Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 november 2015, 09:56   #1
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
HT esteworld 04-10-2015

Bij deze mijn haartransplantatie Ervaring:

Op jonge leeftijd +- 24jaar begon bij mij mijn haarverlies . Als jongste van 4 broers had ik reeds 2 van mn broers kaler zien worden en had ik me voorgenomen dat mij dit NOOIT zou overkomen.
maar daar heb je maar weinig in te willen zo bleek. 1st probeer je het te aanvaarden maar binnenin lukt me dit echter nooit helemaal, met ups & downs.Enkele jaren later kreeg ik bij een visite bij de kapper een kaartje van een Belgische kliniek die HT deed daar het gespreksonderwerp ja hoe raad je het , over kaalheid ging . Toen ben ik op onderzoek gegaan.
Een afspraak gemaakt bij deze kliniek en nog bij een andere in NL. Toen alles laten bezinken want het was best prijzig maar alsnog in mei 2008 toch doorgezet en een haartransplantatie laten uitvoeren in België.

De FUE methode was hier toen nog eerder iets nieuws (vertelde ze me hier)dus dan maar de FUT methode gedaan in de veronderstelling toch terug een vollere haardos te hebben.
Alles liep zoals afgesproken en ik kreeg naar verluid 2200grafts getransplanteerd . De dag erna terug gekeerd voor een wash. Ik had immense zwelling toen en de wash was behoorlijk pijnlijk.
De 2a3 daarop volgende weken waren werkelijk een hel. Zeer veel pijn ,zwelling m.a.g. gans mn hoof in bulten door het afzakkende water & blauwe & gele plekken .
Verder was er ook totaal geen nabehandeling , advies , medi pakket , lotion of wat dan ook. Even afwachten dacht ik bij mezelf en eerlijk had ik ook geen enkele referentie of dat al da niet normaal was.

Ik had toen op mn kruin tegelijk ook zeer veel haarverlies wat zich nooit herstelde. +- 1jaartje later was het resultaat niet zoals ik had gehoopt.
Het zat in plekken en had spijt van de HT want nu kon ik mn haar ook niet meer millimeteren met het afschuwelijke FUT litteken.
Wat had ik gedaan?? Zoveel geld uit gegeven en een resultaat om nog beschaamder met rond te lopen dan gewoon kalend zijn.
Uiteraard terug contact opgenomen met deze kliniek maar buiten dat die mij doodleuk een 2de HT wilde verkopen kwam ik er geen stap verder en dan nog wel een 2de FUT HT.
NEEEEEEEE dit wilde ik niet!!!

Nu vele jaren later (+-6j) toch weer beginnen rond surfen want het bleef me uitermate storen telkens ik in de spiegel keek of ergens mezelf in weerspiegeling zag.
En zo ben ik Esteworld tegengekomen . Hier sprak men niet eens meer over FUT wat me wel beviel. Dan Hidde (contact persoon nederland/belgie) maar een mailtje verzonden met de nodige foto’s van mijn haar situatie en mijn verhaal. Advies was 1 mss 2 FEU behandelingen te ondergaan naargelang de sterkte van mn donor gebied nu na de eerder uitgevoerde FUT behandeling.
Ik vond dit even zuur want na vele jaren wil je echt wel weer een +- normaal kapsel. Toen heeft Hidde me onder voorbehoud een dubbele HT voorgesteld .
Alles weer even laten bezinken en nog 2 andere klinieken in Istanbull gemaild ter vergelijking. Qua prijzen lag het allemaal zeer kort bij elkaar maar qua gevoel vond ik ze eerder commercieel en bijna opdringerig. Op gestelde vragen kreeg ik geen antwoorden maar wel bellen om hun promo door te geven. Dit had een tegenovergesteld effect op mij mede door mn 1st ervaring(1st nog zeer veel op fora gelezen) en dan kapte ik de knoop door en besloot om voor Esteworld te gaan.

