Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2007, 08:46   #46
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esther86 Bekijk bericht
Heey Miffy,

Deze verkoper leek me ook wel betrouwbaar maar ik had nog nooit iets op internet gekocht dus better safe than sorry. Maar bedankt dan weet ik het voor de volgende keer.

Wat fijn dat je haaruitval gestabiliseerd is, denk dat dat ook komt door de minoxidil of vooral door de Diane 35?

Ik ben nogal bang voor de bijwerkingen van de Diane 35 omdat ie zo zwaar is, zoals stemmingswisselingen en veel gewicht aankomen. Had jij daar last van?

De huisarts hier in Kopenhagen zei dat mijn vrouwelijke hormonen laag waren maar dat dat door mijn huidige pil kwam en niet raar was (en hij vond het wel leuk om alles in het Deens te vertellen om mijn kennis van het Deens op de proef te stellen, achja het is wel een grappige vent die me gelukkig echt serieus neemt) Maar is dit normaal?

Ik ben in februari gewisseld van pil, van de Lovette naar de microgynon 20. Weet jij of iemand anders hier of dat dat ook effect op je haar kan hebben?

ciao, Esther
Microgynon heeft bij mij heel vet haar veroorzaakt en haaruitval, geen goede pil als je aga-gevoelig bent. Marvelon, Yasmin zijn betere alternatieven omdat ze niet androgeen zijn. Diane is nog beter omdat die anti-androgene stoffen bevat.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 10:31   #47
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Ik dacht dat er in marvelon een hormoon zat dat juist alopecie veroorzaakte?....
zou ik wel heel graag willen weten...
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 11:36   #48
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zo kun je dat niet zeggen, maar Marvelon bevat inderdaad desogestrel, wat een C-19 progestageen is.
Yasmin bevat drospirenon, wat 't dichtst in de buurt komt van natuurlijk progesteron.
Hier een paar sites met info:
http://europe.obgyn.net/nederland/mp...ofdstuk_13.htm
http://www.anticonceptie-online.nl/de_pil.htm
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 12:41   #49
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
over uur naar de dermatoloog

Heey

Over een uur ga ik naar de dermatoloog hier in Kopenhagen voor de 1ste keer. Ik ben zo zenuwachtig! heeft iemand tips of goede vragen om te stellen?

liefs Esther

Laatst gewijzigd door Esther86; 28 november 2007 om 12:45
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 12:48   #50
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heb ik nu geen tijd voor. Maak een lijstje met vragen. Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 13:13   #51
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Heb ik nu geen tijd voor. Maak een lijstje met vragen. Sterkte!
Was al bezig met een lijstje, maar steeds bang dat ik iets vergeet. Maar denk dat het de zenuwen zijn en dat ik het best goed "gecoverd" heb.

ben beniewd of ze er hier andere oplossingen voor hebben dan in NL en ook wat de diagnose gaat worden!
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 20:55   #52
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Lightbulb terug van de dermatoloog

De dermatoloog verwacht niet dat ik aga heb, omdat de haaruitval overal op mijn hoofd is, maar mijn bloed wordt wel onderzocht op mijn ferritin en androgenstatus.
Ze schrok wel van de hoeveelheid uitgevallen haren.

Ook trok ze zomaar een haar uit mijn kop, waar ze toen een tijdje naar zat te kijken en in de prullenbak dumpte.
Ze denk dat mijn haar weer terug zal komen en dat het stress is, maar dat gaat een tijdje duren. Ze wilde wel mijn haar "een zetje" geven.

Deze behandeling heet: Bucky (grenzrays, softrontgen) Dit is rontgen die maar 1 mm diep in je lijf komt.
En dan stralen ze 21 seconden op 5 verschillende plaatsen op mijn hoofd en dat doen ze 5 keer, op 21 december is de laatste keer. Op 21 januari kom ik terug bij de dermatoloog, want dan pas is er echt resultaat verwacht ze.
Verder moet ik 3 keer per week SEBIPROX shampoo 1,5% ciclopiroxolamin gebruiken tegen roos.
En ik mag mijn haar niet meer kleuren (kon er ook wat mee te maken hebben) en er moet 10 centimeter van af om het verlichten.

Wat ik verkeerd tegen haar heb gezegd (door mijn moeder maar dat terzijde) is dat ik mijn pil van de Lovette naar de microgynon 20 vlak voor het begin van mijn haaruitval heb verwisseld. Kan dit de zaak veranderen, ze hebben dezelfde stoffen.(?)

En is de Yasmine pil een lichtere variant van de Diane 35 omdat ze beide tegen acne zijn?

Best interessant wat ze hier doen, deze behandeling heb ik nog niet eerder pp het forum gelezen of de naam moet anders zijn.

Ik houd jullie op de hoogte

ciao,

Esther
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 02:12   #53
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Interessant Esther! Lijkt me trouwens ook raar....van straling valt je haar toch uit?

Hier zijn de cijfers over de pillen:

Lovette = 0,02 mg ethinylestradiol en 0,1 mg levonorgestrel
Microgynon = 0,02 mg ethinylestradiol en 0,15 mg levonorgestrel
Yasmin = 0,03 mg ethinylestradiol en 3 mg drospirenon
Diane35 = 0,035 mg ethinylestradiol en 2 mg cyproteronacetaat

Yasmin is totaal iets anders; drospirenon is een stof die het dichtst in de buurt komt van natuurlijke progesteron.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 12:35   #54
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Dat je haar uitvalt van straling.. tja dat weet ik niet allemaal, ze zeiden dat het bij veel mensen hielp. Maar ik ben echt blij dat ik wordt behandeld!

