Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 november 2014, 02:15   #421
jones1067
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Hoi en hallo daar beste lotgenoten. Ik ben Jelmer en wordt volgend maand 24jr. Sinds een jaar of 2 begin ik symptomen van kaalheid te vertonen dat zich weer uit door beginnende kale plekken op mijn voorhoofd. Mijn haren op mijn voorhoofd zijn ook wat dunner van aard. Mijn doel is om dit te verminderen omdat ik met de rest van mijn haren nog heel goed kan leven. Volgens de dermatoloog is dit de erfelijke vorm en kan ik daar verder vrij weinig tegen doen om pillen slikken na wat ik mezelf zeer zeker niet zie doen. Ik zal mezelf in de komende periode laten inlezen op dit forum en zal als dat mogelijk is ook wat foto's plaatsen van mijn voortgang.

Laatst gewijzigd door jones1067; 8 november 2014 om 02:18
jones1067 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2014, 09:47   #422
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom, ik hoop dat je hier een goede manier vindt om met kaler worden om te gaan. Je bent er niet alleen mee!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 18:10   #423
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Hallo Iedereen,

Ik ben een jonge van 23 jaar. Heb last van grote inhammen en dunner wordend haar. Vooral aan de rand van de inhammen word het minder. Ik lees al een tijdje mee en heb paar besloten een account te maken.

Ik ben 2 weken geleden begonnen met revita shampoo en minox. Ik hoop dat het mijn haar wat dikker kan houden. En hoop over een paar jaar een ht te laten doen voor de inhammen.
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2014, 22:56   #424
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Ik had dit topic over het hoofd gezien, dus ik stel me hier ook nog maar even voor. Ik ben een vrouw van 59 jaar en mijn haar is wel al 15 jaar aan het uitdunnen. Boven op mijn hoofd kun je mijn hoofdhuid al goed zien.
Ik heb jaren gedacht dat het nog wel meeviel, maar kan er nu toch echt niet meer omheen: ik wil een haarstuk!
Ik kwam verleden week van de kapper voor knippen en een kleurtje en toen ze mij het resultaat liet zien met een handspiegel kon ik wel janken. Ben de hele dag depri geweest!
Heb een afspraak gemaakt met Movehs in Boerakker voor volgende week dinsdag. Ik vind het zo spannend en ook eng. Maar ik ben er ook heel erg aan toe. Het is niet meer te doen, loop me de hele dag dood te schamen!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 12:27   #425
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Welkom op het forum. Er is veel info te vinden bij het subforum: haarwerken.
Je bent niet de enige die dit proces door moet en uiteindelijk bij een mooi haarwerk terecht komt.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2014, 14:25   #426
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Dank je Astrid! Heb al heel veel rondgestruind hier en ben al veel wijzer geworden!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2015, 17:06   #427
bexxelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Hoi Allemaal,

ook ik ben nieuw op het haarweb forum.
Ik ben Bexxelle, 25 jaar en ben vastgesteld met Alopecia Androgenetica.
Het is in mijn pubertijd begonnen en heel langzaam aan steeds erger geworden.

In sommige perioden is het erger geweest en in andere perioden viel het weer mee, maar het heeft zeker een impact op mijn gevoel met name mijn zelfverzekerheid. Mijn hoofdhuid is nu duidelijk te zien, net name voorop het hoofd en op mijn kruin achterop mijn hoofd.

In de loop der jaren heb ik al een flink aantal verschillende anticonceptie pillen gehad, en ben ik beland bij de Yasmin pil. Ik heb langere tijd minoxidil gebruikt maar met minimaal resultaat en veel jeuk aan mijn hoofd. Ook heb ik (een kortere periode) dutasteride gebruikt op advies van de intermedica kliniek.
Na het lezen van de mogelijke effecten van dit medicijn op de gezondheid van een toekomstig kindje (nog niet in de planning...maar je weet maar nooit) ben ik ook hieraan gaan twijfelen. Bovendien zou dit me ook niet de bos haar opleveren die ik graag wil, maar het huidige haar behouden.

Dus na flink wikken en wegen ben ik in September gestopt met minoxidil en dutasteride om een hoop kosten (zonder resultaten) te besparen en heb ik mijzelf vorige week een haarstuk laten aanmeten die mij wel die volle bos geeft die ik zocht.

Ik heb een crownextension van echt europees haar laten bevestigen door middel van het micropoint systeem. Het is nog even wennen maar ik ben er zeker erg blij mee!!

Om te leren van jullie ervaringen op dit vlak heb ik me toch maar aangemeld hier

groetjes, bexxelle
bexxelle is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2015, 21:17   #428
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Welkom op het forum. Fijn dat je een prachtig haarwerk hebt aangeschaft. Ondanks dat je nog jong bent kom je met AGA er niet onderuit.
Nu kan je weer mooi voor de dag komen met een volle bos haar en je zelfvertrouwen zal weer toenemen.

Wat jij aangeeft heeft mij altijd weerhouden om medicatie te gaan gebruiken. Weggegooid geld dus en zonde van je tijd en energie!

