Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2016, 15:38   #1
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Esteworld Hair Transplant, 4400 Grafts, 20 en 21 mei 2016

Hoi allemaal,

Ik ben Belg, 29 jaar en zoals zovelen hier heb ook ik jarenlang vrij passief mee gevolgd, gelezen en geïnformeerd en enkele dagen geleden was de grote dag uiteindelijk aangebroken. Ik ga me voornemen om maandelijks tussen de 20ste en de 25ste van iedere maand een verslag uit te brengen over het verloop. Ikzelf heb daar ook veel aan gehad, dus wil ik dit anderen ook gunnen.
Ik wil wel starten met te melden dat dit hele proces een mentaal zware beslissing voor me was. Ik apprecieer dus zeker eerlijke meningen, maar weerhoudt je alsjeblieft van negativisme en kritiek want ik ben wel degelijk iemand die zich dat aantrekt. Zeker deze periode waarin alles nog niet achter de rug is.

Even de voorsituatie schetsen. Zoals je op de eerste foto onderaan kan zien, was ik een ‘Master in disguise’. Vele mensen rondom me hen weten niet dat ik kalend ben. Ik kon het nogal goed wegmoffelen. Tot dat er wind langs de verkeerde kant over mijn haar kwam waaien dan. Zoals je op de volgende foto’s kan zien, was de onderliggende situatie nogal… ernstig.
Het voordeel van het goed kunnen verstoppen was ergens ook een nadeel. Iedereen zou na de behandeling zien dat ik kalend ben/was. Ik had nogal lang haar, dus ik denk dat de stap dan altijd een beetje groter is. En nu kon ik het nog goed verstoppen. Misschien gooi ik deze laatste kans nu wel weg?

Ik begon reeds te kalen op mijn 19de en nu 10 jaar later is de situatie, mede door minoxidil 3%, al enkele jaren min of meer stabiel. Toch wilde ik al jaren een haarlijn, voler, haar, niet oten uitkijken hoe de wind staat op straat, … kortom, wat ieder van ons wil. En dus nam ik slechts 1 maand terug een besluit: ik zou er voor gaan. Ik heb op 4 dagen tijd contact opgenomen met Hidde en een afspraak geregeld voor een dubbele behandeling, dus 2 dagen. En reeds drie weken later was het al zover. Het is dus allemaal snel gegaan, maar voor mij was dit de beste oplossing. Anders zou ik er over beginnen nadenken en in het verleden was ik al een teruggekrabbeld.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Situatie voor - master in disguise.jpg‎ (87,8 KB, 942x gelezen)
Bestandstype: jpg Situatie voor - bovenaanzicht.jpg‎ (129,0 KB, 907x gelezen)
Bestandstype: jpg Situatie voor - kruin.jpg‎ (137,4 KB, 688x gelezen)
Bestandstype: jpg Situatie voor - vooraanzicht.jpg‎ (138,2 KB, 785x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2016, 15:40   #2
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
En dus vertrok ik al snel naar Istanbul. Ik kwam de 19de aan in het Hotel Central Palace. Ik ga niet uitgebreid vertellen over het hotel want op zich interesseert me dat weinig. Ik kom voor haar, niet voor een luxevakantie. Alles was prima in orde en meer. Enkel de wifi was erg traag en op mijn verdieping bijna onbestaande. Dat was wel erg vervelend voor iemand die zich vier dagen wil opsluiten in een hotelkamer. Gelukkig was er BVN-tv.

Op de 20ste kwam men me ophalen voor de eerste dag van mijn tweedaagse behandeling. Na het invullen van een formulier, het uitvoeren van de betaling en het trekken van bloed, waarbij men de naald laat zitten voor het later toedienen van antibiotica, was het de beurt aan de kapper. Voor mij was dit erg moeilijk. Ik keek meer op tegen dit moment dan tegen de gehele behandeling. Zoals je op bijgevoegde foto’s kan zien verstopte ik mijn haarverlies nogal ok. Vele mensen hadden dan ook niet door dat ik kalend was. Die confrontatie, daar zag ik echt tegenop. Ik heb ook gevraagd of ik enkele lange haren die ik al jaren gebruik ter camouflage, mocht houden. Ik zet de eerste drie maanden een pet op en nadien hoop ik ongeveer terug alles even goed te verstoppen als voorheen. Dit mocht, al was het uiteraard geen gezicht.

