Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 november 2011, 11:27   #1411
UVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2010
Berichten: 30
Ja, die 150-200 is al een tijdje maar dit heeft ook deels te maken met seborroïsch eczeem en stress (kaakoperaties en veel pijn steeds). Opmerkelijk is wel dat mijn temple points ongelofelijk dun zijn geworden, dit terwijl mijn inhammen momenteel veel meer gradueel verslechteren. Ik hoop in ieder geval dat ik nog wat hergroei kan verwachten, want het lijkt mij sterk dat de volledige uitval veroorzaakt wordt door aga.
UVT is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 10:40   #1412
Manara
HaarWeb lid
 
Manara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ja, je hoort wel vaker een maand of 6 weken genoemd worden als start van een shedding. Met drie maanden moet het wel achter de rug zijn.


Ik ben eind juli begonnen met fina (eerst de Propecia 1mg en na een maand overgestapt op 5mg tabletten van PHC). Alvorens met fina te beginnen had ik me ingelezen op dit forum over de werking. Vooral de slechte ervaringen deden mij twijfelen of ik er goed aan zou doen om met fina te beginnen, maar uiteindelijk trok de enquete mij over de streep.

Na zo'n 5 maanden met fina heb ik geen enkele bijwerking ervaren. Zelfs geen shedding zoals hierboven. Ik zeg er wel bij dat ik ws een trage AGA heb. Vanaf mijn 18e (ben nu bijna 38) is het tergend langzaam gegaan, en dan alleen bij de inhammen. Vanwege de tergend langzame uitval kan ik moeilijk vaststellen of er sprake is van stabilisatie, maar ik geloof van wel
Manara is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 11:02   #1413
Hair101
HaarWeb lid
 
Hair101's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2011
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manara Bekijk bericht
Ik ben eind juli begonnen met fina (eerst de Propecia 1mg en na een maand overgestapt op 5mg tabletten van PHC). Alvorens met fina te beginnen had ik me ingelezen op dit forum over de werking. Vooral de slechte ervaringen deden mij twijfelen of ik er goed aan zou doen om met fina te beginnen, maar uiteindelijk trok de enquete mij over de streep.

Na zo'n 5 maanden met fina heb ik geen enkele bijwerking ervaren. Zelfs geen shedding zoals hierboven. Ik zeg er wel bij dat ik ws een trage AGA heb. Vanaf mijn 18e (ben nu bijna 38) is het tergend langzaam gegaan, en dan alleen bij de inhammen. Vanwege de tergend langzame uitval kan ik moeilijk vaststellen of er sprake is van stabilisatie, maar ik geloof van wel
Split je die 5mg tabletten wel? Het is niet de bedoeling dat je 5mg per dag inneemt.
Hair101 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 11:36   #1414
Manara
HaarWeb lid
 
Manara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 13
Klopt. Ik vergat te vermelden dat ik de pillen met een pillensnijdertje split. Soms deelde ik ze ook weleens door vijven, maar dat was de moeite niet.
Manara is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 19:22   #1415
geenkaleknikker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manara Bekijk bericht

Na zo'n 5 maanden met fina heb ik geen enkele bijwerking ervaren. Zelfs geen shedding zoals hierboven. Ik zeg er wel bij dat ik ws een trage AGA heb. Vanaf mijn 18e (ben nu bijna 38) is het tergend langzaam gegaan, en dan alleen bij de inhammen. Vanwege de tergend langzame uitval kan ik moeilijk vaststellen of er sprake is van stabilisatie, maar ik geloof van wel
I heb ook een trage AGA. Toen ik met 35 jaar begon met 1 mg finasteride per dag had ik enkel inhammen die heel langzaam groter werden. Met mannen met een trage AGA schijnt het juist het beste te werken
Ik had na 5 maanden ook nog geen bijwerkingen, die kwamen later wel.
__________________
Regime

Finasteride 1 mg per dag (sinds 2004)
5% minoxidil 1 ml per dag (2009-2010)
geenkaleknikker is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 21:32   #1416
Manara
HaarWeb lid
 
