Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2009, 20:17   #46
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
wat mijn op valt is dat je haarstructuur (dus de omvang van 1 haar) gewoon dun is fijn haar noemt men dat dat heb ik ook bij dit haar structuur is het vrij normaal dat je gauw de hoofdhuid ziet vooral als het donker gekleurd is...
groet patries
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2009, 22:35   #47
Nina1975
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: België
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hallo Nina,

Bedankt voor de uitleg. Het terugtrekken van de haargrens aan de voorkant met inham(men) lijkt inderdaad te duiden op de mannelijke vorm van kaalheid, AGA dus; en het overige diffuse haarverlies lijkt inderdaad op TE.
Veel sterkte toegewenst!
Dankjewel Hanna!

Je zal hier elders kunnen lezen dat ik de eerste stap naar een haarwerkje heb gezet en dat het veel rust brengt voor me. Merk bij mezelf op 2 dagen tijd een volledige ommekeer van mijn gemoedstoestand! Het zal lang duren vooraleer ik het heb, maar ik probeer die periode te overbruggen met Toppik enzo.

De laatste 2 wasbeurten merk ik dat er minder haren loskomen. Het is nog veel, maar minder! Ik bekijk dit voorzichtig positief, want ik wil bij de volgende wasbeurt weer niet in paniek slaan als het weer erger is. Maar misschien is er een stabilisatie op komst en heb ik de afgelopen weken een shedding gehad. Wie zal het weten? Ik kijk gewoon uit naar 2010, een volle bos 'gekocht' haar !

Hoe gaat het met jouw haren eigenlijk? Ik meen ergens gelezen te hebben van je dat je nog eigen haren onder jouw haarwerk hebt gelaten. Vallen die nog uit of merk je ergens hergroei?

Nina
Nina1975 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2010, 11:28   #48
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hallo allemaal,
hier even een update van mij,
na even enkele weken mijn hoofd even wat rust te gunnen en niet altijd met mijn haren en het forum bezig te zijn , kan ik niet zeggen dat het heeft geholpen....
Ben nu precies 3maanden bezig met dutasteride 0,15 mg.
Mijn haren vallen gewoon verder uit...vooral zijkanten ,achter mijn oren en vooral in mijn nek.
Zo had ik eerst een kalende plek rechtsachter in mijn nek nu is ook de linkerkant duidelijk bezig .
Heb nu zeg maar een redelijk bosje haar in het midden vanaf mijn kruin tot in mijn nek aan de zijkanten zitten kalende plekken.
Bovenop en pony is nog als voorheen.
Het enige wat ik merk is dat mijn huid van mijn gezicht vooral voorhoofd heel zacht/glad aanvoelen?? Maar ook de kale plekken in mijn nek zijn superzacht/glad, geen enkel stoppeltje of miniscuulhaartje te ontdekken denk dat hier geen haren meer terugkomen.
Had 1.5 maand geleden een mooie paardenstaart op klem gekocht zodat ik het een beetje kan opsteken zodat mijn nek niet zo opvalt maar dat ding is echt loeizwaar het trekt aan mijn haren, mijn eigen haar is nog veel te kort om dit te dragen ondanks dat ik hem al flink heb uitgedunt.
Geduld geduld........Na al dat wachten is het bijna zover aankomende donderdag heb ik mijn afspraak bij drs e.m baerveldt in erasmus rotterdam, voor een second opien...eindelijk na een wachttijd van bijna 7weken.
Hoop echt dat hij mij kan vertellen wat ik wel heb want ik geloof niet dat ik alleen maar aga heb wat boersma wil doen geloven.
Ik houd jullie op de hoogte natuurlijk.

Groetjes Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2010, 11:32   #49
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
Maar ook de kale plekken in mijn nek zijn superzacht/glad, geen enkel stoppeltje of miniscuulhaartje te ontdekken denk dat hier geen haren meer terugkomen.
Goede kans dat je een shedding hebt gehad: zwakke haartjes worden uitgestoten en maken straks plaats voor nieuwe, gezonde haren!

Pas na een jaar slikken kan je een conclusie trekken of duta wel of niet bij je helpt.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2010, 11:47   #50
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
bedankt voor je reactie ambo,
Maar heb voor de duta al 1.5 jaar 1,25mg fina gebruikt en heeft bij mij niet geholpen ook beweerd de derma dat duta 5 x zo sterk is als de fina,
dus nu bijna 2 jaar bezig met deze medicijnen dan mag ik toch al wel iets verwachten??

gr Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2010, 11:54   #51
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
bedankt voor je reactie ambo,
Maar heb voor de duta al 1.5 jaar 1,25mg fina gebruikt en heeft bij mij niet geholpen ook beweerd de derma dat duta 5 x zo sterk is als de fina,
dus nu bijna 2 jaar bezig met deze medicijnen dan mag ik toch al wel iets verwachten??

gr Chantal
Ben geen expert op dit gebied, maar het kan zijn dat fina te zwak voor je was en daardoor niet werkte.