Nadien de behandelingskamer binnen. Wat me daar opviel was hoe weinig Engels er werd gesproken. Ik was voorbereid op moeilijke communicatie, maar zelfs de chirurg sprak geen woord Engels. Ik kon dus maar moeilijk duidelijk maken wat ik wilde en al mijn opmerkingen en vragen moesten worden vertaald. De antwoorden die terugkwamen strookten ook niet altijd met de vragen die ik had gesteld, dus ik werd even onzeker. Hebben ze wel begrepen wat ik wil?
Op de koop toe probeerden ze de afgesproken tweedaagse behandeling te veranderen in een eendaagse behandeling met toevoeging van Acell. Dit zou voor dezelfde prijs kunnen die ik al had betaald. Dat was trouwens 4100 euro. Ik vond het jammer dat ze dit probeerden. Het is uiteraard makkelijker om zoveel geld te verdienen met 1 dag en een Acell, want die Acell vergt niet veel werk. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik dit niet wilde, nogal strikt. En toen de chirurg eerst zijn twijfels uitte of ik wel in aanmerking zou komen voor een tweedaagse behandeling, was na mijn strenge weigering plots geen vuiltje meer aan de lucht. Mijn haarlijn werd getekend en ik zou rond de 4500 grafts ingeplant krijgen.

Toen verdween de tolk en moest ik letterlijk en figuurlijk blind vertrouwen op wat er allemaal gebeurde. Ik verstond niemand en kon ook niets zien op mijn buik of op mijn rug, wanneer ze een doekje over mijn ogen legden.
Eerst kreeg ik de verdovingsspuitjes in mijn achterhoofd. Dat had ik even onderschat. Het deed inderdaad pijn. Maar ook: het waren er zoveel. Ze spoten tegen een sneltempo wel twintig spuiten achter elkaar in mijn hoofd. Gelukkig werkte de verdoving snel, waardoor de laatste drie prikken gevoelloos waren. Ik dacht op dit moment: verdorie…dit wordt veel erger dan ik had gedacht. Maar dat was het eigenlijk niet. Men voerde het een en ander uit aan mijn achterhoofd, ik heb tot op de dag geen flauw idee wat, maar ik voelde helemaal niets.
Nadien moest ik op mijn rug gaan liggen en kreeg ik daar verdoving. Opnieuw 20 spuiten die erg pijn deden, zeker diegenen in je voorhoofd. Maar ook hier: de pijn verdween snel en alles werd zo gevoelloos, dat je al snel vergeten bent dat die spuiten zo pijn deden. Wel een eigenaardige gewaarwording. Net of alles boven je oren is van iemand anders.
De dokter begon met de ‘channeling operation’, waarbij openingen worden gemaakt waar de haartjes later zullen in komen (denk ik dan). Hier voelde ik helemaal niets van.
Toen dit na enkele uurtjes voorbij was, moest ik me weer omdraaien op mijn buik. Opnieuw verdoving bij spuiten, die soms weer venijnig pijn deed. Toen spoot men een of andere vloeistof in die me het gevoel gaf dat mijn hoofdhuid tot barstens toen opblies. Niet pijnlijk, maar de eerste seconden wel… ‘vies’. Het gevoel verdwijnt weer snel en dan begint men met een boortje alles los te maken. Aan de randjes voelde je dit boortje soms prikken, maar elders helemaal niet. Ook dat duurde ene uur of twee en toen was het lunchtijd.

Na de lunch plantte men de haren opnieuw in. Mijn voorhoofd was niet meer verdoofd merkte ik al gauw, dus na een pijnlijk spuitje extra, was alles weer in orde en voelde ik voor de rest van de behandeling niets meer. Na een uurtje was er wel vier man aan me bezig. Drie mensen plantten de grafts in en een iemand gaf me een baxter met antibiotica en vitaminen. Die moest wel opnieuw gestoken worden in mijn andere arm. Blijkbaar was die eerste niet meer werkzaam….
Om half vijf in de namiddag was alles gedaan en werd er nog een prp-injectie gegeven. Ik had 2600 grafts gekregen van aan het voorhoofd tot aan het begin van mijn bruggebied. De volgende dag zouden het bruggebied en de kruin aan de beurt komen voor (normaal) rond de 1800 grafts.
Toen ik rechtstond en in de spiegel keek was ik wel even geschokt om mezelf zo te zien… Maar al bij al viel het nog mee omdat het grootste deel van mijn hoofd in het verband zat.

