Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juli 2010, 05:40   #1
charlow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 12
Haartransplantatie bij jong meisje

Hallo allemaal, Ik heet Charlotte en ik ben 16 jaar. Ik heb een soort afwijking aan mijn voorhoofd, het is erg groot en mijn haarlijn is heel hoog. Ik heb hier veel problemen mee want ik durf niet uit huis te gaan omdat mensen mij buiten uit zullen lachen. Ik heb soms zelfs opmerkingen gekregen als : alien...

Hier zie je een paar fotos:

foto's verwijderd op verzoek van Charlow

Ik heb er erg last van, en ik wil graag een haartransplantatie, omdat ik zo niet uit de deur durf.. Ik ben 16, en op zo een jonge leeftijd zou het vast niet kunnen.. Maar zou het mogelijk kunnen zijn als ik 18 ben ? Want ik las een paar andere topics waarop stond dat je geen haartransplantatie mocht op een jonge leeftijd, maar dat is bij mannen, omdat ze later meer kaal worden en het er dan onnatuurlijk uitziet. Maar bij vrouwen blijft het haar gewoon op hun hoofd, dus hoe zit het met de leeftijd van haartransplantatie bij vrouwen?

En van nature heb ik krullend bijna kroes haar, is dit wel te transplanteren ?

Pony en die dingen zullen niet helpen, ik heb zelf pony's gehad, haarbanden gedragen, schuine pony's maar het valt gewoon teveel op... En veel mensen zullen zeggen dat Rihanna ook een groot voorhoofd heeft, maar die van mij is veel groter.. En dan moet je nagaan dat veel mensen haar voorhoofd al 'gigantic' vinden..

En ik weet dat een haartransplantatie vast heel duur kost, ik schatte op rond de 10.000 euro.. Dit is heel veel geld maar ik heb het ervoor over.. Maar is het mogelijk dat de verzekering dit (gedeeltelijk) zal vergoeden? Want mijn probleem ligt echt anders dan de anderen.

Ik hoop dat jullie mij serieus nemen en niet kijken naar mijn leeftijd, het probleem van mij ligt eigelijk nog dieper maar het is persoonlijk, en ik moet er geen lang verhaal van gaan maken dus ik heb het eigelijk heel erg ingekort.

Dank jullie wel en groetjes charlotte

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 13 augustus 2010 om 08:47 Reden: ik wil geen pony nemen, het helpt niet
charlow is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 09:28   #2
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Hallo,

Ga gewoon wel naar buiten, en doe de dingen die een meisje van 16 doet.
Ik begrijp jouw probleem heel goed, maar laat je leven er niet door verpesten.

Je kan vrijblijvend een afspraak maken bij een kliniek (bijvoorbeeld bij Prohair of Feriduni hair clinic), in een gesprek van een uurtje zullen veel van jouw vragen en zorgen worden weggenomen en weet je wat de mogelijkheden zijn. Ik ben al foto's tegengekomen van mensen met gekruld haar, dus wie weet.

De technieken zijn nu zo goed, en ze staan nog lang niet stil.

Veel succes
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 10:29   #3
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Je kan ook door de kapper/ster je haar een keer laten knippen dat het voor je voorhoofd valt bijv. een bop of iets dergelijks misschien is dat het probereren waard ?
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 11:47   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als iets in je uiterlijk je vreselijk stoort, dan heb je een paar opties. Je kunt leren om je er niet langer aan te storen, het te accepteren dus. Dat kan echt heel moeilijk zijn en meestal kun je dan wel hulp (actieve steun, misschien zelfs van een professional) gebruiken.

Een andere optie heb je zelf al aangegeven, er iets aan proberen te doen om dat storende element in je uiterlijk te verbeteren. Niet bij alle problemen kan dat, maar gelukkig bij jouw probleem waarschijnlijk wel. Maar je moet vooraf toch wel heel zeker zijn dat met een ingreep ook je probleem verdwijnt (of in ieder geval een stuk minder wordt). Als het feit dat je je stoort aan je wat hogere voorhoofd alleen maar een symptoom is van iets anders (een slecht zelfbeeld, gevoelens van minderwaardigheid, diep gewortelde onzekerheden), dan zul je dat er nooit helemaal mee gaan oplossen.

Dat gezegd, weten dat je er beter uit ziet, werken aan je uiterlijk, dat kan je een groter gevoel van zelfvertrouwen geven. Men zegt wel eens dat een goed innerlijk naar buiten straalt, maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een goed uiterlijk ook naar binnen straalt

Voor wat betreft je specifieke vraag over haartransplantaties. Het lijkt me dat een ingreep in ieder geval technisch uitvoerbaar zou moeten zijn bij je. Als het niet met een FUE-procedure kan, dan toch wel met een FUT (hoewel ik persoonlijk een FUT zou proberen te vermijden). En of leeftijd een grote belemmering is, dat durf ik niet te zeggen. Je probleem is totaal anders dan dat van kalende jongens die hier wel eens komen.

