Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2023, 10:55   #1
roel12312321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2021
Berichten: 5
Geslacht:
HT gebied na 2,5 jaar nog steeds gevoelig

Beste leden,

na een jaar begon het gebied waar de nieuwe haren zijn geplaatst weer gevoelig te worden. Ik ben inmiddels al drie keer langs de kliniek gegaan en die geeft aan dat er absoluut geen aanleiding is dat er nog pijn zou moeten zijn. Het gebied ziet er mooi geheeld uit en de transplantatie is goed gelukt. Komt dit vaker voor en zo ja, wat kan de mogelijke oorzaak zijn?

De huisarts heb ik overigens nog niet geraadpleegd, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

groet,
Roel
roel12312321 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2023, 19:00   #2
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel12312321 Bekijk bericht
Beste leden,

na een jaar begon het gebied waar de nieuwe haren zijn geplaatst weer gevoelig te worden. Ik ben inmiddels al drie keer langs de kliniek gegaan en die geeft aan dat er absoluut geen aanleiding is dat er nog pijn zou moeten zijn. Het gebied ziet er mooi geheeld uit en de transplantatie is goed gelukt. Komt dit vaker voor en zo ja, wat kan de mogelijke oorzaak zijn?

De huisarts heb ik overigens nog niet geraadpleegd, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

groet,
Roel
ik denk dat je in plaats van de huisarts beter meteen naar een dermatoloog gaat
als het gebied weer gevoelig is, ligt de oorzaak puur aan je zenuwstelsel
tijdens de HT wordt je zenuwstelsel helemaal stuk geprikt door de sneetjes die ze maken
dit duurt ook heel lang om weer te herstellen, tot wel 1 jaar

maar als het niet meer gevoelig was (geen of weinig gevoel/hard voelen)
en nu is het weer terug, dan ligt de oorzaak aan je zenuwstelsel lijkt mij
ik zou hoe dan ook nog een maandje of 2-3 extra afwachten alvorens een dokter op te zoeken
uiteindelijk stoort het ook niet zodanig hard denk ik? is namelijk niet dat je hevige pijn ervaart
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2023, 19:27   #3
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Je kan alleen naar een dermatoloog mét een verwijzing van de HA. Tenzij je alle kosten zelf wilt betalen. Ik zou ook nog even kort wachten. Gebruik je medicatie?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2023, 22:56   #4
roel12312321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2021
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
ik denk dat je in plaats van de huisarts beter meteen naar een dermatoloog gaat
als het gebied weer gevoelig is, ligt de oorzaak puur aan je zenuwstelsel
tijdens de HT wordt je zenuwstelsel helemaal stuk geprikt door de sneetjes die ze maken
dit duurt ook heel lang om weer te herstellen, tot wel 1 jaar

maar als het niet meer gevoelig was (geen of weinig gevoel/hard voelen)
en nu is het weer terug, dan ligt de oorzaak aan je zenuwstelsel lijkt mij
ik zou hoe dan ook nog een maandje of 2-3 extra afwachten alvorens een dokter op te zoeken
uiteindelijk stoort het ook niet zodanig hard denk ik? is namelijk niet dat je hevige pijn ervaart
Ik heb er nu denk ik af en aan 1,5 jaar last van. Het valt me op dat het de laatste maanden wel echt consistent pijn doet. Het stoort niet altijd maar soms heb ik een week dat ik er continue wel ergenis van ervaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Je kan alleen naar een dermatoloog mét een verwijzing van de HA. Tenzij je alle kosten zelf wilt betalen. Ik zou ook nog even kort wachten. Gebruik je medicatie?
ik gebruik geen medicatie! Ik zal inderdaad een doorverwijzing vragen via de HA.
roel12312321 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2023, 05:32   #5
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Een hele goedemorgen Roel!

hoewel het er misschien genezen uitziet, betekent dit niet dat het ook volledig hersteld is. Herstel kan lang duren, en het is niet ongewoon om 1,5 jaar na een haartransplantatie nog gevoeligheid te ervaren. Bij sommigen duurt het herstel eenmaal langer afhankelijk van verschillende factoren.