Omdat nu de zwakke haren bij je zijn uitgevallen lijkt het wel of er wel wat aan de gang kan zijn. Het kan zijn dat er straks nieuwe haren door gaan komen!

Sterkte en succes!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2010, 19:16   #52
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink spiro

wel moest ik jouw zijn zou ik toch even topische spiro proberen , eventueel zelfs oraal , sommige mannen gebruiken het ook in pilvorm en ze zijn toch nog steeds een man

mischien potje s5 creme kopen, ofwel de topische spiro van dr lee en op de uitdunnende plaatsen smeren...

ikzelf gok nooit op 1 middel aangezien de oorzaak van de haaruitval kan komen door een combinatie van processen in je lichaam...
dht onderdrukken is het belangrijkste proces , toch kan het geen kwaad als je ook nog eens probeert de receptoren op je haar te blokeren zodat ze geen of veel minder hormoon nog kunnen opnemen....

aangezien dht opgenomen word door receptoren bij je haar , spreek ik over androgene ontvangers, welk je haarwortels doet verstikken , en je lichaam begint je haarwortels aan te zien als iets dat moet aangevallen worden

ik denk wel dat er paar vrouwen op dit forum bekend zijn met spiro , georgie dacht ik ook ?
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 10:22   #53
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hallo allemaal,
ben dus gisteren bij dokter baerveld geweest.
ik had de foto's bij die gemaakt waren bij boersma.
Na eerst een gesprek te hebben gehad met een assistent van hem , ging ze overleggen, en kwam ze terug met dokter baerveld.
Vroeg aan hem wat ik nou heb , hij ging mijn haren bekijken en zei ik zie geen kale plekken, wel zie ik dun behaarde plekken, ik zei is dit aga?
hij zei dat aga verschillende vormen kan hebben.hij bevestigde dit niet ,maar ontkende het ook niet.
Er is bloed afgenomen hiermee worden er onderzoeken gedaan naar schildklierafwijkingen en hormoonspiegel.
Wel vertelde hij mij dat mijn follikels wat verder uit elkaar zijn gaan staan ( minder zijn geworden) wat resulteerd in minder haren .
Normaal gaat dit proces beginnen rond de menopauze maar bij mij is dit nu al begonnen.Met andere woorden normaal stonden mijn haarfollikels dichter bij elkaar en nu dus verder van elkaar.
Heb mijn verhaal verteld van boersma De haren die je hebt behoud je hierop zei hij dat dat niet mogelijk is.
Ook adviseerde hij mij terug tegaan naar fina omdat de resutaten hieruit beter zijn dan duta.
Hij reageerde raar op het feit dat ik van boersma (waar ik destijds net een nieuwe bestelling had gedaan van fina a155 euro voor 90 capsules) En toen duta kreeg voorgeschreven dat ik de fina moest opmaken door om en om te slikken , duta ,fina,duta,fina net zolang dat de fina op was.
29 januari krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek als er geen rare dingen uitkomen kan ik eventueel terug aan de pil i.c.m fina. of eventueel androcur maar dan geen pil.
Dit zijn voorstellen van hem maar moeten toch eerst het bloedonderzoek afwachten.
Hij heeft ruim een uur voor mij uitgetrokken en ik moet zeggen dat, ondanks dat ik volschoot, er toch een goed gevoel aan over heb gehouden.
Zeer schappelijke man met veel gevoel.
Heb te horen gekregen dat onze dokter boersma weer in een ander ziekenhuis werkt,in zwijndrecht wel te verstaan.
Dit is zeker om zieltjes te winnen voor zijn privekliniek....Kassa...
Dokter boersma had natuurlijk ook eerst deze onderzoeken kunnen doen bij mij, maar hij ziet dunner wordende haren en trekt meteen een conclusie.
Zonder eerst normaal onderzoek te doen.

Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Chantal

Laatst gewijzigd door chantal32; 22 januari 2010 om 10:28
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 14:29   #54
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht

ik denk wel dat er paar vrouwen op dit forum bekend zijn met spiro , georgie dacht ik ook ?
Yep. Ik gebruik het nu niet meer, ben overgestapt op Minox 6% met Fina.
Spironolactone en minox kun je niet tegelijkertijd opbrengen, er moet 10 ongeveer minuten tussen zitten, anders gaat het stinken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2010, 14:30   #55
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Hallo Chantal,

fijn dat deze arts zoveel aandacht aan je heeft besteed.

Ik ben wel verbaasd, dat de arts verklaart dat je de haren die hebt niet zou kunnen behouden.

Waarom is Minoxidil voor jou geen optie?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2010, 09:56   #56
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoihoi,
ik heb afgelopen vrijdag een telefoontje gehad van de assistent van dokter baerveldt het enige wat ze mij kon vertellen dat mijn schildklier functie normaal was de andere uitslagen waren nog niet binnen.
Volgende week vrijdag zouden de andere uitslagen wel binnen zijn zei ze,
we wachten rustig af.


Ben nu weer bezig met fina, op verzoek van dokter baerveldt.
Als ik aan komende vrijdag de andere uitslagen krijg vraag ik of hun mij de fina kunnen voorschrijven , zal zeker wel iets met de prijs schelen dan bij geldermalsen
Bij mijn bezoek aan dokter baerveldt werd er ook gesproken om terug aan de pil te gaan, hier ga ik ook naar vragen, zou mss iets kunnen helpen.

ik houd jullie op de hoogte,
groetjes Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2010, 10:52   #57
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoihoi allemaal,
heb vorige week weer een telefoontje gehad van de assistant van dokter baerveldt(ook nu was hij weer verhinderd) zei vertelde mij dat ze een uitslag hadden van mijn hormonen er waren er 2 verhoogd .
Over welke het ging waarom en wat nu kon ze mij ook niet vertellen.
Ik moet zelf een telefonische afspraak maken met hem, omdat ik ook nog wat vragen heb m.b.t weer terug tegaan aan de pil en dat ik graag zou willen dat hij mij de fina gaat voorschrijven (ben ik van boersma af).
Nou wilde ik dit van de week doen maar kom er niet tussen 5 wachtenden voor u....gemiddelde wachttijd bedraagt 30 minuten....tja hallo.
Ga het vandaag weer eens proberen.
Vind het wel jammer dat ze bellen met een uitslag er je er nog niet veel aan hebt.
Maar ik geef niet op...

gr Chantal.
p.s ondertussen gaat de achterkant in rap tempo achteruit en word het nog moeilijk de kalende plekken te bedekken....
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2010, 02:02   #58
poekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 8
Hallo Chantal
Ik heb de discussie over je haar gelezen. Bij mij is 5 jaar geleden Areata geconstateerd ik kreeg een kaal plekje ter grootte van een dubbeltje, na verloop van tijd breidde zich dat uit tot een 2 euro munt.. Ik ben toen ingespoten met een costeroide en dat hielp wel, haren kwamen minder terug maar het werd weer behaard. Op en af kwamen er soms kale plekken op. Omdat ik had gelezen dat dr Boersma expert was op haargebied ben ik bij hem langs gegaan. Hij constateerde ook Areata, ik kreeg Betametazon lotion voor de plekken. Dat hielp wel iets. Na verloop van tijd merkte ik dat ik bij mijn inhammetjes en bovenop minder haar kreeg. Boersma zei toen AGA en werd doorverwezen naar zijn kliniek. 3 jaar Finasteride 1,25mg geslikt en sinds een jaar ook Dutasteride omdat Finasteride niet meer voldoende hielp, volgens de dokter.
Dr. Boersma zei indertijd: wat je hebt behoud je... Die kreet staat in mijn geheugen gegrift, want wat ik had heb ik echt niet behouden!

De combinatie AGA en Areata is natuurlijk dubbelop en ik ben toch zeker wel 40% van mijn haar kwijt. Gelukkig overal nog wel bedekt, maar toch...
Ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik de diffuse vorm van Areata, dus niet echt complete kale plekken, maar wazige minder behaarde plekken. Boven mijn oren werd het heel dun en mijn nekrand begon langzaam te verdwijnen. Toen het begon ben ik bij dr. Van Rengen geweest die mij toen in het begin inspoot. Ik ben weer op zoek gegaan en hoorde dat zij in de buurt zat. Ik ben langs gegaan en zij heeft opnieuw de duidelijke plekken ingespoten. Dit kan maximaal 4 a 5 keer omdat anders de hoofdhuid te dun wordt. De diffuse plekken kan helaas niet, omdat dit niet zo'n duidelijk gebied is om in te spuiten. Mijn nekrand heb ik ondertussen terug en daar ben ik heel erg blij mee. Niet zo veel haar als vroeger, maar wel ook weer behaard.