Bedenk wel dat je praat over een ingreep van duizenden euro's. Niet 1 of 2 of 3, maar waarschijnlijk wel meer (afhankelijk van wat je dan zou willen bereiken). Je zult echt de steun van je ouders gaan nodig hebben dus.

Overigens vind ik de suggestie van Raafie heel zinnig. Zou je niet een ander kapsel kunnen proberen wat je voorhoofd een beetje meer bedekt?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 14:00   #5
Martijntje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2008
Berichten: 9
Rihana (beroemde RnB zangeres) heeft ook een hoog voorhoofd maar die blijft ook niet binnen hoor

http://music.marvelhaiti.com/images/...arvelhaiti.jpg

Doe jezelf een plezier: Ga naar buiten en doe de dingen die je wilt doen !!
Martijntje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 15:39   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijntje Bekijk bericht
Rihana (beroemde RnB zangeres) heeft ook een hoog voorhoofd maar die blijft ook niet binnen hoor

http://music.marvelhaiti.com/images/...arvelhaiti.jpg

Doe jezelf een plezier: Ga naar buiten en doe de dingen die je wilt doen !!
Ik denk dat die nadrukkelijke wenkbrauwen ervoor zorgen dat de aandacht eerder daar naar gaat. In een gezicht gaat het vooral om verhoudingen, zij zorgt er op deze manier voor dat alles prachtig in balans is.

We zitten vol tips en ik begrijp dat het moeilijk moet zijn voor je om de stap buiten de deur te moeten zetten, maar misschien kun je eens overwegen om naar een speciale kapper te gaan die ook visagie doet, Charlotte.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 17:47   #7
charlow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE Bekijk bericht
Je kan ook door de kapper/ster je haar een keer laten knippen dat het voor je voorhoofd valt bijv. een bop of iets dergelijks misschien is dat het probereren waard ?
Een pony zal niet werken, omdat mijn voorhoofd te groot is en een pony zal dat zeker niet verbergen, dat heb ik al is geprobeerd en de wind waait dat ook nog eens weg
charlow is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 17:48   #8
charlow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijntje Bekijk bericht
Rihana (beroemde RnB zangeres) heeft ook een hoog voorhoofd maar die blijft ook niet binnen hoor

http://music.marvelhaiti.com/images/...arvelhaiti.jpg

Doe jezelf een plezier: Ga naar buiten en doe de dingen die je wilt doen !!
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar als je haar voorhoofd vergelijkt met mijne heeft zij niks... En dan moet je nog nagaan dat mensen al vinden dat zij een groot voorhoofd heeft..
charlow is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 17:49   #9
charlow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 12
En dankjullie wel allemaal voor jullie reacties !
charlow is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 18:01   #10
charlow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als iets in je uiterlijk je vreselijk stoort, dan heb je een paar opties. Je kunt leren om je er niet langer aan te storen, het te accepteren dus. Dat kan echt heel moeilijk zijn en meestal kun je dan wel hulp (actieve steun, misschien zelfs van een professional) gebruiken.

Een andere optie heb je zelf al aangegeven, er iets aan proberen te doen om dat storende element in je uiterlijk te verbeteren. Niet bij alle problemen kan dat, maar gelukkig bij jouw probleem waarschijnlijk wel. Maar je moet vooraf toch wel heel zeker zijn dat met een ingreep ook je probleem verdwijnt (of in ieder geval een stuk minder wordt). Als het feit dat je je stoort aan je wat hogere voorhoofd alleen maar een symptoom is van iets anders (een slecht zelfbeeld, gevoelens van minderwaardigheid, diep gewortelde onzekerheden), dan zul je dat er nooit helemaal mee gaan oplossen.

Dat gezegd, weten dat je er beter uit ziet, werken aan je uiterlijk, dat kan je een groter gevoel van zelfvertrouwen geven. Men zegt wel eens dat een goed innerlijk naar buiten straalt, maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een goed uiterlijk ook naar binnen straalt

Voor wat betreft je specifieke vraag over haartransplantaties. Het lijkt me dat een ingreep in ieder geval technisch uitvoerbaar zou moeten zijn bij je. Als het niet met een FUE-procedure kan, dan toch wel met een FUT (hoewel ik persoonlijk een FUT zou proberen te vermijden). En of leeftijd een grote belemmering is, dat durf ik niet te zeggen. Je probleem is totaal anders dan dat van kalende jongens die hier wel eens komen.

