Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 8 augustus 2008, 23:06   #346
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
http://www.huidinfo.nl/schimmel%20op...e%20hoofd.html



Doet me toch wel een een beetje schrikken. Op mijn werk lopen twee honden rond. Eentje daarvan is sinds +- 6 weken continu aan het krabben en jeuken en heeft 2 weken geleden al een grote plek kapot gekrapt bij zijn keel. Dat is inmiddels weer hersteld maar hij is nog steeds hele dagen aan het jeuken en hij stinkt gigantisch.

Ook zit hij wel eens vlakbij me te jeuken en te krabben en zijn ligplaats is op minder dan 2 meter afstand van mijn werkplek. Zou dit op mij over geslagen kunnen zijn?

Toch lijkt bij mij mijn haar meer bezaait te zijn met talg en huidschilfers. Dit is bij mij ook gecombineerd met haaruitval en lijkt meer op de klachten van Seborroïsch eczeem gecombineerd met haaruitval.

Hebben meer mensen deze haaruitval gecombineerd met Seborroïsch eczeem?
wat grappig,
ik gaf onze kat ook al de schuld aangezien die een kaal plekje op zn oor heeft.
ik heb een plek op mn achterhoofd zitten die licht schilfert, irriteert en erg uitvalt... maar volgens mij is het gewoon seb. eczeem gezien enkele rode vlekken op mn scheiding en diffuse haaruitval.
stress maakt het alleen maar erger, en met de middelen van de dokter kom je er ook niet zomaar vanaf.
ik wou zelf ook al naar de dierenarts voor een schimmelkweek gezien de huisarts daar te lui voor is en toch zegt dat je ketoconazol moet gebruiken
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2008, 23:17   #347
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
wat grappig,
ik gaf onze kat ook al de schuld aangezien die een kaal plekje op zn oor heeft.
ik heb een plek op mn achterhoofd zitten die licht schilfert, irriteert en erg uitvalt... maar volgens mij is het gewoon seb. eczeem gezien enkele rode vlekken op mn scheiding en diffuse haaruitval.
stress maakt het alleen maar erger, en met de middelen van de dokter kom je er ook niet zomaar vanaf.
ik wou zelf ook al naar de dierenarts voor een schimmelkweek gezien de huisarts daar te lui voor is en toch zegt dat je ketoconazol moet gebruiken
Haha idd .

Bij mij is het niet echt 1 plek waar het uitvalt en schilfert. Het is vooral aan de voor en zijkanten van mijn hoofd. Echt bovenop in mijn kruin enzo zit het volgens mij niet. Als ik mijn haar van mijn voorhoofd omhoog doe zie ik allerlei witte puntjes bijna onderaan de haren zitten of op de hoofdhuid. Het zijn niet echt korsten, meer losse puntjes.

Heb jij trouwens onderzoek naar jou eczeem laten doen Angelique? Nemen ze dan wat haar af om te onderzoeken? Dit lijkt mij namelijk handig om snel te laten vast stellen wat ik nou precies heb.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2008, 23:52   #348
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Haha idd .

Bij mij is het niet echt 1 plek waar het uitvalt en schilfert. Het is vooral aan de voor en zijkanten van mijn hoofd. Echt bovenop in mijn kruin enzo zit het volgens mij niet. Als ik mijn haar van mijn voorhoofd omhoog doe zie ik allerlei witte puntjes bijna onderaan de haren zitten of op de hoofdhuid. Het zijn niet echt korsten, meer losse puntjes.

Heb jij trouwens onderzoek naar jou eczeem laten doen Angelique? Nemen ze dan wat haar af om te onderzoeken? Dit lijkt mij namelijk handig om snel te laten vast stellen wat ik nou precies heb.
Bij mij valt het ook over mijn hele hoofd uit dus, en eerst vooral heel erg bij mn slapen (aan de voorkant bij mn haarlijn- daar is het ooit begonnen). Ik denk dat dat toch ergens wel verbeterd was met ketoconazol. Helaas hou ik dan wel een hele rare plek op mn achterhoofd die dus ook veel meer uit lijkt te vallen. het zit ook een beetje rond mn oren.

