Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2009, 19:35   #1
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Hoe herken ik de aandoening van mannelijke kaalheid bij mijzelf

Hallo allemaal.

Heb al wat meer gepost hier op het forum. Graag wil ik weten hoe je precies de mannelijke kaalheid bij vrouwen kan herkennen.

Ik verlies al anderhalve maand extreem veel haar. Dus echt bossen elke dag. Heb inmiddels bloed laten afnemen en mijn ijzer is te laag. Neem ijzer tabletten op voorschrijft, maar toch ben ik bang dat het ook mannelijke kaalheid kan zijn bij mij. De uitval stopt maar niet en ik word steeds kaler op de bovenkant en zijkanten van mijn hoofd.

Ik wil er alles aan doen om te redden wat er te redden valt,dus zoek ik in alle hoeken, aangezien de dokter dat niet voor mij doet.

Wat zijn typische kenmerken van mannelijke kaalheid bij vrouwen en kan je dit laten onderzoeken zodat het vast gesteld kan worden.

MVG
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2009, 12:56   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij de mannelijke vorm van AGA krijg je inhammen en een kalende kruin, maar geen haaruitval aan de zijkanten en achterkant.
Bij de vrouwelijk vorm krijg je haaruitval rondom het hele hoofd, maar 't eerst zichtbaar bovenop.

Hier zijn een paar foto's:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15150&#7
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 21:24   #3
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Het grappige is dat als ik die foto's bekijk en met name de onderste van de vrouwen die de inhammen laten zien en die van de scheiding dat dit echt lijkt op wat ik heb. Alleen nog iets minder.

Bij mij beginnen zeg maar op de plek waar een inham hoort te zitten, de haarbeplanting erg uit te dunnen. Het is inmiddels vergeleken met een paar maanden geleden, veel kaler. Nu heb ik nog wel genoeg haar die deze verdunning bedekt, maar het is heel weinig haar, en als ik dat ook maar even omhoog doe of het haar ligt niet plat naar beneden zeg maar, dan zie je gelijk hoofdhuid en weinig haarbegroeiing.

Bij mij loopt dit zeg maar aan de voorkant, helemaal rondom mijn gezicht heen. Dus waar je bijvoorbeeld een haarband zou zetten, zo rondom. Dus aan de zijkanten, en bovenop is het echt vreselijk aan het uitdunnen en dan bovenop mijn hoofd loopt de uitdunning een stuk terug naar achter op mijn hoofd en het lijkt erop dat dit alleen echt bovenop mijn hoofd dunner is. Want als ik goed kijk naar de dikte van de scheiding bijvoorbeeld in mijn nek, of iets daarboven, deze scheiding is gewoon normaal en veel dichter dan bovenop en aan de voorzijkant.

Ook zie je waar mijn haar verdunt is, op mijn hoofdhuid, een soort van kippevel huidje. Netalsof daar al mijn haartjes behoorde te zitten.

Nu nog iets heel raars ontdekt. Een heel klein kaal plekje dat heel glad is en waar geen haar groeit. Het was een plekje van ongeveer een vierkante halve centimeter???
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 21:35   #4
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Wat mischien ook wel handig is te zeggen is dat ik zie dat de haren die uitvallen, allemaal met wortel en al zijn, en de haar bij de wortel tot 2 a 3 centimeter erna helemaal wit of licht en anders kleurend is en daarna gewoon mijn eigen kleur haar.

Wat houd dit dan in?

MVG
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 22:43   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Weinig haargroei rondom het gezicht en toch inhammen... Ik kan me daar geen voorstelling van maken. Misschien kun je eens foto's plaatsen, waarbij je het gezicht onherkenbaar hebt gemaakt (eventjes in het programma Paint de ogen, neus en mond onherkenbaar maken, is niet moeilijk)
Maar 't klinkt mij als meerdere aandoeningen tegelijkertijd. Wanneer heb je een afspraak met een dermatoloog?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 22:48   #6
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Weinig haargroei rondom het gezicht en toch inhammen... Ik kan me daar geen voorstelling van maken. Misschien kun je eens foto's plaatsen, waarbij je het gezicht onherkenbaar hebt gemaakt (eventjes in het programma Paint de ogen, neus en mond onherkenbaar maken, is niet moeilijk)
Maar 't klinkt mij als meerdere aandoeningen tegelijkertijd. Wanneer heb je een afspraak met een dermatoloog?

Het zijn niet echt kale inhammen, maar ik bedoelde meer de plek ervan aantegeven die ik bedoel. Ik zal morgen of anders zo snel mogelijk even proberen een foto te maken ervan. En de dermataloog, de dokter heeft mij als eerst ijzertabletten voor mijn ijzertekort voorgeschreven, dus zij zag de noodzaak voor een dermataloog niet nodig. Maar ik wil morgen toch even bellen en toch nog weer een verwijzing vragen, nu maar hopen dat zij mij deze geeft.