Maar je zegt dat je ook “pijn” ervaart. Iedereen ervaart pijn anders, en als je naast gevoeligheid ook echt pijn ervaart, is het raadzaam een arts te raadplegen. Zoals meneer Ketsie vermoedt, kan zenuwirritatie tijdens de haartransplantatie leiden tot langdurige gevoeligheid. En in een iets ergere geval kan het zijn dat je zenuwbeschadigingen hebt opgelopen.

Het is belangrijk om niet te aarzelen en een arts te raadplegen bij aanhoudende pijn 1,5 jaar na de haartransplantatie. Afhankelijk van de symptomen kan beeldvormend onderzoek zoals een MRI nuttig zijn om de weefsels in kaart te brengen.

Ik wil je niet ongerust maken, maar bij vermoedelijke zenuwbeschadiging is snel medisch advies inwinnen wel belangrijk, wacht hier niet te lang mee Roel.

Heel veel succes en houd ons ook op de hoogte.

Zeer vriendelijke groet,

Damla Kaptanoglu
Mercure Istanbul

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 16 november 2023 om 06:33
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 21:23   #6
roel12312321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2021
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Een hele goedemorgen Roel!

hoewel het er misschien genezen uitziet, betekent dit niet dat het ook volledig hersteld is. Herstel kan lang duren, en het is niet ongewoon om 1,5 jaar na een haartransplantatie nog gevoeligheid te ervaren. Bij sommigen duurt het herstel eenmaal langer afhankelijk van verschillende factoren.

Maar je zegt dat je ook “pijn” ervaart. Iedereen ervaart pijn anders, en als je naast gevoeligheid ook echt pijn ervaart, is het raadzaam een arts te raadplegen. Zoals meneer Ketsie vermoedt, kan zenuwirritatie tijdens de haartransplantatie leiden tot langdurige gevoeligheid. En in een iets ergere geval kan het zijn dat je zenuwbeschadigingen hebt opgelopen.

Het is belangrijk om niet te aarzelen en een arts te raadplegen bij aanhoudende pijn 1,5 jaar na de haartransplantatie. Afhankelijk van de symptomen kan beeldvormend onderzoek zoals een MRI nuttig zijn om de weefsels in kaart te brengen.

Ik wil je niet ongerust maken, maar bij vermoedelijke zenuwbeschadiging is snel medisch advies inwinnen wel belangrijk, wacht hier niet te lang mee Roel.

Heel veel succes en houd ons ook op de hoogte.

Zeer vriendelijke groet,

Damla Kaptanoglu
Mercure Istanbul
Pijn is misschien eerder gevoeligheid die soms enorm oploopt. Soms ook totaal nergens last van maar over het algemeen een redelijk 'trekkend' gevoel. Lijkt mij dus sowieso verstandig om naar de huisarts te gaan ja.
roel12312321 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2023, 10:58   #7
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Zou ik toch even doen ja Roel.

Heb je contact gehad met de kliniek waar je bent behandeld hierover?

Voor de mensen die nazorg niet belangrijk vinden, he. Hier toch een voorbeeld dat het belangrijk is om alles in de gaten te houden na de haartransplantatie en alles mee te volgen.

Maar ik zou voor alle zekerheid even langs de doktor Roel. Heel veel succes! Laat het ons ook maar weten als je wilt!

Een fijne dag!

Damla Kaptanoglu

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 24 november 2023 om 11:03
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2023, 23:43   #8
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Een hele goedemorgen Roel!

hoewel het er misschien genezen uitziet, betekent dit niet dat het ook volledig hersteld is. Herstel kan lang duren, en het is niet ongewoon om 1,5 jaar na een haartransplantatie nog gevoeligheid te ervaren. Bij sommigen duurt het herstel eenmaal langer afhankelijk van verschillende factoren.