Die avond had ik geen pijn. Het verband zat wel nogal strak en leek overal te trekken. Ik was erg moe en had stijve spieren in mijn nek en rug, die ik blijkbaar onbewust de heel tijd had opgespannen. Maar al bij al: blij dat het eerste deel voorbij is en eigenlijk viel het op zich wel allemaal mee. Als je redeneert dat er uit ieder puntje binnen een half jaar een haar groeit, dan was ik hoopvol en wist ik waarvoor ik het deed.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Achterzijde na dag 1.jpg‎ (138,1 KB, 278x gelezen)
Bestandstype: jpg Bovenaanzicht na dag 1.jpg‎ (139,8 KB, 417x gelezen)
Bestandstype: jpg voorzijde na dag 1.jpg‎ (110,0 KB, 290x gelezen)
Bestandstype: jpg Zijkant na dag 1.jpg‎ (101,0 KB, 228x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2016, 15:41   #3
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Toen brak de tweede dag aan. Net als gisteren werd ik opgehaald om 7u30. De afgelopen nacht sliep ik wat moeilijk. Ik had totaal geen pijn, wat me trouwens verraste, maar slapen met een reiskussen en een beetje angst om dingen te beschadigen hielden me wakker.

Die tweede dag werd ik meteen naar de behandelingskamer gebracht en begon me na de vervelende prikjes aan de linkerkant van mijn hoofd grafts te oogsten. Ik had het idee dat het hele proces langer duurde als gisteren en dat er dus ook meer haren werden uitgehaald. Op de duur was ik er zo van overtuigd dat ze er teveel aan het uithalen waren dat ik begon te vrezen voor kale plekken. Maar misschien was ik er nu gewoon bewuster van als gisteren…
Normaliter zouden ze hetzelfde aantal grafts uit mijn linkerkant halen dan uit mijn rechterkant, zo verzekerde men mij. Maar of dit nu ook zo is valt moeilijk te controleren. Nooit heb ik met zekerheid geweten hoeveel grafts ik nu uiteindelijk heb gekregen. De chirurg zei na de channeling plaats gemaakt te hebben voor 4300 grafts, maar na afloop van dag 1 zei men dat men er 4400 ging planten en dat de eerste dag al 2600 waren geplant. Toen ik de tweede dag vroeg waarom er niet opnieuw 2600 grafts konden worden geplant (de te dekken oppervlakte was namelijk toch groter als die van de dag ervoor?), kreeg ik plots als antwoord dat er vandaag evenveel als gisteren zouden worden gezet en dat het in totaal om 4500 grafts zou gaan. Waren het er gisteren dan toch geen 2600? Verwarring troef dus. Maar voorlopig blijft het blinde vertrouwen bestaan, al dan niet tegen beter weten in. Zolang ik maar veel haar krijg met een relatief grote dichtheid, waar ik om had gevraagd.

Het inplanten was reeds klaar om 12u30. Ik werd nog even rondgeleid naar de afdeling ‘shampoos en lotions’, in de hoop dat ik hun producten zou kopen, maar toen ik hier niet op in ging drongen ze helemaal niet aan. Ik kreeg nog wat antibiotica mee en uitleg over hoe ik die moest nemen en toen bracht men me reeds terug naar het hotel, weliswaar zonder lunch.

