Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2008, 01:40   #121
DaNa38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2008
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag dana

hier sta ik van te kijken, bij mij zijn de regels namelijk weer erger geworden ipv minder erg, sinds het slikken van de diane. Maar goed, elk lichaam is natuurlijk anders, dus elke reactie op het middel ook.

het staat naar mijn weten ook (nog) niet in de lijst met bijwerkingen. Moet je dit niet melden aan de producenten van diane, als mogelijke bijwerking?

xxx marte
hoi marte
sorry dat ik zo laat reageer, wegens ziekte, maar ik kan dit wel eens met de apotheek bespreken en dat zij dat dan voor mij melden. Bedankt voor de tip, zelf niet aangedacht,
dana
__________________
jan 07: dunner haar. april: alopecia difuus? derma Rijnstate. aug: aanvang jeuk en haarpijn. sept: enorme haarpijn. haar kortgeknipt (advies derma). dec: verandering haarstructuur- dos. feb 08: jeuk en nog eens jeuk. hoofd-huid eraf (derma gaf te sterk middel).hard kronkelig haar, veel haarpijn en jeuk.eind feb: jeuk is overgeslagen naar hele lichaam.Juli: weinig haaruitval maar ook minder haar. het haar begint af te breken. dec: brede scheiding en kalende kruin, ruw haar.
Middelen: antihistamine helpen/verminderen jeuk niet.
Ketoshampo (mee gestopt nov 08/te sterk, meer haaruitval en veranderde haarstructuur). Tropicorte (gestopt sinds 22 juli 2008, krijg pijn op mijn hoofd (haarpijn?).
Lasercomb gebruikt: een ramp; mijn hele hoofdhuid deed zeer heb de hele nacht met een natte handdoek opgezeten. Overige: aug 08: gestopt Prozac. 1 x Lormetazepam, Nep Diane, Lyrica.
diagnose 23-12: neuropatische zenuwpijn (haarpijn)
DaNa38 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2008, 20:07   #122
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hoi,

Finasteride hoeft niet persé met een ac-pil genomen te worden. Het gaat erom dat je niet zwanger mag raken dus bijv. een spiraal zou ook mogen als je op de ac-pil niet zo goed reageert.

Of niets erbij gebruiken maar dan moet je wel heel goed opletten en zorgen dat je niet zwanger wordt.

Groetjes,
Lonneke
__________________
Regime
Medicijnen
Diane 35 (tot okt 2007)
Rooscure shampoo

Voedingssupplementen
Visolie Omega 3-6-9 (sinds juni 2008)
Huid, haar en nagel (sinds juni 2008)

Status
Zoekend naar het juiste medicijn...
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2008, 08:26   #123
Foija
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2006
Berichten: 31
hallo,
ik had me paar jaar geleden aangemeld maar ben sinds vandaag weer komen kijken hier.
bijna 2 jaar geleden kreeg ik dus ook te horen dat ik last had van mannelijke kaalheid. Ik moest naar de haarkliniek in geldermalsen en kreeg finasteride voorgeschreven. Ook was het beter dat ik de diane 35 pil zou gaan gebruiken. Dit heb ik een jaar gedaan en dat ging eigenlijk wel goed voor mijn haar. Maar ik werd veel sjagerijniger en kortaf door die pil. Tenmisnte dat denk ik. Dus ben dit jaar weer begonnen met mijn pil die ik eerst altijd had. Nu heb ik sinds een paar maanden weer veel haaruitval lijkt het en ook is mijn haar veel vetter geworden.
Ik zou graag van jullie weten wat jullie allemaal doen. Ik heb het gevoel dat de finasteride veel minder zijn werk doet. Ik voel me weer zo onzeker over mijn haar.
Foija is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 13:31   #124
Konijntje99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 81
Weet iemand welke werking de mini pil (cezarette) heeft op haaruitval?
Ik zou er misschien mee beginnen omdat ik harmonet altijd heel lang doorslik en ik denk dat mijn haaruitval daardoor komt, dan kan ik beter een pil nemen die gemaakt is om aan 1 stuk door te nemen.
Konijntje99 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 15:43   #125
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Via deze website (http://www.consumed.nl/medicijnen/515/Cerazette®) kun je er achter komen welke werkzame stoffen er in een medicijn zitten.