Geniet van je mooie haarwerk; ik vind je een stoere meid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2015, 22:57   #429
bexxelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Bedankt voor je leuke reactie Astrid.

Ik ben inderdaad (voor mijn eigen idee in elk geval) vrij jong voor een haarstuk, maar het scheelt een hoop tijd welke je in een zoektocht naar "medicijnen" investeert en zorgen over hoe je eruit ziet.

Bovendien is het fijn dat er best veel begrip voor is, zeker nu extensions bijvoorbeeld zo populair zijn. Dus je kan er in zekere zin meer open over zijn, dan over haaruitval/zichtbaar dun haar.

bexxelle is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2015, 14:00   #430
Sachavdm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Hoi ik stel mij langs dze weg nog eens voor! Ik ben30jaar nooit echt last gehad van haaruitval tot vorig jaar mijn haar uitviel met pakken en dit zo'n3maanden lang....naar dr geweest,vond dat ik overdreef en dat het door al die jaren mn speciale haarkleuren kwam,naar dermatoloog geweest en daar stelde ze minoxidil2%voor....heb ik maar niet gedaan,want wou geen extra haargroei op andere plaatsen(ben al onzeker daarover) na3maanden terug geweesten dit gezegd en toen zei ze dat ik dit maar moest doen als ik terug haaruitval kreeg want deze is ondertussen gestopt....nu wel heel weinig haar,hoofdhuid superzichtbaar ,jeuk en witte schilfers en .......geen nieuwe haartjes...... Wil gewoon weten wat ik heb ....vorig jaar ook wel veel afgevallen en veranderd van claire naar mycrogynon50..... Ik vind deze forum super om mensen toch het gevoel te geven niet alleen te zijn....
Sachavdm is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2015, 21:13   #431
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Welkom op het forum Sachavdm. Wat een nare ervaring met de dermatoloog. Vraag anders via je huisarts een seconde opinion aan bij een andere dermatoloog, bij voorkeur bij een vrouwelijke dermatoloog. Zij hebben vaak beter begrip voor vrouwen met haarproblemen. Succes & sterkte!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2015, 06:49   #432
Sachavdm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Hoi merci voor reactie....dit was een vrouwelijke dermatoloog en mijn huisarts wees mee eerder op stress....maar mijn haar toon super veel huid....goh ik slaap er niet van,wil niet meer tssn mensen komen....ik wil echt gewoon weten wat er is zodat ik me kan voorbereiden....
Sachavdm is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2015, 10:48   #433
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Natuurlijk wil je graag weten wat er aan de hand is. Dan kun je je er op instellen: wordt het een haarwerk of is er met een medicijn genezing mogelijk? Je hebt hier duidelijk veel last van, zo'n arts die zegt dat je overdrijft helpt je niet.

Ik zou zoals Astrid zegt een andere dermatoloog zoeken. Er zitten rare kwasten tussen, maar ook aardige en kundige mensen. Jij hebt gewoon de goede nog niet gevonden. Heeft die vrouw waar je was met haar minox eigenlijk een diagnose gesteld?
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2015, 13:06   #434
Sachavdm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Hoi,vamorgen nog eens naar huisdokter geweest en die heeft mijn haar goed bekeken en zei dat ik er me teveel op concentreer en het allemaal teveel in me hoofd steek,het zal door het extreem vermageren zijn en een plotse opwakkering van haaruitval tot gevolg....mits ik nu al paar maanden geen last meer heb van uitval kan dit ook niet aan de pil liggen...komt goed zegt hij.... De dermatoloog die minoxil voorschreef zei dat ik het mannelijk patroon haaruitval heb,dit wel zonder veel te bekijken... Eigelijk sta ik even ver zeker
Sachavdm is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2015, 17:21   #435
JaanvanAken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Dag allemaal, ik ben een -kale- documentairemaker en werk samen met collega Rob Niemantsverdriet aan een documentaire over de psychische/psychologische kant van kaalheid. Zowel bij mannen als vrouwen.

Met de film willen we laten zien dat kaalheid bij mannen een onderschat probleem is en kaalheid bij vrouwen een taboe. De film die we willen maken is een rustige documentaire -geen sensatie en met respect voor de mensen in de film-, waarin het voor de kijker invoelbaar wordt hoe het is om je haren te verliezen en zo in korte tijd een drastische uiterlijke verandering te ondergaan.

We zoeken nog mannen (vrouwen hebben we al gevonden) in verschillende stadia van kaalheid die mee zouden willen werken: een man die net ontdekt dat hij kaal begint te worden, een man met iets gevorderde kaalheid die overweegt daar iets aan te doen met medicijnen dan wel een transplantatie en een man die volledig kaal is en dat al dan niet geaccepteerd heeft.

Wellicht dat er via het forum mannen te vinden zijn die willen overwegen aan de documentaire mee te werken? Vragen of meer informatie, neem dan vrijblijvend contact op via e-mail of een privebericht.
Groeten,
Jaan van Aken
JaanvanAken is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.