Eens op de kamer was ik best tevreden van het verloop en was ik blij en opgelucht dat de operatie voorbij was en dat ik zo moedig was geweest om het te laten doen. Het gebied ziet er ook mooi uit. Niet té rood, niet té bloederig, … buiten een steekje hier en daar voel ik ook niets. En voorlopig heb ik geen enkele last van enige zwelling. Hopelijk blijft het hele proces de komende maanden zo optimaal verlopen. Maar hoe tevreden ik nu ook ben, ik kijk op tegen de komende maanden. Ik weet dat alles zal uitvallen. Maar soms overkomt men ook de vrees dat ik shockloss ga hebben. En soms denk ik zelfs dat het bij mij zal mislukken en dat er na drie of vier maanden helemaal niets zal beginnen groeien of dat het enkel om niet-dekkende draadhaartjes zal gaan. Maar ik denk dat iedereen deze fase even door moet.
Ik vertrek tien dagen na de ingreep voor twee maanden op reis in de USA. Niemand kent me daar en ik zal bezig zijn met andere dingen dan iedere dag tien keer in de spiegel kijken. Op dat vlak heb ik alles goed gepland. Ik kan al niet wachten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg achteraanzicht na dag 2.jpg‎ (139,4 KB, 319x gelezen)
Bestandstype: jpg vooraanzicht na dag 2.jpg‎ (142,5 KB, 322x gelezen)
Bestandstype: jpg zijaanzicht na dag 2.jpg‎ (143,2 KB, 202x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2016, 15:43   #4
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Na een dag en half niksen op een hotelkamer, was ik haast blij nog eens buiten te mogen komen om voor een laatste keer naar de kliniek te gaan. Dit keer zou men mijn hoofd wassen en me uitleggen hoe ik dit de komende tijd zelf moest doen.

Het was ging als vanzelf en ik vond het er allemaal nog best goed uitzien. Zelfs de confrontatie met mezelf zonder de verbanden om het een en ander te verbergen viel nog best mee. Zoals jullie opde foto kunnen zien heb ik er voor gekozen om wat haar te laten staan, om binnen enkele maanden al dan niet mijn haar terug een beetje te leggen als voorheen. Een héle sterke hipster-look… :p ik ga de komende twee maanden door het leven met een pet als ik dit niet kon, zou ik dat ook niet hebben laten staan. Maar het is letter en figuurlijk een strohalm waar ik me aan vast hou momenteel ;-)

Ik kreeg een hoed mee met mooie reclame op voor Esteworld. Bovendien is hij echt geen zicht, want hij is vrij hoog om de grafts niet mee aan te raken. Maar het zij zo. Het is maar voor een week. Nadien zou ik petten ogen beginnen dragen, want dan is het tien dagen geleden.
Vooraleer men mij liet gaan werd ik nogmaals rondgeleid in de afdeling met shampoos en lotions en men was meer aan het pushen om het een en ander te kopen als de eerste keer. Het is en blijft een bedrijf natuurlijk. Maar toen ik zei dat ik er nog ovr wilde nadenken, was het ook meteen in orde voor haar.

Men bracht me nar het hotel door het helse drukke stadsverkeer. De tocht duurde wel een uur en half. Nu ga ik nog drie dagen genieten van de stad vooraleer ik terugkeer naar België. Tot over een maand voor een verdere update!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg achteraanzicht na washing.jpg‎ (135,0 KB, 468x gelezen)
Bestandstype: jpg vooraanzicht na washing.jpg‎ (133,9 KB, 498x gelezen)
Bestandstype: jpg zijaanzicht na washing.jpg‎ (145,5 KB, 368x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2016, 22:40   #5
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Ik heb ook nog een vraag. Ik kan gen minoxidil gebruiken voor een maand en had toch nog he wat bestaande haren die ik niet kwijt wil. Hier en daar lees ik dat er ook minoxidil in pilvorm bestaat. Is dit zo? Kan of mag ik die tijdelijk nemen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2016, 00:27   #6
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_027 Bekijk bericht
Ik heb ook nog een vraag. Ik kan gen minoxidil gebruiken voor een maand en had toch nog he wat bestaande haren die ik niet kwijt wil. Hier en daar lees ik dat er ook minoxidil in pilvorm bestaat. Is dit zo? Kan of mag ik die tijdelijk nemen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb eff gekeken maar volgens mij zijn die pillen alleen voor mensen met een te hoge bloeddruk. Zie informatie hier onder.


Citaat:

Minoxidil behoort tot de vaatverwijders. Het verwijdt de bloedvaten van de slagaders, waardoor de bloeddruk daalt.

Artsen schrijven het voor bij hoge bloeddruk.

Deze informatie gaat alleen over de tabletten. Minoxidil is ook verkrijgbaar als lotion voor gebruik op de huid. Deze lotion wordt gebruikt bij haaruitval. U kunt hierover informatie vinden bij minoxidil op de huid.
Bron: http://www.apotheek.nl/medicijnen/mi...gebruik-ik-het
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2016, 08:32   #7
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
hoi sven, dank voor je verhaal en heel veel succes de komende maanden. Ht plus acell was misschien ook een goede optie geweest. Nu heb je extra haar voor bedekking, maar als de acell je huidige haren dik maakt had je hetzelfde effect gebruikt met minder donor gebruik.