Maar je zegt dat je ook “pijn” ervaart. Iedereen ervaart pijn anders, en als je naast gevoeligheid ook echt pijn ervaart, is het raadzaam een arts te raadplegen. Zoals meneer Ketsie vermoedt, kan zenuwirritatie tijdens de haartransplantatie leiden tot langdurige gevoeligheid. En in een iets ergere geval kan het zijn dat je zenuwbeschadigingen hebt opgelopen.

Het is belangrijk om niet te aarzelen en een arts te raadplegen bij aanhoudende pijn 1,5 jaar na de haartransplantatie. Afhankelijk van de symptomen kan beeldvormend onderzoek zoals een MRI nuttig zijn om de weefsels in kaart te brengen.

Ik wil je niet ongerust maken, maar bij vermoedelijke zenuwbeschadiging is snel medisch advies inwinnen wel belangrijk, wacht hier niet te lang mee Roel.

Heel veel succes en houd ons ook op de hoogte.

Zeer vriendelijke groet,

Damla Kaptanoglu
Mercure Istanbul
Sorry maar wat een onzin. Mag ik vragen welke rol u speelt binnen Mercure?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2023, 10:08   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Sorry maar wat een onzin. Mag ik vragen welke rol u speelt binnen Mercure?
Waarom is dit onzin? Na 2,5 jaar nog een gevoelige huid hebben kan gewoon niet. Dus is er wat aan de hand.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2023, 13:21   #10
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Inderdaad, maar wat vind u precies onzin meneer Omehenkie?

Ik raad meneer aan om voor alle zekerheid even langs de doktor te gaan, wat vind u hier precies onzin aan?

Als u perse van iets onzin wilt maken meneer Omehenkie dat zijn uw voedingssupplementen. Ik heb u hier eerder ook al over gewaarschuwd, en ik zie na zo een lange tijd dat u nog steeds van alles inneemt. Dit is niet de bedoeling.

Voedingssupplementen zijn er voor om tekorten aan te vullen en er hierna ook zsm mee te stoppen, het is niet de bedoeling om dit een lange periode te gebruiken.

Graag gedaan meneer Omehenkie, u ook bedankt. Doe even alsof u even bedankt heeft gezegd want dat is wel zo netjes he meneer Omehenkie, dat was u toen vergeten en het lijkt erop alsof u het weer gaat vergeten.

En als u mij niet geloofd of vertrouwd google zelf even hoe slecht het is om een lange periode voedingssupplementen in te nemen.

Nogmaals dank meneer Omehenkie.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2023, 16:15   #11
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Inderdaad, maar wat vind u precies onzin meneer Omehenkie?

Ik raad meneer aan om voor alle zekerheid even langs de doktor te gaan, wat vind u hier precies onzin aan?

Als u perse van iets onzin wilt maken meneer Omehenkie dat zijn uw voedingssupplementen. Ik heb u hier eerder ook al over gewaarschuwd, en ik zie na zo een lange tijd dat u nog steeds van alles inneemt. Dit is niet de bedoeling.

Voedingssupplementen zijn er voor om tekorten aan te vullen en er hierna ook zsm mee te stoppen, het is niet de bedoeling om dit een lange periode te gebruiken.

Graag gedaan meneer Omehenkie, u ook bedankt. Doe even alsof u even bedankt heeft gezegd want dat is wel zo netjes he meneer Omehenkie, dat was u toen vergeten en het lijkt erop alsof u het weer gaat vergeten.

En als u mij niet geloofd of vertrouwd google zelf even hoe slecht het is om een lange periode voedingssupplementen in te nemen.

Nogmaals dank meneer Omehenkie.
Je praat werkelijk echt zoveel onzin soms. Voedingssupplementen zijn niet slecht en voedingssupplementen zijn niet alleen om tekorten aan te vullen voor een korte periode tot het tekort over is. Sommige zaken komt een mens namelijk levenslang tekort tegenover de gewenste ideale hoeveelheid. Denk aan collageen, glycine en andere zaken die door middel van voeding nauwelijks zijn bij te eten.