Toen verder alles concreet in afspraken en boekingen om gezet en zondag 4 Oktober afgereisd naar Istanboel waar de chauffeur zoals afgesproken aan de voda-phone stand stond te wachten om mij en nog iemand anders op te halen. Zeer vriendelijk man trouwens die mij netjes afzetten in hotel Taba waar ik zeer op mn gemak zat en nog lekker kon eten ook al was het +- 22.30u. De volgende morgen opgehaald op afgesproken uur en naar de kliniek gebracht waar ik zeer vriendelijk onthaalt werd door Dilara(tolk,recptioniste) Verder het nodige papierwerk ingevuld , bloed afname gedaan voor de PRP behandeling en dan afspraak bij de dokter. Dit was even iets minder fijn want hij wou na het bekijken van mn donor gebied toch liever voorzichtig zijn en het voor nu op een enkel i.p.v. en dubbele HT houden. Was even een koude douche want ik had een bepaalde verwachting . Maar uiteraard gewoon doorgezet en alles liep zoals afgesproken en verwacht. Tijdens de haartransplantatie tijd genoeg om wat na te denken en kon de dokter zijn visie wel appreciëren. Fijn dat hij niet enkel aan de centjes dacht maar mijn donor zo goed mogelijk wilde houden en deze niet in 1x wilde leeg halen maar stap per stap wil zien hoeveel mn donor aan kan i.p.v. het risico te nemen deze permanent te beschadigen bovenop het FUT litteken waar ik al mee zit.
Na de behandeling netjes in mn hotel af gezet alweer door een vriendelijk chauffeur. Was bang voor pijn en zwelling zoals ik me dat van mn 1HT herinnerde maar dit kwam niet.
Ik nam geen enkele pijnstiller die avond noch de dagen erna en zwelling was zeer miniem. Wat een wereld van verschil dacht ik bij mezelf. ONGELOFELIJK en nu kreeg ik 2800grafts wat in realiteit wel 3a4x meer leek tegenover mn 1st HT.

Nu wist ik zeker dat er de 1ste HT geklungeld en wss zelf gelogen werd over het aantal. Het klopte allemaal niet.
Maar goed ik ben de dag van mn vertrek(7 Okt) 1st nog naar de kliniek gebracht voor de wash.Dit was totaal pijnloos en verliep even vriendelijk als voordien.
Dan door een zeer leuke chauffeur naar de luchthaven van Istanboel gebracht .

Een super goede ervaring die ik zeker kan aanraden als u aan een HT denkt. Niet enkel voor het het prijsverschil maar ook qua service , behandeling en alles eromheen SUPER.
Nu afwachten voor het resultaat maar nu 16dagen na de HT ziet het er super uit en niets van last gehad.
Dank je Hidde & Dilara en mss (hopelijk niet) tot over een maandje of 7-8 moest het mogelijk en nodig zijn om een vervolg behandeling uit te voeren zoals besproken met de dokter.

Vriendelijke groeten van een tevreden klant J.V.
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 10:28   #2
piey75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Hoeveel heb je betaald ik ben zelf turks maar kan niet echt precies een bedrag vinden.
piey75 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 10:30   #3
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
In Belgie toen 5500 en bij Esteworld 2500 maar u kan best info hierover vragen bij Hidde denk ik .
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 10:57   #4
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
foto's van voor de HT bij Esteworld en vlak na HT
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voor-de-haartransplantatie.jpg‎ (44,6 KB, 624x gelezen)
Bestandstype: jpg donor-voor-haartransplantatie.jpg‎ (32,7 KB, 450x gelezen)
Bestandstype: jpg direct-na-haartransplantatie.jpg‎ (15,2 KB, 391x gelezen)
Bestandstype: jpg na-HT.jpg‎ (31,1 KB, 356x gelezen)
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 11:03   #5
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
foto's 1week na HT
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed (16).jpg‎ (15,4 KB, 362x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (14).jpg‎ (16,7 KB, 281x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (17).jpg‎ (17,6 KB, 230x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (15).jpg‎ (41,5 KB, 234x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (13).jpg‎ (41,2 KB, 193x gelezen)
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 11:07   #6
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
foto's 17 dagen na HT en ineens ook de laatste positieve want daags nadien verloor k het merendeel van de de haren wat ik wel verwachte.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg unnamed (21).jpg‎ (14,4 KB, 296x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (4).jpg‎ (18,3 KB, 224x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (24).jpg‎ (18,3 KB, 248x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (22).jpg‎ (43,4 KB, 245x gelezen)
Bestandstype: jpg unnamed (32).jpg‎ (45,7 KB, 227x gelezen)
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 15:17   #7
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
Netjes de voorgeschreven nabehandeling uitgevoerd(dagelijks sebamed bodylotion +-20min laten inwerken spoelen en dan wassen met sebamed shampoo)
Wel rond 2w na HT paar maal Bepanthol gebruikt op het ontvangst gebied om korstjes los te krijgen wat erg goed werkte en enkel malen donor gebied in gesmeerd met Fusidine(antibioticazalf) om eventuele ontsteking te voorkomen. Fusidine gebruik ik nog steeds als ik een puistje heb, zo hoef ik niet uit te duwen en heb ik geen jeuk en ben ik de dag erna van de puistjes af.
Verder m'n dagelijkse dosis fina aangehouden (1,25mg) en na 1m terug minoxidil 5% gestart.
Als ik soms nog is jeuk heb gebruik ik de sebamed lotion&shampoo nog wel is.
Verder op 10-11 een 2de PRP laten doen welke ik half december weer ga herhalen om zo het maximale effect te behalen.