Ik vind dat het er heel mooi en rustig uit al. Valt me trouwens zowiezo vaak op bij Esteworld behandelingen dat het geen bloedbad is maar hele kleine puntjes.

Minoxidil kan je even niet gebruiken omdat je hoofdhuid moet herstellen
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2016, 11:43   #8
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_027 Bekijk bericht
Ik heb ook nog een vraag. Ik kan gen minoxidil gebruiken voor een maand en had toch nog he wat bestaande haren die ik niet kwijt wil. Hier en daar lees ik dat er ook minoxidil in pilvorm bestaat. Is dit zo? Kan of mag ik die tijdelijk nemen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Orale minoxidil zijn in eerste instantie (sterke) vaatverwijders.
Die hebben ook als bijwerking dat er nieuwe haargroei opduikt, maar eerder overal op je lichaam en niet alleen op het hoofd.
Een maandje stoppen met (topische) minoxidil kan geen kwaad, zolang je het daarna wel terug gaat gebruiken.

Finasteride is wel in pilvorm, misschien dat dan overwegen?
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2016, 12:47   #9
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb het voorstel voor ACELL gekregen, maar heb er te weinig goed over gelezen om er voor te gaan. Ook hier had ik de vraag gesteld en ik kreeg eigenlijk enkel mensen die het me afraadden. Als ik het komende jaar positieve dingen lees over deze behandeling, laat ik het alsnog doen volgende zomer. Het is dan toch minder ingrijpend.
Aan de andere kant had ik het achteraf gezien misschien beter wel nu al gedaan, wetende dat ik de tweede behandelingsdag reeds om 14u terug op mijn kamer zat en ik me bedacht... hadden ze dat nu niet in 1 dag kunnen doen?

Maar gedane zaken nemen geen keer. Ik probeer vooral vooruit te kijken. Het enige nadeel aan die Turkse klinieken is dat iedereen een andere prijs betaald en dat je als je alles analyseert je altijd in het zak gezet voelt. Dat gevoel had ik al helemaal gisterenavond. Mijn hoteleigenaar (ik ben nog enkele dagen in een ander hotel om de stad te bekijken), herkende de hoed meteen en vertelde me dat hij ook een behandeling had laten doen daar. Hij heeft echter de Turkse prijs betaald, wat voor dezelfde grafts nog eens de helft van de prijs is. Maar dan moet je maar denken: het is alleszins veel goedkoper geweest als in België of Nederland.

En over die pillen: ik vind dezelfde informatie als jullie. Ik kan enkel maar hopen dat mijn bestaande heen een maand zonder minoxidil uithouden... En dat ze niet in shock loss gaan. Dat zou ik hel erg vinden... Ik neem pillen van de Tuinen, van die wonderhaarformule, en ook MSM. Hopelijk houdt ze dat sterk genoeg. Spannende tijden.

En inderdaad, het ziet er erg rustig uit, al vanaf de eerste momenten. Ik schrok er ook van. En ik vond de puntjes mooi dicht op elkaar staan, zoals ik had gevraagd. Ze staan veel dichter bij elkaar als bij andere mensen die ik daar zag. Maar ik zalmaar niet té veel hoop koesteren ;-)

Laatst gewijzigd door Sven_027; 24 mei 2016 om 12:50
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2016, 16:32   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een mooie ervaring die je hier deelt. Je bent lekker doortastend geweest. De komende maanden gaan best spannend worden, maar probeer je er niet al te veel mee bezig te houden.

Wat dat betreft denk ik dat het niet zo slim was om dat kleine plukje te behouden. Het gaat heel raar ogen als je de boel gaat camoufleren ermee en het zorgt er ook voor dat je er dus juist wel heel veel mee bezig gaat zijn. Afgaande op je voor-foto's ga je de komende drie maanden echt heel kaal ogen. Een kransje met een kaal gebied in het midden. Want het haar was daar al dun, de transplantatieharen vallen uit en er zullen altijd wel een paar haren (tijdelijk) uitvallen door shockloss.