Maar mocht ik geen aga hebben dan heeft de diane 35 ook geen positief effect op je haar?
En mocht ik het wel hebben dan is de yasmin zeker niet sufficient?

Maar goed, ik houd jullie op de hoogte en maandag heb ik mijn 2e Bucky bestraling.
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 16:46   #55
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Succes

Esther, wat spannend, dat zou wat zijn, kan je eindelijk echt genieten van je avontuur. Daarnaast zijn die Scandinaviers zo gek nog niet. Zijn op veel gebieden verder dan in Nederland omdat zij nog steeds veel geld investeren in medische ontwikelingen. Houd moed. We horen het hier graag.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2007, 13:25   #56
Eefste
Help, mijn haar!!
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Zuid holland
Berichten: 75
hej ester, ik denk ook niet dat de diane dan helpt.. bij mij denken ze ook niet dat t aga is, en mijn diana helpt ook helemaal niet.
Eefste is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2007, 11:06   #57
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esther86 Bekijk bericht
De dermatoloog verwacht niet dat ik aga heb, omdat de haaruitval overal op mijn hoofd is, maar mijn bloed wordt wel onderzocht op mijn ferritin en androgenstatus.
Ze schrok wel van de hoeveelheid uitgevallen haren.

Ook trok ze zomaar een haar uit mijn kop, waar ze toen een tijdje naar zat te kijken en in de prullenbak dumpte.
Ze denk dat mijn haar weer terug zal komen en dat het stress is, maar dat gaat een tijdje duren. Ze wilde wel mijn haar "een zetje" geven.

Deze behandeling heet: Bucky (grenzrays, softrontgen) Dit is rontgen die maar 1 mm diep in je lijf komt.
En dan stralen ze 21 seconden op 5 verschillende plaatsen op mijn hoofd en dat doen ze 5 keer, op 21 december is de laatste keer. Op 21 januari kom ik terug bij de dermatoloog, want dan pas is er echt resultaat verwacht ze.
Verder moet ik 3 keer per week SEBIPROX shampoo 1,5% ciclopiroxolamin gebruiken tegen roos.
En ik mag mijn haar niet meer kleuren (kon er ook wat mee te maken hebben) en er moet 10 centimeter van af om het verlichten.

Wat ik verkeerd tegen haar heb gezegd (door mijn moeder maar dat terzijde) is dat ik mijn pil van de Lovette naar de microgynon 20 vlak voor het begin van mijn haaruitval heb verwisseld. Kan dit de zaak veranderen, ze hebben dezelfde stoffen.(?)

En is de Yasmine pil een lichtere variant van de Diane 35 omdat ze beide tegen acne zijn?

Best interessant wat ze hier doen, deze behandeling heb ik nog niet eerder pp het forum gelezen of de naam moet anders zijn.

Ik houd jullie op de hoogte

ciao,

Esther
Hoe ernstig is je roos dan? Je hebt er nogal wat materiaal tegen gekregen. Ernstige roos, seb. dermatitis, kan haaruitval veroorzaken. Het zou op zich goed zijn als ze wat op kweek zouden zetten.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2007, 17:08   #58
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Ester 86

Spannend inderdaad die bestraling.
Maar laten we even straight zijn over die antoconceptiepillen: er is gewoon maar 1 AC die mijns insziens in aanmerking komt tegen haaruitval: Diane 35. Alleen al om het feit dat Dinae 35 niet ontwikkeld is als een AC, maar als een pil tegen acne en overtollig haar op de rest van het lichaam. Yasmin heeft inderdaad ook een hormoon dat iets doet tegen haaruitval, maar ik ben ervan overtuigd dat Dinae 35 beter is. Daarnaast moet je niet bang zijn voor aankomen of wat dan ook: veel vrouwen ondervinden geen serieuze bijwerkingen van de Diane of ze zijn goed te doen. Vergeet niet dat de meeste bijwerkingen van diane ook gewoon de bijwerkingen zijn van welke andere pil dan ook. De pigmentvlekken waar Miffy het over heeft, krijg je ook van alle andere AC pillen! grappig is dat ik die van diane veel minder heb gekregen dan van andere AC pillen waar ik van iedereen hoorde: zo, heb je in de zon gelegen? Nu zijn ze bijna weer weg terwijl ik diane slik. Het is ook allemaal niet zo erg, een paar pigmentvlekjes. Haaruitval; da's pas erg!

Dus; eerst zeker weten wat de oorzaak is, dan kan je een juiste behandelmethode vinden. Onthou dat AGA een HORMONALE zaak is en vele andere vormen van haaruitval is dat vaak niet.

Laat je ons nog weten hoe die bestralingen gingen? Erg benieuwd! En fijn dat er een arts is die in elk geval je haaruitval serieus heeft genomen! Harstikke goed.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2007, 18:32   #59
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
De pigmentvlekken waar Miffy het over heeft, krijg je ook van alle andere AC pillen!
Sorry, ik heb van geen enkele ac-pil pigmentvlekken gekregen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2007, 12:10   #60
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
nee wel een maatje grotere b.h....
maar dat is nu ook verleden tijd
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
eerst wanhopig nu weer wat hoop Birgit Jansen Haarproblemen bij vrouwen 4 2 september 2006 11:09
terug van weggeweest N_tas TTM - Algemeen 4 12 augustus 2006 17:38
kwamen maar weer eens langs lies TTM - Algemeen 2 12 maart 2006 19:47
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.