Laatst gewijzigd door glam; 16 november 2015 om 15:24
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 16:23   #8
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Mooi verslag. Ik ben ook bij Esteworld geweest en plan mijn verdichting voor volgend jaar ook daar te laten doen. In die PRP geloof ik niet echt, is ook niet bewezen dat dit iets doet. Het zit standaard in de behandeling maar ik zou er niets extra voor betalen. Wie was je chirurg?
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 17:04   #9
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
Ik houd er rekening mee dat ik volgend jaar wss ook nog is terug ga voor een 2de behandeling .
Het team dat mijn HT uitvoerde ken ik niet bij naam en de Dr. is F....
Vergeet telkens z'n naam
Curegen shamppo gebruik ik ook dagelijks n zodra mn minoxidil op is start ik ook met Curegen spray
Heb zo'n packet voor 6m laten afkomen.
Ikzelf geloof wel in PRP. Heb toch de indruk dat m'n haren er dikker en stugger door werden en is ook medisch bewezen.
Ik kreeg toen ik bij Este was het aanbod van A-cell PRP maar dat vond ik 1 veels te duur en is allemaal nog experimenteel dus heb ik niet gedaan.

Laatst gewijzigd door glam; 16 november 2015 om 17:14
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 19:44   #10
Arlbergstudio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2015
Locatie: Tongeren, België
Berichten: 5
Geslacht:
Leuk om weer een succesverhaal te lezen. Heb je dan totaal geen last van zwellingen & hoofdpijn gehad?
Ik krijg op 15dec bij Esteworld mijn HT van 2700 a 3200grafts!
Arlbergstudio is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 19:59   #11
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
Zoals in m'n verhaal was de FUT behandeling in België de dagen-weken nadien echt een hel.
Maar nu zo goed als geen zwelling.
Tegen dat ik huiswaarts vloog was het beetje zwelling helemaal weg en totaal geen hoofdpijn gehad of andere pijn.
Uiteraard de gekende ongemakken van lastig slapen uit angst je grafts te beschadigen en de nodige jeuk maar dat is te verwaarlozen tegenover wat ik in 2008 voorhad.
Toen slikte ik enkele weken 4a5 bruffen600mg en had ik nog pijn.
Momenteel zijn de getransplanteerde haartjes zo goed als allemaal uit gevallen maar heb reeds aardig wat stoppeltjes staan
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 21:04   #12
Arlbergstudio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2015
Locatie: Tongeren, België
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glam Bekijk bericht
Zoals in m'n verhaal was de FUT behandeling in België de dagen-weken nadien echt een hel.
Maar nu zo goed als geen zwelling.
Tegen dat ik huiswaarts vloog was het beetje zwelling helemaal weg en totaal geen hoofdpijn gehad of andere pijn.
Uiteraard de gekende ongemakken van lastig slapen uit angst je grafts te beschadigen en de nodige jeuk maar dat is te verwaarlozen tegenover wat ik in 2008 voorhad.
Toen slikte ik enkele weken 4a5 bruffen600mg en had ik nog pijn.
Momenteel zijn de getransplanteerde haartjes zo goed als allemaal uit gevallen maar heb reeds aardig wat stoppeltjes staan
Bedankt voor je uitleg! Het slapen lijkt me ook heel erg lastig!
Arlbergstudio is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 21:20   #13
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
Veel succes 15december
glam is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 23:51   #14
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Ik ben benieuwd, 2800 grafts lijkt mij wat aan de lage kant gezien jouw situatie
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2015, 01:35   #15
glam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2015
Berichten: 46
Geslacht:
Rede voor het lagere aantal staat in m'n begin tekst duidelijk beschreven.
Het is afwachten ja en moest het niet voldoende zijn zal er een vervolg behandeling volgen.
M'n donor is nu reeds redelijk mooi dus

Laatst gewijzigd door glam; 17 november 2015 om 01:45
glam is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.