Bij Cerazette is dat desogestrel, hetgeen een C19-progestageen is met androgene werking en die moet je dus niet hebben (naar beneden scrollen bij: http://europe.obgyn.net/nederland/de...t/hoofdstuk_13)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 17:26   #126
Konijntje99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 81
Ai, verdorie toch, leek me net zo handig.
Konijntje99 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 14:25   #127
rose23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2008
Berichten: 1
Haaruitval en de pil

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus weet nog niet zo goed hoe alles werkt.

Ik heb de volgende vraag:

vroeger rond mijn 15de had ik heel erg dik golvend donker haar. vanaf mijn 16de ben ik de pil gaan slikken omdat mijn menstruatie op verschillende tijden kwam, soms bleeft het wel een jaar weg. dus naar de dokter geweest en daar heb ik de pil stediril 30 gekregen. Nergens last van gehad daarna. ben wel ff gestopt tussen mijn 18 en 19de. maar sinds mijn 19de slik ik weer stediril 30. Maar sinds een paar maanden is mijn haardos veranderdt in sluik, vet haar, zit geen golfje meer in. En heb ook last van een jeukende hoofdhuid en haaruitval. Mijn haar wordt steeds dunner en de kleur veranderd ook, vroeger had ik donker haar tegen het zwarte aan en nu wordt het lichtbruin hoe kan dat?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

groetjes rose
rose23 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 15:10   #128
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Rose,
Er kan vanalles aan de hand zijn. Jeuk kan wijzen op een allergische reactie b.v. op bepaalde chemicaliën in shampoo of conditioner, maar kan ook duiden op een eczeem.
Het beste kun je je hoofd en haar even laten bestuderen door de huisarts.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 14:40   #129
Konijntje99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 81
Net de yasmin pil gekocht maar durf er eigenlijk niet goed mee te beginnen
Je leest zoveel over trombose en longembolien door die pil, en mijn hematocriet is al zo hoog. Ik weet het niet goed..
Konijntje99 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 14:47   #130
Foija
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2006
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konijntje99 Bekijk bericht
Net de yasmin pil gekocht maar durf er eigenlijk niet goed mee te beginnen
Je leest zoveel over trombose en longembolien door die pil, en mijn hematocriet is al zo hoog. Ik weet het niet goed..
Ik had meer last van de diane35 pil met trombose enzo dan met yasmin. Heb hem ook nog niet lang, heb nu in ieder geval geen zere benen meer en die had ik bij de diane35 wel!
suc6, ik hoop dat je toch druft te proberen. Als je merkt dat het niet goed gaat gewoon gelijk stoppen of de huisarts even bellen!
__________________
groetjes


slik:
Slikte Finasteride 1,25 mg (per okt 2006)
slik nu 2,5 mg Finasteride (per okt 2008)
Yasmin (per okt 2008, voorheen Diane35 vanaf aug 08)
nu ijzertabletten omdat mn ijzer te laag is (okt 2008)
Foija is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 12:03   #131
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Misschien een rare vraag, maar zou één van jullie Diane35 gebruiksters 1 van die pilletjes naar mij op willen sturen (uiteraard vergoed ik je portokosten)? Ik volg al een tijdje een behandeling tegen allergieën bij een kinesioloog en zij wil mij erg graag testen op die pil, maar aangezien ik 'm zelf niet meer slik en ik niemand die meer ken die 'm nog slikt, moet ik me even tot jullie wenden. Mocht je dit geen probleem vinden, zou je me dan een privébericht kunnen sturen? Dan mail ik je mijn adres.

Alvast bedankt!
Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 12:22   #132
Foija
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2006
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Misschien een rare vraag, maar zou één van jullie Diane35 gebruiksters 1 van die pilletjes naar mij op willen sturen (uiteraard vergoed ik je portokosten)? Ik volg al een tijdje een behandeling tegen allergieën bij een kinesioloog en zij wil mij erg graag testen op die pil, maar aangezien ik 'm zelf niet meer slik en ik niemand die meer ken die 'm nog slikt, moet ik me even tot jullie wenden. Mocht je dit geen probleem vinden, zou je me dan een privébericht kunnen sturen? Dan mail ik je mijn adres.