Dus het zou je sieren niet te doen alsof je overal verstand van hebt. In het ene topic ben je de psycholoog, daar de arts, daar de voedingsdeskundige. Schoenmaker blijf bij je leest.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2023, 13:05   #12
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Mickfoley aan u de eer voor mijn laatste bericht hier.

U noemt alles wat ik zeg onzin. Ik zeg nooit wat onzin is, dus let u even op hoe u tegen mij praat en blijft u gewoon respectvol alstublieft??

Maar ook hier praat ik geen “onzin”. U praat zelf onzin.

Ten eerste heb ik nergens gezegd dat voedingssupplementen slecht zijn, dus u moet niet al beginnen met “onzin” en dingen te verdraaien.

Voedingssupplementen raden wij ook aan dus in sommige gevallen is het zeker goed om het in te nemen.

Ten tweede zeg ik dat het gebruikt moet worden om tekorten aan te vullen, en hierna er mee gestopt moet worden.

En als expert in mijn vakgebied, inclusief voeding, adviseer ik voorzichtigheid bij langdurig gebruik van supplementen zoals bijvoorbeeld zink wat meneer al jaren inneemt, vanwege risico's en verstoring van de balans, en nog allerlei andere problemen maar laten we niet te veel in de details gaan, want ik heb er geen verstand van en dit zul je zelf ook allemaal al weten natuurlijk he meneer Mickfoley, want langdurig gebruik van zink is heel gezond! en zal het immunsysteem ook niet beinvloeden natuurlijk toch meneer Mickfoley.

En dan hebben we het hier alleen over zink.

Is het niet goed van mij dat ik meneer Omehenkie hier even waarschuw ? Jawel dat is het wel.

Ipv de wijsneus te spelen zonder verstand en zelf onzin te praten, kun je sommige dingen zelf ook even googlen, voordat je de ander wijsneus en onzin noemt.

Bovendien dien je op de hoogte te zijn van de sterke verbinding tussen voeding en haartransplantatie en aangezien ik hier werk ben ik een expert op beide gebieden. Psycholoog ben ik zeker niet maar je mag me wel schoenmaker noemen. Ik kan alleen niets bedenken voor jou, of dat houd ik liever voor me zelf.

Fijne dag Mickfoley, ga zo door met je leven! Heel veel succes dagelijks op dit forum, je zult wel een belangrijke en respectvolle persoon zijn waar de wereld veel aan heeft, dat heb ik wel gemerkt.

En ik zou niet te hart juichen Mickfoley, je bent mss van mij af, maar mijn collega gaat het overnemen.

( Excuses aan de algemene lezer, maar zulke reacties verdienen mensen als Mickfoley) Ik doe mijn best om mensen vanuit mijn hart te waarschuwen met mijn kennis, en ik verdien dit soort reacties niet. Een beetje respect voor elkaar zou ook prettig zijn !!

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 2 december 2023 om 13:27
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2023, 15:15   #13
Erik.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2023
Berichten: 75
Geslacht:
Beste Damla,

Mogen we er vanuit gaan dat,
A: je manager ook doorheeft dat jouw reacties contra-proactief kunnen zijn en daarom een andere adviseur ons voortaan gaat verblijden met jullie deskundigheid en herhaling van hoe geweldig jullie zijn als kliniek?
B: jij onder een ander pseudoniem doorgaat (net als een paar maanden een collega van je zogenaamd even langs kwam en mensen via DM probeerde te overtuigen en toen dat uit kwam “het” meteen weer uit beeld was). Dat je een banned user nu bent is serieus jammer want je bracht onkunde maar wel leven in de brouwerij. Het zal nooit meer zo leuk zijn als met jou.
C: je manager zó overtuigd is van jouw kennis dat hij spontaan de arts met 30 jaar ervaring (maar 0 getoonde resultaten) heeft ontslagen en jij nu het nieuwe hoofd van het team bent geworden?