De AGA gaat gewoon door, ik heb nu heel weinig pony en plak nu een rand haarmat in, die dienst doet als pony. Al kan ik dat niet zo heel lang meer verdoezelen omdat het bvoenop dunner gaat worden en mijn eigen haren dus steeds minder goed er over heen te kammen zijn. Maar voorlopig ben ik blij met deze oplossing. Het aanzicht is nou eenmaal belangrijk, wat er toen in mijn nek gebeurde vond ik minder erg dan in mijn gezicht.

Ik slik nog steeds de dutasteride, omdat ik niet durf te stoppen uit angst dat het dan erger wordt. Ik heb nog een beetje het gevoel dat ik de tijd dan een beetje kan stoppen. Ondanks dat ik dus niet eens ben met Boersma, en ik net als jij behoorlijk geld betaal voor die medicijnen...

Sterkte en ik hoop dat de dokter komt met een duidelijke uitslag en dat er wat aan te doen is!
poekie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2010, 19:35   #59
chantal32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 129
hoi poekie,
bedankt voor je reactie bij jou lees ik dat het nog een graadje erger is.
met zo;n plakrandje is het nog wel te doen zei je, is jouw volgende stap een haarwerkje? of is het nog niet aan de orde.
Boersma heeft goed praten....wat je hebt behoudt je jaja.
Ook bij mij is dat niet zo...ik ben weer terug gegaan naar fina.
Ik heb nog een half potje duta staan van boersma als je wilt kun je het zo van mij krijgen.
Om dat ik nog steeds geen contact heb gehad met dokter baerveldt weet ik nog niet wat we meer kunnen doen ,eerst wil ik graag weten over die 2 hormonen die verhoogd zijn.
Vraag me ook af wat voor soort hormonen ze testen eigenlijk...
Vind het wel een beetje vaag dat ik aan hem vroeg is dit nou een vorm van mannelijke kaalheid die ik heb(lichte inhammen en verdwijnende nekrand.
Hij zei je hebt verschillende soorten haaruitval dus hij bevestigde het niet maar ontkende het ook niet.
Weet je nog niks...wachten maar rustig af..zoals vele andere hier.
Ook jou wens ik sterkte met je haarproblemen het blijft niet niks en zeker niet voor een vrouw..
Ik hoor het wel als je de duta wilt hebben.
Groetjes Chantal
chantal32 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2010, 00:43   #60
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal32 Bekijk bericht
hoi poekie,
bedankt voor je reactie bij jou lees ik dat het nog een graadje erger is.
met zo;n plakrandje is het nog wel te doen zei je, is jouw volgende stap een haarwerkje? of is het nog niet aan de orde.
Boersma heeft goed praten....wat je hebt behoudt je jaja.
Ook bij mij is dat niet zo...ik ben weer terug gegaan naar fina.
Ik heb nog een half potje duta staan van boersma als je wilt kun je het zo van mij krijgen.
Om dat ik nog steeds geen contact heb gehad met dokter baerveldt weet ik nog niet wat we meer kunnen doen ,eerst wil ik graag weten over die 2 hormonen die verhoogd zijn.
Vraag me ook af wat voor soort hormonen ze testen eigenlijk...
Vind het wel een beetje vaag dat ik aan hem vroeg is dit nou een vorm van mannelijke kaalheid die ik heb(lichte inhammen en verdwijnende nekrand.
Hij zei je hebt verschillende soorten haaruitval dus hij bevestigde het niet maar ontkende het ook niet.
Weet je nog niks...wachten maar rustig af..zoals vele andere hier.
Ook jou wens ik sterkte met je haarproblemen het blijft niet niks en zeker niet voor een vrouw..
Ik hoor het wel als je de duta wilt hebben.
Groetjes Chantal
Hey chantal. Ik hoop dat het nu goed gaat met je haar. Ik zie op de fotos dat je nog mooi dik haar hebt. Dus maak je geen zorgen.

Je inhammen zijn hetzelfde als die van mij dus beetje lichtjes. Alleen heb ik aan de bovenkant wat dunner haar dan jij.

De ene dermatoloog zegt ik heb aga en de ander zegt ik heb TE.

Mijn haar is helemaal teruggegroeid zonder medicijnen of middeltjes. Maar ik merk nu dat babyhaartjes eruit vallen.

Ik weet het ook niet meer
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.