Alvast bedankt!
Sammy
stuur je adres maar naar me toe!
__________________
groetjes


slik:
Slikte Finasteride 1,25 mg (per okt 2006)
slik nu 2,5 mg Finasteride (per okt 2008)
Yasmin (per okt 2008, voorheen Diane35 vanaf aug 08)
nu ijzertabletten omdat mn ijzer te laag is (okt 2008)
Foija is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2008, 12:42   #133
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Stoppen met Diane?

Hoi,

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest op dit forum, oa omdat ik mijn haarprobleem even met 'rust' wou laten. Nu loop ik toch weer een tijdje met de vraag of ik door moet gaan met het slikken van de Diane35. Deze slik ik, omdat mijn haar de afgelopen jaren (vooral bovenop) steeds dunner is geworden. Volgens de dermatoloog AGA. Het probleem is nu dat ik zelf met het idee rondloop dat mijn haaruitval niet door hormonen komt, maar door innerlijke onrust en stress, waar ik al jaren last van heb. Maar ja, hoe kom ik er achter of die stelling waar is? Het andere probleem is dat ik erg slecht tegen de pil kan. Mijn innerlijke onrust en mijn stemmingswisselingen wordt door de pil namelijk nog veel erger en ik voel me er niet lekker bij. Het zit ook in de familie, mijn zus en moeder kunnen ook niet tegen de pil. Maar ik ben bang dat als ik met de pil stop, het proces van haarverdunning dan weer door gaat (omdat het dan misschien toch aan AGA ligt).
Wat denken jullie hierover en wat zouden jullie in mijn geval doen? Het is echt een beetje een dilemma aan het worden en ik kom er zelf niet echt uit...
Grts en bedankt,
Moorea
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2008, 13:00   #134
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Moorea,
Ik zie dat je ook ijzertabletten slikt... Heb je dan nog steeds een ijzertekort?

En dan "de pil" niet verdragen... Er zijn zoveel verschillende pillen!
Je zou kunnen overstappen op de Yasmin of de Yaz. Beide pillen bevatten geen cyproteronacetaat, maar drospirenone, een prostageen dat het meest lijkt op natuurlijke progesteron. En misschien kun je er minoxidil-lotion bij gaan gebruiken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2008, 14:55   #135
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Moorea,
Ik zie dat je ook ijzertabletten slikt... Heb je dan nog steeds een ijzertekort?

En dan "de pil" niet verdragen... Er zijn zoveel verschillende pillen!
Je zou kunnen overstappen op de Yasmin of de Yaz. Beide pillen bevatten geen cyproteronacetaat, maar drospirenone, een prostageen dat het meest lijkt op natuurlijke progesteron. En misschien kun je er minoxidil-lotion bij gaan gebruiken.
Hoi Hanna,

Bedankt voor je antwoord.
Ik slik inmiddels geen ijzertabletten meer omdat ik daardoor een beetje last kreeg van obstipatie/ stoelgang ... Ik zat destijds op de ondergrens, wat nog wel valt onder het normale ijzergehalte en dus nog gezond is. Maar in mijn geval heeft mijn dokter toen toch ijzertabletten gegeven, vanwege mijn haar, maar ook omdat ik vaak moe ben. Ik ga morgen opnieuw mijn bloed laten prikken om te kijken hoe het nu staat met mijn ijzer en ook vitamine B12.
Ik heb ook wel eens over de Yasmin gedacht, maar daar hoor je vaak van die rare verhalen over, dat ik het nog niet geprobeerd heb. De Yaz ken ik niet. Maar voor aga heb je toch juist cyproteronacetaat nodig? Of is drospirenone ook goed?
Minox heb ik ooit nog nooit geprobeerd... Dat durf ik ook niet zo goed, omdat ik het liefst zo weinig mogelijk 'troep'/chemische middelen op mijn hoofd smeer. Maar misschien moet ik er toch maar eens aan geloven...
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.