Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2013, 21:15   #31
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Toch ook wel weer jammer: lijkt me wel een leuk gezicht om je achter je pruikje aan te zien hollen.............
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 21:27   #32
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
O ja en ik ben ook nog steeds blij met mijn eigen korte koppie haar in dezelfde kleur rood als mijn pruik. Ik loop er thuis lekker mee rond; geen gedoe en mijn dunne haar valt nu minder op.
En de pruik blijft goed hierop zitten; glijdt niet af ofzo. Voordat ik mijn pruik opzet doe ik een klein beetje haarlak in mijn eigen haar en hop de pruik erop
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 21:28   #33
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@GHG; ja leuk voor de leukste home video's
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 12:06   #34
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Whaaaaah, het is weer he-le-maal mis met mij. Iedere ochtend met zo'n klote gevoel opstaan. Hoop dat de haarwerker vanmiddag een wondertje kan verrichten. Vraag me inmiddels ook af of de dutasteride dan toch wel hielp bij mij: sinds december geminderd tot de huidige 'inname' van 1 pil van 0,15 om de dag (sinds zo'n 3 maanden). En dit kwartaal blijft mijn haar maar uitvallen. Maandag naar de dermatoloog. Komt hij niet met wat zinnigs dan toch maar weer kijken hoe ik aan duta kan komen (iemand tips?). Of alsnog, a la Astrid, een kort koppie knippen en een volledig haarwerk aan laten mete. Waarom laat ik me zo beïnvloeden door dat klotehaar??
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 18:47   #35
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Zonde zonde zonde; laat je leven niet zo beïnvloeden door je haarperikelen, joh.

Hoe was het bij je haarwerker vanmiddag?
Heeft zij een wondertje kunnen verrichten?

Medicijnen is een mogelijkheid, maar die 'dingen' moet je levenslang slikken en je weet niet wat het op de lange termijn doet! En het kost je een hoop centjes.

Ik ben nog steeds super blij met mijn pruik. Vandaag weer positieve reacties in ontvangst genomen. Echt, die pruik is zo eenvoudig en makkelijk in gebruik. Zelfs bij harde wind blijf ie goed zitten en tijdens het fietsen. Ik heb er nog niet mee gezwommen, maar ik ben ook geen zwem-fanaat

Zelfs nu heb ik mijn pruik nog op. Eerst deed ik hem gelijk af zodra ik thuis was, maar ik voel me er zo goed bij dat ik hem pas later op de avond afzet (ook leuker voor mijn man
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 19:03   #36
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Meid, je hebt zo helemaal gelijk! Maar ik kan het 'uit' knopje nog niet vinden. En ik houd niet van chocola (dus dat potje met kracht werkt niet voor mij.....). Dinsdag naar de psycholoog. Toch eens proberen uit te vinden waarom ik zo panisch reageer op zo iets onschuldigs-en-niet-dodelijks als haaruitval. Misschien dat ik er dan makkelijker mee om kan gaan.
Haarwerker heeft een klein wondertje verricht (ik ben bezig met die foto, maar krijg de camera op mijn laptop nog niet aan de praat). Nu hopen dat het zo goed blijft. Ik heb een principe afspraak met haar voor volgende week vrijdag. En gesproken over jou en je oplossing (vond ze nogal rigoreus maar wel gaaf. Ik heb trouwens niks laten zien aan haar hoor) en vital hair. Dus er zijn nogal wat alternatieven.
Hoe is het nu met de haaruitval van je eigen haar? Of valt het je niet meer op omdat je een stuk minder met je haar bezig bent?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2013, 20:08   #37
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Misschien wel rigoureus, maar ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan hoor.
Ik heb veel gelezen op internet en info verzameld over gebruik medicatie met in mijn broekzak een recept voor minoxidil, gekregen van een (vrouwelijke) dermatoloog. Zij begreep mijn ellende, maar was zeer sceptisch over de resultaten van minoxidil, maar als ik het wilde gebruiken vond zij het prima! Daarna uitvoerig gesproken met mijn (vrouwelijke) huisarts en zei vroeg me op de vrouw af: wat wil je het liefst?
Ik zei: ik wil er weer leuk uitzien met haar op mijn hoofd en geen gedoe!
Toen zei ze: ga eens nadenken over een (deel of volledig) haarwerk en ga informatie inwinnen!
Dat heb ik gedaan en twee dagen later belde ik de huisarts dat ik ging voor een haarwerk en een week later liep ik lachend door de winkelstraat met mijn nieuw verworven haar. Ik wist niet dat een mens zo blij kon worden van een pruik....

Mijn eigen haar is lekker kort, ik was het elke dag, doe er een creme'tje en laat het verder met rust. Ik merk minder haaruitval; geen dotten haar meer in het douche putje. Ik ben een happy woman!

