Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 januari 2016, 14:15   #1
Mheijden1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 10
Geslacht:
HT+Acell Esteworld 3 Feb '06 Max Dagbehandeling

Hallo lotgenoten(to-be),

Ik ben ongeveer een 1,5 jaar geleden begonnen mezelf te oriënteren op de HT aanbieders markt. Ik kreeg wat strijdige informatie te horen van de verschillende klinieken. Wel/niet/wachten etc. Hierdoor ben ik van mening dat het vooral belangrijk is naar de verhalen van anderen (lotgenoten), (en verschillende klinieken) te luisteren en daaruit de eigen beeld te vormen. Omdat andere verhalen mij geholpen hebben bij mijn orientatie, zal ik ook mijn ervaringen hier posten.

Mijn achtergrond
Ik ben een man van 31. Rond mijn 25st is mijn haar gaan uitdunnen. Met tot gevolg dat over een groot gedeelte ongeveer de helft van de dichtheid over is, boven op mijn hoofd. De haaruitval heb ik nu redelijk onder controle door gebruik van keratene retard.

Behandeling
Met de behandeling wil ik de dichtheid laten vergroten (HT) en met de Acell zorgen dat mijn bestaande haren aansterken (niet uitvallen in ieder geval)
Ik heb de keuze nu laten vallen op Esteworld (vanwege prijs). Een dagbehandeling HT+Acell welke op 3 feb zal plaatsvinden. Contactpersoon is Hidde.

Twijfel bij Keuze behandelaar
Ik heb lang (1 jaar) getwijfeld tussen ProHair/aesthetics/Esteworld, maar door de verhalen oa. op dit forum, heb ik genoeg vertrouwen gekregen dat Esteworld qua prijs/kwaliteit voor mij de beste keuze is (neemt niet weg dat ik nog steeds een beetje twijfel trouwens). Ik heb mezelf laten overtuigen (door Hidde) dat Esteworld een hoge dichtheid aankan en de resultaten goed zijn. De twijfel komt doordat ProHair etc. dit wellicht nog beter kunnen, maar het verschil/risico heb ik nooit duidelijk kunnen krijgen (en is wellicht ook persoon/situatie afhankellijk) Desalniettemin, ik heb de keuze gemaakt en mijn lot en vertrouwen ligt nu in de handen van Esteworld.

(Pre)-operatie situatie
Ik zal foto's bijvoegen zodat jullie zien wat mijn haargesteldheid op dit moment is en nadien. Verder hoop ik dat mijn verhaal jullie kan helpen bij de oriëntatie en uiteindelijke keuze.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2015-11-27 08.42.54.jpg‎ (136,9 KB, 524x gelezen)
Bestandstype: jpg 2015-11-27 08.43.22-1.jpg‎ (129,6 KB, 570x gelezen)
Bestandstype: jpg 2015-11-27 08.44.51.jpg‎ (150,1 KB, 518x gelezen)
Mheijden1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 17:46   #2
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Hoeveel grafts zullen er getransplanteerd worden?

Afgaande op de foto's lijk je wel een goed donorgebied te hebben. Heel veel haar achterop en aan de zijkanten.
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 17:55   #3
Mheijden1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Hoeveelheid grafts

@Robert, Ik heb hier zo geen antwoord op. Het zal denk ik ook afhangen van hoe gemakkelijk of moeilijk ze tussen mijn bestaande haren kunnen werken. Ik heb hier zelf geen idee van. In theorie kunnen ze volgens mij wel tot 3000 grafts op een dag halen.

M.b.t. het donorgebied zit het inderdaad wel goed
Mheijden1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 18:01   #4
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mheijden1984 Bekijk bericht
@Robert, Ik heb hier zo geen antwoord op. Het zal denk ik ook afhangen van hoe gemakkelijk of moeilijk ze tussen mijn bestaande haren kunnen werken. Ik heb hier zelf geen idee van. In theorie kunnen ze volgens mij wel tot 3000 grafts op een dag halen.

M.b.t. het donorgebied zit het inderdaad wel goed
Ik dacht dat er altijd een schatting werd gegeven van het aantal benodigde grafts.

Ik weet niet of, als ik zou opteren voor een haartransplantatie, ik die zou laten uitvoeren in Turkije. Maar ik heb hier wel al heel wat mooie resultaten zien passeren van Esteworld.

Komt dus vast wel goed. Veel succes!
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 18:06   #5
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Gunther Levi heeft een jaar geleden een haartransplantatie laten uitvoeren bij Esteworld. Ik heb hem onlangs gezien op TV en ik vind het resultaat ongelooflijk goed. Ik vraag me wel af hij toppik in z'n haar doet.
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 18:56   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert M Bekijk bericht
Gunther Levi heeft een jaar geleden een haartransplantatie laten uitvoeren bij Esteworld. Ik heb hem onlangs gezien op TV en ik vind het resultaat ongelooflijk goed. Ik vraag me wel af hij toppik in z'n haar doet.
Heb hem onlangs ook gezien en idd een mooi resultaat maar volgens mij komt er toppik aan te pas.

Aan TS, ze geven normaal een schatting van het aantal grafts mee bij Esteworld. Ik heb het mij in elk geval niet beklaagd om mijn fue daar te laten doen. Je moet mijn topic maar eens bekijken. Mijn haar is intussen nog dikker en voller geworden na 16 maanden.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2016, 21:53   #7
Mheijden1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Behandeling Esteworld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Heb hem onlangs ook gezien en idd een mooi resultaat maar volgens mij komt er toppik aan te pas.