Je kunt beter over drie maanden even door de zure appel heen bijten en bij terugkeer uit de VS zeggen dat ze je daar een crew cut hadden aangepraat. Na drie maanden gaat het herstel als het goed is snel. En in jouw geval zou ik eerder een poosje toppik gaan gebruiken om de kaalheid in het midden te verstoppen.

Voor wat betreft je keuze om aan te dringen op een behandeling van 2 dagen en niet de Acell te nemen, denk ik persoonlijk dat het een goede keuze is. Het effect van een Acell-behandeling is voor mij veel te onzeker terwijl je nu 1500 grafts meer hebt gekregen. Die geven je op zeker ruim 3000 extra haren.

Over een poosje zonder minoxidil zou ik niet in zitten. Ik vind een maand zonder minox wel lang. Andere klinieken laten je al veel eerder weer minoxidil gebruiken. Zelf gebruikte ik het na een week al weer. Mij leek het erg weinig kwaad te kunnen als de wondjes al dicht zijn. Sterker nog, dankzij de alcohol erin leek het me heerlijk ontsmettend
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2016, 22:11   #11
Rob888
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2016
Berichten: 21
Geslacht:
Dapper en helder verhaal Sven. Nu proberen er niet teveel aan te denken en je vanaf maand 4 te laten verrassen door een hopelijk prachtig resultaat !
Rob888 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2016, 18:08   #12
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Ik kan al niet wachten, Rob... :-)

En ik weet dat de pluk haar een gok is. Maar als ik hem nu toch moet af doen omvatte echt geen zicht is, heb ik ten minste zelf de keuze gehad. Dat maakt de aanvaarding wat makkelijker, weten dat het echt niet anders kon.
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2016, 13:34   #13
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Ik ben nu tien dagen verder en de korstjes zijn er bijna allemaal af. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. De haren staan erg dicht op elkaar om getransplanteerd te zijn. Ik zal ze binnenkort missen. Er zijn er wel enkele uitgevallen al, dus het al gaan beginnen...

Voorlopig ook nog geen spijt van het stukje haar dat ik liet staan. Ik kan het na tien dagen terug over het gebied leggen en dat ziet er beter uit dan ik had durven denken na tien dagen. Het is nog beetje raar hier en daar, maar ik was tien dagen nog volledig kaal buiten dat plukje, dus daarmee rekening houdend vind ik dat het nog best ok is. Ik ga zelfs zonder hoed buitenkomen morgen, terwijl ik van plan was dat de eerste twee maanden zeker niet te (kunnen) doen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg na 10 dagen.jpg‎ (26,5 KB, 781x gelezen)
Bestandstype: jpg na 10 dagen1.jpg‎ (25,9 KB, 731x gelezen)
Bestandstype: jpg na 10 dagen2.jpg‎ (25,2 KB, 658x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2016, 03:53   #14
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
We zijn nu een maand na de operatie. Ik ben nog steeds op roadtrip dus ik kan enkel fotos nemen met mijn gsm dus sorry voor de kwaliteit. Zoals bij iedereen zijn de haren na 17 dagen uitgevallen, maar ik denk wel dat er enkele zijn blijven staan. Zo niet, dan heb ik meer originele haren als ik dacht het is nu wachten... WEl ben ik blij dat ik die ene pluk haar heb laten staan. Ik kom er nog wel mee weg en iedere week een beetje meer. Enkel bovenaan ziet het er soms gek uit, maar ook dat ziet er naar de toekomst nog ok uit.

Psychologisch gaat het veel beter dan ik had gedacht. Ik heb van niets last. Geen pijn, jeuk of puistjes. En naar de toekomst toe ziet het er goed uit. Het is nu al beter dan ik na een maand had verwacht. Hopelijk voel ik me nog hetzelfde wanneer ik volgende maand weer thuis ben en mijn oude leventje weer opneem. Tegen dan meer nieuws

Hierbij enkele fotos van het transplantatiegebied en hoe ik er bij loop met de 'overkam'. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Volgende maand stuur ik fotos van betere kwaliteit.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg image.jpeg‎ (42,0 KB, 461x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2016, 04:05   #15
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Met een gsm is het niet makkelijk. Voorlopig fotos per 1
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg image.jpeg‎ (52,3 KB, 653x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.