Ik denk dat jij bij de huisarts ook gewoon ketoconazol shampoo gaat krijgen, en misschien wel denorex of een corticosteroïde lotion.
Ik ben dus niet van mn problemen af nog. zoals wel meer mensen waarschijnlijk... momenteel heb ik nog rode vlekken en mega veel haaruitval met van die witte puntjes.

ik wilde dus graag onderzoek; vooral omdat ik zo'n iemand ben die alles zeker wil weten. want alleen als ze weten wat het precies is, of welke schimmel/gist kunnen ze een gepaste behandeling geven lijkt me. ik werd ook moe van die ketoconazol; daardoor lijkt de haaruitval wel erger te worden. dus ik wist niet of het wel het juiste middel was.

maar je moet dus gewoon blijven proberen, en vooral geen vette dingen in je haar smeren.

ik denk wel dat ik ervan kan genezen als mn lichaam/hormonen weer een beetje in balans is, of als ik bijvoorbeeld een tijd op vakantie zou gaan. (het is begonnen toen ik heel erg veel stress had)
bovendien heb ik afgelopen jaar 2 operaties gehad en ook een antibiotica kuur die het enkel nog erger maakte. korsten heb ik overigens nooit gehad. eigenlijk vind ik de haaruitval het grootste probleem

Laatst gewijzigd door ..Angelique..; 8 augustus 2008 om 23:54
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 00:01   #349
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
ik wilde dus graag onderzoek; vooral omdat ik zo'n iemand ben die alles zeker wil weten. want alleen als ze weten wat het precies is, of welke schimmel/gist kunnen ze een gepaste behandeling geven lijkt me. ik werd ook moe van die ketoconazol; daardoor lijkt de haaruitval wel erger te worden. dus ik wist niet of het wel het juiste middel was.

korsten heb ik overigens nooit gehad. eigenlijk vind ik de haaruitval het grootste probleem
Ja ik wil het idd ook graag zeker weten. Niet dat je medicijnen/middeltjes krijgt tegen iets wat je misschien helemaal niet eens hebt. Dat zou echt zonde zijn. Zeker als er dan ook nog eens bijwerkingen van kunnen komen.

Het haaruitval is voor mij ook het grootste probleem. Zie mijn haar al redelijk veel uitvallen en dun worden en baal hier gigantisch van. Hierdoor schoot ik direct in de stress en het is toch wel heel moeilijk om van die stress af te komen op zo'n manier. Het vergroot je probleem ook nog eens. Ik lees nu boeken over positief denken en probeer kalm te blijven. Hopelijk knap ik daar geestelijk van op.

Dit kan ik jou ook aanraden Angelique. Als je wilt kan ik wel wat titels van boeken voor je opzoeken.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 00:21   #350
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Ja ik wil het idd ook graag zeker weten. Niet dat je medicijnen/middeltjes krijgt tegen iets wat je misschien helemaal niet eens hebt. Dat zou echt zonde zijn. Zeker als er dan ook nog eens bijwerkingen van kunnen komen.

Het haaruitval is voor mij ook het grootste probleem. Zie mijn haar al redelijk veel uitvallen en dun worden en baal hier gigantisch van. Hierdoor schoot ik direct in de stress en het is toch wel heel moeilijk om van die stress af te komen op zo'n manier. Het vergroot je probleem ook nog eens. Ik lees nu boeken over positief denken en probeer kalm te blijven. Hopelijk knap ik daar geestelijk van op.

Dit kan ik jou ook aanraden Angelique. Als je wilt kan ik wel wat titels van boeken voor je opzoeken.
ik ben een beetje over dat punt heen- want na al die haren die de afgelopen 3-4 maanden zijn uitgevallen is het nog niet echt veel dunner; een mens heeft denk ik meer haar dan hij zelf denkt. je raakt er dus een beetje gewend aan en ketoconazol laat het ook wel iets dikker lijken. Maar ik zat dus ook echt te flippen de eerste weken van mei. maar het is nu nog steeds niet verminderd. en ben dus voor mezelf al weer nieuwe dingen aan het plannen enzo om eraan te werken. maar stoppen met ketoconazol is dus geen optie.
en die huisartsen zijn echt lastig van mij. ik hoop dat ik nu weer een corticosteroïde lotion kan krijgen. (dat schijnt immers ook niet goed voor je hoofd te zijn, dus geven ze niet graag) maar ik dacht daar toen in het begin wel meer baat bij te hebben. Later is het keihard teruggekomen toen ik geen ketoconazol meer gebruikte.