Sterkte meid!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 12:55   #38
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Klinkt ook niet alsof je over 1 nacht ijs bent gegaan hoor. Ik hoor/lees vooral daadkracht. Waar ik zelf in heel veel situatie meer dan voldoende van heb. Maar voor het gevalletje-haaruitval ineens een stuk minder. Maar gaat goedkomen hoor! Vandaag met mijn 'gemodificeerde' haarstukje naar het werk. Een collega zei 'wat zit je haar goed' (kijk, dat helpt dan weel weer enorm). Later toch even met haar gesproken dat ik niet zo lekker in mijn vel zit, dat dat mooi zittende haar een haarwerkje is ('nee joh, dat zie je echt niet') en dat ik heb besloten om er gewoon eerlijk over te zijn (zowel de haarwerkjes als het rotvoelen). En dat voelt dan weer goed. Ze zei overigens dat ze een schoonzus heeft die helemaal kaal is (sowieso geen lichaamshaar heeft) en die al jaren met pruiken loopt. Dus inderdaad: wonderlijk wat voor verhalen je terug krijgt zodra je begint te vertellen. Toch mooi.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 16:55   #39
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Dat is zeker waar: Eerlijkheid duurt ook het langst!

Bij mij vraagt (nog) niemand er naar, dus ik zie geen reden om het dan te vertellen. Mijn man, kinderen, 2 collega'tjes, moeder & schoonmama en een paar vriendinnen weten het. Prima zo, met hen kan ik er gewoon over praten. So secret is het nu ook weer niet.

Het blijft wel raar dat we er 'geheimzinnig' over doen, maar goed, de tijd zal het leren.

Fijn dat je haarwerkje nu weer lekker zit en goed voelt.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 17:50   #40
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Raar he, we leggen ons zelf een gevoel van schaamte op voor iets waar we niets aan kunnen doen. Ik heb mijn haar net gewassen en snel even met een klem vastgezet. Links en rechts zie je stukjes hoofdhuid omdat het nog nat is. Een paar jaar geleden was ik zo echt niet naar buiten gegaan maar nu mijn haardos gewoon vol is doe ik het wel. Je eigen gevoel is veel leidender dan je zelf in de gaten hebt.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 18:56   #41
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Mijn vriendinnen & collega'tjes wisten niet, dat ik zulk weinig haar had. Totdat ik het liet zien, ze schrokken ervan. Ja, dit verdoezelde ik ál jaren en was in de ochtend 1 uur bezig om mijn dunne haar nog wat te laten lijken! Nu ben ik daar vanaf en hoef ik me geen zorgen meer te maken of ze mijn hoofdhuid zien en of mijn haar wel goed zit. Zo'n heerlijk relaxed gevoel.

En ja het blijft raar om er zo geheimzinnig over te doen. Misschien kom ik eerdaags wel uit de kast ..................
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 19:20   #42
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Je krijgt pas echt aandacht natuurlijk als je door je haaruitval in elkaar wordt geslagen of uit je buurt wordt weggepest
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 19:24   #43
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Oeps!
Ik houd mijn kastdeuren nog maar even een tijdje dicht
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 16:16   #44
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Gatsie....ik heb weer echt een off day.....vandaag zou juist leuk moeten zijn. Mijn vriend was voor twee weken naar het buitenland voor zijn werk en kwam vandaag terug. Ik heb hem vreselijk gemist. Maar in plaats van dat ik hem dat laat merken (wat hij wel bij mij probeerde met allemaal lieve knuffels) stoot ik alleen maar af omdat mijn spiegelbeeld mij vanochtend weer zoveel angst inboezemde. Frustratie en boosheid overheersen de dag. Waarom kan ik niet voelen wat ik rationeel weet.......... Waarom maak ik mezelf zo gek

Ik moet nog precies 6 weken wachten op mijn gedeeltelijke haarwerk. Mijn haardos is aan de achterkant nog redelijk (er zijn mensen zonder AGA die dunner haar hebben). Maar de implant aan de voorkant wordt met de weken slechter. Het gaat zo snel dat ik de hele tijd de engste scenario's in mijn hoofd haal. En zelfs al zou het zo worden.....ik weet dat er mooie oplossingen zijn. Maar dat bereikt mij niet.

Sorry.....ik moest dit even kwijt!!

Hoop dat met jullie alles ok is!!

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 17:04   #45
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Kijk, daar he je nou een vriend voor om na de eerste knuffel in huilen uit te barsten, weet ie meteen dat ie thuis is Dit is trouwens het ideale weer voor petjes en sjaaltjes dus tot over 6 weken kun je je proberen om je daar op uit te leven. Sterke hoor meis.
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.