MVG
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2009, 23:02   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het duurt meestal maanden lang voordat je bij een dermatoloog terecht kunt, dus het is geen gek idee om nu alvast een verwijsbrief te vragen. Dat is een argument om te gebruiken tegen de huisarts en je wilt graag een second opinion, als tweede argument.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 16:44   #8
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Ik had al een hele tijd geleden een afspraak gemaakt. Maar toenkwam de uitslag van het bloedonderzoek en zei de dokter dat zij niets konden doen. Deze afspraak heb ik gewoon laten staan, en nu ga ik morgen om een verwijsbrief vragen, zodat ik a.s. donderdag hopelijk naar de derm kan.

Ik kan niet blijven stil zitten en afwachten, ik denk van hoe meer ik kan redden dan probeer ik het.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 17:17   #9
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Bij deze wat foto's. Ik hoop dat ze duidelijk zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg bovenop mijn hoofd.jpg‎ (11,6 KB, 227x gelezen)
Bestandstype: jpg haargrens.jpg‎ (11,4 KB, 222x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant links boven.jpg‎ (17,3 KB, 236x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant rechts boven.jpg‎ (9,9 KB, 238x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant rechts onder.jpg‎ (10,5 KB, 208x gelezen)
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 18:10   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Duidelijke foto's hoor! Op foto nr. 1 en 2 is niet veel aan de hand, maar bij de andere foto's wel. Ik vind 't vreemd dat er zulke lange haren op de inhammen zitten.
Inderdaad lastig te zeggen wat hier aan de hand is, misschien de mannelijke vorm van AGA in combinatie met ijzertekort.
Ik hoop dat de dermatoloog er iets zinnigs over kan zeggen en ik hoor graag wat zijn diagnose was.

Sterkte en succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 18:16   #11
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Duidelijke foto's hoor! Op foto nr. 1 en 2 is niet veel aan de hand, maar bij de andere foto's wel. Ik vind 't vreemd dat er zulke lange haren op de inhammen zitten.
Inderdaad lastig te zeggen wat hier aan de hand is, misschien de mannelijke vorm van AGA in combinatie met ijzertekort.
Ik hoop dat de dermatoloog er iets zinnigs over kan zeggen en ik hoor graag wat zijn diagnose was.

Sterkte en succes!
Ik zal het dan mededelen. Ik verwacht trouwen niet veel boeiends, ik verwacht dat ze me gewoon een diane pil adviseren ofzo en zeggen dat ze verder niets kunnen doen eerlijk gezegd. Wat dit aan gaat heb ik het niet zo met de doktoren omdat ik al zo vaak ben afgescheept voor mijn gevoel met een 'paracetamolletje of een zakdoekje' Maar goed, we zullen zien. Maar dit bovenstaande is dus voor mij een reden ook om zelf veel studie te doen alvoor ik daar kom, zodat ik als het nodig is, hun nog wat kan leren. Hoop ik dan.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 18:31   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je moet zelf ook goed weten welke medicatie je zou willen gebruiken in verband met de mogelijke bijwerkingen (borstkanker, baarmoederkanker, trombose en weet ik watvoor ellende nog meer)
Behalve de Diane35 is er Androcur (geen risico borstkanker, wel trombosekans, geloof ik)
Dan is er nog finasteride 2,5mg per dag in combinatie met de Yasmin-pil, zie onderzoek:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum

Het onschuldigste is minoxidil-lotion 2 x per dag aanbrengen.

Meer over die medicijnen kun je vinden in het Haarwoordenboekje op dit forum.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 18:40   #13
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Ja, daar ben ik wel al mee bezig. Ik heb hier ook een topic geopend, hier had ik er wel al wat over neergezet:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...597#post205597

Ik las ook wel eens wat over minoxidil-lotion incombi met finasteride, maar dat vind ik zo eng, al die mogelijke bijwerkingen. Mischien zou je mijn andere topic eens kunnen bekijken en misschien heb je er wat over te zeggen.

In iedergeval bedankt voor je post.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 18:43   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik moet nu gaan eten koken; dus even geduld.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 18:44   #15
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik moet nu gaan eten koken; dus even geduld.
Eet smakelijk alvast!!
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Genen ontdekt die kaalheid bij mannen voorspellen geelblauw AGA - Algemeen 18 27 november 2008 15:27
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn Forehead Pride AGA - Algemeen 16 9 mei 2006 00:46
mannelijke kaalheid auto-immuunziekte? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 1 juli 2004 17:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.