Ik ben oprecht benieuwd welke optie het is of een combi van meerdere?

Een fan

Laatst gewijzigd door Erik.; 2 december 2023 om 15:17
Erik. is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2023, 19:00   #14
broekieman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2021
Berichten: 88
Geslacht:
🤣😅😆😁😄🤣https://media.tenor.com/EcrMCbe7GukAAAAM/funny.gif
broekieman is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2023, 21:00   #15
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Mickfoley aan u de eer voor mijn laatste bericht hier.

U noemt alles wat ik zeg onzin. Ik zeg nooit wat onzin is, dus let u even op hoe u tegen mij praat en blijft u gewoon respectvol alstublieft??

Maar ook hier praat ik geen “onzin”. U praat zelf onzin.

Ten eerste heb ik nergens gezegd dat voedingssupplementen slecht zijn, dus u moet niet al beginnen met “onzin” en dingen te verdraaien.

Voedingssupplementen raden wij ook aan dus in sommige gevallen is het zeker goed om het in te nemen.

Ten tweede zeg ik dat het gebruikt moet worden om tekorten aan te vullen, en hierna er mee gestopt moet worden.

En als expert in mijn vakgebied, inclusief voeding, adviseer ik voorzichtigheid bij langdurig gebruik van supplementen zoals bijvoorbeeld zink wat meneer al jaren inneemt, vanwege risico's en verstoring van de balans, en nog allerlei andere problemen maar laten we niet te veel in de details gaan, want ik heb er geen verstand van en dit zul je zelf ook allemaal al weten natuurlijk he meneer Mickfoley, want langdurig gebruik van zink is heel gezond! en zal het immunsysteem ook niet beinvloeden natuurlijk toch meneer Mickfoley.

En dan hebben we het hier alleen over zink.

Is het niet goed van mij dat ik meneer Omehenkie hier even waarschuw ? Jawel dat is het wel.

Ipv de wijsneus te spelen zonder verstand en zelf onzin te praten, kun je sommige dingen zelf ook even googlen, voordat je de ander wijsneus en onzin noemt.

Bovendien dien je op de hoogte te zijn van de sterke verbinding tussen voeding en haartransplantatie en aangezien ik hier werk ben ik een expert op beide gebieden. Psycholoog ben ik zeker niet maar je mag me wel schoenmaker noemen. Ik kan alleen niets bedenken voor jou, of dat houd ik liever voor me zelf.

Fijne dag Mickfoley, ga zo door met je leven! Heel veel succes dagelijks op dit forum, je zult wel een belangrijke en respectvolle persoon zijn waar de wereld veel aan heeft, dat heb ik wel gemerkt.

En ik zou niet te hart juichen Mickfoley, je bent mss van mij af, maar mijn collega gaat het overnemen.

( Excuses aan de algemene lezer, maar zulke reacties verdienen mensen als Mickfoley) Ik doe mijn best om mensen vanuit mijn hart te waarschuwen met mijn kennis, en ik verdien dit soort reacties niet. Een beetje respect voor elkaar zou ook prettig zijn !!
Je zegt letterlijk dit; "En als u mij niet geloofd of vertrouwd google zelf even hoe slecht het is om een lange periode voedingssupplementen in te nemen."

Daar antwoord ik op. Voedingssupplementen voor langere tijd nemen is helemaal niet slecht. Jij generaliseert teveel, dit is voor elk supplement anders... Er zijn tal van supplementen die je juist het beste je leven lang (vanaf 25 jaar) neemt zoals Glycine en Collageen. Daar ga je verder niet op in, in jouw bericht. Jammer.

Verder ben ik benieuwd wie je werk over gaat nemen. Succes met je nieuwe job.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.