Bedenk wel dat je praat over een ingreep van duizenden euro's. Niet 1 of 2 of 3, maar waarschijnlijk wel meer (afhankelijk van wat je dan zou willen bereiken). Je zult echt de steun van je ouders gaan nodig hebben dus.

Overigens vind ik de suggestie van Raafie heel zinnig. Zou je niet een ander kapsel kunnen proberen wat je voorhoofd een beetje meer bedekt?
Hey, Ik weet zeker dat als mijn voorhoofd kleiner is, dat ik dan veel meer zelfvertrouwen heb.. Nu als ik mijn voorhoofd verberg voordat ik uit huis ga heb ik ook meer zelfvertrouwen, maar als ik zonder mijn voorhoofd te verbergen uit huis ga voel ik een soort angst in me. Het is eigelijk een soort geheim van mij, waarvan niemand het weet..

En wat betreft de duizenden euro's, is het mogelijk dat de verzekering dit voor mij betaalt, omdat dit een heel andere situatie is? Of is dat helemaal niet mogelijk ?
charlow is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 18:05   #11
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlow Bekijk bericht
En wat betreft de duizenden euro's, is het mogelijk dat de verzekering dit voor mij betaalt, omdat dit een heel andere situatie is? Of is dat helemaal niet mogelijk ?
Denk 't niet, een haartransplantatie heeft verder niet veel van doen met zoals je zelf zegt die afwijking aan je voorhoofd, lijkt mij.

Ooit wel eens een stap verder gedacht, een herstel operatie aan je voorhoofd ? Dat zou wel weer voor vergoeding in aanmerking komen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 18:08   #12
charlow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Denk 't niet, een haartransplantatie heeft verder niet veel van doen met zoals je zelf zegt die afwijking aan je voorhoofd, lijkt mij.

Ooit wel eens een stap verder gedacht, een herstel operatie aan je voorhoofd ? Dat zou wel weer voor vergoeding in aanmerking komen.
Ik wist niet dat dat bestond ! Maar opereren lijkt me wel eng, maar ik zal het opgooglen dankjewel
charlow is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 20:19   #13
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Een soort gelijke situatie met jouw soort haar, alleen is het bij haar een stuk erger.

http://www.hairdocs.info/seite_holla...auen_nadia.htm
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 21:06   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Denk 't niet, een haartransplantatie heeft verder niet veel van doen met zoals je zelf zegt die afwijking aan je voorhoofd, lijkt mij.

Ooit wel eens een stap verder gedacht, een herstel operatie aan je voorhoofd ? Dat zou wel weer voor vergoeding in aanmerking komen.
Een hersteloperatie aan haar voorhoofd?!? Ik ben benieuwd hoe je dat had gezien. Stuk schedel verwijderen en vervangen door een stuk kunstschedel met minder kromming of zo? Ik vraag me af of er dan nog voldoende ruimte blijft voor de holtes ... en voor de hersenen zelf.

Je zou het kunnen proberen met psychologische schade die je erdoor oploopt. Maar waarschijnlijk krijg je dan 3 jaar intensieve psychotherapie vergoed.

Ik vrees dus dat je het geld zelf bij elkaar moet zien te krijgen, Charlotte. En ik vermoed dat je voor een echt mooi resultaat de grafts toch flink dicht zult moeten laten inplanten. Misschien iets minder dan bij het voorbeeld van Martijntje, maar je moet toch al gauw rekenen op 7000 euro of meer.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 21:48   #15
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een hersteloperatie aan haar voorhoofd?!? Ik ben benieuwd hoe je dat had gezien. Stuk schedel verwijderen en vervangen door een stuk kunstschedel met minder kromming of zo? Ik vraag me af of er dan nog voldoende ruimte blijft voor de holtes ... en voor de hersenen zelf.
Nou je moet het niet groter maken dan het is. Ik zie toch regelmatig docu's voorbij komen waar men enkele aanpassingen aan de schedel trachten te herstellen.

Ik ben geen chirurg, maar een stuk afslijpen lijkt me toch niet onoverkomelijk. Tis heftiger dan een teennagel verwijderen maar toch.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
groot voorhoofd, haarlijn, haartransplantatie, hoge haarlijn, voorhoofd

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haartransplantatie overwogen, toch haarwerk. Reflect Haarwerken 6 9 december 2007 21:46
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 10:53
Oproep: EO TV-programma 'Jong' zoekt lotgenoten met Hirsutisme Webmaster Hirsutisme - Algemeen 1 23 mei 2002 17:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.