Welke lotion is dat? Bepanthol ?

Verder vind ik het er netjes uitzien.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 15:04   #9
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Welke lotion is dat? Bepanthol ?

Verder vind ik het er netjes uitzien.
Dankjewel! En het is inderdaad Bepanthol
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 20:33   #10
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
lotion

Dag Harry,

Leuk dat je ons hier noemt en foto's laat zien!

Ik ben zo vrij geweest je vraag even aan de dokter voor te leggen.

"About the lotion let him put it just 20 minute and let him just wash it with the way that I told him to do it like the finger down no need to worry from the lotion it's just difficult to wash just a couple of times then he don't need to use it after 3 4 days thank you "


Wat betreft de lotion hoeft het dus sowieso nog maar 1 of maximaal 2 dagen...

Ik zou me aan het advies van de dokter houden. Dus maximaal 20 minuten en daarna voorzichtig afspoelen... Is je vraag zo beantwoord?

Groet,
Andreas.
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2013, 20:50   #11
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Heb je een paar beelden voor je alles hebt afgeschoren?

Zo kunnen we hier absoluut niet vergelijken. Trouwens dat is een opmerking die ik kan maken voor de meeste hier reclame maken voor Turkije.

In ieder geval zou ik de dichtheid wel is willen weten wat ze je hebben ingepraat.

Ik beweer niet dat het slecht is, maar als je vergelijkt met de top Nederlandse en Belgische klinieken dan ziet het er naar uit dat je gekregen hebt voor wat je hebt betaald.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2013, 12:30   #12
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
Het is goed om kritisch te zijn, zowel bij aanbieders in Turkije als in eigen land. Maar waarom ga je ervan uit dat er op Harry is ingepraat? Mij lijkt een open houding beter.

Bekijk de updates en oordeel over 12 maanden of iemand al dan niet te veel heeft betaald...
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2013, 11:28   #13
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
Dag 6

Klopt het dat mijn eerdere foto's verwijderd zijn? Anyway, dit is hoe het er op dag 6 uitziet. De foto is gemaakt net na het wassen, dus vandaar de witte korstjes.

Ik heb helaas geen goede foto van voor het scheren, en begrijp dat dat het wat lastig maakt om te beoordelen. Ga er vanuit dat er helemaal geen haar meer stond op de inhammen, maar dat deze niet overdreven groot waren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dag 6.jpg‎ (149,1 KB, 500x gelezen)
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2013, 11:45   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryde2 Bekijk bericht
Klopt het dat mijn eerdere foto's verwijderd zijn?
Nee, voor zover ik kan achterhalen heb je nooit foto's geplaatst op dit forum.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2013, 11:55   #15
Harryde2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2013
Berichten: 40
Haha, dat is wel heel vreemd aangezien er zelfs mensen op reageren
Ik post later even een nieuwe selectie
Harryde2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.