Aan TS, ze geven normaal een schatting van het aantal grafts mee bij Esteworld. Ik heb het mij in elk geval niet beklaagd om mijn fue daar te laten doen. Je moet mijn topic maar eens bekijken. Mijn haar is intussen nog dikker en voller geworden na 16 maanden.
M. Hayden, ik heb je foto's bekeken; een resultaat waar je trots op mag zijn!
Mheijden1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 14:13   #8
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
succes!! benieuwd naar je ervaring later
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 14:45   #9
Mheijden1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Hoeveelheid grafts

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert M Bekijk bericht
Hoeveel grafts zullen er getransplanteerd worden?

Afgaande op de foto's lijk je wel een goed donorgebied te hebben. Heel veel haar achterop en aan de zijkanten.
Bij navraag zullen bij inschatting tussen de 2800 - 3300 grafts getransplanteerd worden.
Mheijden1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 14:46   #10
Mheijden1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Dank!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
succes!! benieuwd naar je ervaring later
Dankje! Ik houd jullie op de hoogte!
Mheijden1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 15:13   #11
Mheijden1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2016
Berichten: 10
Geslacht:
Moment supreme

Zoals ik eerder al aankondigde deel ik graag mijn ervaring bij Esteworld. Ik ben 2 feb (2016) naar Istanbul gevlogen om 3 feb onder “het mes” te gaan.
Vandaag 4 feb schrijf ik over mijn ervaringen van de afgelopen twee dagen.
Taxi rit naar Hotel (Taba luxery appartements). Chauffeur was netjes op tijd, rit verliep soepeltjes. Hotel(kamer) is meer dan prima: goed bed, douche etc. Locatie van hotel is enigszins afgelegen van de grote bezienswaardigheden, maar och.. daar draait het hier niet om natuurlijk.

De operatie.
Opgehaald om 7.30. Kort ritje naar Esteworld. Bij ontvangst kreeg ik nog wat extra uitleg over de dag en de gelegenheid tot stellen van vragen.
Vervolgens: Betalen (contant of middels (credit)card (in Lira) scheren, bloedafname, en hop naar de operatiekamer. Snelheid zat er goed in..
Ik vermoed dat de behandeling rond 9.30 uur begon. Harvasting grafts aan 1 zijde van mijn hoofd. Anderhalf uur later kwam chirurg binnen voor Acell en kanaliseren. 2700 openingen. Daarna tweede sessie voor extraheren van meer grafts en in de slotfase het plaatsen van de grafts in de openingen. Om 3 uur zat het erop. Zonder pause.

Hoe is alles ervaren heb? Prikjes zijn niet fijn (vergelijkbaar met tandarts prikjes) Boren is ook niet prettig, maar ik vond het dragelijk. Dit is persoonlijk. Verder is het een lange zit/lig!

Plussen: snelheid van elke fase van het process, na operatie meteen eten , kwaliteit (op eerste gezicht), vrouwelijk personeel wat er rondloopt Zonder gekheid: personeel is vriendelijk en behulpzaam. Ook het contact met Hidde heb ik als prettig ervaren. Hidde toont interesse en is op de achtergrond betrokken.

Minnen: Geen single point of contact in Kliniek gedurende dag. Gebrek aan language skills van mensen in operatiekamer. Geen feedback na/tijdens operatie (of het goed of slecht verloopt etc.. Beetje fabrieksgevoel ipv echte customer centricity. Offerte stelt verwachting 2800-3300 grafts uiteindelijk zijn het er iets minder: 2700. Nog steeds mooi aantal aangezien, in mijn geval, de chirurg tussen mijn bestaande haar moest doorwerken..Over chirurg gesproken. Mijn chirurg was: Dr. Ahmet Genc. Eigenlijk, waren Hidde en ik een andere chirurg overeengekomen, maar vooruit, volgens mij heeft Dr. Ahmet goed werk geleverd. Overzicht artsen:
http://www.esteworldturkey.com/about-us/medical-team

Kwaliteit van het werk
Op het eerste gezicht ziet het haarwerkje er prima uit naar mijn idee. Bijgevoegd treffen jullie aan wat het resultaat is.. Het uiteindelijke resultaat laat natuurlijk even op zich wachten waardoor ik nu alleen maar kan stellen dat ik denk dat het goed is uitgevoerd.

Samengevat, heb ik een goed gevoel overgehouden als ik terugkijk op de operatie(dag), de organisatie erom heen, de kwaliteit van het werk en kijk uit naar de ontwikkeling van de transplanten. Ik zal de komende maanden de voortgangsresultaten uploaden.

Als er vragen zijn, stel je hieronder gerust..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg combinatie fotos.jpg‎ (116,2 KB, 355x gelezen)
Mheijden1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 17:05   #12
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
09.30 tot 3u

5u 2700 grafts sorry.....

Hoop dat je een goed resultaat behaald dat staat boven water. Grafts aantallen kan niet.

Laatst gewijzigd door koekenbakker; 4 februari 2016 om 17:08
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 17:56   #13
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ziet er erg mooi uit, heel rustig. Winig bloed en hele kleine incisies.

Zo te zien inderdaad flink aantal van voor tot achter.Heel veel succes met herstel en op naar goede groei :-)

Ik ga je volgen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 22:29   #14
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Hallo Hidde,

Ben het met je eens schoon werk.

Jammer dat men niet het aantal grafts implanteerd dat men beweert. Toch kan het een prima resultaat worden.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 23:03   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbakker Bekijk bericht
Hallo Hidde,

Ben het met je eens schoon werk.

Jammer dat men niet het aantal grafts implanteerd dat men beweert. Toch kan het een prima resultaat worden.
Wie zegt dat, dat ze niet het aantal grafts planten wat ze zeggen...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2016, acell, dagbehandeling, esteworld, haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.