Manara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geenkaleknikker Bekijk bericht
I heb ook een trage AGA. Toen ik met 35 jaar begon met 1 mg finasteride per dag had ik enkel inhammen die heel langzaam groter werden. Met mannen met een trage AGA schijnt het juist het beste te werken
Ik had na 5 maanden ook nog geen bijwerkingen, die kwamen later wel.
Dat wordt spannend voor mij dan
Maar ik zie dat je al een aantal jaar fina gebruikt, dus de bijwerkingen zullen wel meevallen. Of nemen de bijwerkingen (en welke) toe naarmate de jaren verstrijken?
Manara is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 21:37   #1417
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manara Bekijk bericht
Of nemen de bijwerkingen (en welke) toe naarmate de jaren verstrijken?
Volgens mij niet. Je hebt ze of je hebt ze niet.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 22:14   #1418
Manara
HaarWeb lid
 
Manara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Volgens mij niet. Je hebt ze of je hebt ze niet.
Wat was jouw reden om met fina te stoppen?
Manara is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 19:13   #1419
geenkaleknikker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manara Bekijk bericht
Dat wordt spannend voor mij dan
Maar ik zie dat je al een aantal jaar fina gebruikt, dus de bijwerkingen zullen wel meevallen. Of nemen de bijwerkingen (en welke) toe naarmate de jaren verstrijken?
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik zie verminderd libido als iets positiefs . De bijwerkingen op dat gebied kwamen na een paar jaar. Voor mij doet finasteride dus twee positieve dingen: het houd mijn haar al 7 stabiel en het verminderde mijn libido waardoor ik meer tijd vrij kreeg voor de belangrijkere dingen des levens
__________________
Regime

Finasteride 1 mg per dag (sinds 2004)
5% minoxidil 1 ml per dag (2009-2010)

Laatst gewijzigd door geenkaleknikker; 7 december 2011 om 19:16
geenkaleknikker is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 20:07   #1420
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manara Bekijk bericht
Wat was jouw reden om met fina te stoppen?
Ik ben niet gestopt. Een tijdje geleden wel, om te kijken naar de consequenties, maar ik kreeg veel haaruitval en ben dus toen toch maar weer begonnen!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2011, 15:34   #1421
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Even iets anders: kan het zijn dat je door fina meer vocht onderhuids vasthoudt?
Het is niet veel maar ik merk dat mijn spieren er minder strak uitkomen op mijn buik en borst?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2011, 17:19   #1422
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Even iets anders: kan het zijn dat je door fina meer vocht onderhuids vasthoudt?
Het is niet veel maar ik merk dat mijn spieren er minder strak uitkomen op mijn buik en borst?
Eet je mss te veel? Ouderdom is ook een mogelijkheid. Of het door de fina komt weet ik niet. Ik betwijfel het!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2011, 19:23   #1423
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Eet je mss te veel? Ouderdom is ook een mogelijkheid. Of het door de fina komt weet ik niet. Ik betwijfel het!
Nee hoor. Omdat je van fina ook een (kleine) kans op gynocomastia kunt krijgen omdat DHT wordt onderdrukt en het oestrogeen gedeelte kan oplopen zou het ook kunnen dat je onderhuisvocht gaat vasthouden?!
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 07:21   #1424
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Ok even mijn ervaring.

Ik gebruik een testosteron kuur met finasteride erbij, ik heb dit al eens eerder gedaan en tijdens die kuur was ik constant opgewonden. Sinds de fina icm de kuur heb ik sinds een paar weken last van slappe erecties, verminderd sexdrang, moeite met ejaculeren en heel waterige ejaculatie.

Ik heb al een aantal maleni gepoogd sex te hebben, waarop het moeilijk was een erectie te krijgen en als ie eenmaal hard is was hij bij het verwisselen van positie binnen 10-20seconden de erectie alweer half slap.

Kanttekening:de eerste 1-2x dat het gebeurde realiseerde ik me niet dat h
et aan de fina zou kunnen liggen dus ik weet biet hoe erg het psychisch component een rol speelt....
Ps: ik gebruik de fina al 6 weken waarvan de problemen zich de laaste 2 weken pas voordoen...de haaruiitval is inmiddels wel compleet gestopt waar ik zeer blij mee ben

Help?

Laatst gewijzigd door R-yan; 18 december 2011 om 07:27
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 10:38   #1425
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hoe komt de testosteron kuur hier nu precies bij kijken?

Zat je hier al aan?
Gebruik je deze vanwegens de fina?
Of een andere reden?
Hoelang gebruik je dat al?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.