maar als je leest hoe ze die schimmels bij honden/katten behandelen wordt je gek... dan zitten de sporen overal en zou je je huis praktisch moeten "uitroken".
maar een dierenarts doet dus wel een schimmelkweek. en als je bij de huisarts komt word je enkel weggestuurd met een recept voor ketoconazol
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 01:29   #351
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
.... Op mijn werk lopen twee honden rond. Eentje daarvan is sinds +- 6 weken continu aan het krabben en jeuken en heeft 2 weken geleden al een grote plek kapot gekrapt bij zijn keel. Dat is inmiddels weer hersteld maar hij is nog steeds hele dagen aan het jeuken en hij stinkt gigantisch.
Ook zit hij wel eens vlakbij me te jeuken en te krabben en zijn ligplaats is op minder dan 2 meter afstand van mijn werkplek. Zou dit op mij over geslagen kunnen zijn?
Iemand moet die hond wassen met flink veel shampoo, het liefst in een ligbad, zodat alle vlooien naar zijn kop rennen en makkelijk gevangen kunnen worden en verzopen kunnen worden in het zeepwater, daarna flink trimmen, kammen, nogmaals met de vlooienkam erdoorheen en dan anti-vlooiendruppels in zijn nek. Juli/augustus is top-vlooientijd!

@ Angelique,
Corticosteroïde lotions en crèmes zijn behoorlijk gevaarlijk omdat ze de huid dunner maken en ook pigmentstoringen kunnen veroorzaken. Dus altijd zo kort mogelijk en zo min mogelijk gebruiken.

*

Laatst gewijzigd door Hanna; 9 augustus 2008 om 12:05
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 02:09   #352
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht

@ Angelique,
Corticosteroïde lotions en crèmes zijn behoorlijk gevaarlijk omdat ze de huid dunner maken en ook pigmentstoringen kunnen veroorzaken. Dus altijd zo kort mogelijk en zo min mogelijk gebruiken.
Dat was mn angst ook destijds om het niet te gebruiken of in ieder geval niet volgens voorschrift... achteraf had ik het misschien beter wél kunnen doen.
maar hun denken zoveel rare dingen van mij zeg maar eerst een kalmeringsmiddelen junk, en nu waarschijnlijk een corticosteroïde junk... alleen keto werkt gewoon niet. tenminste niet bij mij....
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 02:26   #353
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Werd de jeuk en haaruitval erger door de keto?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 09:21   #354
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Werd de jeuk en haaruitval erger door de keto?
jeuk werd niet erger, maar minder.... evenals korreltjes of schilfers.
haaruitval werd wel erger.
bij 'verkeerd' gebruik gaat de keto pas irriteren.
van denorex kreeg ik wel jeuk- als ik zag wat voor effect het op andere plekken van mn lichaam had (brande/irritatie) is het echt gemeen spul
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 13:14   #355
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In ieder geval zullen corticosteroïden alleen de jeuk verhelpen, maar niet de oorzaak aanpakken en wèl de hoofdhuid dunner maken, waardoor je corticosteroïden dus slechts tijdelijk mag gebruiken.

Ketoconazol is wel een anti-schimmelmiddel dat de oorzaak aanpakt en ook een anti-androgene werking schijnt te hebben.
Misschien had je 2% keto en was dat percentage te hoog? Rooscure bevat 1% keto.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 15:22   #356
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
In ieder geval zullen corticosteroïden alleen de jeuk verhelpen, maar niet de oorzaak aanpakken en wèl de hoofdhuid dunner maken, waardoor je corticosteroïden dus slechts tijdelijk mag gebruiken.

Ketoconazol is wel een anti-schimmelmiddel dat de oorzaak aanpakt en ook een anti-androgene werking schijnt te hebben.
Misschien had je 2% keto en was dat percentage te hoog? Rooscure bevat 1% keto.
Hoi Hanna,
in rooscure zit parfum- wat dus erg onverstandig is om te gebruiken bij dit soort aandoeningen en alleen maar voor meer jeuk kan zorgen. de 2% keto is voor mij goed. ketoconazol is alleen geen echte ontstekingsremmer, vandaar dat de symptomen wel afnemen, maar de huid rood blijft en haren uit blijven vallen.
ketoconazol pakt alleen de schimmel aan, en dus niet de ontsteking zelf. na 2 maanden weet ik wel dat ik er zonder corticosteroïde nu ook niet vanaf kom en heb ik geen andere keus.
verder zal het dus nog wel even afwachten worden in hoeverre dit toch ook met mn hormonen te maken gaat hebben. ik vermoed dus wel een verband
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 17:59   #357
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Had je de topic Inflammation al doorgenomen? Daar schrijven mensen wèl baat te hebben bij Rooscure:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4029
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 18:07   #358
Betty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Berichten: 55
Hoi Angelique,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ik heb nu ook Ketoconazol shampoo, Denorex Rx shampoo en Locoid Lotion (bijnierschors-hormoon) van de huisarts gekregen. Ik heb een paar kale plekjes en verder diffuus haaruitval. Aan de uiteinden van mijn (vaak lange) haren zit een wittig talgknopje/schilferbolletje. Ik heb gister voor het eerst mijn haar gewassen met de middeltjes van de dokter. Ik kan nog niet zeggen of mijn haaruitval daarvan erger is geworden, maar volgensmij heb ik geen irritatie-reactie gekregen. Ik ben echt als de dood voor nog meer haaruitval..... Hoe kan het dat de producten voor meer haaruitval kunnen zorgen?? Haaruitval is toch een proces wat zich van binnen afspeeld, zegmaar? Of maak ik nu een denkfout?

Oja, ik ben trouwens nu 19 jaar en de haaruitval is bij mij begonnen op mn 15e. (ik vermoed naar aanleiding van een eetstoornis en ijzergebrek/bloedarmoede).
Meestal was ik mijn haar 3 x per week, maar op de gebruiksaanwijzing staat dat ik 2x p/w moet wassen met de shampoo. Kan het kwaad als ik dit 3 x per week ga doen met Denorex en Keto?

Liefs Betty

Laatst gewijzigd door Betty; 9 augustus 2008 om 19:18
Betty is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 18:31   #359
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betty Bekijk bericht
Hoi Angelique,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ik heb nu ook Ketoconazol shampoo, Denorex Rx shampoo en Locoid Lotion (bijnierschors-hormoon) van de huisarts gekregen. Ik heb een paar kale plekjes en verder diffuus haaruitval. Aan de uiteinden van mijn (vaak lange) haren zit een wittig talgknopje/schilferbolletje. Ik heb gister voor het eerst mijn haar gewassen met de middeltjes van de dokter. Ik kan nog niet zeggen of mijn haaruitval daarvan erger is geworden, maar volgensmij heb ik geen irritatie-reactie gekregen. Ik ben echt als de dood voor nog meer haaruitval..... Hoe kan het dat de producten voor meer haaruitval kunnen zorgen?? Haaruitval is toch een proces wat zich van binnen afspeeld, zegmaar? Of maak ik nu een denkfout?

Oja, ik ben trouwens nu 19 jaar en de haaruitval is bij mij begonnen op mn 15e. (ik vermoed naar aanleiding van een eetstoornis en ijzergebrek/bloedarmoede).
Meestal was ik mijn haar 3 x per week, maar op de gebruiksaanwijzing staat dat ik 2x p/w moet wassen met de shampoo. Kan het kwaad als ik dit 3 x per week ga doen met Denorex en Keto?

Liefs Laila
ik zou 2x per week aanhouden, omdat je anders last kan krijgen van irritatie. meestal krijg je pas irritatie na een aantal keer- dus kijk eerst maar hoe het gaat.
Maar van de ketoconazol moet je echt maar een theelepeltje gebruiken. eventueel 2 als je lang haar hebt, en niet genoeg schuim voor je achterhoofd.

zoals ik al zei weet ik niet of alle haaruitval wel door dit eczeem dus komt. je zou dus gewoon de kuur "trouw" af moeten maken en volgens voorschrift en dan kijken hoe het gaat. ik was er alleen niet zomaar vanaf en moet waarschijnlijk echt regelmatig ketoconazol blijven gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Had je de topic Inflammation al doorgenomen? Daar schrijven mensen wèl baat te hebben bij Rooscure:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4029
het topic Inflammation gaat over de onstekingsreactie die door DHT (aga) in het haarzakje wordt veroorzaakt, en over een serieuze huidontsteking zoals eczeem; daar heb je volgens mij meer voor nodig dan alleen ketoconazol om dat onder controle te krijgen.

Laatst gewijzigd door ..Angelique..; 10 augustus 2008 om 15:23
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 19:26   #360
Betty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Berichten: 55
Bedankt voor je reactie. Ik zal het inderdaad eerst even aan moeten kijken.
Stel dat mijn haar vet is, en ik het toch een derde keer wil wassen; wat voor een shampoo raad je mij dan aan? Iets in de trant van Neutral/Dermolin/Babyshampoo? Of alleen Denorex zonder Ketoconazol? En als ik mijn kuur (van 1 maand) heb afgemaakt, kan ik dan over op de "normale" shampoo's?
Hoe gaat het trouwens nu met jouw haaruitval/Seb. Eczeem? Is het een beetje stabiel?

Liefs Betty
Betty is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.